Sahaja Yoga - varokaa!

www.uskontojenuhrientuki.fi

Rakkaat ihmiset!

Julkiset ilmoitustaulut ovat nykyään täynnänsä Sahaja Yoga ilmoituksia, joissa vanha nainen, Shri Mataji, hymyilee kutsuvasti. Ko. joogaa markkinoidaan ihmisille viattomana ja ilmaisena rentoutumismuotoja. Totuus on toisenlainen.

Sahaga Yoga on hyvin spiritualistinen liike, jonka perustajaa Shri Matajia palvotaan jumalana. Vaikka Sahaja Yogaan kutsutaan kaikki ihmiset uskonnosta ja elämäntilanteesta riippumatta, Shri Matajin uskotaan käsittävän Jeesuksen, Buddhan ja kaiken maailman jumaluuden.

Todellisuudessa Shri Mataji on ökyrikas, vanha nainen, joka saa huijatuksi rahaa liikkeisiin hurahtaneilta: ylihinnoitellut Intian matkat, opasvideot ja -kirjat, kalliit lahjat jne. Vaikka Sahaja Yogan PITÄISI olla ilmaista, muutaman meditaatiokerran jälkeen rahaa aletaan kyniä eikä tietystikään kunnon joogi kysy, mihin hänen rahansa menevät: maallisuudesta ei saa olla liian kiinnostunut. Liike pitää sisällään rahankiskonnan ohella myös järjestettyjä avioliittoja, puritanistista suhtautumista seksiin, ulkopuolisten ihmisten mustamaalaamista yms.

Mielestäni ehdottomasti onnettomimmassa osassa ovat Sahaja joogien lapset, jotka lähetetään ensimmäisen kerran jo LEIKKI-IKÄISINÄ Intiaan tai Italiaan nk. opintomatkoille: lapset viettävät useita kuukausia vieraassa ympäristössä ilman vanhempiansa! Luonnollisesti näidenkin matkojen hinnat sisältävät paljon ilmaa. (Jos kuulette jonkun Sahaja joogin lähettäneen lapsensa ulkomaille, tehkää nimetön ilmoitus lastensuojeluviranomaisille.)

Liikkeestä eronneita ja liikettä arvostelevia pelotellaan sairauksilla, onnettomuuksilla ja negatiivisilla voimilla.

Jos näette Sahaja Yoga ilmoituksia julkisilla paikoilla, olkaa hyvät ja repikää irti. Tai kirjoittakaa siihen kuvaan, naisen otsan kohdalle "HUIJARI!" Näin voitte pelastaa monta hyväuskoista, tavallista ihmistä.

29

4552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SahajaYogi

      Ikärasismia tuollainen kritiikki!

      ENSINNÄKIN, sahaja yoga on sisäinen kokemus, sisäinen tila. - Ainakin itse koen saaneeni sahaja yoga meditaatiosta paljon positiivista. Ja jos käy vaan public programmeissa, niin meditaatiopetuksesta ei tarvitse maksaa. Kaikki maksupuoli perustuu vapaaehtoisuuteen.

      Sahaja informaatiota ja Shri Matajin puheita on internet tulvillaan, ei ole välttämätöntä ostaa omaksi mantrakirjaa, nauhoja ja cd-levyjä.

      Toinen asia, mikä liittyy tämänkaltaiseen sahaja yogan vastustamiseen, on että tässä vastustuksessa, kuten tässä aletaan haukkua Shri Matajin persoonaa, sanomalla että hän on VANHA. Tai että hän on nainen.

      >> Todellisuudessa Shri Mataji on vanha nainen..

      No, varmaan kaikilla on isoisä tai isoäiti?

      Leimaisitteko omat isovanhempanne huijareiksi sen perusteella että he vanhenevat; että he eivät ikuisesti pysy ideaalin 35 tai 30-vuotiaina?

      Onko vanheneminen petos?

      Koko tässä esitetty sahaja yoga kritiikki kaatuu siihen että ihmistä aletaan tuomita hänen ikänsä perusteella. Tottahan toki JOKAINEN ihminen lopulta vanhenee, raihnaistuu ja kuolee. Vai onko tämän aloituksen tekijä inhimillisten realiteettien yläpuolella?

      Jos vanha nainen ei kelpaa opettajaksi, niin voihan sitä vapaassa maassa esim. valita guruksi vaikkapa nuoren miehen?

      JOS SE sukupuoli ja ikä on tärkeintä.

      Sahaja yogassa toistakymmentä vuotta mukana olleena, ja Shri Matajin puheita kuunnelleena, en löydä kyllä mitään sellaista minkä perusteella häntä voisi sanoa "huijariksi".

      MITÄ TÄSMÄLLISESTI OTTAEN Shri Mataji on huijannut? Onko hän valehdellut? Minusta tuntuu että Shri Mataji on niitä harvoja guruja jotka eivät huijaa. Hän sanoo asiat suoraan, avoimesti, ja ehkä siksi ihmiset reagoivat kauhistuksella. He kaipaavat ehkä siloitellumpaa kielenkäyttöä. Ehkä sovinnaisempia uskonnollisuuden muotoja.

      Sahaja yoga on spiritualistinen liike, ei todellakaan mikään jooga-tekniikka. Shri Mataji on inkarnaatio. Sahaja yoga on ehkä kaikkein suvaitsevimpia uskonsuuntia siinä että se ei demonisoi muita uskontoja, vaan hyväksyy Jeesuksen, Buddhan, Laotsen, Kung Fu Tsen, Sokrateen, Muhammedin, Krishnan, Raman, Mooseksen ym. ja kunnioittaa näitä.

      Shri Matajia palvotaan Jumalattarena, korkeimpana shaktina, Adi Shaktina, - ei Jumalana. Isä, Sadashiva ja muut Jumaluuden korkeammat aspektit ovat erikseen.

      Asioihin ei ylipäänsä pitäisi suhtautua tunteella ja ennakkoluulolla, vaan pitäisi ottaa selvää, mistä on kyse.

      Pettymystä: disilluusiota liittyy kaikkeen uskonnolliseen etsintään, eikä pelkästään sahaja yogaan. Minusta se että ihminen lähtee etsimään Totuutta, ja Jumalaa, ja sitten kompastuu joidenkin ihmisten tai jonkun organisaation epäkohtiin, on lapsellista. Eihän tässä olla etsimässä täydellisiä ihmisiä, tai organisaatioita, - jos joku nimittäin todella on henkisyyden etsijä.

      Se vanha sanonta: - etsikää yksin Jumalaa, pitää paikkansa tässäkin.

      Se taas on totta että uskonnollisissa organisaatioissa esiintyy inhimillistä pahuutta enemmän kuin muissa yhteyksissä, on kokemani perusteella totta. Sahaja yoga veljeni Ishmael, sanoi että ihminen ei edes ole kykenevä todelliseen pahuuteen ennen itseoivallusta(uudestisyntymää, kääntymystä..) Se taas on syvällisempi, filosofisempi aihe; josta kyllä haluaisin puhua: [email protected]

      "If one is ignorant of a matter one easily becomes opposed to it." ( - `Ali ibn Abi Talib)

      ENTISEN ADVENTISTIN KOTISIVUT:
      http://koti.mbnet.fi/kyti/muistio_kirkosta_erottamistapaht.htm

      EX-SAHAJA YOGIEN TILITYSTÄ(on siellä muutama sahaja yogikin): talk-about-sahaja-yoga • Sahaja Yoga Open Discussion Group:
      http://groups.yahoo.com/group/talk-about-sahaja-yoga/

      • pukkaa

        Oletko noin tyhmä vai esitätkö? Se, että kerroin Shri Matajista kaksi elämän tosiasiaa (sukupuoli ja ikä), ovat sivuseikkoja kokonaisuudessa. Arvostan suunnattomasti vanhoja ihmisiä, ja mulle on aivan sama vaikka Shri Mataji olisi 30-vuotias, komea lääkäri. Hän on ökyrikas, omaa pääomaansa kasvattava huijari, joka pelottelee ihmisiä kaiken maailman taudeilla, sairauksilla ja voimilla.

        Mitäkö Shri Mataji on valehdellut? Kun laitatte niitä jooga-ilmoituksia seinään niin kirjoittakaa ensinnäkin siihen, mistä todella on kyse: uskonnollinen liike!

        Miksi meille sitten markkinoitiin Sahaja Yogaa rentoutumistekniikkana eikä spiritualistisena liikkeenä. Meitä suomeksi sanottuna KUSETETTIIN! Onneksi olimme sen verran fiksuja, että tajusimme jo ensimmäisestä kerrasta jättää sahailut sikseen. Jostakin syystä meitä lähestyttiin silti heti seuraavana päivänä, ja ovelle tultiin höpisemään, kuinka negatiivinen energia kiertää sormenpäissä. Kun kysyin, onko kyse uskonnosta tai spiritualismista, eipä uskallettu kertoa asiasta suoraan.

        Ei kukaan suunnittele menevänsä ko. liikkeen syvimpiin syövereihin - niihin vain ajaudutaan. Sinäkin käyt vain public programmeissa. Toivottavasti pysyt linjassasi vielä viiden vuoden päästä.

        Miten perustelet muuten viattomien lasten lähettämisen Italiaan? Miten siitä selvitään, kun kotiinsa palattuaan lapsi on unohtanut suomen kielen ja kokenut vakavia traumoja tunnepuolella. Kaikkien psykologisten oppaiden mukaan leikki-ikäinen lapsi ei ole valmis olemaan vanhemmistaan erossa kuukausitolkulla!


      • SahajaYogi
        pukkaa kirjoitti:

        Oletko noin tyhmä vai esitätkö? Se, että kerroin Shri Matajista kaksi elämän tosiasiaa (sukupuoli ja ikä), ovat sivuseikkoja kokonaisuudessa. Arvostan suunnattomasti vanhoja ihmisiä, ja mulle on aivan sama vaikka Shri Mataji olisi 30-vuotias, komea lääkäri. Hän on ökyrikas, omaa pääomaansa kasvattava huijari, joka pelottelee ihmisiä kaiken maailman taudeilla, sairauksilla ja voimilla.

        Mitäkö Shri Mataji on valehdellut? Kun laitatte niitä jooga-ilmoituksia seinään niin kirjoittakaa ensinnäkin siihen, mistä todella on kyse: uskonnollinen liike!

        Miksi meille sitten markkinoitiin Sahaja Yogaa rentoutumistekniikkana eikä spiritualistisena liikkeenä. Meitä suomeksi sanottuna KUSETETTIIN! Onneksi olimme sen verran fiksuja, että tajusimme jo ensimmäisestä kerrasta jättää sahailut sikseen. Jostakin syystä meitä lähestyttiin silti heti seuraavana päivänä, ja ovelle tultiin höpisemään, kuinka negatiivinen energia kiertää sormenpäissä. Kun kysyin, onko kyse uskonnosta tai spiritualismista, eipä uskallettu kertoa asiasta suoraan.

        Ei kukaan suunnittele menevänsä ko. liikkeen syvimpiin syövereihin - niihin vain ajaudutaan. Sinäkin käyt vain public programmeissa. Toivottavasti pysyt linjassasi vielä viiden vuoden päästä.

        Miten perustelet muuten viattomien lasten lähettämisen Italiaan? Miten siitä selvitään, kun kotiinsa palattuaan lapsi on unohtanut suomen kielen ja kokenut vakavia traumoja tunnepuolella. Kaikkien psykologisten oppaiden mukaan leikki-ikäinen lapsi ei ole valmis olemaan vanhemmistaan erossa kuukausitolkulla!

        >> Oletko noin tyhmä vai esitätkö?

        Ehkä pelkään. Kuules nyt, kun olin vielä mukana ns. virallisemmassa sahaja yogassa, koin sen jonkinlaisena helvettinä. Minun on vaikea pukea noita tunteita sanoiksi, ja sanoa niitä tässä julkisesti, kun en halua kunnianloukkaussyytteitä niskaan.

        Pitäisi olla tapa asiallisesti tuoda esiin sahaja yogassa ilmeneviä suuriakin epäkohtia. Mikä se olisi? Etsin diplomaattista tapaa sanoa epämiellyttäviä asioita, ja sen sahaja yoga-kriittisempää ihmistä kuin minä, tuskin löytyy.

        >> Kun laitatte niitä jooga-ilmoituksia seinään niin kirjoittakaa ensinnäkin siihen, mistä todella on kyse: uskonnollinen liike!

        AINAKIN s.joogit Jagbir ja Violet ovat tuoneet ponnekkaasti esiin, että sahaja yogien pitäisi todellakin kertoa suoraan mistä sahaja yogassa on kyse. Minä en tiedä mistä se johtuu että sahaja yogit häepävät ja piilottelevat ja salailevat Shri Matajin sanomaa.

        >> Miksi meille sitten markkinoitiin Sahaja Yogaa rentoutumistekniikkana eikä spiritualistisena liikkeenä. Meitä suomeksi sanottuna KUSETETTIIN!

        Joo, tiedän tuon. Inhottavalta se tuntuu. Mutta kuka kusetti teitä? Ehkä joku, joka tarkoituksella halusi antaa väärän kuvan sahaja yogasta? Ainakin Jagbit ja Violet, ja kasvava joukko sahaja yogeja on tätä mieltä.

        Jos kuvittelet että sahaja yoga on yhtenäinen ja yksimielinen liike, niin se on harha.

        >> Onneksi olimme sen verran fiksuja, että tajusimme jo ensimmäisestä kerrasta jättää sahailut sikseen.

        Sitä joutuu häpeämään muiden puolesta...

        >> Ei kukaan suunnittele menevänsä ko. liikkeen syvimpiin syövereihin - niihin vain ajaudutaan. Sinäkin käyt vain public programmeissa. Toivottavasti pysyt linjassasi vielä viiden vuoden päästä.

        En tiedä mitä sahaajat tekisivät minulle jos pyrkisin heidän tiloihinsa. Viimeksi kun yritin tässä keväällä ashramiin; - tuntui hyvät vibat, olisin halunnut osallistua pujaan, ja ruinasin puja-aikoja ja osoitteita, niin eivät antaneet, vaan pimittivät tiedot minulta.

        Public programmissakin tuntuu että sahaajilta savu nousee korvista kun näkevät... vaikka jooginhan pitäisi olla lempeä ja tasapainoinen, ja säilyttää malttinsa tilanteessa kuin tilanteessa. Olen kuitenkin näkevinäni reaktioita.

        Ottaen huomioon kaiken tämän minkä olen sanonut. Toivon että paluu olisi mahdollinen, mutta veikkaan että sahaja yoga tulee hajoamaan sisäisiin ristiriitoihin. Ja ehkä se olisi hyväkin niin. Ehkä silloin ne joita kiinnostaa vain se henkinen kasvu, vaibreissonit ja kollektiivinen meditaatio, voisivat olla rauhassa? Ehkä kuvittelen ihmiskunnasta liikoja, en tiedä.

        >> Miten perustelet muuten viattomien lasten lähettämisen Italiaan? Miten siitä selvitään, kun kotiinsa palattuaan lapsi on unohtanut suomen kielen ja kokenut vakavia traumoja tunnepuolella. Kaikkien psykologisten oppaiden mukaan leikki-ikäinen lapsi ei ole valmis olemaan vanhemmistaan erossa kuukausitolkulla!

        Paha sanoa, koska ihmisillä on taipumus ylläpitää kulisseja. Sosiologit puhuvat ns. onnellisuusmuurista. Ulospäin olen nähnyt hymyileviä, Shri Matajille antautuneita vanhempia jotka ovat lähettäneet riemukkaat lapsensa Intiaan, and that's it. En tiedä mitä ihmisten sisällä tapahtuu...

        Sahaja yogeillahan on tapana toda heti kärkeen ilmi KUINKA ONNELLISIA HE OVAT, ja tämä "onnellisuus" oikeuttaa kuulemma juttuja. Myös paskamaisia juttuja.

        Se minua ihmnetyttää että te SY-vastaiset ihmiset olette niin sokeita ruohonjuuritason epäkohdille, ja kohdistatte kritiikkinne Shri Matajiin, joka mielestäni oli hyvinkin etäinen mahamaya-pahvikulissi jossain kaukaisuudessa...

        TASY:llä saa jatkuvasti kuulla miten Shri Mataji kuulemma on vanha kääkkä, ja läski lehmä, ruma, yms. täysin asiatonta, joka vie pohjan asiallisemmalta kritiikiltä.


    • annabel

      Samaa mieltä! Ja tässä teille tarkka osoite: www.uskontojenuhrientuki.fi/sahaja1.html

      Älkää uskoko noita hörhöpäitä!

    • SahajaYogi

      Mutta entäs sitten?

      Onhan meillä täällä Suomessa esim. kristinusko, joka on vuosisatoja opettanut Jumalasta ja Hänen ainonakisesta Pojastaan.

      Se vain sahaja yogassa on huono, että tätä pimitellään; ei kerrota avoimesti. Shri Mataji kyllä varoitteli, ettei "uusille" saa heti kertoa aivan kaikkea. Itse koin että ns. rivijoogit, tavalliset joogit eivät käsittäneet tarkoitusta, vaan alkoivat pimitellä asioita vallantunnossa.

      Tieto on valtaa, sanotaan. Ja mikäs sen kätevämpää kuin pimittää esim. pujien ja kokoontumisten ajat, ja ashramien osoitteet, niin ollaan mukavasti vallan kahvassa. Tähän Shri Mataji ei antanut lupaa, vaan paikalliset sahaja yogit väänsivät sahaja yogan aivan muuksi kuin mitkä Shri Mataji tarkoitti.

      Kun nostin metelin, he syyttivät minua että olen "hankala tyyppi" jolla on "henkilökohtainen ongelma" mm. "huono itsetunto". Mikä on silkkaa panettelua ja peetä.

      Ihan samalla tavalla kävi kristinuskossa, kun se lakuperäinen sanoma meni Maria Magdalenalle, ja ilmeni gnostilaisuutena, niin Pietari ja Paavali perustivat naisvihamielisen Rooman kirkon, jolla ei enää ollut tuskin mitään tekemistä Jeesuksen sanoman kanssa.

      Suosittelen Jagbirin ADISHAKTI.ORG http://www.adishakti.org/ sivuja niille jotka haluavat tutustua ei-väänneltyyn sahaja yogaan. Myös Wikipediassa on kait aika neutraali artikkeli.

      NO POWER ON EARTH CAN DEFY HIS DIVINE MESSAGE:

      The Last Judgment and Resurrection announced by Shri Mataji Nirmala Devi, the incarnation of Shri Lalita, promises both bodily resurrection (kundalini awakening) and spiritual immortality (moksa).

      Those who surrender to this Divine Message and meditate on Her within are assured of their last birth on Earth, and life eternal as promised by the Holy Scriptures.

      All the great religions, prophets and scriptures of the world harmoniously triumph for the collective emancipation of humanity. This is indeed God Almighty's Great News for all His children and no power on Earth can deny or defy His Divine Message.
      - "jagbir", adishakti_org, 2005

      • SahajaYogi

        Kirjoitin päivän pohdintoja SahajaYogiBlogiini. Sitä haluaisi että ... tässä voisi puhua enemmän. Että sahaja yogit avautuisivat. Että ihmiset voisivat rakastaa ja ymmärtää toisiaan.

        Tässä, taistelunkentän melskeen keskelläkin.. Enemmän avoimuutta.

        Mitä on olla sahaja yogi?
        http://www.blogs.fi/main/index.php/avadhuta


      • pukkaa II

        Miksi Shri Mataji ei halua, että uudet saavat tietää aivan kaiken?
        Jos menet uuteen työpaikkaan, jossa pomo ei halua kertoa sulle aivan heti aivan kaikkea, eikö hälytyskellot ala soida?
        Ja mä olen sitä mieltä, että Shri Matajin palveluksessa ja pauloissa olet sinäkin niin kauan kun juokset niiden kokoontumisissa. Harjoitat siis uskontoa. Niin kuin Jeesus on yhdistävä tekijä kaikissa kristillisissä kirkoissa, myös Shri Mataji on yhdistävä tekijä kaikissa Sahaja Yogissa. Juuri se ihana Shri Mataji, joka ei halua kertoa kaikkea ja elää höntsäytettyjen ihmisten varoilla.
        Kyllä sulle alkaa kohta tosiasiat selvitä, ja sitten olet kainaloita myöten veloissa ja muussa nesteessä. Varo, ettet ole kohta ruikuttamassa uskontojen uhreissa.
        Lähdenpä tästä kaupungille: pitäisiköhän käydä siistimässä kahviloiden ja muiden julkisten tilojen seiniä sahaaja-ilmoituksista. No enhän minä semmoista ikinä tekisi...


      • SahajaYogi
        pukkaa II kirjoitti:

        Miksi Shri Mataji ei halua, että uudet saavat tietää aivan kaiken?
        Jos menet uuteen työpaikkaan, jossa pomo ei halua kertoa sulle aivan heti aivan kaikkea, eikö hälytyskellot ala soida?
        Ja mä olen sitä mieltä, että Shri Matajin palveluksessa ja pauloissa olet sinäkin niin kauan kun juokset niiden kokoontumisissa. Harjoitat siis uskontoa. Niin kuin Jeesus on yhdistävä tekijä kaikissa kristillisissä kirkoissa, myös Shri Mataji on yhdistävä tekijä kaikissa Sahaja Yogissa. Juuri se ihana Shri Mataji, joka ei halua kertoa kaikkea ja elää höntsäytettyjen ihmisten varoilla.
        Kyllä sulle alkaa kohta tosiasiat selvitä, ja sitten olet kainaloita myöten veloissa ja muussa nesteessä. Varo, ettet ole kohta ruikuttamassa uskontojen uhreissa.
        Lähdenpä tästä kaupungille: pitäisiköhän käydä siistimässä kahviloiden ja muiden julkisten tilojen seiniä sahaaja-ilmoituksista. No enhän minä semmoista ikinä tekisi...

        >> Jos menet uuteen työpaikkaan, jossa pomo ei halua kertoa sulle aivan heti aivan kaikkea, eikö hälytyskellot ala soida?

        Et taida sitten tietää kovin paljon ns. työelämän realiteeteista? Taidat olla aika kokematon maailmasta?

        Kenelle työnhakijalle ensimmäisessä sessiossa paljastetaan yrityssalaisuudet, sun muut?

        >> Juuri se ihana Shri Mataji, joka ei halua kertoa kaikkea ja elää höntsäytettyjen ihmisten varoilla.

        Voi tappiaivoa. Jankutat niin kiivaasti ettet jankuttamiseltasi kykene kuuntelemaan. Käytä enemmän korviasi ja silmäsi, ja yritä suhtautua vähemmän tunteella omiin mielipiteisiisi.

        >> Kyllä sulle alkaa kohta tosiasiat selvitä, ja sitten olet kainaloita myöten veloissa ja muussa nesteessä.

        Ylimielisyys nostaa päätä siinä.. Ambivalenssi? Miksi olet noin ambivalenttinen? Onko joku ollut sinulle paha? Ei kaikki ihmiset ole sinä.

        >> Lähdenpä tästä kaupungille: pitäisiköhän käydä siistimässä kahviloiden ja muiden julkisten tilojen seiniä sahaaja-ilmoituksista. No enhän minä semmoista ikinä tekisi...

        Minä uskon että vapaassa maassa jokainen pitää huolen omista asioistaan, ja että täällä on sananvapaus, ja uskonnovapaus. Tuollainen kansanmiliisitoiminta-ajattelu kertoo vain mielesi totalitaristisuudesta.

        Se juuri on vaara, kun alat kritisoida muita ihmisiä, paljastuu että itse on kahta pahempi.


      • pukkaaIII
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Jos menet uuteen työpaikkaan, jossa pomo ei halua kertoa sulle aivan heti aivan kaikkea, eikö hälytyskellot ala soida?

        Et taida sitten tietää kovin paljon ns. työelämän realiteeteista? Taidat olla aika kokematon maailmasta?

        Kenelle työnhakijalle ensimmäisessä sessiossa paljastetaan yrityssalaisuudet, sun muut?

        >> Juuri se ihana Shri Mataji, joka ei halua kertoa kaikkea ja elää höntsäytettyjen ihmisten varoilla.

        Voi tappiaivoa. Jankutat niin kiivaasti ettet jankuttamiseltasi kykene kuuntelemaan. Käytä enemmän korviasi ja silmäsi, ja yritä suhtautua vähemmän tunteella omiin mielipiteisiisi.

        >> Kyllä sulle alkaa kohta tosiasiat selvitä, ja sitten olet kainaloita myöten veloissa ja muussa nesteessä.

        Ylimielisyys nostaa päätä siinä.. Ambivalenssi? Miksi olet noin ambivalenttinen? Onko joku ollut sinulle paha? Ei kaikki ihmiset ole sinä.

        >> Lähdenpä tästä kaupungille: pitäisiköhän käydä siistimässä kahviloiden ja muiden julkisten tilojen seiniä sahaaja-ilmoituksista. No enhän minä semmoista ikinä tekisi...

        Minä uskon että vapaassa maassa jokainen pitää huolen omista asioistaan, ja että täällä on sananvapaus, ja uskonnovapaus. Tuollainen kansanmiliisitoiminta-ajattelu kertoo vain mielesi totalitaristisuudesta.

        Se juuri on vaara, kun alat kritisoida muita ihmisiä, paljastuu että itse on kahta pahempi.

        Joo! Onneksi te sahaajat ette suhtaudu muihin ylimielisesti tai negatiivisesti. Tehän olette löytäneet sen kuuluisan itseoivalluksenkin! Ihan samalla tavalla sä kritisoit muita.

        Uskon, ettei liikkeenne ole turhaan päätynyt uskontojen uhrien sivuille.

        Ja jos olen mennyt johonkin työpaikkaan, niin kyllä mä olen saanut heti alussa tietää paljonko saan palkkaa (vrt. sahaajille valehdellaan, että liikkeeseen ei kuulu rahan pyöritys), kuinka paljon duuni sitoo mua ja kuka on esimieheni. Eli minulle kerrotaan kaikki, mitä minulla on OIKEUS tietää. Sahaja Yogassa ei ole sama juttu.

        Mutta omapa on asiasi: usko vaikka joulupukkiin!


      • SahajaYogi
        pukkaaIII kirjoitti:

        Joo! Onneksi te sahaajat ette suhtaudu muihin ylimielisesti tai negatiivisesti. Tehän olette löytäneet sen kuuluisan itseoivalluksenkin! Ihan samalla tavalla sä kritisoit muita.

        Uskon, ettei liikkeenne ole turhaan päätynyt uskontojen uhrien sivuille.

        Ja jos olen mennyt johonkin työpaikkaan, niin kyllä mä olen saanut heti alussa tietää paljonko saan palkkaa (vrt. sahaajille valehdellaan, että liikkeeseen ei kuulu rahan pyöritys), kuinka paljon duuni sitoo mua ja kuka on esimieheni. Eli minulle kerrotaan kaikki, mitä minulla on OIKEUS tietää. Sahaja Yogassa ei ole sama juttu.

        Mutta omapa on asiasi: usko vaikka joulupukkiin!

        Ollanpa sitä herkkänahkaisia. Tapanani ei ole suhtautua ihmisiin kuin he olisivat särkyvää posliinia, ellei siihen ole erityistä aihetta.

        Yritin selittää sinulle miksi sahaajat antoivat sinulle sellaista informaatiota kuin antoivat, mutta paljonko välität kuunnella?

        Työpaikka-vertaus on huono, sitäpaitsi en
        edelleenkään ymmärrä miten sinulla on noin ruusunpunainen käsitys työnantajista tänä joukkoirtisanomisten aikana. Millä ihmeen alalla olet oikein töissä; oletko jossain suojatyöpaikassa, tai eliittialalla??

        Valehtelu on eri asia kuin kertomatta jättäminen. Ehkä et huomannut kysyä näitä juttuja? Kyllähän työnantajakin kysyy ensin palkkatoiveesi, ennenkuin heittää tarjouksen pöytään.

        Vaadit että sinua kohdellaan kuin jotain prinsessaa, mutta itse olet käyttäydyt ylimielisesti ja ärsyttävästi. Opetettiinko kotonasi käytöstapoja?

        Ja ei; ei sinulla ole tällaista OIKEUTTA tietää kuin tässä vaadit. Mitä tahansa haluatkin ymmärtää, ei se tipahda eteesi kuin manulle illallinen; sen eteen pitää nähdä vaivaa. Kysy ennemminkin että mitä sinulla on annettavana muille, kuin että mitä sinulle voidaan antaa.

        Vielä tuntuu että ajatuksissa edustan koko sahaja yogaa; että muka olisin SAHAJAN personifikaatio kuin Marianne Ranskan tai Suomi-Neito Suomen, ei se ole niin.

        Shri Mataji sanoi että there are lots of ducks on Finland, näyttää olevan; ja juuri tämä kyvyttömyys nähdä asioissa eroja on ankkamaisuutta. Ja sitäpaitsi älä nyt ota itseesi... kunhan vain laitan sanoja peräjälkeen.


      • pukkaaIV
        SahajaYogi kirjoitti:

        Ollanpa sitä herkkänahkaisia. Tapanani ei ole suhtautua ihmisiin kuin he olisivat särkyvää posliinia, ellei siihen ole erityistä aihetta.

        Yritin selittää sinulle miksi sahaajat antoivat sinulle sellaista informaatiota kuin antoivat, mutta paljonko välität kuunnella?

        Työpaikka-vertaus on huono, sitäpaitsi en
        edelleenkään ymmärrä miten sinulla on noin ruusunpunainen käsitys työnantajista tänä joukkoirtisanomisten aikana. Millä ihmeen alalla olet oikein töissä; oletko jossain suojatyöpaikassa, tai eliittialalla??

        Valehtelu on eri asia kuin kertomatta jättäminen. Ehkä et huomannut kysyä näitä juttuja? Kyllähän työnantajakin kysyy ensin palkkatoiveesi, ennenkuin heittää tarjouksen pöytään.

        Vaadit että sinua kohdellaan kuin jotain prinsessaa, mutta itse olet käyttäydyt ylimielisesti ja ärsyttävästi. Opetettiinko kotonasi käytöstapoja?

        Ja ei; ei sinulla ole tällaista OIKEUTTA tietää kuin tässä vaadit. Mitä tahansa haluatkin ymmärtää, ei se tipahda eteesi kuin manulle illallinen; sen eteen pitää nähdä vaivaa. Kysy ennemminkin että mitä sinulla on annettavana muille, kuin että mitä sinulle voidaan antaa.

        Vielä tuntuu että ajatuksissa edustan koko sahaja yogaa; että muka olisin SAHAJAN personifikaatio kuin Marianne Ranskan tai Suomi-Neito Suomen, ei se ole niin.

        Shri Mataji sanoi että there are lots of ducks on Finland, näyttää olevan; ja juuri tämä kyvyttömyys nähdä asioissa eroja on ankkamaisuutta. Ja sitäpaitsi älä nyt ota itseesi... kunhan vain laitan sanoja peräjälkeen.

        Niinhän se teidän mielestänne on, että jos joku näkee teissä ja Matamissa jotakin negatiivista niin negatiivisuus on arvostelijassa itsessään. Meitä liikkeen ulkopuolisia te pidätte niin negatiivisina, ettei meitä saisi gurujen mukaan edes katsoa silmiin!

        Jos sitoudun johonkin harrastukseen, vaikkapa kivana rentoutumisliikuntana mainostettuun Sahaga Yogaan, minulla on oikeus tietää, mihin lähden ja mihin periaatteisiin toiminta perustuu.

        Minulle on toden totta opetettu käytöstavat kotona, mutta niin on opetettu myös kriittistä ajattelua ja oman puoleni pitämistä. Minua ei kiinnosta esim. tukkia rahojani minne sattuu tietämättä mitä saan vastineeksi.

        Ja ai enkö huomannut kysyä juttuja? Kysyin, onko tämä spiritualismia tai uskontoa. Eivät he vastanneet, koska "tulee niin paha mieli kun yrittää kertoa".

        Mutta hyvää sahailua joka tapauksessa! Jään edelleen ihmettelemään sahaajien salattua maailmaa, johon en saanut tyhjentävää valaistusta tässäkään. Ehkä kundaliinit pamahtaa minunkin kohdalleni joku päivä. Voidaan sitten kilpailla porukalla, kenellä on kaikkein terävin itseoivallus.


      • SahajaYogi
        pukkaaIV kirjoitti:

        Niinhän se teidän mielestänne on, että jos joku näkee teissä ja Matamissa jotakin negatiivista niin negatiivisuus on arvostelijassa itsessään. Meitä liikkeen ulkopuolisia te pidätte niin negatiivisina, ettei meitä saisi gurujen mukaan edes katsoa silmiin!

        Jos sitoudun johonkin harrastukseen, vaikkapa kivana rentoutumisliikuntana mainostettuun Sahaga Yogaan, minulla on oikeus tietää, mihin lähden ja mihin periaatteisiin toiminta perustuu.

        Minulle on toden totta opetettu käytöstavat kotona, mutta niin on opetettu myös kriittistä ajattelua ja oman puoleni pitämistä. Minua ei kiinnosta esim. tukkia rahojani minne sattuu tietämättä mitä saan vastineeksi.

        Ja ai enkö huomannut kysyä juttuja? Kysyin, onko tämä spiritualismia tai uskontoa. Eivät he vastanneet, koska "tulee niin paha mieli kun yrittää kertoa".

        Mutta hyvää sahailua joka tapauksessa! Jään edelleen ihmettelemään sahaajien salattua maailmaa, johon en saanut tyhjentävää valaistusta tässäkään. Ehkä kundaliinit pamahtaa minunkin kohdalleni joku päivä. Voidaan sitten kilpailla porukalla, kenellä on kaikkein terävin itseoivallus.

        >> Jään edelleen ihmettelemään sahaajien salattua maailmaa, johon en saanut tyhjentävää valaistusta tässäkään.

        Turha kait tätä keskustelua on jatkaa. Itse sitä kait oli jo sahaja yogaan tullessa niin ihmisiin petttynyt, että romahdus ei ollut noin suuri.

        Minua lohdutti aikoinaan tämä kirja... - Silloin kun jouduin kohtaamaan ihmisissä ilmenevää pahuutta. Se on suomennettu nimellä PAHUUDEN PSYKOLOGIA.

        People of the Lie, M. Scott Peck, M.D.
        http://www.drlaura.com/reading/?mode=view&id=14

        USKONTO vaikuttaa olevan sinulle se ärsytyssana.

        Että olet ikäänkuin halunnut ostaa kioskilta kevyt-limpparia, ja olet saanut pullon sokerijuomaa. Nyt tämä onkin uskonto.

        Mutta minä en usko näihin nykyajan kevythömpötyksiin.


      • rullerouz
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Jään edelleen ihmettelemään sahaajien salattua maailmaa, johon en saanut tyhjentävää valaistusta tässäkään.

        Turha kait tätä keskustelua on jatkaa. Itse sitä kait oli jo sahaja yogaan tullessa niin ihmisiin petttynyt, että romahdus ei ollut noin suuri.

        Minua lohdutti aikoinaan tämä kirja... - Silloin kun jouduin kohtaamaan ihmisissä ilmenevää pahuutta. Se on suomennettu nimellä PAHUUDEN PSYKOLOGIA.

        People of the Lie, M. Scott Peck, M.D.
        http://www.drlaura.com/reading/?mode=view&id=14

        USKONTO vaikuttaa olevan sinulle se ärsytyssana.

        Että olet ikäänkuin halunnut ostaa kioskilta kevyt-limpparia, ja olet saanut pullon sokerijuomaa. Nyt tämä onkin uskonto.

        Mutta minä en usko näihin nykyajan kevythömpötyksiin.

        >> Jään edelleen ihmettelemään sahaajien salattua maailmaa, johon en saanut tyhjentävää valaistusta tässäkään.

        Olen joskus jäänyt itseoivallusmeditaation jälkeen keskustelemaan ensi kertaa proggikseen tulevan kanssa Suomen Sahaja yogan tilasta. Olen kertonut totuuksia lahkosta ja sen toiminnasta, ihmisten kylmyydestä, mutta viattomuudestakin jotain. Sahaja joogan eduista ja salaisuuksista kuten järjestetyt avioliitot ja niin edelleen. Kyllä totuuden voi kuulla jo ensimmäiselläkin kerralla kun Sahaja maaperälle astuu.

        Hyvää katsoa kaikkea ulkopuolisena, mutta kuitenkin tietoisena asioista ja Sahaja yogasta. Harrastellut sahailemista jo kolmekin vuotta. Aika se vaan kuluu.


      • Anonyymi
        SahajaYogi kirjoitti:

        Kirjoitin päivän pohdintoja SahajaYogiBlogiini. Sitä haluaisi että ... tässä voisi puhua enemmän. Että sahaja yogit avautuisivat. Että ihmiset voisivat rakastaa ja ymmärtää toisiaan.

        Tässä, taistelunkentän melskeen keskelläkin.. Enemmän avoimuutta.

        Mitä on olla sahaja yogi?
        http://www.blogs.fi/main/index.php/avadhuta

        Kaikki jooga on vaarallista. Miksi te etsitte hyvyyttä ja Totuutta sieltä pahan puolelta? Ei sieltä hyvyyttä löydy.
        Jeesus on tie, totuus ja elämä, Hänessä on kaikki mitä ihminen etsii ja kaipaa.
        Kun tulin uskoon ja oivalsin tämän, ihmettelin miksi olin etsinyt Totuutta ihan vääristä paikoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki jooga on vaarallista. Miksi te etsitte hyvyyttä ja Totuutta sieltä pahan puolelta? Ei sieltä hyvyyttä löydy.
        Jeesus on tie, totuus ja elämä, Hänessä on kaikki mitä ihminen etsii ja kaipaa.
        Kun tulin uskoon ja oivalsin tämän, ihmettelin miksi olin etsinyt Totuutta ihan vääristä paikoista.

        Ei sitä Totuutta luterilaisen kirkon penkiltä löydy.


    • Joogi

      Shri Matajihan on hyvä tuloisesta perheestä ja on varakkaan ja kunnuioitetun YK Diplomaatin kanssa naimisissa.
      Kukaan ei nyhdä ketään, eikä ainakaan minulle olla valehdeltu.
      Jos haluaa osallistua Sahaja Joogan levittämiseen, on yksi mahdollisuus osallistua siihen rahallisesti.


      Sahaja Yoga kuuluu heille, ketkä haluavat saavuttaa spontaanisti kauan luvatun yhteyden Itseensä ja kaikkialla olevaan voimaan, joka on Jumala.

      Sahaja Yogaa ei mainosteta "harmittomana liikuntamuotona", niinkuin yhdessä vastauksessasi vihjasit, vaan mainoksissa tarjotaan mahdollisuutta saavuttaa tämä yhteys, ja tutustua todelliseen Itseen, johon psykologian kirjat eivät voi meitä saattaa.

      Jos ei ole valmis ottamaan tätä tosiasiaa vastaan, syystä tai toisesta kykenemätön luovuttamaan edes hetkeksi mielensä kontrollia ja avaamaan sydäntään Totuudelle, on kieltämättä vaikeaa ymmärtää Sahaja Yogaa, ja meidän kulttuuriamme.

      Shri Mataji on sanonut, että näinä aikoina on vielä mahdottomuus, että kaikki saisivat tämän puhutun Itse-Oivalluksen ja tämän Yhteyden, eli Joogan.
      Heille, ketkä siihen ovat valmiita, ja sitä vilpittömästi sydämessään osaavat haluta, tämä on juuri Sahaja Yogan avulla mahdollista.

      Ja tämä on täysin ilmaista, niinkuin luvataan.

      Jumala ei tunne rahaa, miten Itse-oivalluksesta voisikaan maksaa?

      S.Y:n levittäminen kaikkien halukkaiden tietoisuuteen on toki sitten eri juttu, ja siihen voi halutessaan vapaaehtoisesti osallistua.

      Nyhtämis väitteet ovat pelkkää soopaa, ja tietämättömien tai leikissä katkeroituneiden mustamaalusta ja ilkeämielistä valehtelua.

      • Kyselijä

        Mihinkäs ne pujarahat katoavat? Jos osaat vähänkin matematiikkaa tajuat aika pian että kansainvälisissä pujissa liikkuu tolkuttomia summia rahaa jota ei koskaan näy missään. Entä miksi esim. sj-koulut maksavat niin tolkuttomasti? Itse olin mukana yli 10 vuotta enkä ole katkera vähääkään, en silti myöskään kiistä tosiasioita. Rahahävikin tajusin jo aivan alussa, enkä käsitä kuinka kukaan voi olla sitä näkemättä jos tarkastelee asiaa viileästi ja puolueettomasti. Se on kyllä totta että kenenkään ei ole pakko antaa mitään MUTTA kyllä ainakin lievää painostusta lahjoittamiseen ilmenee monessakin muodossa. Itse olisin lahjoittanut ihan mielelläni jos olisin oikesti nähnyt että rahat käytetään johonkin hyödylliseen tarkoitukseen sen sijaan että ne vain häviävät johonkin.


    • Sirkkelisahuri

      Sahuri-Joogassa toteutetaan kaikkien uskontojen perusideaa:rahat mulle, lupauksia (tyhjiä) sulle.

      Rahankeräys uskonsumutuksella on yhtä laillista ja hyväksyttävää kuin voitot pörssipelissä. Molemmissa hyväuskoisia jymäytetään näennäisen laillisesti.

      Papisto on aina elänyt ja tulee aina elämään kansan karttuisan käden varassa. Mikään ei voi tätä muuttaa. Me hölmöt vaan maksamme ja maksamme...

    • teeiterh

      on hyvä olla tietoinen harjoittamisen syissä, miksi harjoittaa meditaatiota. on myös hyvä tuntea itseään ennenkuin valikoituu kritiikin kautta meditaation tulkintana.

    • nnnn

      aika jossa elää iso osa ihmiskuntaa ei ole varma , omassa selviytymisessään jos harjoittaa oikeaa alkuperään liittyvää henkisyyteen kuuluvia oppeja.

    • nnnn

      ja taas, se on kuten minä otan sen (harjoitteen) ja kuten sinä otat sen (harjoitteen)

    • Anonyymi

      Sahaja yoga katosi kuin tuhka tuuleen "matamin" kuoltua.
      Mutta niinhän kaikki haihattelut ovat kadonneet gurun potkaistua tyhjää.

    • Anonyymi

      Terävät esineet kuten saha toimii huonosti joogan kanssa.

    • Sahaaja yoga. Teuvo Hakkarainen Pers. MEP.

    • Anonyymi

      Joo varotaan!

      Oletko laittanut lisää tietoa ja varoitusta itse jooga-palstalle?

      • Anonyymi

        Kyseistä joogaa ei liene enää olemassa Suomessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseistä joogaa ei liene enää olemassa Suomessa?

        Kyllä on olemassa. Ainakin oman kaupunkini tapahtumasivulla ilmoitetaan sahaja-yogasta.


    • Anonyymi

      Kuullostaa aivan samanlaiselta kuin kaikki muutkin uskonnolliset yhteisöt.
      Poikkeuksena vain luterilainen kirkko jonka rahankiskonta perustuu valtiokirkon asemaan ja Lutherin pahan ihmisen sanomaan.
      Luther halusi kukistaa väkivalloin kaikki jotka eivät olleet samaa mieltä.

      Sahaja joogassa pyritään itseoivallukseen, mutta kuka on sen saanut rehellisesti?
      Uudestisyntymän , ekstaasin tilan jossa on taikaa.

      • Anonyymi

        Tarkoitan sitä ,että jos sitä ei saavutakkaan mitä lähdetään etsimään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe