Kuinka korkealta?

jump

En millään löytänyt parempaa paikkaa kysyä seuraavaa kysymystä,
Kuinka korkealta ihminen voi hypätä veteen?
Itse en ole löytänyt kuin 10 m. ja sieltä tullut alas, tosin en pää edellä.
Mieli tekisi kovasti korkeammalta, joten tietääkö kukaan korkeampaa hyppypaikkaa täällä suomessa?

T. hyppyhullu

14

5242

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jose

      Jossain messuilla oli joskus joku ihme show, missä ammattilaiset hyppivät kaikkia ihmehyppyjä jostain 20-25 metristä. Olivat raahanneet paikalle jokun oman hyppytorninsa.
      Suurin ongelma on siinä, että normaaleihin uimahalleihin ei voi laittaa kovin korkeita hyppypaikkoja, ettei joku tapa itseään. Kai niitä hyppypaikkoja varmaan löytää, kun vähän etsii.

      • jump

        Ja jos ei löydä niin ainahan voi rakentaa.
        Meillä on yksi paikka jossa on n. 8 m kallio josta aina hypitään, ei mitenkään mahdotonta varmaankaan rakentaa siihen muutaman metrin korkea torni vielä.
        Kyllähän se 10 m toki riittää kuolemiseen, yksi puolituttu hyppäsi jonkin aikaa sitten siltä korkeudelta, tosin vähän humalassa ja henkihän siinä meni kun vatsa edellä tuli alas..

        Onhan minulla vielä tosin haastetta näissä nykyisissäkin korkeuksissa, enpä ole vielä 5 m korkammalta sukeltanu pää edellä, seuraava haaste siis 7,5 ja ehkä jopa sitten 10 m:stä, saa nähdä.
        Itsensä ylittäminen on hieno tunne!


      • Mc
        jump kirjoitti:

        Ja jos ei löydä niin ainahan voi rakentaa.
        Meillä on yksi paikka jossa on n. 8 m kallio josta aina hypitään, ei mitenkään mahdotonta varmaankaan rakentaa siihen muutaman metrin korkea torni vielä.
        Kyllähän se 10 m toki riittää kuolemiseen, yksi puolituttu hyppäsi jonkin aikaa sitten siltä korkeudelta, tosin vähän humalassa ja henkihän siinä meni kun vatsa edellä tuli alas..

        Onhan minulla vielä tosin haastetta näissä nykyisissäkin korkeuksissa, enpä ole vielä 5 m korkammalta sukeltanu pää edellä, seuraava haaste siis 7,5 ja ehkä jopa sitten 10 m:stä, saa nähdä.
        Itsensä ylittäminen on hieno tunne!

        Juu, toi kalliojuttu pitää paikkansa.... meilläkin on täällä aika lähellä semmoinen 6 metrin korkuinen... siihen sitten vaan hullusti lisää :)

        Itse olen hypännyt 7,5 ja 3 pää edellä


    • Maister

      Ei muuta kuin lähiseudun kallioita (ja järviä) kartoittamaan. Varsinkin Saimaalla ja Päijänteellä on niin paljon saaria ja osa todella kallioisia joten sieltä löytyy helposti yli 10 metrin korkuisia hyppypaikkoja. Savonlinnassa on yks kallio kuulemma n. 15 metriä ja hyvä hyppiä. Tietenkin voit ottaa mallia Matti Nykäsestä ja hyppiä silloilta. Esim. Jyväskylässä on pari hyvää siltaa joilta on tiputusta veteen yli 20 metriä. Näiltä hyppiminen kiinnostaa sitten jo poliisiakin.

    • Nilla

      olen hypännyt veteen 3.000 metristä.
      Tarkoitus oli osua rannalle, mutta laskuvarjo onneton veti ulospäin ja uimareissuhan siitä tuli.

      • FiksuLikja

        LoL! so? evvk!


      • Niinpänii
        FiksuLikja kirjoitti:

        LoL! so? evvk!

        Et sinä ainakaan turhan myöhään tuohon kommenttiin vastannu vitun jonne


    • Jumpstyle
      • Kartsamies

        Emäsalon silta Porvoossa on n. 22 metriä. Vettä alapuolella neljästä metristä ylöspäin.

        http://www.youtube.com/watch?v=hJzE2iOvho4

        Jos siitä vielä korkeempia paikkoja ettii, niin Saimaan syväväylän ylittävät sillat on kaikki lähellä 30 metriä. Ne on kyllä paljon vaarallisempia hyppypaikkoja, kun louhokset ja merialueen sillat. Vuosikymmeniä jatkuneesta tukinuitosta johtuen.


      • Anonyymi

        Ei oo vaan 13


    • ...

      Lieksan Mätäsvaarassa avolouhos, joka täyttynyt vedellä. Vettä olisi noin 100 metriä, eikä mitään rojua PITÄISI olla. Louhoksen seinämät ovat 40 metriä korkeat. Uskaltaako moisesta hypätä kovan treenin jälkeen?

    • ...

      I made big jump from big hill.

    • Peppuli

      Miten kannattaa hypätä esim viidestä metristä pää edellä? Tekniikoita?? Ettei mene selälteen tms..??

    • Anonyymi

      Olen hypännyt 45 m

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe