Apua kaivataan "Holmer" tai joku muu

chevy

No kun sain suodattimen vaihdettua/ulina katosi ja
TH400:nen tuntui toimivan moitteettomasti niin kun
ajoin moottoritietä n.160-180kmh/n.15km alkoi ilm. aski savuta/hyttiin tuli automaattilaatikon öljyn-/ja vähän palaneen kumin haju-tuntui myös kardaanitunneli lämpeävän reilusti...sitten hiljensin vauhtia 120kmh ja ongelma katosi/laatikko tuntui toimivan normaalisti mutta parin päivän päästä alkoi suurin piirtein samanlainen ulina kuin aikaisemmin (kun autoa vedättää tai nostaa kierroksia nopeasti) eli mitenkähän tollanen aski toimii-olisiko aski luistanut ja voiko sieltä mahd. silloin palaa jotkut "kytkin" levyt sen lisäksi että epäilen
olisiko muovinen imuputki tai se o-regas sulanut ja suodati irronnut sen verran että pumppu pääsee imemään ilmaa-öljyt oli kaikin puolin ok ennen ja jälkeen?

6

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chevy

      No niin, otin öljypohjan irti ja imuputki tuntui
      O-renkaan kanssa väliältä eli ilmeisesti saanut lämpöä mitä ei ole kestänyt ja öljyn seassa/öljypohjalla n. 0.5-0.7mm:iä paksuja ja 2-15mm pitkiä ohuita, ilmeisesti kumilastuja/"piikkejä" (päättelin että ovat kumia
      kun ovat mustia,taipuisia ja palavat sytytettäessä/lievä kuminhajuinen savu)...mistähän voisivat olla??...olisiko jokin stefa tai O-rengas jossain öljypumpussa hankautunut johonkin tms. koska vinkuva ääni kuulostaa kuin öljypumppu imisi ilmaa...en itse
      tiedä AT-laatikon toiminnasta/toimintatavasta juuri mitään joten vinkkejä kaivataan...ja kiitos jo etukäteen

      • autosi ASIANSA OSAAVAAN automaattilaatikkokorjaamoon.
        Kauan sitten ollessani automaattivaihteistoasentajan kurssilla meille painotettiin, että a-laatikon saa purkaa VAIN yhtä puhtaissa tiloissa kuin dieselin ruiskutuspumpun. Laatikossa on reilu kourallinen pieniä hydrauliventtiileitä, joilla on todella pienet välykset pesiinsä ja pölyhiukkaset saattavat kiilata venttiilin jumiin, jolloin laatikon toiminta lakkaa. Silloin oli vielä bensa lyijytettyä, eikä sillä saanut pestä laatikon osia koska venttiilien pinnalle kosteasta bensasta jäävä tetraetyylilyijy saattaa jumiuttaa venttiilit.
        ASIANSA OSAAVA liike säästää myös sinut suurelta, turhalta laskulta. Tunnen tapauksen, että Karhulan Vehossa BMW:n irronnutta a-laatikon kaasutusvaijeria "korjattiin" kuutisen viikkoa ja lasku oli alennettunakin 12000 mk. Uusittiin turhan takia yksi kytkin ja vääntömomentinmuunnin, kun vika oli kaasupolkimesta a-laatikkoon menevässä vaijerissa. Laatikko purettiin ainakin kolmeen kertaan turhan takia. Kun ei O S A T T U !


      • Holmer

        Liika kuumeneminen johtunee jommankumman pakan luistamisesta tai öljynjäähdyttäjän tukkoisuudesta, kumien alkuperästäkin on aavistus.

        Laatikko pois ja auki.


      • chevy
        Holmer kirjoitti:

        Liika kuumeneminen johtunee jommankumman pakan luistamisesta tai öljynjäähdyttäjän tukkoisuudesta, kumien alkuperästäkin on aavistus.

        Laatikko pois ja auki.

        ...aavistuksesi vaikka onkin vain aavistus kumisilpun alkuperästä kun pitäisi
        päättää heivaako 100tkm ajetun laatikon "roskiin" tai kannattaako ruveta korjauttamaan vai hankkii ja vaihtaa suoraan tilalle toisen askin?


      • chevy kirjoitti:

        ...aavistuksesi vaikka onkin vain aavistus kumisilpun alkuperästä kun pitäisi
        päättää heivaako 100tkm ajetun laatikon "roskiin" tai kannattaako ruveta korjauttamaan vai hankkii ja vaihtaa suoraan tilalle toisen askin?

        todennäköisesti kytkimien "käyttömäntien" tiivisteistä. eli ei muuta kuin laatikko alas ja auki. th400 on suht helppo laatikko tehdä itsekin, on vain huolellinen. hommaat korjaussarjan, siinä on tod.näk. kaikki tarvittava.


      • Holmer
        chevy kirjoitti:

        ...aavistuksesi vaikka onkin vain aavistus kumisilpun alkuperästä kun pitäisi
        päättää heivaako 100tkm ajetun laatikon "roskiin" tai kannattaako ruveta korjauttamaan vai hankkii ja vaihtaa suoraan tilalle toisen askin?

        Yleensä ne männän kumit tulee kerralla ulos kun pakka kuluu liian ohueksi.

        Ja laatikon remppa tusiaankin on aika helppo jos vikana on vain kitkalevyjen uusiminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2375
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1592
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      65
      1271
    4. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      202
      1186
    5. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1136
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      105
      1053
    7. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      970
    8. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      928
    9. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      923
    10. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      913
    Aihe