Kickeliheavy, mitä se on?

Toimitus

Eli kertokaas käsitteestä kikkeliheavy. Paras perustelu palkitaan!

18

1988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perkele

käsitykseni mukaan kikkelihevi-nimitystä käytetään heavymusiikista, jossa laulaja laulaa korkealta/erittäin korkealta. Ja ehkä myös se housujen kireys tekee sen kuinka pallien puristus saa niin korkean/kimeän äänen aikaan

• Pillu....

Se on musiikkia missä on KYRPÄÄ....

• Oliverin Jamie

Meinasin ekakxx vastata RHCP, mutta niilä on ne sukat...

Kikkelihevi on suomalaisten oma keksintö. Samat tyypit ohjastaa ulkomaisia heavylaulajia välispiikkien ja haastattelujen suhteen. Lisäksi he tietävät mitä ja miksi nämä laulajat tekevät tai ajattelevat, sekä puhuvat keskenään.

Hyvä Suomi!

• kalvotaiteilija

Se on sitä heavya mihin kuuluu ainaista ja tylsää tilulilua kitaralla ja tuplabasaria. Soundit pitää olla helvetin "alumiiniset" ja ohuet. Laulaja laulaa kuin akalla olisi kivulias synnytys. Eli täysin munatonta meininkiä. Esim. STartovarius, Yngwie Malmsteen, Manowar kenties !!!!

• Paasari

no teräsbetonia ku kuuntelee ni eiköhän sillä saa täydellisen vastauksen.. vid mitä paskaa :D

• kalvotaiteilija

Vielä puutui Nightwish !!!! AAAARGGGHHH !!!!

• Paasari
        kalvotaiteilija kirjoitti:

Vielä puutui Nightwish !!!! AAAARGGGHHH !!!!

liity mitenkää kikkeliheviin

• Mutha

Sellainen Helloween ja Stratovarius-ulina, joissa ei muutenkaan ole muuta antia sisällöllisesti kuin jotain fantasia-aiheista tai muuten yhdentekevää ja mitäänsanomatonta jöötiä. Ja riffit sellaisia kliseisiä ja rokkimaisia, kevyenkuuloisia ja raskaus synkkyys kokonaan poissa.

Monelle voi tällainenkin musiikki olla kyllä suunnannäyttäjä genreen ja parempaan musiikkiin, joten kaipa silläkin sitten sijansa..

• Dick in son

Iron Maidenista. Sanonta tulee siitä että siellä heiluu kuusi kikkeliä samaan aikaan lavalla. Itse pääkikkeli on se pieni ja karvainen.

• Hurmerinta

Ei jumat! Nyt mä vasta tajusin ton sun nimimerkin! Niinku: Dickinson (Bruce) ja siitä sit: Dick in son! (kikkeli pojassa)! Loistava sanaleikki, *reps*!

Mun on nyt ihan pakko soittaa mun kamuille ja kertoo, ihan huippujuttu! Ja sit vielä on niinku kuus kikkeliä, niinku kakkameidenissä on kuus soittajaa..*reps* Hyvää läppää!

• ....
        Hurmerinta kirjoitti:

Ei jumat! Nyt mä vasta tajusin ton sun nimimerkin! Niinku: Dickinson (Bruce) ja siitä sit: Dick in son! (kikkeli pojassa)! Loistava sanaleikki, *reps*!

Mun on nyt ihan pakko soittaa mun kamuille ja kertoo, ihan huippujuttu! Ja sit vielä on niinku kuus kikkeliä, niinku kakkameidenissä on kuus soittajaa..*reps* Hyvää läppää!

Nytkö vasta tosiaan tajusit:)? Ei kyllä mikään kauhean hyvä läppä, mutta... Iron Gaymen on kikkeliheviä parhaimmillaan ja Dick in son loistava kikkelilaulaja =pieni ja karvainen pääkikkeli..

• Hurmerinta
        .... kirjoitti:

Nytkö vasta tosiaan tajusit:)? Ei kyllä mikään kauhean hyvä läppä, mutta... Iron Gaymen on kikkeliheviä parhaimmillaan ja Dick in son loistava kikkelilaulaja =pieni ja karvainen pääkikkeli..

Siis apua! Vähä hyvii heittoi! "Iron Gaymen"..hahahaa, katoin sanakirjasta, niin sehän on Rauta Homomiehet, tai jotain...!! *Reps**ripS*.. Ei kakkapierumeidenfanit osaa vetää mitää tollasia sanaleikkei!

Karvakikkeli on laulamassa, apua..hehehh, nyt pitää taas soittaa mun parhaimmille kamuille, ja kertoo, voidaan taas repeillä porukalla! *raps**röps`*

• ....
        Hurmerinta kirjoitti:

Siis apua! Vähä hyvii heittoi! "Iron Gaymen"..hahahaa, katoin sanakirjasta, niin sehän on Rauta Homomiehet, tai jotain...!! *Reps**ripS*.. Ei kakkapierumeidenfanit osaa vetää mitää tollasia sanaleikkei!

Karvakikkeli on laulamassa, apua..hehehh, nyt pitää taas soittaa mun parhaimmille kamuille, ja kertoo, voidaan taas repeillä porukalla! *raps**röps`*

Jep... Rautaiset homomiehet...

• Swordmaster

Huoh mitä luin edellisiä kommentteja niin taitaa taas paikan only for blackmetal teinit olla vauhdissa tosin asiattomilla kommenteilla.

No kikkeli-heavy käsite tulee yleensä "Sankari-hevistä" missä sanotukset liittyy paljon sotaan ja fantasia tarinoihin ja kyseessä ei ole pelkästään power-metalli yleensä mihin kuuluu: Helloween, Stratovarius, Hammerfall jne. Mutta myös yksi Heavy-Metallin kunnioitetuimpia bändejä nimeltä Manowar joka sanoituksilla pääasiassa loi pohjan kikkeliheavylle ja laulajan äänellä mutta musiikillisesti Manowar on erittäin raskasta eli sitä ei voi sen takia laskea power metalliksi.

Kikkeli heavystä pitää tai ei mutta koittakaa nyt pikkupirut tajuta että ilman Manowaria tai Helloweenia moni nykybändi olisi ihan erilainen.

• Mutha

On ihan eri luokkaa muiden kikkelibändien kanssa.
        Vaikka sankarisanoituksiakin löytyy niin niissä on syvällistäkin sanomaa ja aitoa agressiota mukana..
        Itse en haukkuisi kikkeliheviksi lainkaan, eivätkä pojat ole vastuussa Teräsbetonin huumorimetallista...joka saa kyllä aina hymyn huuleen kun radiosta kuulee..

• teuvo
        Mutha kirjoitti:

On ihan eri luokkaa muiden kikkelibändien kanssa.
        Vaikka sankarisanoituksiakin löytyy niin niissä on syvällistäkin sanomaa ja aitoa agressiota mukana..
        Itse en haukkuisi kikkeliheviksi lainkaan, eivätkä pojat ole vastuussa Teräsbetonin huumorimetallista...joka saa kyllä aina hymyn huuleen kun radiosta kuulee..

"Teräsbetonin huumorimetallista"

Ei välttämättä vastuussa, mutta täysin samantyyppisiä sanoituksia löytyy. Tämä liene tarkoittaa, että Manowar on huumorimetallia...

• Mutha
        teuvo kirjoitti:

"Teräsbetonin huumorimetallista"

Ei välttämättä vastuussa, mutta täysin samantyyppisiä sanoituksia löytyy. Tämä liene tarkoittaa, että Manowar on huumorimetallia...

..tuotanto joskus kyllä tahattoman huumorin puolelle, mutta kokonaisuus on kyllä silti jotain aivan muuta tasoa kuin TB...

• sacrilegium

se tuli kaheksakytluvun kaliforniasta. tukkahevi->sukkahousuhevi->kikkelihevi eli bändit kuten Mötley Crüe, Ratt, Stryper...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      125
      5003
    2. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      173
      3752
    3. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      46
      3198
    4. Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a
      Maailman menoa
      22
      3168
    5. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      39
      1737
    6. Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?

Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik
      Liharuoka
      40
      1279
    7. Loimaan k-citymarketilla puukotus

Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun
      Loimaa
      38
      1175
    8. Martinan ex-rakas ulkoilutti Espanjassa koiraa.

No on hyvä asia, että heillä on kuitenkin hyvät välit, vaikka eroneet jo viimme syksynä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      304
      1098
    9. Kunnanjohtaja haista sinä

Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei
      Heinävesi
      30
      1071
    10. Jos hän pyytäisi luokseen!?

Uskaltaisitko mennä?
      Ikävä
      83
      1036
    Aihe