Jalkapainot avuksi ?

Hikipinko

Sauavakävelen nykyään n. 7 km tunnissa. En voi lisätä aikaa, silä sitä ei ole enempää enkä vauhtia, sillä silloin siirryn sauvajuoksuun. Olenkin ajatellut ottaa avuksi jalkapainot, jotta saan tunnissa maksimaalisen tehon irti sauvakävelystä. Onko kenelläkään kokemusta jalkapainoista ? Muuttuuko keho painopiste painojen vuoksi ja miten se pitäisi ottaa kävelyasennossa huomioon ?

10

6771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleisurheilija

      Fiksumpaa taitaisi olla se, että ottaisit painoliivit käyttöösi (niiden ei tarvitse olla kovinkaan painavat, eron huomaa jo muutamassa kilossa). Jalkapainot saattavat tehdä askelluksesta virheellisen ja aiheuttaa jopa vaivoja jalkoihin. Painoliivien kanssa sen sijaan paino jakaantuu koko keholle tasaisemmin. Tämä on toki vain minun ehdotukseni.. :o)

      • Hikipinko

        Paljonko sellaiset painoliivit maksavat ?


      • Nimetön

        reppu selässä, sinne saa vaikka vesipulloja täytteeksi? Onko kenelläkään kokemusta?


      • paremat nillkkapainot

        joska rasitus tuntuu enmmän jaloissa näin on närreet


    • Pepe

      Pulssi nousee 160 ihan helposti,ja saa todella tehdä töitä.
      Ainut miinus puoli on ne "katseet"jota pururadalla muilta saa.Ei muuta kuin huppu päähän ja katse maahan niin ei edes katseet häiritse.Ja sitähän saa kaikki kokeilla jos naurattaa.55minuuttia menee 6 kilometrin matkalla.

    • .........

      Tuntuu vähän keinotekoiselta että käyttäisit lisäpainoja kävellessäsi. Mielestäni huomattavan paljon parempi vaihtoehto olisi vaihtaa helpommissa maastonkohdissa sauvajuoksuun, on todella tehokasta!

      • Big Foot

        Myös minä kävelin useamman vuoden ajan n. 7-7,5 kilsaa tunnissa. Kun sauvakävelyn MM-kilpailuissa viime keväänä Maskussa kärki meni Mika Myllylän johdolla kuitenkin 11 kilsaa tunnissa ja tuomarit eivät kävelyä pitäneet juoksuna päätin ottaa selvää miten kävellään. Kävin MM-kisoissa katsomassa reitin varrella miten sitä oikein pitää kävellä. Aloin harjoittelemaan ja nyt menee jo lähes 9 kilsaa tunnissa. Eli kuntopohja on suuurin pirtein sama, mutta pistin tekniikkaa peliin ja aloin tekemään 20-30 kilsan lenkkejä.


      • Hikipinko
        Big Foot kirjoitti:

        Myös minä kävelin useamman vuoden ajan n. 7-7,5 kilsaa tunnissa. Kun sauvakävelyn MM-kilpailuissa viime keväänä Maskussa kärki meni Mika Myllylän johdolla kuitenkin 11 kilsaa tunnissa ja tuomarit eivät kävelyä pitäneet juoksuna päätin ottaa selvää miten kävellään. Kävin MM-kisoissa katsomassa reitin varrella miten sitä oikein pitää kävellä. Aloin harjoittelemaan ja nyt menee jo lähes 9 kilsaa tunnissa. Eli kuntopohja on suuurin pirtein sama, mutta pistin tekniikkaa peliin ja aloin tekemään 20-30 kilsan lenkkejä.

        Olen kyllä katosnut mm. Excelin sivuilta kuvia sauvakävelytekniikasta. Olen yrittänyt kävellä lievessä etukenossa ja työntämällä sauvoilla kädet ihan vartalon vieressä. En sislti pääse yhtään nopeampaa muuta kuin juoksemalla. Miten siis oppia tekniikka ?


      • Big Foot
        Hikipinko kirjoitti:

        Olen kyllä katosnut mm. Excelin sivuilta kuvia sauvakävelytekniikasta. Olen yrittänyt kävellä lievessä etukenossa ja työntämällä sauvoilla kädet ihan vartalon vieressä. En sislti pääse yhtään nopeampaa muuta kuin juoksemalla. Miten siis oppia tekniikka ?

        Aivan metsään neuvovat ne Excellin kuvat. Jos olet katsonut kilpakävelijöitten menoa, niin päinvastoin he kävelevät melkein takakenossa, koska silloin saa ojennettua jalan suoraksi. Ei koukkupolvin vauhtia saa. Kävelyssä lantio tekee työn. Se ei kuitenkaan onnistu, jos sauvat ovat liian pitkät eli sauvat työntävät lantiota. Itse olen 188 pitkä ja parhaan tuloksen olen saanut sauvapituudella 120 cm. Minulla oli ihan sama. Vaikka kuinka revin, niin vauhtia ei tullut kun tekniikka oli metsässä.


    • RaneS

      Voimahousuilla saat parhaan tuloksen ja helpon tehonlisäyksen.
      Kehitetty urheilijoille mutta sopivat mitä parhaiten myös tavalliselle kuntoilijalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe