Harley Benton 12-kielinen Thomannilta on hinta/laatusuhde ihme!

Ryydman

Huomasin miten tällä keskustelupalstalla ajoittain kysellään Thomannin HB kitaroista ja niiden laadusta. Suurin osa käyttäjistä ei ole ilm. ollut tyytyväisiä ainakaan sähkökitarapuoleen, ja ymmärtäähän sen. Kun Halvalla tehdään, ei voi saada priimaa. Kuitenkin yllätyin erittäin positiivisesti tilatessani HB:n 12-kielisen akustisen westernkitaran, joka on mikitetty.

Tarkka malli on HBD200-12NT, hintaa vain 155€. Siis jos jossain soittimessa on hinta/laatusuhde kohdallaan niin tässä. Kitaran olemus jo uhkuu ulospäin "laatua". Kitran viimeistely on virheetöntä. Siinä ei ole lakkavirheitä, eikä mitään, mikä ulkonäköä heikentäisi. Virityskoneisto, vaikka halvalta näyttääkin, pitää 12 kielen kovan vedon hyvin kurissa. Kitaran sointi hakkaa monet muut kokeilemani 12-kieliset akustiset menne tullen, ja niiden hinnat ovat olleet useita satasia euroja. Mikityksen laatua en ole vielä kokeillut, mutta veikkaan ettei se ole kummoinen, niin kuin ei myöskään useimmissa kalliimmissa kitaroissa.

Eli ihan kehotuksen sanana suosittelisin vilpittömästi vain kokeilemaan, ei 155€ ole paha hinta, kun ei sillä tahdo saada kunnollista kotimaasta.

Onko muilla kokemuksia HB:n kitaroista? Akustisista ja sähkökitaroista. Jos on niin jakakaa tietouttanne realistisesti. Kertokaa hyviä ja huonoja puolia eri malleista.

15

3200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perkele

kaverin Harley Bentonista poksahti yksi viritysnuppi kaulan lavasta, kitaran ollessa rauhallisesti telineessä

• Riku

Mulla on HB:n 62€:n metallikielinen akustinen ja samainen 12-kielinen kun tuossa yllä. Täytyy kyllä sanoa, että on kummassakin hinta/laatusuhde enemmän kuin kohdallaan. Jos lähtee vertailemaan esim. Ibanezin tai Yamahan halvimpiin malleihin, niin kyllä mieluummin ottaisin HB:n. Tietty se vähä syö katu-uskottavuutta, mutta onko väliä jos kuulostaa hyvälle. ROCK N' ROLL!!!

• vanha parta

No kerrankin joku uskaltaa sanoa niinkuin asia on, eli ei pidä tuijottaa aina pelkkään merkkiin (varsinkaan aloittelijan sillä jos kiinnostus hiipuu ennen kun soittotaito kehittyy niin....no)kun nimittäin saa ihan OK kepin noista Harleystä. Ite olen ns. soittelun uudelleen aloittanut (soittelin siis jo joskus "vanhaan hyvään aikaan"....siis 70-luvun puolivälis aloitin)ja rakensin tos yhden kepin itse ja sitte vielä toisen. No sitte kuulin tost Thomannin putiikista ja kun SG-kopiota olin "himoinnu" jo silloin ennen(aitoon ei ihan fyffe riitä tai ei kande satsaa niin paljon harrasteluun)päätin kokeilla ja tilasin. Homma toimi ihan hienosti ja kun keppi saapui totesin että kannatti nimittäin kun olen sitä tos rääkänny niin tosi hyvin on rakkine pelittäny. Ei ole ollu vire ongelmia eikä mitään muitakaan ja soundi on ihan sopivan "räkänen" niinku SG:ssä kuuluukin ja saahan tohon paremmat mikit jos siltä tuntuu. Joten uskallan melkeinpä väittää et nää joissain kirjoituksissa ao merkin haukkujat ei ole ko. keppiin edes koskenut josko edes nähny tai sitte on unohtunu toi tärkein asia....kitara ei tee soittajaa vai kuin?????

• Country Jyry

No menin ja tilasin sen 12 kielisen pelkästään kehujen perusteella,faksaan sitten ja kerron oman mielipiteeni kepistä kunhan saan sen kannettua kotiini,Thomanilta olen kyll tilannut ennenkin mm; E-Bow "ei plekua laite" ja maniskan ja mökille Peaveyn pikku vahvarin. Toimitukset ainaskin toimii ja laitteet pelittää.

• Ryydman
        Country Jyry kirjoitti:

No menin ja tilasin sen 12 kielisen pelkästään kehujen perusteella,faksaan sitten ja kerron oman mielipiteeni kepistä kunhan saan sen kannettua kotiini,Thomanilta olen kyll tilannut ennenkin mm; E-Bow "ei plekua laite" ja maniskan ja mökille Peaveyn pikku vahvarin. Toimitukset ainaskin toimii ja laitteet pelittää.

Asiaa, että joku muukin kokeilee, eikä tuomitse merkin perusteella.

