Mistä bändistä uusi Metallica?

motorbreath

En tarkoita tyylillisesti, mutta millä nykybändillä on mielestänne mahdollisuudet tehdä -80 -luvun Metallicat ja aloittaa uusi kausi metallissa puolellakymmenellä levyllä, jotka muuttavat käsityksen musiikista?

Edukseen mullistavasti erottuvat ovat nykyaikana vähissä.

8

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adff

      Mun mielestä Metallica ei ole tehnyt mitään sen erikoisempaa kuin esim.Slayer tai Testament. Ainostaan raha erottaa nämä bändit toisistaan. Metallica on vain kerännyt eniten rahaa.

      • petrozza

        Tässä ei kysytty sinun mielipidettäsi metallicasta, idiootti.


      • Shovel Headed Kill Machine
        petrozza kirjoitti:

        Tässä ei kysytty sinun mielipidettäsi metallicasta, idiootti.

        Se että Metallica otettiin tuossa heti malli esimerkiksi...tekee kysymyksestä aika turhan...Tai jos olisi samalla mainittu Overkill, Exodus, Artillery, Slayer, Metal Church jne, niin sillon oltaisiin oltu paljon lähempänä. Metallica ei tosiaan yksin keksinyt thrash metallia, eikä yksinään muuttanut käsitystä mistään.

        Jos olisi mainittu, Black Sabbath, Judas Priest, Death, Bathory, Motörhead jne...niin asia voisi olla hieman toisin, mutta ei nuokaan olleet täysin yksin vastuussa siitä muutoksesta mihin osallistuivat. Se maine vain jostain syystä aina kasataan tietyille bändeille ja aikalailla suosion mukaan.

        Vastauksena...
        -Meshuggah toi aikalailla uusia elementtejä mukanaan 90- luvun puolessa välissä. Ei tosin mitään ihmeellistä, kun vaikutteina selvästi Cynic, Atheist ja Watchtower.

        -Nightwish ja muut kumppanit, jotka toivat noita ooppera tyylisiä naislaulajia mukaan...naislaulajat ei kyllä ole metallissa sinänsä mikään uusi juttu.

        -Devin Townsend toi metalliin tunnelmaa takaisin (kuten myös Opeth) ja Strapping Young Lad vei ääri metallin uusiin ulottuvuuksiin.

        Tuossa joitain. Noista uskin kuiten kukaan tekee yksinään niin suurta vaikutusta, että muuttaisivat mitään suurta yksin (metallicakin oli vain yksi monista), mutta varmasti ovat vaikutteina monille.


      • Shovel Headed Kill Machine
        petrozza kirjoitti:

        Tässä ei kysytty sinun mielipidettäsi metallicasta, idiootti.

        Se että Metallica otettiin tuossa heti malli esimerkiksi tekee kysymyksestä aika turhan...Tai jos olisi samalla mainittu Overkill, Exodus, Artillery, Slayer, Metal Church jne, niin sillon oltaisiin oltu paljon lähempänä. Metallica ei tosiaan yksin keksinyt thrash metallia, eikä yksinään muuttanut käsitystä mistään.

        Jos olisi mainittu, Black Sabbath, Judas Priest, Death, Bathory, Motörhead jne...niin asia voisi olla hieman toisin, mutta ei nuokaan olleet täysin yksin vastuussa siitä muutoksesta mihin osallistuivat. Se maine vain jostain syystä aina kasataan tietyille bändeille ja aikalailla suosion mukaan.

        Vastauksena...
        -Meshuggah toi aikalailla uusia elementtejä mukanaan 90- luvun puolessa välissä. Ei tosin mitään ihmeellistä, kun vaikutteina selvästi Cynic, Atheist ja Watchtower.

        -Nightwish ja muut kumppanit, jotka toivat noita ooppera tyylisiä naislaulajia mukaan...naislaulajat ei kyllä ole metallissa sinänsä mikään uusi juttu.

        -Devin Townsend toi metalliin tunnelmaa takaisin (kuten myös Opeth) ja Strapping Young Lad vei ääri metallin uusiin ulottuvuuksiin.

        Tuossa joitain. Noista uskin kuiten kukaan tekee yksinään niin suurta vaikutusta, että muuttaisivat mitään suurta yksin (metallicakin oli vain yksi monista), mutta varmasti ovat vaikutteina monille.


    • tregaethae

      Uskoisin ettei enää tule mitään uutta musiikkityyliä joka voisi olla tommoinen menestys kuin rässi oli. nykyään on niin paljon kaikille ettei yksi vaan voi nousta niin korkealle. Tai mistäs sitä tietää...

    • Alex

      System of A Down on nousussa aika huimalla tavalla...

      • System of a Down on tuonut kansanmusiikin ja muut tyylit metalliin ja lisäksi "Toxicity" äänestettiin pari vuotta sitten kaikkien aikojen kolmanneksi parhaimmaksi rockalbumiksi Classic Rock-lehdessä (syrjäyttäen mm. kaikki Metallican albumit). Siinä vasta bändi!


    • maailmassa

      olisi oikeudenmukaisuutta, se bändi olisi Isis. Ei tosin uponne tälle ironmaidenmetallicaacdc-kansalle... Vaatii kai liikaa keskittymistä.

      Devin Townsend myös kykenisi mihin vain, mutta ei ole hänkään niin paljoa rahan perään, että noin kävisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe