Millä saa henkilölle luun kurkkuun, joka suurentelee virheitäni (ikään kuin ei itse koskaan erehdy). Lähettelee siis sähköpostilla minulle tarkoitetun haukkumiskerjeensä myös koko tiimille ja esimiehelle nähtäväksi. Ja kyse oli siis tosi pienestä mokasta (luin lounasvuoroni väärältä riviltä listasta). Niin ja taustatietoa että kyseinen tyyppi on ollut talossa 20v. ja minä nuori tullut taloon vasta pari vuotta sitten. En haluaisi riidellä moisesta, mutta tämä henkilö kävelee kohta ylitseni jos en teee jotain. (tämä ei ole eka kerta)
mikä paras keino pistää luu kurkkuun
28
5123
Vastaukset
- tara
Rauhallinen ja "aikuimainen" keskustelu kyseisen henkilön kanssa niin että kanssatyöntekijät ja parhaassa tapauksessa POMOKIN kuulevat! Ei siis agressiivisuuden ym. häivääkään koko puheessa, vaan rauhallisen, selkeän äänensävyn luulisi laittavan luun kurkkuun tälle "fiksulle" tyypille. Luulisi huomaavan, ettet lähde mukaan kaikennäköisiin rettelöinteihin ja nouset näin asioiden yläpuolelle. Pian tähän kyseiseen henkilöön suhtautuvat muutkin ansaitsemallansa arvostuksella. Tsemppiä!
- del *.*
vahingossa osumaan silmiini tämä kirjoitus.
Sinun onneksesi.
Sillä katson että olen tämän "alan" ammattilainen.
Siis pistämään toiselle luun kurkkkuun.
Voin antaa neuvoja.
Tämä on aika klassinen tilanne mitä omalle kohdallenikin on tapahtunut. Uusi työntekijä, vanha työntekijä ja tämä ylikävely.
Minkälainen työpaikka? (ei tarvitse nimetä mutta työympäristö).
Missä asemassa tämä henkilö on?
Tarvitaan lisää tietoja että voidaan laittaa äijä, luulen että kyse miehestä kuriin.
Varmasti tuleekin kävelemään ylitsesi ja pyyhkii vielä kenkänsä sinuun jos et toimi.
On nimittäin erittäin tuttu tilanne kohdallani.
Lopussa minä pyyhin kenkäni erääseen vanhaan työntekijään joka oli kimpussani. :)
Eli miten jatketaan.....- tyttö1979
Ihan aluksi, kiitos siitä, että joku jaksaa antaa neuvoja. Olen aivan puhki jo tähän kyseiseen henkilöön...
Eli tämä ala on siis ihan asiakaspalvelua ja toimistotyötä. Henkilö on kanssani samassa asemassa (vaikka ollut jo 20v. talossa), minut vaikinaistettiin juuri tässä taannoin.
Niin ja vaikka se ei nyt ehkä relevanttia olekaan mainita, niin kyseinen henkilö on ylipainoinen nainen, itse olen ihan hyvässä kunnossa oleva nätti nuori nainen. En tiedä vaikuttaako asiaan myös se, että olen aika kiltti ja huomaavainen... Olen ollut ehkä liian kiltii alusta lähtien? Niin, ja olen melkein valmistunut jo korkeakoulusta (gradua vaille) ja Tämä henkilö ei ole käynyt edes lukiota...(kateus?)
No, anyway, tämä henkilö alkaa todella käydä hermoilleni...kiitos jos jaksatte auttaa! - del *.*
tyttö1979 kirjoitti:
Ihan aluksi, kiitos siitä, että joku jaksaa antaa neuvoja. Olen aivan puhki jo tähän kyseiseen henkilöön...
Eli tämä ala on siis ihan asiakaspalvelua ja toimistotyötä. Henkilö on kanssani samassa asemassa (vaikka ollut jo 20v. talossa), minut vaikinaistettiin juuri tässä taannoin.
Niin ja vaikka se ei nyt ehkä relevanttia olekaan mainita, niin kyseinen henkilö on ylipainoinen nainen, itse olen ihan hyvässä kunnossa oleva nätti nuori nainen. En tiedä vaikuttaako asiaan myös se, että olen aika kiltti ja huomaavainen... Olen ollut ehkä liian kiltii alusta lähtien? Niin, ja olen melkein valmistunut jo korkeakoulusta (gradua vaille) ja Tämä henkilö ei ole käynyt edes lukiota...(kateus?)
No, anyway, tämä henkilö alkaa todella käydä hermoilleni...kiitos jos jaksatte auttaa!tässähän aletaan edistymään.
Kerrataan eräitä perusjuttuja jotka jo tiedät.
Asiakaspalvelu on erittäin tärkeää työtä, jossa pitää olla skarppina koko ajan vaikka kuinka vituttais. Joten on tärkeää että säilytät hermosi. Ok? Vaikka se muija kuinka ärsyttäisi.
Vakkarit on erityisen taitavia ärsyttämään.
Sinut vakinaistettiin juuri..... heh, ei yllätä yhtään sitten tämän naisen kohtelu. Onko tämän vakinaistamisen jälkeen kiusaus pahentunut?
Luulisin että on, ja kun kysyt neuvoa.
Oletko tietoinen tehdäänkö sinusta hänen työnsä jatkajaa, eli onko tämä nainen jäämässä eläkkeelle lähiaikoina.
Tietysti katkerat kateelliset, vähän vanhemmat ihmiset ovat pikkuisen vittuuntuneita elinvoimaisiin nuoriin ihmisiin (hmmmm.. Olenkohan minä kateellinen??? en ole koska neuvon sinua). :)
Olen ollut samassa tilanteessa.
Valitettavasti ominaisuudet jotka luettelit saattavat olla punainen vaate tälle naiselle.
Kauneus, nuoruus ja koulutus.
Tämä yhdistettynä hyvään kilttiin huomaavaiseen persoonaan voi jo olla liikaa tälle naiselle.
Oikeastaan päivänselvä tapaus.
Eli periaatteessa tämä nainen saattaa ajatella:
"On pari vuotta talossa, minä 20v ja vakinaistetaan nyt. Teenpä kuitenkin kiusaa hänelle koska minulla vituttaa. En ole alunperinkään pitänyt koko tytöstä. On niin kohtelias muka, yrittää olla parempi kuin minä. Asemani on uhattu jos asiakkaat pitävät hänestä enemmän kuin minusta. Minäpä mustamaalaan tätä tyttöä että koen itseni pätevämmäksi työssäni".
Tuo oli sitten vain arvaus/analysointi.
Ja taas juttu edistyy....
Sinun vuoro. - lyylimyyli siittä
tyttö1979 kirjoitti:
No, anyway, tämä henkilö alkaa todella käydä hermoilleni...kiitos jos jaksatte auttaa!hermostuu ja vettää isomman hernesatsin nokkaansa. Pottuilu kovenee ja rankkenee. Kerää kaikki sen pottuilut vaan pikku kansioon ja sopivassa tilaisuudessa pamautat sen johtajan pöydälle ja sillä sipuli.
- tyttö1979
del *.* kirjoitti:
tässähän aletaan edistymään.
Kerrataan eräitä perusjuttuja jotka jo tiedät.
Asiakaspalvelu on erittäin tärkeää työtä, jossa pitää olla skarppina koko ajan vaikka kuinka vituttais. Joten on tärkeää että säilytät hermosi. Ok? Vaikka se muija kuinka ärsyttäisi.
Vakkarit on erityisen taitavia ärsyttämään.
Sinut vakinaistettiin juuri..... heh, ei yllätä yhtään sitten tämän naisen kohtelu. Onko tämän vakinaistamisen jälkeen kiusaus pahentunut?