Tuosta Thomannin toimituksista vielä sen verran, että olen itse myös sieltä tilannut useaan otteeseen tarvikkeita yms. ja joka kerralla olen ollut tyytyväinen toimitusaikoihin sekä tuotteisiin. Tavara on aina ollut "sitä mitä tilaa" kaikki pelittää.

• ihkuu
        Ryydman kirjoitti:

Asiaa, että joku muukin kokeilee, eikä tuomitse merkin perusteella.

Tuosta Thomannin toimituksista vielä sen verran, että olen itse myös sieltä tilannut useaan otteeseen tarvikkeita yms. ja joka kerralla olen ollut tyytyväinen toimitusaikoihin sekä tuotteisiin. Tavara on aina ollut "sitä mitä tilaa" kaikki pelittää.

ite tilasin ekaks kitaraks HB sellanen sadan euron musta westerni... ja voin sanoa että sellanen kitara vie soittohalut: paska soundi, ei pysy vireessä, viimeistely-virheitä ym. ym...
        onneks sain hommattua esp ltd:een joka toi perkeleesti lisää soittointoo!!!
        älkää koskeko harlei bentoneihin vaan satsatkaa mahd. hyvään kitaraan, joka kelpaa soittovehkeeksi myöh. vaiheessa jolloin soittokokemusta on jo kertynyt!!!

• country jyry
        ihkuu kirjoitti:

ite tilasin ekaks kitaraks HB sellanen sadan euron musta westerni... ja voin sanoa että sellanen kitara vie soittohalut: paska soundi, ei pysy vireessä, viimeistely-virheitä ym. ym...
        älkää koskeko harlei bentoneihin vaan satsatkaa mahd. hyvään kitaraan, joka kelpaa soittovehkeeksi myöh. vaiheessa jolloin soittokokemusta on jo kertynyt!!!

joo huono keppi on kuin paska muija,vihloo päätä ja ei viitti hirveesti vinguttaa.Tilasin 12 kielisen ja oottelen että saapuis,muita keppejä kyllä löytyy tarpeeksi et jos keppi ei miellytä niin menee mökkikitaraksi,siellä on aivan sama mikä saundi löytyy kun soseessa mölistään. Mulla oli 12 kielinen Segovia mut meni mielenhäiriössä myyntiin.Se oli mallikas laite.

• Joni
        ihkuu kirjoitti:

niin, no mielipiteitä on yhtä monta, kuin on soittajaakin. Itse olen harrastanut musiikkia jo toistakymmentävuotta ja työskenetelen alalla. Minulla on kaksi HB kitaraa, tosin ei ihan sieltä halvimmasta päästä ja voin vakuuttaa, että monet samanlaiset kalliimmat "merkkisoittimet" eivät ole yhtään sen parempia soundeiltaan tms. Viimeistelyssä kyllä erottaa arvosoittimen, mutta HB:t menevät soittokitaroina siinä, kuin mikä tahansa muukin merkki, eikä se vie aidolta soittajalta yhtään soittointoa pois..

• Elko Aulamaa
        ihkuu kirjoitti:

"onneks sain hommattua esp ltd:een joka toi perkeleesti lisää soittointoo!!!"

Heh heh ESP LTD on paskimmista paskin ylihinnoiteltu nimifirman halpismalli suoraan jostain Korean nyrkkipajon pohjamudista (vrt. Gibson ja Epiphone tai Fenkku ja Squier)

Tais olla vaikea hommata? Niitä on muusikoiden.net täynnä. Myynnissä tietysti, kukaan vaan ei halua ostaa.

Onnea ja menestystä soittoharrastukseen!

• jupatijuu
        Elko Aulamaa kirjoitti:

"onneks sain hommattua esp ltd:een joka toi perkeleesti lisää soittointoo!!!"

Heh heh ESP LTD on paskimmista paskin ylihinnoiteltu nimifirman halpismalli suoraan jostain Korean nyrkkipajon pohjamudista (vrt. Gibson ja Epiphone tai Fenkku ja Squier)

Tais olla vaikea hommata? Niitä on muusikoiden.net täynnä. Myynnissä tietysti, kukaan vaan ei halua ostaa.

Onnea ja menestystä soittoharrastukseen!

"Heh heh ESP LTD on paskimmista paskin ylihinnoiteltu nimifirman halpismalli suoraan jostain Korean nyrkkipajon pohjamudista (vrt. Gibson ja Epiphone tai Fenkku ja Squier)"

Niin kivuliaalta ja raa'altakin se kuulostaa, niin ltd:t on vain ylihinnoiteltuja. Oikeastaan vasta niitä 700€ ja siitä ylöspäin kalliimmat kitarat ovat varsinaisesti niitä laadullisesti hyviä, mikeistä ja virittimistä yms. Oikeastaa noiden halvempien ltd:n tilal kannattaa hakee mielummin joku esim. Ibanezin RG. Hinta-laatu-suhteeltaa ylivoimaisia, hakkaa ltd:n

• kitaransoittaja

Harley Benttonin skitat ihan ok soitinta edustaa edullisesti..mutta Suomen soitin-yrittäjät ovat saippuaa laittaneet suihin maistumaan, koska oma syöttö porsas meinaa karata muille maille vierahille..heh.

Itselläni pelkkää hyvää kokemusta HB-skitoista, yhtään en ole tavannut huonoa...itselläni kaksi kpl(sähkis les paul ja bowel-kantinen mikitetty 6-kielinen akustinen) ja tuttavillani myös kyseisiä soittimia.
      Pelittää oikeasti hyvi...molempiin vaihdoin kielet, 008 pyramid ja vireessä pysyy ja soi hyvin.
      Kyseiset soittimet olleet jo käytössäni lähes pari vuotta...no problemo ollut.

Oikeasti haukkujat eivät ole soittaneet kyseisillä soittimilla tai ovat muuten vain periaatteessa vastaan kaikkea....

Kuten itsekkin huomasit, hintaa ei monestikkaan paljoa ole soittimeen pakko laitta...ja siitäkös se suurin meteli nouseekin, heh.

Jos HB maksaisi kertoimella 5-10...kaikki kunnioittaisi....

• country jyry

Do dii hain postista 12 kielisen bentonin ja pakettia purkaessa muijankin mielenkiinto alkoi elää. Kitarassa viimeistely on viimosen päälle,kevyt soittaa ja ääni on kirkas eikä mikään takkuinen ja soi pitkään. Heti kärkeen en löydä mitään moitittavaa vaan alan soittaa keppiä niinkuin sisään ja varmaan kielten vaidossa päästään vielä parempiin saundeihin. Sähkö puolta pääsen testaamaan viikonloppuna kun menen treenikämpälle ja laitetaan keppi suoraan pöytään kiinni ja soitellaan sen kautta,kokemus opettanut että kitaravahvistimeen kytkettynä saundi on raaka vaikka on 3 eri vahvistinta koitettu mutta pöytään kytkettynä ääni on heleä ja pehmeä. Tämä passaa myös Yamaha nylonkieliseen elektroacustiseen mikä on myös käytössä ja maksoi 3500 mummon rahassa ja ulkonäkö on sama kun harleyssä,ja kitaran viimeistely on sama kuin harley bentonissa,elikkäs hyvä keppi pienellä rahalla ja jos joku väittää muuta niin ei tiedä sitten hevon shittiä kyseisestä 12 kielisestä ja moittii tuotetta kuulopuheiden kautta. Itse olen soittanut eri bändeissä yli 20 vuotta ja kokemuksen perusteella voin kehua keppiä,kitaroita on nytte 10 kappaletta,5 stratocasteria,1 jackson dinky oikia heavy murisija ja yamaha nylonkielinen elektroacustinen ja tietysti landola pitää olla ja maniska jota en saa soitella kotona tai akka työntöö sen rectumiin viritinkóneisto edellä,ja jokainen keppi on käytössä aina kun vaihtelua haluaa.PS: Tuon 12 kielisen 155 euroa olisi saanut palamaan kevyesti yhdessä kapakka illassa ja käteen olisi jäänyt ainoastaan kova krapula. Hyvää syksyn jatkoja.

• Ryydman

Totesin aivan samaa tuosta mikityssysteemistä, eli ei oikein saa heleää soundia vahvistimilla, mutta pöydästä sitten senkin edestä. Tosin, vaikka halpa onkin niin ei niistä arvosoittimista saa sen kummempaa irti.

Olen iloinen, että löytyi ainakin yksi rohkea kokeilija ilman ennakkoluuloja. 155€:han on pieni käsiraha esim. juuri baari-illlalle, joten ei ole paha hinta sitten vaikka mökkikitarasta.

• vielä menee

jeah siis vaimo o tilanna 12 k hb lahjaksi saapi sitte kitaraloilla pistää surkiasti niiko kauniissa ja rohkiloisin tunnus sävelmuassa nousee siinä ritkelläki tukka pystöö ko pomminpurkajalla....terveisiä kokkolasta tv kokkolan kasaus oy

• Zlta

Kyllä, tämä pikku foorumipätkä sai munkin aivosynapsit kääntyilemään tämän kitaran puoleen.

Tällä hetkellä Thomanilla 119€ ja siihen vielä mukava hardcase päälle, jonne voi pykästä sitten jomman kumman arvokkaamankin lankun tarvittaessa.

Toi Thomanin soundikokeilu on ihan mukava keksintö. Kiinnostaa vaan, että onko oikeasti joka kitaran kohdalla nauhottanut noi sämplet erikseen... Kaipa ne on.

Uskon kuitenkin jos on ehjä ja näin iso western-koppa niin kyllä varmasti riittää peruskäyttöön. Itse halusin ostaa tämän opetellakseni 12-kielisellä soittamaan, ja jos ei nappaa niin varmasti tuolla 120€ saan sen vaikka huutonetissä myyntiin.

Can´t wait!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      16
      1741
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      140
      1712
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      307
      1361
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1098
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1092
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      132
      998
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      935
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      915
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      898
    Aihe