Palstan ilmapiiri

Henkilö C

Palstan ilmapiiri

Peruskysymys on kuitenkin se, että kuinka tunnet ja tiedostat palstan ilmapiirin. Et ole voinut huomaamatta katsoa, kuinka useimmat kirjoittajat ovat selvästi kyllästyneitä. Kirjoitus ei luista, ei ehkä jakseta lukea avauksia, eikä jakseta edes multinikkeillä. On myös epätoivoisia palstalta katoamisia ja et ehkä tunnista/arvaa kuka kuin on.

Kyseessä on selvästi käyttäytyminen, joka muistuttaa masennusta. Diagnoosi kuuluisi selvästi lääkärille, ei siis ole kenellekään epäselvää että kyseessä on kaamosmasennus. Ennen sanottiin asiat selvästi, esimerkkinä mainitsen erään paljon kertovan lauseen: Kiitti vitusti.

Kiitti vitusti! Tästä lyhyestä ja suurta tunnetta kertovasta lauseesta vastaanottaja tiesi, ettei toisella ole asiat hyvin, todennäköisesti ei tulisi olemaan jatkossakaan. Syksyn pimenevät illat ovat edessäpäin ja kesän auringon paiste ovat historiaa. Ei hyvältä kuulosta.

Omien arviointini mukaan kaamosväsymystä palstalla potee noin 7 vakkaria. Kyseessä on selvä ongelma , josta puhumisen ei pitäisi olla kovinkaan kummallista, etenkin kun väsymys on tunnetila joka kertoo kehon tarpeesta levätä. Näin yksinkertaista se on.

Itse suosittelisin kaamosmasennukseen valohoitoa , lyhyempiä jaksoja netin edessä istumiseen ja piristävänä kokeiluna pidempi aikaista mutinikkeilyä. Nämä kaikki yhdessä vaikuttavat positiivisesti ja auttavat jatkossa kestämään niin live-elämän kuin palstankin haasteet.

Henkilö C

29

2082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heiii, oletkohan hän jota eppäilen. Heh, mukavaa kun tulet taas näpäyttämään jutuillasi. Onko se vakinikki lopultakin löytynyt?
      Kuis kesä on menny?
      Jos erehdyin henkilöstä, niin pyydän anteeksi.

Ps. Kuulun varmaan tuohon 7 vakkarin porukkaan joka tarvii hoitoa :)).

• Henkilö B

Ketä sinä epäilet?:)) Alusta asti olen eppäillyt ettei peli ole rehellistä. Liian monta yhteen sattumaa ja liian monta vaki nikkiä on kadonnut!

Tämä on suunniteltu ja yhteisesti päätetty fuskaus, sanokaa mun sanoneen.

• Henkilö B kirjoitti:

Ketä sinä epäilet?:)) Alusta asti olen eppäillyt ettei peli ole rehellistä. Liian monta yhteen sattumaa ja liian monta vaki nikkiä on kadonnut!

Tämä on suunniteltu ja yhteisesti päätetty fuskaus, sanokaa mun sanoneen.

En mä tiijä enää ketä mä eppäilisin. Taijan epäillä kohta kaikkia vuorotellen. Joku yhteinen salaa suunniteltu fuskaus ja nikinvaihtoviikko meneillään kait.
        Luulin tätä Henkilö C:tä erääksi palstalaisten anallyzzeeraajaksi, mutta ei kait se sit ollukaan.
        Anteeksi harhaluuloni.

• MaanMatonen
        Mariet kirjoitti:

En mä tiijä enää ketä mä eppäilisin. Taijan epäillä kohta kaikkia vuorotellen. Joku yhteinen salaa suunniteltu fuskaus ja nikinvaihtoviikko meneillään kait.
        Luulin tätä Henkilö C:tä erääksi palstalaisten anallyzzeeraajaksi, mutta ei kait se sit ollukaan.
        Anteeksi harhaluuloni.

Mie en saa epäillä.
        Mie en saa kaikkia vuorotellen.
        Mie en saa suunnitella.
        Mie en saa fuskata.
        Mie en saa anallyzzeerata.
        Mie en saa ollakaan.
        Mie en saa harhaluuloilla.
        Mie en saa anteeksi.
        Mie en ala mittään.
        Mie en saa ikinä mittään.

• tukkusutija
        MaanMatonen kirjoitti:

Mie en saa epäillä.
        Mie en saa suunnitella.
        Mie en saa fuskata.
        Mie en saa ollakaan.
        Mie en saa anteeksi.
        Mie en ala mittään.

jos et saa, ku tarttee samalla kalupakilla huudella sympatiaa monessa avauksessa

• MaanMatonen
        tukkusutija kirjoitti:

jos et saa, ku tarttee samalla kalupakilla huudella sympatiaa monessa avauksessa

Mie en saa.
        Mie en saa tarttee.
        Mie en saa kalupakkii.
        Mie en saa huudella.
        Mie en saa sympatiaa.
        Mie en saa olla monessa avauksessa.
        Mie en ala mittään.
        Mie en saa olla missään.

• MaanMatonen kirjoitti:

Mie en saa epäillä.
        Mie en saa suunnitella.
        Mie en saa fuskata.
        Mie en saa ollakaan.
        Mie en saa anteeksi.
        Mie en ala mittään.

se täällä lentelöö ja ääntelöö noin kovalla metelillä ympäri luolaa.

Saathan sie ihan rauhassa epäillä.
        Ja kaikkia vuorotellen.
        Saat minun puolesta fuskatakin.
        Saat jopa anallyzzeerata.
        Saat anteeksi, minä voin ainakin antaa.
        Ala sinäkin harhaluuloilla.

Puuuhhh sun kanssas. Kipuahan nyt sinne orrelle rauhottumaan. Ja anna muidenkin nukkua. Öitä.

• redmerle

jos vähän lisäisin tähän..Vaihtelu virkistää ja vierailut toisilla palstoilla voivat olla hyvinkin sykähdyttäviä.
      Naisille esim. rakennus,autoilu,vedonlyönti ja tiede.
      Miehille vaikkapa taide,muoti ja kauneus,yhteisöt.

Multinikkeily lienee hyvä ajatus,kunhan pysyttelee kohtuudessa,eikä käytä multinikkiä väärin.

Valohoito..tarkentaisin tuota näin,nimenomaan auringosta lähtevään valon virkistävään vaikutukseen kannattaa satsata.Näytöstä hohkaava valohoito ei ole läheskään yhtä tehokasta,vaikkakin vaivattompaa,eikä pilvisyys ole haittatekijä.

• koltis

Ns. Vakkarien potensseista joku pitää huolta seuraavasti:

Omien arviointini mukaan kaamosväsymystä palstalla potee noin 7 vakkaria.

• norMix evk

...oikein mahtaa noustakaan, kun kaamos oikeasti alkaa?

• koltis
        norMix evk kirjoitti:

...oikein mahtaa noustakaan, kun kaamos oikeasti alkaa?

Tai sitten täällä sytytellään kynttilöita vielä tiuhempaan tahtiin. Puhallettaviksi, tietty.

• Osoittamaan nettiaddiktion olemassa olon.
      Väännetään juttua aivan pystymetsästä.
      Kun avaus ei pure, yritetään uudella.

Uskon, ettei kysymyksessä ole kaamosmasennus vaan
      psykofyysinen tila johtuu ehkä
      enemmän omien toiveiden törmäyksestä mälsään, tasapaksuun netti-ilmastoon.

Pitääkin kysyä mitkä muut eläinlajit nököttävät säteilevän näyttöpäätteen edessä
      useampana päivänä viikossa - addikdoidummat päivästä toiseen.

Nytkin mm. maailman menoa palstalla on niin ankara nikkien välinen sota,
      ettei sitä susikaan ulvomatta jaksa katsella.

Ikäryhmien taistoissakin toki tunteet vellovat ja höyhenet pöllyävät.

Luulen, muuten että netittömillä on vielä ankeampaa.
      Täällä voi mielipiteitään sentään tuulettaa.
      Tiekkarilla voi maksaa laskunsa tai näpytellä paikalliseen tai
      valtakunnalliseenkin julkaisuun mielipiteensä.
      Siellä on tiukemmat rekkausvaatimukset, mutta helpottaahan se
      pelkkä itsestään "poisantaminenkin"; on vanha slogan.

Tuskin netti nyt mikään titanic on, mutta harvoille tämä on se vihreä oksakaan.

Niinkuin sanot lyhempiä jaksoja näyttöpäätteellä, mutta myös
      paljon liikuntaa tai muuta askartelua.

Itse harmittelen, etten raski lähteä kun itsellä ajatus ei kulje
      ja jotkin kirjoitukset ovat käsittämättömän syvältä.

• tukkusutija

samaa mieltä, kuin kenraali höpenik tuosta ajatuksen kulkemisesta. ja kun se rupee kulkemaan, ei sitä saa millään kiinni.

• Henkilö C

Miten pidän itse huolta jaksamisestani?

Puutarhatyöt, isot palapelit ja erikieliset sanaristikot ovat todella reuntouttavia harrastuksia. Arvostan niissä erityisesti sitä, voin lopettaa ja jättää ne kesken palatakseni niiden pariin myöhemmin ajan kanssa.

Eniten minua harmittaa, etten kaikille nikeille ja asioille pysty antamaan niiden tarvitsemaa huomiota. Harmittaa myös kun asiat eivät etene, tai etenenevät liian hitaasti. Tietysti pyrin käyttämään erilaisia rooleja, erilaisten henkilöiden väisessä kanssakäymisessä. En mitenkään väheksy pintapuolisia asioita, vaan painotan aina syvällisempää kanssakäymistä.

Sitä vain ottaa itseään niskasta kiinni, ja yrittää parasta.

Uusio perheessäni on kolme poikaa ja pieni koiran pentu. Tämäkin on terveelistä vastapainoa palstalla roikkumiseen. Pitää vain katsoa ympärilleen ja huomata mitä tämä live-elämä tarjoaa. Nyt tässä lipsahdin aiheen ohi, tarkoitukseni ei todellakaan kertoa aviosuhteestani enempää. Mutta kun kuitenkin joku sitä olisi kysynyt.

Ps: tulinpa ajoissa:)

• Jermu

piirit pienet pyörii, vakkarit siinä hyörii..
      Feikit sanoo voi voi voi, vakkarit nauraa hoh hoh hoi!
      No niin, eiköhän tälläkin värssyllä ala ilma-piirit pyöriä taas...

• Marion.T

on auennut loman jälkeen :)))

Itse runon jätä paremmille arvostelijoille hmmm... en oikein ole noita runo-ihmisiä..

• Ellenix

Moi Jermuxi

(*&*)

• Jermu
        Ellenix kirjoitti:

Moi Jermuxi

(*&*)

Miten meni sinun kesäis?
        Meitsi vaan reisuillaan humputteli pitkin juurooppaa ja kaikki meni ihan ok. Hyvä mieli ja seuraavaksi suunnittelen syksyn ja joulun lomia..Sepä kuule vasta rankkaa onkin. Hah!

• laamari
        Jermu kirjoitti:

Miten meni sinun kesäis?
        Meitsi vaan reisuillaan humputteli pitkin juurooppaa ja kaikki meni ihan ok. Hyvä mieli ja seuraavaksi suunnittelen syksyn ja joulun lomia..Sepä kuule vasta rankkaa onkin. Hah!

...on mielenkiintoista seurata, miten reissujesi mukanaantuomat uudet näkökulmat ;) näkyvät syksyn ajan kannanotoissasi;))))
        Vai vieläkö kietoudut siihen somasti lämittävään, viininpunaiseen silkkipusakkaasi...

siis ...teretulemast! lomilta kotio...

• Jermu
        laamari kirjoitti:

...on mielenkiintoista seurata, miten reissujesi mukanaantuomat uudet näkökulmat ;) näkyvät syksyn ajan kannanotoissasi;))))
        Vai vieläkö kietoudut siihen somasti lämittävään, viininpunaiseen silkkipusakkaasi...

siis ...teretulemast! lomilta kotio...

Tällaista se ilma-piiri nyt sitten täällä on..Nyyh nyyh! (Kjähää!)
        Kiitosta vaan toivotuksista, lomalla kiva, palstalla paras !

• laamari
        Jermu kirjoitti:

Tällaista se ilma-piiri nyt sitten täällä on..Nyyh nyyh! (Kjähää!)
        Kiitosta vaan toivotuksista, lomalla kiva, palstalla paras !

..enää puutu kuin paksu kultaketju kaulasta, niin olet täysi tunteellinen kikolo;))))))))

*kiusii silkasta h-ll--d-st-!*
        ...onpa merkittäviä nuo vokaalit joskus!

• tähtitoimittaja ejk

piristyn heti kun ajattelenkin nettiä, palstoja ja multinikkeilyä (omaani). Puskajussien tunnistaminen on meikäläisellä nykyään aika heikoissa kantimissa, hyvin taitavia ovat nämä vakkarit.

Oíkeastaan ainoa hyvä ohje sulla oli tuo pitempiaikainen multinikkeily, muut neuvot oli pelkkää puoskarointia. Valohoitoa saa nimenomaan ruudusta, höh, eikä tässä mitään kaamosmasennusta podeta, ainakaan minä. Jos jotain avauksia ei jaksa lukea niin ne ovat sitten hanurista, ei siinä ole sen kummempaa anallyzzeeraamista. Nii!!!

• Wave-Hunter

..just noin.

• Voihan nenä mikä sattuma :))). Lukaisepa tuolta alempaa mun kommenti Nurinperoiselle.

• kaamosmasennus

on vaivannut jo pienen iäisyyden. Toisaalta tappelu on tylsää, viisastelu on tylsää, analyzzeeraus on tylsää, kaikki on kuultu ja nähty jo sata kertaa, varsinkin vitsit. Tylsääää.

• tukkusutija

hypää keninsiis. ikö turbahiis, keräs nobelis, retkitstutkisjuu, borstabi korvases, bamlus nuevus storis ihe.

läbbäs elä lätisytä. puukkopane kirkas terä.

morgonborgga stydimäksi, allakkaine gevähäiseseks.jäine puikko perihin.

• tukkusutija kirjoitti:

hypää keninsiis. ikö turbahiis, keräs nobelis, retkitstutkisjuu, borstabi korvases, bamlus nuevus storis ihe.

Ootko sinäkin menny ihan sekaisin. Vai näänkö mä harhoja. Ihan ihme sanoja, en ymmärrä mitään.
        Valo- ja laiffihoitoon joudut sinäkin muiden lisäksi. Mennään yhdessä, mullekin tarpeen tuo hoito.
        Mut nyt mie meen ensin nukkumaan.

• Skeptikko
        tukkusutija kirjoitti:

ense ihettelis. Sit vaan valgia hypelhigs. Jov vot selgen gihmas. Ei mit arvuu gaibas. Jo puiko bersaus sullas. Vo oligs guit milläs?

• Doe-01

Jotkut vain ovat kerta kaikkiaan löytäneet ELÄMÄN ja ihmissuhteet.Ovat huomanneet,että nettikaverit eivät korvaa todellista ystävyyttä ja rakkautta.

Alkoivat tuntemaan elämänsä pirun yksinäiseksi.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      2958
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      22
      2867
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2673
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      55
      2522
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2438
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      46
      2408
    7. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2128
    8. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2121
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2028
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2022
    Aihe