Luulisin että on, ja kun kysyt neuvoa.
Oletko tietoinen tehdäänkö sinusta hänen työnsä jatkajaa, eli onko tämä nainen jäämässä eläkkeelle lähiaikoina.
Tietysti katkerat kateelliset, vähän vanhemmat ihmiset ovat pikkuisen vittuuntuneita elinvoimaisiin nuoriin ihmisiin (hmmmm.. Olenkohan minä kateellinen??? en ole koska neuvon sinua). :)
Olen ollut samassa tilanteessa.
Valitettavasti ominaisuudet jotka luettelit saattavat olla punainen vaate tälle naiselle.
Kauneus, nuoruus ja koulutus.
Tämä yhdistettynä hyvään kilttiin huomaavaiseen persoonaan voi jo olla liikaa tälle naiselle.
Oikeastaan päivänselvä tapaus.
Eli periaatteessa tämä nainen saattaa ajatella:
"On pari vuotta talossa, minä 20v ja vakinaistetaan nyt. Teenpä kuitenkin kiusaa hänelle koska minulla vituttaa. En ole alunperinkään pitänyt koko tytöstä. On niin kohtelias muka, yrittää olla parempi kuin minä. Asemani on uhattu jos asiakkaat pitävät hänestä enemmän kuin minusta. Minäpä mustamaalaan tätä tyttöä että koen itseni pätevämmäksi työssäni".
Tuo oli sitten vain arvaus/analysointi.
Ja taas juttu edistyy....
Sinun vuoro."Oletko tietoinen tehdäänkö sinusta hänen työnsä jatkajaa, eli onko tämä nainen jäämässä eläkkeelle lähiaikoina." Ei ole jäämässä vielä pitkään aikaan eläkkeelle, kyseinen "kiusaaja" on suht. "nuori" kuitenkin vielä. Tuli taloon parikymppisenä. Eli on reilut nelkyt vuotta.
Niin, ja vakinaistamiseni jälkeen on hän ollut kesälomalla, ja nyt sitten tämä tapaus, joten ei sinällän "kop kop" ole ainakaan entisestään pahentunut...
Elikkä miten siis luu kurkkuun tälle leidille?
Hän on erittäin voimakastahtoinen ja äänekäs persoona, joka pomon mielestä "oli ennen vielä pahempi" (otin asian puheeksi ohimennen kehityskeskustelussa kun pomo kysyi). Niin, ja pomo todella vain naureskeli tälle tyypille. Sanoi, että ei halua puuttuua "naisten välisiin kahnauksiin" (eli pesee kätensä sopivasti koko asiasta).
Niin, eli miten eteenpäin? kiitos! - del *.*
tyttö1979 kirjoitti:
"Oletko tietoinen tehdäänkö sinusta hänen työnsä jatkajaa, eli onko tämä nainen jäämässä eläkkeelle lähiaikoina." Ei ole jäämässä vielä pitkään aikaan eläkkeelle, kyseinen "kiusaaja" on suht. "nuori" kuitenkin vielä. Tuli taloon parikymppisenä. Eli on reilut nelkyt vuotta.
Niin, ja vakinaistamiseni jälkeen on hän ollut kesälomalla, ja nyt sitten tämä tapaus, joten ei sinällän "kop kop" ole ainakaan entisestään pahentunut...
Elikkä miten siis luu kurkkuun tälle leidille?
Hän on erittäin voimakastahtoinen ja äänekäs persoona, joka pomon mielestä "oli ennen vielä pahempi" (otin asian puheeksi ohimennen kehityskeskustelussa kun pomo kysyi). Niin, ja pomo todella vain naureskeli tälle tyypille. Sanoi, että ei halua puuttuua "naisten välisiin kahnauksiin" (eli pesee kätensä sopivasti koko asiasta).
Niin, eli miten eteenpäin? kiitos!sorry, oli menoa.
Eli jatketaan.
Ongelmaksi tämän tekee se jos olet liian kiltti,ujo.
Ja vastapuolella on voimakastahtoinen henkilö.
Kysymyksessä kai ns. "jyrääjä" myös painoltaan :)
Pystytkö puhumaan hänen kanssaan asiallisesti?
Kuinka vakavia riitoja on ollut?
Pelkäätkö häntä?
Jos pomokin on sanonut hänestä noin, niin taitaa olla kyseessä todella vaikea tapaus.
Luultavasti useimmat pelkäävät häntä ja välttelevät kahnauksia hänen kanssaan.
Onko ollut "kahvipöytä" keskusteluja tästä henkilöstä. Eli oletko puhunut hänestä toisten kanssa ja mitkä heidän vaikutelmansa on tilanteesta. Onko joku sinun puolellasi?
Kuinka "pahan" opetuksen haluat hänelle antaa?
Vai haluatko vain aseet/keinot puolustautua häntä vastaan.
Hänellä on varmaan monia heikkouksia, oletko huomannut? Tarkkailemalla häntä huomaat lisää.
Niitä voi käyttää hyväksi. Vieläkö haluat jatkaa...
Tuntuu että olen osallisena rikokseen :)
Pitäisikö jommankumman perustaa väliaikainen sähköpostiosoite ettei nämä jutut mene tänne palstalle? - tyttö1979
del *.* kirjoitti:
sorry, oli menoa.
Eli jatketaan.
Ongelmaksi tämän tekee se jos olet liian kiltti,ujo.
Ja vastapuolella on voimakastahtoinen henkilö.
Kysymyksessä kai ns. "jyrääjä" myös painoltaan :)
Pystytkö puhumaan hänen kanssaan asiallisesti?
Kuinka vakavia riitoja on ollut?
Pelkäätkö häntä?
Jos pomokin on sanonut hänestä noin, niin taitaa olla kyseessä todella vaikea tapaus.
Luultavasti useimmat pelkäävät häntä ja välttelevät kahnauksia hänen kanssaan.
Onko ollut "kahvipöytä" keskusteluja tästä henkilöstä. Eli oletko puhunut hänestä toisten kanssa ja mitkä heidän vaikutelmansa on tilanteesta. Onko joku sinun puolellasi?
Kuinka "pahan" opetuksen haluat hänelle antaa?
Vai haluatko vain aseet/keinot puolustautua häntä vastaan.
Hänellä on varmaan monia heikkouksia, oletko huomannut? Tarkkailemalla häntä huomaat lisää.
Niitä voi käyttää hyväksi. Vieläkö haluat jatkaa...
Tuntuu että olen osallisena rikokseen :)
Pitäisikö jommankumman perustaa väliaikainen sähköpostiosoite ettei nämä jutut mene tänne palstalle?Juu, eli kyllä todella olen yrittänyt virittää asiasta kahvipöytäkeskusteluja. Olen maininnut asiasta siis muutamalle henkilölle, ja he kyllä periaatteessa olevat minun puolellani, mutta kovin hiljaiseksi tuntuvat menevän kun mainitsen KUKA henkilö on... Tyyliin "liisa nyt vaan on sellainen", älä välitä.. yms... Kukaan ei oikeen jaksa kiinnostua sen kummemmin... Tämä kiusaaja kun on erittäin voimakastahtoinen ja hänellä on tapana käyttää muita (minua) sylkykuppina jos joku aisa painaa. Haluan kyllä tehdä hänelle selväksi, että minua on turha käyttää enää tähän tarkoitukseen! Hän kun aina tottunut siihen, että kukan ei sano mitään, niin ihmekös tuo. Varsinkin kun 20v. ollut talossa. Ja hän kyllä esitttää aina niin mukamas "hyvää ihmistä" kaiken maailman lahjakeräyksillään ja lässytyksillään, jolloin ihmiset eivät voi täysin leimata häntä kusipääksi.. Voisin kyllä meilata jatkossa jos sulla on joku väliaikainen meili os. Voin kyllä itsekin perustaa moisen...
- tyttö1979
tyttö1979 kirjoitti:
Juu, eli kyllä todella olen yrittänyt virittää asiasta kahvipöytäkeskusteluja. Olen maininnut asiasta siis muutamalle henkilölle, ja he kyllä periaatteessa olevat minun puolellani, mutta kovin hiljaiseksi tuntuvat menevän kun mainitsen KUKA henkilö on... Tyyliin "liisa nyt vaan on sellainen", älä välitä.. yms... Kukaan ei oikeen jaksa kiinnostua sen kummemmin... Tämä kiusaaja kun on erittäin voimakastahtoinen ja hänellä on tapana käyttää muita (minua) sylkykuppina jos joku aisa painaa. Haluan kyllä tehdä hänelle selväksi, että minua on turha käyttää enää tähän tarkoitukseen! Hän kun aina tottunut siihen, että kukan ei sano mitään, niin ihmekös tuo. Varsinkin kun 20v. ollut talossa. Ja hän kyllä esitttää aina niin mukamas "hyvää ihmistä" kaiken maailman lahjakeräyksillään ja lässytyksillään, jolloin ihmiset eivät voi täysin leimata häntä kusipääksi.. Voisin kyllä meilata jatkossa jos sulla on joku väliaikainen meili os. Voin kyllä itsekin perustaa moisen...
ai niin ja vielä hänen heikkouksistaan. luulen että yksi hänen heikkouksistaan on se, että häntä ei ole ylennetty ryhmänvetäjäksi, vaan että sinne valittiin yksi nuorempi nainen joka on ollut talossa vain n.5 vuotta. Hän kait olisi toivonut itse pääsevänsä joskus tähän asemaan. Näin ollen joskus ohimennen kuullut puhuttavan käytävillä.. no, eipä ole ihme että häntä ei ole valittu..
- tyttö1979
tyttö1979 kirjoitti:
ai niin ja vielä hänen heikkouksistaan. luulen että yksi hänen heikkouksistaan on se, että häntä ei ole ylennetty ryhmänvetäjäksi, vaan että sinne valittiin yksi nuorempi nainen joka on ollut talossa vain n.5 vuotta. Hän kait olisi toivonut itse pääsevänsä joskus tähän asemaan. Näin ollen joskus ohimennen kuullut puhuttavan käytävillä.. no, eipä ole ihme että häntä ei ole valittu..
niin, nyt on sähköposti, eli: [email protected]
- del *.*
tyttö1979 kirjoitti:
niin, nyt on sähköposti, eli: [email protected]
meiliä, oletko tarkistanut?
Tosin suomi24:sen kautta joten onko se taas jääny välille. - Viisikymppinen nainen
tyttö1979 kirjoitti:
No, anyway, tämä henkilö alkaa todella käydä hermoilleni...kiitos jos jaksatte auttaa!Olen ylipainoinen ja viisikymppinen nainen ja minua kiusaa vähän vanhempi pieni, sievä ja hoikka naispomo.
Olen luonnollisuuteni ja huumorintajuni vuoksi pidetty työpaikallani. Pomoni on huomannut tämän ja siksi kai kiusaa minua. Hän häviää keinotekoisuutensa kanssa rinnallani. Emme me viisikymppiset ole aina onnettomia naisia, niinkuin sinun iässäsi ehkä kuvitellaan. On ihanaa, kun lapset ovat isoja eikä enää koskaan tarvitse tulla raskaaksi ja synnyttää. Saa pitkästä aikaa omistautua vain itselleen.
- isuukki
Kohtele sitä sellaisena vaavina kuin se onkin. Lässytät vaan ymmärtävästi takasin. Muista säilyttää malttisi aina. Tollaset puhisijat alkaa ensin riehua ja sitten ei kehtaa enää näyttää naamaansa työpaikalla ja irtisanoutuvat häpeästä.
Voit lähettää sähköpostiin vastausviestin että täyttääköhän tämä nyt jo työpaikkakiusaamisen tunnusmerkit. Koko vastaanottajalistalle tietenkin.
Tee hänelle hyvin selväksi että olet tietoinen työpaikkasi arvohierarkiasta ja että hän ei ole esimiehesi. Vanhempi ikä, pidempi työsuhde, korkeampi koulutus tai isompi paino ei merkitse mitään! Sano sille suoraan päin naamaa että täähän ei sulle kuulu.- tyttö1979
Laitin hänelle (ja koko listalle siis) takaisin hyvin asiallisen vastauksen pahoitteluineen virheestäni. Oikein lässytys lässytys paskaa.. Siis sellaisen super-rauhallisen viestin. Tarkoitus olisi siis, etten suutu, koska sitä hän tod. näk. kerjää. Mutta luulen, että tässä tarvitaan nyt järeämpiä aseita. Eli miten siis toimia, että tämä ei toistuisi enää? Eli että tämä leidi ei uskalla enää polkea minua?
- toinenuhri
tyttö1979 kirjoitti:
Laitin hänelle (ja koko listalle siis) takaisin hyvin asiallisen vastauksen pahoitteluineen virheestäni. Oikein lässytys lässytys paskaa.. Siis sellaisen super-rauhallisen viestin. Tarkoitus olisi siis, etten suutu, koska sitä hän tod. näk. kerjää. Mutta luulen, että tässä tarvitaan nyt järeämpiä aseita. Eli miten siis toimia, että tämä ei toistuisi enää? Eli että tämä leidi ei uskalla enää polkea minua?
Rauhallisus on hyvää, että kiusaaja ei näe, että kärsit siitä.
Todistusaineiston kerääminen oli myös hyvä neuvo.
Pomon asenne taas ei anna paljon toivoa, anteeksi, että sanon näin. Jos ei pomo ole kiinnostunut, asiaa joutuu hoitamaan "salaa".
Mutta ehkä kiusaajalla ei ole myöskään pomon tukea.
Minun kokemusten mukaan syyllinen on se, joka halua oikeutta, valitettavasti.
Miten muut työntekijät suhtautuvat?
Niin he voivat mennä tukemaan työpaikan vanhoja rakenteita sinua vastaan jos he tuntevat että asiat ovat sinun tulosi jälkeen muuttuneet huonompaan suuntaan. Vaikka siis olet oikeassa ja kiusaaja väärässä. Näin on minulle käynyt.
Huomaat varmasti, että on vaikea neuvoa kun ei tunne työpaikkaa ja sen ihmiset.
Minusta tuntuu, että yleiset neuvot ei reaalimaailmassa kuitenkaan riitä.
Ehkä sinun ei kannata myöntää mitään virheitä hänelle. Ei se hänelle kuulu! Kaikki tekevät joskus virheitä. Sinä vastaat sinun virheistä mutta ei hänelle.
Jos hän kohtelee epäasiallisesti sanot sen ja sanot että odotat, että hän välittömästi lopettaa epäasiallisen kohtelun.
En tiedä onko järempiä aseita olemassa, omat kokemukset viittaavat siihen.
(tuohon kateusteoriaan uskon)
Pysy rauhallisena, me kiusatut olemme sinun puolella! - nöyryytetty
Ei ne tollaset puhisijat (kiusaajat) kyllä häpeillen työpaikasta lähde! Kiusaajan tuntomerkkeihin kuuluu yleensä juuri se etteivät he kadu, eivätkä tunnusta tai muka tajua tehneensä mitään väärin. Vika on aina muissa.
Kiusattu voi lähteä voimattomana ja häpeissään, ei kiusaaja! - toinenuhri
nöyryytetty kirjoitti:
Ei ne tollaset puhisijat (kiusaajat) kyllä häpeillen työpaikasta lähde! Kiusaajan tuntomerkkeihin kuuluu yleensä juuri se etteivät he kadu, eivätkä tunnusta tai muka tajua tehneensä mitään väärin. Vika on aina muissa.
Kiusattu voi lähteä voimattomana ja häpeissään, ei kiusaaja!Näin se todellisuudessa menee.
- t.i.ruskeepaa
Passiivis-aggressiiviset ihmiset ovat toivottomuudesta jonkin huonostikohtelun tilanteeseen luopuneet toivosta ja ajattelevat, että antaa mennä vaan, minä teen toisille samalla tavalla. Et voi pistää luuta kurkkuun, ellet ylitä passiivis-aggresiivisen ihmisen sisäistä kärsimystä. Eikä aggressiivinen lähestymistapa ratkaise mitään.
Lue passiivis-aggressiivisuudesta profiilini linkistä.- tyttö1979
Luin artikellin profiilistasi, eli miten tämän henkilön "sisäisen kärsimyksen" yli sitten voi päästä?
- t.i.ruskeepaa
tyttö1979 kirjoitti:
Luin artikellin profiilistasi, eli miten tämän henkilön "sisäisen kärsimyksen" yli sitten voi päästä?
Se toinen linkki vie amerikkalaiselle kristilliselle sivulle, jossa käsitellään passiivis-aggressiivisten lankojen konfrontoimista. Eli siis sitä että miten heitä tulisi kohdella. Siellä on tosi hyvin kerrottu pasaggien kuviot ja sitä miten siihen tulee suhtautua.
Itse tarkoitin yli pääsemisellä sitä, että aggressiivinen "luu kurkkuun" merkitsee sitä, että kiusaajan sisäinen tuska on niin suuri, että sitä on vaikea ulkopuolisen toistaa. "Hyttysen ininää". Kysymyksesi avaa oven toiseen näkökulmaan: Miten päästä pasaggien tuskan yli niin, että he laskevat aseensa? Lue tuo teksti ja ota selvää myös muista psykologisista kannoista. Se auttaa ymmärtämään ja suhtautumaan rationaalisesti pasaggeihin.
Itse ajattelen, että koska pasaggit yrittävät saada pahuutta ulos toisista, niin toisten pitää olla provosoitumatta. Tuolla tekstissä sanotaan myös, että sitä ei pidä hyväksyä, kun konfrointoi (arvostelee), ei pidä syyllistyä loukkauksiin tai syyttelyihin, mutta pitää edustaa uskollisesti omaa käsitystä toisen vääryydestä. - toinenuhri
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Se toinen linkki vie amerikkalaiselle kristilliselle sivulle, jossa käsitellään passiivis-aggressiivisten lankojen konfrontoimista. Eli siis sitä että miten heitä tulisi kohdella. Siellä on tosi hyvin kerrottu pasaggien kuviot ja sitä miten siihen tulee suhtautua.
Itse tarkoitin yli pääsemisellä sitä, että aggressiivinen "luu kurkkuun" merkitsee sitä, että kiusaajan sisäinen tuska on niin suuri, että sitä on vaikea ulkopuolisen toistaa. "Hyttysen ininää". Kysymyksesi avaa oven toiseen näkökulmaan: Miten päästä pasaggien tuskan yli niin, että he laskevat aseensa? Lue tuo teksti ja ota selvää myös muista psykologisista kannoista. Se auttaa ymmärtämään ja suhtautumaan rationaalisesti pasaggeihin.
Itse ajattelen, että koska pasaggit yrittävät saada pahuutta ulos toisista, niin toisten pitää olla provosoitumatta. Tuolla tekstissä sanotaan myös, että sitä ei pidä hyväksyä, kun konfrointoi (arvostelee), ei pidä syyllistyä loukkauksiin tai syyttelyihin, mutta pitää edustaa uskollisesti omaa käsitystä toisen vääryydestä.En tuntenut ilmiötä vaikka passiivis-aggressiivinen kuvaus sopii minullekin! :)
Mutta onko kiusaaja tässä tapauksessa sellainen? - t.i.ruskeepaa
toinenuhri kirjoitti:
En tuntenut ilmiötä vaikka passiivis-aggressiivinen kuvaus sopii minullekin! :)
Mutta onko kiusaaja tässä tapauksessa sellainen?Siis sinä olet passiivis-aggressiivinen vai sinä olet passiivis-aggresiivisuuden uhri?
Globalisaation aikakaudella ihmiset ovat hämmentyneitä eivätkä osaa ajatella itsenäisesti. Päätös toisen ihmisen passiivis-aggresiivisuudesta on kuitenkin tehtävä jokaisen itsensä kohdalla. - ktmgirl
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Siis sinä olet passiivis-aggressiivinen vai sinä olet passiivis-aggresiivisuuden uhri?
Globalisaation aikakaudella ihmiset ovat hämmentyneitä eivätkä osaa ajatella itsenäisesti. Päätös toisen ihmisen passiivis-aggresiivisuudesta on kuitenkin tehtävä jokaisen itsensä kohdalla.Mitä globalisaatiolla on tekemistä tämän asian kanssa? Viljeletkö huvikseen tälläisiä yleisiä sanontoja jotta kuulostaisit fiksulta? Ei mee mulle ainakaan läpi! T: KTM
- t.i.ruskeepaa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Itse ajattelen, että koska pasaggit yrittävät saada pahuutta ulos toisista, niin toisten pitää olla provosoitumatta. Tuolla tekstissä sanotaan myös, että sitä ei pidä hyväksyä, kun konfrointoi (arvostelee), ei pidä syyllistyä loukkauksiin tai syyttelyihin, mutta pitää edustaa uskollisesti omaa käsitystä toisen vääryydestä.Olen kokenut, että passiivis-aggressiiviset ihmiset lisäksi keksivät parhaan kykynsä mukaan tapoja ahdistella toista ihmistä. He sekä pyrkivät loukkaamaan että pyrkivät kyllästämään vuorovaikutuksen loukkauksilla.
- t.i.ruskeepaa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Olen kokenut, että passiivis-aggressiiviset ihmiset lisäksi keksivät parhaan kykynsä mukaan tapoja ahdistella toista ihmistä. He sekä pyrkivät loukkaamaan että pyrkivät kyllästämään vuorovaikutuksen loukkauksilla.
He pyrkivät kyllästämään vuorovaikutuksen toisen kanssa toisen ihmisen ahdingolla. He pyrkivät mahdollisimman intensiiviseen, tiheään, voimakkaaseen ja tehokkaaseen ahdistuksen herättämiseen toisessa ihmisessä.
- t.i.ruskeepaa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
He pyrkivät kyllästämään vuorovaikutuksen toisen kanssa toisen ihmisen ahdingolla. He pyrkivät mahdollisimman intensiiviseen, tiheään, voimakkaaseen ja tehokkaaseen ahdistuksen herättämiseen toisessa ihmisessä.
Tai ainakin jotkut passiivis-aggressiiviset ihmiset.
- t.i.ruskeepaa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Tai ainakin jotkut passiivis-aggressiiviset ihmiset.
Passiivis-aggressiiviset vihaavat ylitse kaiken ihmisiä, jotka ovat tasapainoisia ja joilla on sisäinen rauha.
- maailmassa
...on perinteiseti käytetty erästä tälläkin palstalla aiemmin suositeltua keinoa vittuilun lopettamiseksi. Sitä käytettiin jo koulun alaluokilla menestyksekkäästi, mutta en välttämättä suosittele, kun nyt olet täysi-ikäinen ja rikosoikeudellisessa vastuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 475318
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise913248- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834