kumpi sattuu enemmän

calie

tatskan ottaminen nilkkaan vai sitte toho hartiaseutuun, niskan ja olkapään välille..?

31

17734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enemmän

nilkkaan uskoisin, itellä on oikeassa hartiassa tatuointi eikä sattunut juuri lainkaan, mutta oon kuullu että nilkkaan sattuu aivan jumalattomasti!

• Agda

mulla vaan sattunu

• Miss_Dark

en huomannu yhtään mitään kipueroa..Samalta se tuntuu..

• calie

oisin tatskan ottanu varmaa jo aikoja sit mut mua pelottaa vaa se kipu!!! kammoon kaikkee sellasta mut niin sen kuvan haluisin. sanokaa oikeesti mihin sitä kipua voi verrata! haluan monen mielipiteen =). tietty tiän et kipu aina henkilökohtasta mut ois ees jotai suuntaa-antavaa apua u know...
      kiitti!!!

• Tanja--

Muakin pelotti se että miten paljon se sattuu,ja olin jopa joskus ajatellu etten IKINÄ ota tatuointia..Otin ensimmäisen kuvani tuohon käsivarteen,eikä se sattunut yhtään.(olin yllättynyt) vähän vaan pisti välillä. se tuntui vähän niinku terävällä kynällä piirtäis.Meet rohkeesti ottaan sen!

• a.v.a

>>>Sattuuko paljon jos ottaa tatuoinnin käsivarteen hauiksen kohdalle?

• tuttuni

Vertasi kipua hammassärkyyn(yksilöllistä) varsinkin kun kyseinen kohta tulehtui.

• Redback

Itse otin ekan tatskani tossa 3 paivaa sitten pikkasen herate ostoksena kankkuspaissaan ja voin sanoo et ainakin itse jouduin valilla puree hammasta mut ei puoleentoist tuntiin tarttennu ylimaarasii taukoja pitaa. Oman kuvan otin olkapaan hauiksen valille (2 piikkilankaa ja hamahakki ja verta 20cm*10cm) Itsel sen osan mita olkapaan yli naki, katseli ihan mielellaan eika juuri sattunu mut tonne ojentajan paalle teki sit jo pikkasen kipeeta ja ainakin taa aija paineli todella pitkilla vedoilla. Kipua voi verrata kissan raapimiseen mut aattele et se kissa raapii koko sen tatuoitavan alueen ja sen jalkeen eka yo kipu niinku oikeen paha sunburn eli ei oikeen tee mieli tatskan paal nukkuu, toisaalta onko sil mitaan valii kun eihan se kipu kesta kauaa. Nyt toinen, kolmas paiva ei mitaan onkelmii ja kyl nyt on ylpee kuvastaan ja voi sanoo et on ehdottomasti yx cooleimmist tatskoista mita ikina nahny ja etenkin kun kuva merkkaa itselle ihan mielettomasti eika oo mikaan seinalta valikoitu viivahassakka.

• WAS?!

Mitä h¤%&?#"¤n väliä sillä on, kumpaan paikkaan sattuu enemmän, älä vaan sano, että aiot sen perusteella valita leimalles paikan? Kia ny järkikin sanoo, että se jonkun verran tuntuu, mutta se kuuluu asiaan.

• ehheh

Mie ainakin valitsisin sellaisen paikan mihin sen tatuoinnin laitto sattuu vähemmän. Olen aika kipuherkkä.

• Juha

Jos valitsee paikan sen mukaan, kumpi sattuu vähemmän, ei oo kyllä valmis ottamaan tatskaa.

• ilsee

nilkkaan sattuu paljon enemmän. itselläni on vasemman olkapään "takana", ei sattunut lainkaan :)

• Ripa

Hartioihin ja selkään tatskaaminen oli melko kivuton. Nilkkaan sattui aika tavalla, kuitenkin niin etttä mitä ylempänä se on sitä vähemmän kipua. Varsinkin jalan sisäsyrjällä se tuntui enemmän ja jalkaterässä aika lähellä jalkapohjaa tatuoitaessa se tuntui vielä enemmän. Yksilöllistähän tuo on. Samaten minulla käsivarsien sisäosat lähellä kainaloa ovat sattuneet niin perkeleesti. Vatsan päällä samaten.

• yksinkertaista.

Se nyt on niin että kehon eri osat ovat herkempiä sen mukaan miten ihoon on jakautunut hermopäät. Niitä on enemmän, siis tiheämmin, mitä enemmän "ulospäin" kehosta kulkee. Eli raajoissa, mitä lähemmäs sormenpäitä ja varpaita kulkee, sitä tiheämmässä niitä pistävää kipua tuntevia hermopäitä on, jolloin tatuointikin on kivuliaampaa.

Selässä, etureisissä, käsivarsien yläosassa, niitä on vähemmän, sillä ihminen ei käytä niitä osia tunnustelemiseen joloin ei myöskään tarvitse niissä osissa yhtä paljon hermopäitä kuin esim sormissaan tarvitsee.

• ompu

no kyllä se mulla ainakin aika samoissa oli se kipu, mulla on nilkassa ja sitten ihan tossa keskellä niskaa... molemmat ne paikotellen kirpasi ilosesti, mut ei siihen kuole, eikä sen kivun perusteella kannata jättää ottamatta..

• hakattu

jos on luita lähellä niin sattuu enempi, nilkka on herkempi paikka.

• Picture

en osaa sanoa, mutta mulla on kuva ristiselässä missä on rykelmä hermonpäitä. Yllättävää kyllä se sattui vähemmän, kuin nilkkaan isketty. Ja nilkassakaan kuva ei ole luun päällä vaan ihan pehmytkudoksen päällä. Lieneekö nilkka sitten oikeesti herkkää aluetta?

• Lispet

Minulla ei tehnyt yhtään kipeää kummassakaan. Yleensä on sellainen käsitys, että luun päälle sattuu. Se on aika yksilöllistä tuo kivunsieto.

• NanikaThePallokala

että nilkkaan.Itsellä on tatuointi alaniskassa sekä nilkassa.Nilkkaan tuntui pirun paljon kipeämmältä kuin itse niskaan.Ohuemman ihon luulisin olevan syynä.

• luulisi nilkaan sattuvan, kun ajattelee hermoja, on niskassa niitä enemmän kuin nilkassa. Itte en juuri siksi ole tatuskaa hankkinut, kun se kuulemma tuntuu kivuliaalta. Jos muuttaisin mieltäni tatskan suhteen, niin ottaisin ennemmin nilkkaan, hauikseen, tai alaselkään kuin niskaan.

• minä...

sattuminen riippuu niin paljon ihmisestä.... mä otin nilkkaa ja ei se mun mielestä niin paljoo sattunu.... ja jos hirveesti miettii sitä sattumista kannattaako ottaa ollenkaa tatuointii...? mun mielipide kyl vaa mut...

• niskaa

tatska niskan päälle sattuu enemmän. Kyllähän niska on arempi paikka. Eihän nilkka voi niin kivuliaalta tuntuu, kun luullaan. Itsekin oisin ottanut tatskan mut kun se on kivuliasta, niin oon ajatellu jättää ottamatta. Niskassa on enemmän hermoja kuin nilkassa. Jos joskus mielen muuttaisin, nilkkaan, hauikseen tai selkään ottaisin.

• Angelina-79

Itse otin ensimmäisen tatuointini niskaan ja sen jälkeen olen ottanut 8 tatuointia lisää vuoden aikana :). Itsekin olin aina pelännyt kipua, mutta turhaan. Niskaan laittaminen on mulle ollut kaikista kivutonta (?!?), alaselkä oli ehkä kivuliain, tosin kuvakin oli aika suuri ja tarkkaa työtä vaativa.. Jos tatuoinnin todella haluaa, ei sitä kannata kivun pelossa jättää ottamatta! Ja vertailkaa ja harkitkaa tarkasti kenelle haluatte mennä tatuoitavax, se on mulle ainakin ollut todella tärkeää ja helpottavaakin.

• nilkassa vähiten

mutta eihän mikään tollainen satu.

• Vaari-o

... sattuu joka tapauksessa, kipeimmät kohdat;

1. ihon alue jossa on vähän läskiä luun päällä;
      jalkapöytä, lapaluu, nilkka, kädet
      2. alueet jotka ovat vähän kosketuksissa vaatteiden kanssa; käsien ja jalkojen sisä syrjät, kikkeli
      3. paikat jossa hermosto kulkee lähellä orvaskettä; kaulan seutu, tissit
      4. muille alueille kipu on normaalia pistohaavakipua joka jatkuu koko tatuoinnin ajan, "kivuliainta" on rajojen tekeminen yhdellä piikillä

• Kumpikaan

Jos se tehdään koneella, jos taas käytetään perinteisiä neuloja niin kumpikin.
      Ihme, että neula tatuoinnit eivät nosta suosiotaan. Taitaa olla tekijät vähissä, ainakin luulisin.........

• huhhuhh

... ihoa vain voisi värjätä vesiväreillä?
        Siis jos on ihan pakko...

• tankki85

ei nuo tatuoinnit satu jos käyt kunnon tatuoijalla. suosittelen tampereen haloa kävin siellä ja kuin ois silittäny ja otin vielä varjostustakin luun kohalle se sattuu eniten.. jos ny on heikko nahkanen että se yleensä tuntuis.

• tattooed millionare

tota sen verran on noita tatuointeja omaan ihoon kertynyt että voin sanoa että sormiin sattuu kaikista eniten tehdä tatuointi.
      niska ei ole kovinkaan paha kivultansa koska sinne ei näe ja itselläni ainakin mennyt niin että jos ei kato tai näe kun neula hakkaa kuvaa iholle niin ei kipukaan niin kauhea ole.
      onnea vaan jos olet menossa ottamaan ja muista että kuva on sitten elinikäinen eli mieti tarkkaan mitä otat

• Lion

Tottakai tatuointi sattuu, kun ihon pintaa rikotaan. Itselläni tatuointi kesti reilun tunnin ja välillä tuntui ilkeältäkin. Lähtökohta on kuitenkin se, että päätettyäni ottaa tatskan en edes ajatellut koko kipuasiaa.

Mielestäni jotakin kipuasiaa korostetaan aivan turhan takia. Kyllähän ihmiset menee hammaslääkäriinkin, eikä sekään mitään mukavaa aina ole. Kuitenkin se tatuoinnin kiputila oli minulla ainakin lyhytaikainen ja jälki parantui loistavasti. 2 viikkoa ja kaikki oli okei!
      Tärkeintä on hoitaakin tatuointia oikein ensimmäiset 2-3 viikkoa ja muistaa puhtaus!

Jos sitä haluaa jotakin, niin siitä pitää olla valmis maksamaan, joko rahaa tai tatuoinnissa sekä rahaa, että kipua!

Minä otin kämmenen kokoisen tatuoinnin selän puolelle olkapäähän. Olen tyytyväinen. :)

• calie

teille kaikille vastauksista!
      vielä kovasti mietin kuvaa... todellakaan en ota sitä hetken mielijohteesta, siksi olenkin miettinyt asiaa jo vuosia. eihän tällä asialla mikään kiire ole.
      ei pidä paikkaansa, ettei kivulla pitäisi olla merkitystä jos oikein todella jotain haluaa! ollaanhan me vaan ihmisiä. sitä paitsi, te "kritisoijat" :), tuliko mieleen että ehkä ihmisen menneisyydessä on tapahtunut asioita, joista on jäänyt kammo vereen & neuloihin.
      silti! haluan kuvan niin kovasti että asian yli on päästävä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6600
    2. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      70
      5601
    3. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      103
      4908
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      27
      3635
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      205
      3201
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      3025
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      24
      2944
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2829
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1661
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      346
      1610
    Aihe