Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Peppu kiinteäksi!!

kaisu

Kertokaa jotain hyviä liikkeitä pepun kiinteyttämiseksi. Sellaisia, joita voi tehdä kotioloissa. Ainiin ja ei askelkyykkyä, koska mun polvi ei kestä sitä. Eli sellaisia mahdollisimman vähärasitteisia polvelle.

29

14405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetön

      Mene sänkyyn selällesi, koukista polvet ylös.
      Jännitä pakaralihaksia,vapauta- jännitä,jne.
      Tee niin pitkiä sarjoja kuin pystyt, aloita vaikka 20-30 kerran sarjalla. Tee myös niin että pidät pakaralihaksia jännitettynä jonkun aikaa ja rentouta jne.
      Sain tämän ohjeen lonkan tekonivelleikkausen kuntoutusohjeeksi. Teki hyvää pakaroille ja ennenkaikkea lihaskunnolle. Kokeile, on ainakin halpa tapa saleihin verrattuna

    • buslowski

      Laihduta jos koet sellaiseen tarvetta.

      Pakaralihasten kasvatukseen tehokkaimpia liikkeitä ovat jalkakyykky syvään tehnynä, jalkaprässi ja tuo askelkyykky. Kyykky ja prässi rasittavat myös polvia, joten ne voivat olla vähän ongelmallisia... Prässiä kuitenkin kannattaa kokeilla, monilla se ei tunnu ollenkaan polvissa, vaikka kyykky sattuisikin. Niin - kyllähän joillain on jalkaprässi kotioloissa :)

      Suorin jaloin maastaveto ja hyvää huomenta -liike ottavat myös pakaroihin, vaikka pääpaino niissä onkin takareisissä (vartalon ojentajat), näissä ei kuitenkaan polvi taivu ollenkaan.
      Tanko ja painot pitää tietenkin löytyä, mutta se on vielä kohtuullisen pieni sijoitus. Ne on helppo piilottaa komeroon ja niistä voi löytyä paljon muutakin iloa.

      Taaksepotku ja sivullepotku taljassa ovat myös polviturvallisia pakaraliikkeitä.
      http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/CBStandingHipExtension.html
      Kotioloissa vaatii mielikuvitusta vähän enemmän. Jotain ovenkarmiin kiinnitettäviä kuminauhasysteemejähän on kyllä olemassa.

      Ilman vastusta, taljaa tai painoa, tehtynä liikkeiden tehokkuus lihaksenkasvatusmielessä on usein vähän yhtä tyhjän kanssa. Alussa ne varmasti ovat ihan toimivia, mutta kun lihakset tottuvat tuohon rasitukseen, pitää jostain saada lisää vastusta.
      Joka tapauksessa tuon taaksepotkun voi tehdä ilman painoa menemällä kontilleen ja nostamalla jalkaa mahdollisimman korkealle taakse. Tai sitten makaamalla vatsallaan ja nostamalla siitä nilkkoja kohti kattoa.

      Periaatteessa joku 8-12 toistot olisivat ihanteellisia, mutta maun, fiiliksen ja käytettävän vastuksen mukaan toistoja voi tehdä paljon laajemmallakin skaalalla; jopa sinne 30:een asti.

      Jos neuvot tuntuivat ihmeellisiltä, niin muista, että kiinteytys ei ole mitään muuta kuin lihasten kasvatusta ja laihdutusta (rasvan polttamista).

    • forkku

      Jos sinulla ei ole kuntoilemisesta hirveestikkään kokemusta,niin unohda esim.toi maastaveto suorinjaloin..se on liike jossa helposti rikot itsesi,jos et osaa sitä oikein tehdä...jos välttämättä haluat sitä ruveta harjoittelemaan,niin koita ensiksi opetella normaali maastaveto..sitä kautta sitten se suorinjaloin.Ja mitä tuohon hanurintreenaamiseen tulee,nii itse suosittelisin pyöräilyy..esim kotona kuntopyörä..ja salilla kyykky..mikäli polvet kestää.Ja tuo maastavetokin on oikein mukava liike pakaroille..tosin mave ja kyykky ovat lajeja jossa helposti itsensä rikkoo jos ei oo tekniikka hallussa...molemmat on niin hyviä liikkeitä,että suosittelen niiden harjoittelemista..äläkä unohda sitä pyöräilyy..se jos mikä laittaa rasvan palamaa ja antaa pakaroihin potkuu.

      • tiukkapeppu

        Jos ei ole aikaa ja halua punttisalille, erittäin helppo ja huomaamaton jumppaliike on puristaa pakaralihaksia tiukasti hetken ajan ja sitten hellittää ja taas toisto. Tätä voi tehdä bussipysäkillä ja missä ikinä onkin turhaa aikaa käytettävänään. Pidempi takki tietenkin on oltava ettei koko muu väki huomaa peppujumppaa. Itse teen tätä mm. tiskatessani, toistoja 20-30 kertaa. Ja voin vakuuttaa että peppu on kiinteä. Toki liikun muutenkin, mutta lähinnä luonnossa ja sauvakävellen tai pyöräillen.


      • llolk
        tiukkapeppu kirjoitti:

        Jos ei ole aikaa ja halua punttisalille, erittäin helppo ja huomaamaton jumppaliike on puristaa pakaralihaksia tiukasti hetken ajan ja sitten hellittää ja taas toisto. Tätä voi tehdä bussipysäkillä ja missä ikinä onkin turhaa aikaa käytettävänään. Pidempi takki tietenkin on oltava ettei koko muu väki huomaa peppujumppaa. Itse teen tätä mm. tiskatessani, toistoja 20-30 kertaa. Ja voin vakuuttaa että peppu on kiinteä. Toki liikun muutenkin, mutta lähinnä luonnossa ja sauvakävellen tai pyöräillen.

        olen 161cm/52kg. Mulla on valtava, lihava takamus.
        Vinkkejä??


      • jimmidii
        llolk kirjoitti:

        olen 161cm/52kg. Mulla on valtava, lihava takamus.
        Vinkkejä??

        ...tuskin voi olla "valtava lihava takamus", jos 161cm pituinen ihminen painaa 53kg.


      • ;p
        jimmidii kirjoitti:

        ...tuskin voi olla "valtava lihava takamus", jos 161cm pituinen ihminen painaa 53kg.

        why not? 161/50 ja "valtava lihava takamus" ei siihe tarvita ku lauta ja selluliittiperse


    • Lenkkeilijä61

      Minä olen 162 cm pitkä ja painan ainakin 65 kiloa ja haukkuvat hoikaksi?! En käy salilla mutta päivittäin kylläkin kävelylenkeillä välillä ottaen juoksupyrähdyksiä tai sauvakävellen. Kyllä minulla silti on selluliittia, mutta olenkin jo yli 50!

      • jepjep_

        Paino kertookin jo, että vähän on ylimääräistä. Muokkaa ruokavaliota puhtaammaksi ja jatka treenausta, niin saat tuloksia vielä yli 50v. Hiilareita varsinkin ei tarvitse puputtaa enää entiseen malliin kun ikääkin alkaa olla. Siirry karppaukseen, niin olo kevenee kroppa tiukentuu, ruoka-aine allergiat/ihottumat hellittää yms.


      • trainerfromhell!

        lenkkeilijä: siisti ruokailusi ja syö säänällisemmin. niin selluliitit lähtee.
        juo vettä ja vihreää teetä päivän aikana paljon. nesteet lähtee liikkeelle ja poistuu kuona-aineet.
        syö kalaa 3kertaa päivässä vihanneksilla ja riisiä vähän. sitten vaikka kalkkunaa tai kanan rintaa 200g 2kertaa pv vihanneksilla.
        4kertaa lenkki viikossa niin että syke nousee 160.
        kyl ne selluliitit lähtee oli vaikka 100 vuotias jos tekee oikein.
        kokeile tätä 1kuukauden ajan ja katso sitten peilistä, mutta myös voi olla että sun lenkki ei riitä vaan olisi hyvä harjoitella lihaskuntoa myös. jos ei lihaksia hoida muuta kun lenkkeilemällä(joka on enemmän aerobinen ja sydämelle hyvä ja lihoamista estävää) ei voi odottaa et olisi kiintee ja selluliititön!
        varsinkin 50vuotiaana pitäs aloittaa hoitaa lihaksiaan jos haluaa omilla jaloillaan kävellä 80vuotiaana, jos ei reenaa lihaksiaan sullahan katoaa kaikki voimat niistä vanhetessasi!


    • fädääs

      161 cm ja 58 kg ? onko se vai sitte lihava? omasta mielestä joo , mutta muut ovat erimieltä ja haluun kiinteän PEPUN! vois kokeilla noita vinkkejä

      • *_*

        Tossa on hyviä vinkkejä, mutta puuttui eräs oleellinen maininta joka kaikille ei tule edes mieleen ennen harjoittelua. Jonkinlainen venyttely olisi hyvä suorittaa ennen kuin aloittaa.


    • palleroinen 80
    • 8+5

      todella hyvä idea antaa vinkkejä 8 vuotta aloituksen jälkeen!:))

    • isänkäsdestä

      onhan se jos parannettavaa ONKIN ENEMMÄN NYT

    • oonmuute12v

      minä itse yritän tästä lähtien tehdä askelkyykkyjä 5 minuutin ajan joka päivä syvästi tehtynä. Ja pakko koittaa vähentää ruokaa. Itsehillintää ei löydy ollenkaan. Tänäänki monta suklaakeksiä. -.- Miten te hillitsette itsenne??
      159cm 43kg
      Perse höllyy kuin mikä

      • Nauti hetkestä

        Jos olet oikeasti 159/43 niin sulla on varaa hieman lihoakin :)
        Lapsena tai nuorena ei kannata niin ottaa paineta kiloista vaan ennen kaikkea löytää se oma mieluinen laji joka jaksaa liikuttaa sitten aikuisena opintojen/työpäivän jälkeen. Salli itsellesi herkku hetki siis. Yleensä herkutella voi jos liikkuu sitten sen mukaan.
        Itse liikun melko aktiivisesti kun harrastan 3x viikossa hiphop tyylistä tanssia, 1x viikossa juoksua ja palautavilla/vapailla joogaa, pyöräilyä TAI uintia.


      • Syö kunnolla.

        Jos haluaa vältellä mielitekoja ja herkkuja, on syötävä oikeaa ravitsevaa ruokaa 5-6 kertaa päivän aikana ja tarpeeksi. Joka aterialla myös proteiinia.

        Ja herkkuja saa syödä välillä terveellisen ruuan lisäksi. Ei siitä kannata mitään fanaattista uskontoa itselleen vääntää.

        Perse on siis löysä, joten tarvitset lihasta. Syö siis enemmän ja treenaa kovemmin jotta lihas kasvaa. Niin saa kiinteän takapuolen.


    • Trainerfromhell!

      voi voi, on valtava takamus ja haluaa kiinteäksi mutta ei voi tehdä sitä sun toista eikä muutakaan... kauheita selityksiä! Olen kuullut niin monenlaista urani aikana ihme marinoita ja aina joku selitys. itse olen ollut fitness urheilija 12vuotta nyt.. ja sanon että polvet on rikki aina ja selkä, mutta se ei estä mua kun jotain oikeasti haluan ja se että tämä on elämäntapa. Olen elämäni kunnossa ja kroppa on tiukka ja vahva. jos haluaa että on kiinteä niin ei riitä että siihen tulokseen pääsee,sitä pitäs ylläpitää koko elämän ajan,se on elämäntapa. jos nyt reenaa tiukaksi kroppansa eikä ylläpidä sitä niin voi sanoa aika nopeasti hyvästit sille.
      naisella iso takapuoli tulee epäsiististä syömisestä,liian vähäisestä liikkumisesta ja selluliittikin sama asia!
      EI helpolla saa hyvää! jos haluaa nopeita tuloksia niin proteiinipitoinen ruokavalio,säänöllinen syöminen ja salille mars, polvituet käyttöön jos sattuu polviin kyykkäminen. Koska kyykky on paras tapa ja sitten on monta muutakin salilla tapahtuvaa liikettä joita kotioloissa voi toki tehdä mutta tulokset ei näy niin nopeasti jos ei ole minkäänlaista vastusta tai painoja ja oikeita välineitä.
      Ihan näin hardcore ohje millä saa pyrstön ja jalat upeiksi mutta en suosittele aloittelijoille.: Maximi painot: hakki kyykkyy 3sarjaa 15 toistoa, tavalliset kyykyt 3 sarjaa 15 toistoa,aika syviä kyykkyjä saapi tehdä.
      etukyykky 3sarjaa 10toistoa, askelkyykkyy 3sarjaa 20 askelta, takareisi kääntö laitteessa 3sarjaa 15toistoa. pelkästään näillä perus liikkeillä saa nopeaa hyvää,jos tekee 2 kertaa viikossa palkkaria sen jälkeen. mutta tällä reenaan itse muutama muu liike ja kroppa on sen näkönenkin! helpolla ei tule hyvää, vanhan koulun reeni on paras reeni. Jos ei ole valmis tekee töitä ja paljon perseensä eteen niin turhan marista!

