bombala??La bomba??

*epätietoinen*

Kuka esittää ja mikä on biisin nimi??Ei lauleta englanniksi ja kertosäe menee jotenki näin "bombala bombala ja jotain...En osaa paremmin selittää.:)

7

509

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

oisko king africa - la bomba??

• ....

Se biisi on enemmänki sellanen bailubiisi jne.Biisis välillä rytmi hidastuu ja sit ku alkaa taas kertosäe niin se on paljo nopeampaa...Kertosäe menee korvakuulon perusteella jotenki näin Asere bombala, bombala ja sit jotain...En edes tiedä millä kielellä laulavat!:)

• Lauren
        .... kirjoitti:

Se biisi on enemmänki sellanen bailubiisi jne.Biisis välillä rytmi hidastuu ja sit ku alkaa taas kertosäe niin se on paljo nopeampaa...Kertosäe menee korvakuulon perusteella jotenki näin Asere bombala, bombala ja sit jotain...En edes tiedä millä kielellä laulavat!:)

666:Bomba

• Richie Valens?

Latinobiisi?
      Ainakin otsikossa mainittua on AINA pidetty bailubiisinä.

Ko. on alunperin nk. kansanmusiikkia, eli tarkkaa tekijää ei tiedetä. Tämä tekee biisistä siten lainsuojattoman, että kuka tahansa vois levyttää siitä oman versionsa.
      Richie Valens teki biisistä aikoinaan kuuluisan. Hän, Buddy Holly ja sitten joku kolmas sen ajan kuuluisa esiintyjä olivat matkalla keikoille samalla lentokoneella, joka kuitenkin putosi ja matkustajat kuolivat.
      Tottakai tapahtuma teki heistä ja heidän biiseistään legendoja. Ja richie Valensis oli vieläpä lentopelkoinen tyyppi. Hän ei olisi millään mennyt siihen(kään) koneesen muttra kun oli jo kiire keikalle ja muita matkustusmahdollisuuksia ei enää ollut!

Sekä Richie Valensista että Buddy Hollysta on molemmista tehty myös omaelämäkertaelokuvat, jotka olen videovuokraamoista joskus VHS-systeemillä vuokrannut, suomennoksilla.

Toivottavasti tästä oli apua!

- alter-egoni -

• minävain*

eddy watta: la bomba..?

• Trixie
        minävain* kirjoitti:

La bambasta, jälkimmäinen vanha biisi. kummatkin taitaa olla espanjankielisiä...tuo asere on espanjaa. La bamban sanat menee jotakuinkin näin:

para bailar la bamba, para bailar la bamba ce necessita una boca de cracia, una boca de cracia...yo no soy marinero, soy capitan soy capitan...

• Kiitos!!
        minävain* kirjoitti:

Elikkäs tämä oli se kyseinen biisi jota hain.!Kiitos paljon!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe