Mikä lenkkipyöräksi? Näin kaupassa crescent logic ltc 800:n viiteensataan syystarjouksessa. Hintaluokka passaa, ja pyörä oli edes hiukan herkemmän oloinen. MIkä olisi vielä parempi ja maantiekäyttöön vakaampi? Kannattaako tuollaista merkonomihybridiä ostaa ylipäätään, vai siirtyä suoraan täysveriseen koukkusarveen? Joutuuko maksamaan enemmän?
Minulla on nyt Nishiki 402 hybridi joka on ollut kaikin puolin hyvä ja laadukas peli ja järkevän hintainen, mutta ei se ole hauska ajaa misään. Rangaistukseksi se saa nastat alleen ja joutuu ympärivuotiseen ulkosäilytykseen.
viidellä sadalla maantielle?
6
1350
Vastaukset
- kressu
Olen tänä kesänä vetänyt tonnin tuolla kressulla ja hauskaa on ollut. Niskavaivat estävät täysveristä koukkusarvea käyttämästä ja ohan tämä hiukka turvallisempi työmatkallakin. Lenkkikaveriksi sen kuitenkin hankin ja sellaisena se on ollut hauska. Ite maksoin 629 enkä pitänyt sitä liikana joten sun hinta on hyvä. Eri asia sitten haluatko olla jotenkin uskottava "oikeittein" pyöräilijöiden silmissä. valokuvia reissulta:
http://spaces.msn.com/members/medioita/PersonalSpace.aspx?_c01_photoalbum=showdefault&_c=photoalbum
Valitse pudotusvalikosta Valajaskosken lenkki - kamisama
Jos haluat niellä pelkästään maantietä niin suosittelen sitä koukkusarvista lämmöllä. Pitkän aikaa meni itselläni että sain sellaisen hankittua, mutta näin jälkikäteen ajateltuna kyllä se oli sen väärti ( mutta en sano että olisi pitänyt jo aiemmin hankkia ;). Maantielle se on joka suhteessa parempi mitä hybridi tai maasturi tms. Paaljon mukavampi siis ajaa, ja hauskempikin. Mutta tämäpä nyt onkin puhtaan asfaltinystävän kommentti, maastossa rymyämisestä kun en oikein kiksejä saa.
Vanhaan fillariini nähden tuo maantieraaseri kulkee uskomattoman kevyesti. Sillä pääsee samaa vauhtia tekemättä mitään kuin jollain hybridillä kun polkee täysillä. Kunnosta riippuen tietenkin.
Viidellä sadalla tosin saattaa tehdä tiukkaa saada asfalttifillaria, ainakin uutena. Jotain tuolla soran sarjalla olevia saattaa alennuksesta löytää mutta aika tuurilla mennään jo silloin. Nishikin competition mallia ja Avantin vanhaa Vivacea saattaisit tuolla hintaa saadakin jos vain tuurin tynkää omaat. Mutta veikkaan että sen 800e joudut polttamaan jos uutta laitat. Oikeastaan kaikilla pyörävalmistajilla on tuohon 800e hintaluokkaan jokin malli, sen alle aika vähän olen nähnyt.- niskahiessä
tännehän tuli nopeasti ekat vastaukset. Ei se viisisataa ole ehdoton raja, eikä kahdeksansataakaan, kuitenkin mielellään sellainen josta ei lähde komponentit irti yön aikana. Tai ehkä tuon jaksaisi kanniskella sisälle asti. 629 on varmasti sopuhinta tuosta cressusta, mutta kohta kun alkaa satelemaan niin pitäisi olla hyvät neuvotteluasemat noista hinnoista.
- Pyöräfani
niskahiessä kirjoitti:
tännehän tuli nopeasti ekat vastaukset. Ei se viisisataa ole ehdoton raja, eikä kahdeksansataakaan, kuitenkin mielellään sellainen josta ei lähde komponentit irti yön aikana. Tai ehkä tuon jaksaisi kanniskella sisälle asti. 629 on varmasti sopuhinta tuosta cressusta, mutta kohta kun alkaa satelemaan niin pitäisi olla hyvät neuvotteluasemat noista hinnoista.
Laita aivan ehdottomasti maantiepyörä, siis oikea kippurasarvinen kapeilla renkailla. Itse olen kolme vuotta veivannut lenkkiä kapearenkaisella hybridillä innokkaasti useamman tuhatta kilometriä. Nyt vihdoin ja viimein hankein vähän käytetyn maantiepyörän viidellä sataa ja sen jälkeen lenkit ovat olleet kuin seitsemännessä taivaassa. Jos olisin tiennyt mikä onni odottaa maantiepyörän kanssa niin olisin hankkinut sen välittömästi.
Eikä kyse ole keskinopeuksista yms. Ei se maantiepyörä kunnon hybridiä niin paljoa lujempaa kulje. Mutta fiilis on sama kuin vaihtaisit hyvät kävelykengät juoksulenkkareihin.... - hierop
Pyöräfani kirjoitti:
Laita aivan ehdottomasti maantiepyörä, siis oikea kippurasarvinen kapeilla renkailla. Itse olen kolme vuotta veivannut lenkkiä kapearenkaisella hybridillä innokkaasti useamman tuhatta kilometriä. Nyt vihdoin ja viimein hankein vähän käytetyn maantiepyörän viidellä sataa ja sen jälkeen lenkit ovat olleet kuin seitsemännessä taivaassa. Jos olisin tiennyt mikä onni odottaa maantiepyörän kanssa niin olisin hankkinut sen välittömästi.
Eikä kyse ole keskinopeuksista yms. Ei se maantiepyörä kunnon hybridiä niin paljoa lujempaa kulje. Mutta fiilis on sama kuin vaihtaisit hyvät kävelykengät juoksulenkkareihin....Kun ostat pyöräsi mikä se nyt ikinä onkaan niin panosta siihen kerralla tarpeeksi rahaa jolla yleensä saa laatua.
Itse tein 2 vuotta sitten sen virheen, että ostin halvan maatiepyörän ja jo muutaman sadan kilometrin jälkeen aloin katua miksen ostanut "kunnollista" pyörää vaikka tämä halpakin kyllä toimi hyvin. Nyt mulla on sitten 2 fillaria. No se hyvä puoli siinä on että halvalla päästelen sateella ja kalliilla prassaan naikkosille pimpin toivossa vaikkei pyöräilyllä nyt naisia mitenkään kovin hyvin saakkaan! paitsi Lance! - Mullakin kaksi
hierop kirjoitti:
Kun ostat pyöräsi mikä se nyt ikinä onkaan niin panosta siihen kerralla tarpeeksi rahaa jolla yleensä saa laatua.
Itse tein 2 vuotta sitten sen virheen, että ostin halvan maatiepyörän ja jo muutaman sadan kilometrin jälkeen aloin katua miksen ostanut "kunnollista" pyörää vaikka tämä halpakin kyllä toimi hyvin. Nyt mulla on sitten 2 fillaria. No se hyvä puoli siinä on että halvalla päästelen sateella ja kalliilla prassaan naikkosille pimpin toivossa vaikkei pyöräilyllä nyt naisia mitenkään kovin hyvin saakkaan! paitsi Lance!Mullakin on kaksi maantiefillaria. Vanhan 12-vaihteisen arvo lienee satasen paikkeilla.
Ajan sillä keväällä, pesen sen ketjut ja vaihteet painepesurilla ja rasvaan tietysti sen jälkeen.
Sillä ajaminen tuntuu talven jälkeen hyvältä! Kun pääsee ajamaan teiden puhdistamisen jälkeen paremmalla, tuntuu taas hyvältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282693Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642628Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281408- 1021407
- 1021377
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241183Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995