    • emilyy97

      Lantionnostot, eli mene selinmakuulle, polvet koukkuun, kannat maahan ja nosta lantiota mahd. ylös (muista jännittää pakarat piukaksi ylhäällä). Mukaan voit ottaa painon reisien päälle.

      • Ei hyvä

        Täytyy olla aika hitosti painoa, että tuo tuntuu yhtään missään. Tuo on vain jumppaliikke, ei sillä lihasta saa. Kestävyyttä kyllä, kun sitä sahaa toista sataa kertaa tai tekee staattisena ikuisuuden....


    • hyvin tuntuu, kun 90kg iskee tankoon ja alkaa jumppaamaan. ehdottomasti yks mun suosikki pakaraliikkeistä!

      • Painoputoaamahaan

        Mä en ikin onnistu. Millä ilveellä sen painon saa siinä pysymään kun kädet on kuitenkin tukena maassa??? Kertokaa kun tyhmä ei osaa.


      • Painoputoaamahaan kirjoitti:

        Mä en ikin onnistu. Millä ilveellä sen painon saa siinä pysymään kun kädet on kuitenkin tukena maassa??? Kertokaa kun tyhmä ei osaa.

        Kädet ei ole tukena maassa vaan pitää sitä tankoa paikallaan.


      • Painoputoaamaahan
        punttimimmi_ kirjoitti:

        Kädet ei ole tukena maassa vaan pitää sitä tankoa paikallaan.

        Saako tehtyä isoilla käsipainoilla vai onko pakko olla tanko. Kun salilla voin käyttää tankoo mut koton mul on sellaset isot käsipainot.


      • hkljkl
        Painoputoaamaahan kirjoitti:

        Saako tehtyä isoilla käsipainoilla vai onko pakko olla tanko. Kun salilla voin käyttää tankoo mut koton mul on sellaset isot käsipainot.

        mä en ainakaan keksi mitään järkevää keinoa, miten tuon voisi käsipainoilla tehdä. Paitsi tietty jos tekee jollain 10 kilon painolla, niin senhän nyt voi lantion päälle heittääkin, mutta aika turha liike ilman kunnon painoja.


    • jr901

      Moi!

      Etenkin vitamiinit ovat tärkeitä jotta kroppa toimii oikein! Ehdottomasti kannattaa tilata kaikkien iherbiltä! Sieltä löytyy vitamiinia joka lähtöön ja luotettavuus on 100%. Voin auttaa ketä tahansa tilauksen tekemisessä ([email protected]). Eikun reippaasti kysymään neuvoja jos tarvitsee:) Linkki suoraan sivulle:

      http://www.iherb.com/?rcode=PVM132

      Jokainen ensikertalainen saa 10$ alennuksen ensimmäisestä tilauksestaan käyttämällä koodiani (PVM132). Tuosta linkistä suoraan aktivoituu koodini, sekä alennus. Kannattaa ehdottomasti tilata kun tuommoinen tarjous on vielä voimassa

    • onhan niitä mutiakin

      askelkyykkkävely reppuselässä mäkeen nro yksi. yhdensuorinjalanmave nro kaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe