Olisiko jollakulla antaa vinkkejä siihen mitä
kaikkea/miten pikajuoksua varten kannattaa
treenata? Ehdin harjoitella keskimäärin 3-4
kertaa viikossa, ja ihan omaksi ilokseni
tätä teen. Olen kuitenkin ummikko pikajuoksun
suhteen, ja kokeneempien vinkeistä voisi olla
rutkasti iloa ja hyötyä.
Kiitos!
Vinkkejä pikajuoksun harjoitteluun?
3
1398
Vastaukset
- exjuoksija-valmentaja
Tervehdys!
Pikajuoksu valmennuksesta pintapuolisesti sen verran, että heti alussa osaava valmentajan olisi hyödyllistä olla paikanpäällä neuvomassa alkuun. Juoksutekniikan merkitys korostuu huomattavasti enemmän pikajuoksussa kuin kestävyysjuoksussa.
Hyviä harjoitteita ovat pikajuoksijalle.
A) Lähtöharjoitukset telineistä. Opettele lähtemään telineistä rennossa asennossa ja tarkista kummalla jalalla ponnistat telineistä. Opettele säätämään telineet samanlaiseksi aina kun olet löytänyt itsellesi sopivan lähtöasennon.
Telineistä lähdettäessä älä nosta yläkroppaa pystyyn liian nopeasti kiihdytysvaiheessa. Yritä myös polkea tai kiihdyttä jalkaterät suorana eteenpäin kiihdytyksessä. Juoksun aikana pidä katse hieman horisontissa ja koita juosta rennosti mutta kovaa.
B) Eri mittaiset vedot ovat hyviä harjoitteita pikajuoksijalle mm. kiihdytykset telineistä ja vedot 40m-600m matkoilla. Muista harjoituksissa aina RENTOUS.
C) Peruslenkkeily hitaalla vauhdilla on hyvästä ja monipuolinen kuntopiiriharjoittelu. Pikajuoksuun on omia liikkeitä tarkoitettu lihaskuntoharjoitteiksi.
D) Erilaiset vauhdittomat hypyt ja loikat ovat tärkeitä harjoitteita pikajuoksijalle.
E) Erilaiset painoilla tehdyt harjoittet ovat hyviä joissa pyritään välttämää staattisia liikkeitä jonkin verran.
F) Opettele venyttelemään oikein myös..
Ehdotan kuitenkin, että ottaisit yhteyttä johonkin yleisurheiluseuraan alkuunpääsemiseksi.- Kelpi
Kiitokset asiallisesta vastauksesta, sain
jo selkeästi paremman yleiskuvan siitä
minkätyyppisiä juttuja kannattaa treenata. Kiitos tosi paljon, oon itte ettinny ohjeita, mut ei tuntun löytyävän. Ite oon 14 nii on jo hyvä tietää noi asiat täs "alkuvaiheessa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576