Töihin Norjaan...

mutta miten

Mitenhän pääsisi töihin Norjaan? Mistä voisi kysyä?
Onko kokemuksia? Olen 57 v nainen, toimistotyöntekijä. Ajattelin hakea lähihoitaja-koulutukseen. Olenko liian vanha, omasta mielestäni en. Koulutus kestänee 1,5 v.
Apuhoitajille lienee enemmän kysyntää kuin toimistotyöntekijöille. Ruotsilla tullenee toimeen Norjassa.
Kertoilkaapa jos tiedätte tai omaatte kokemuksia.

76

88266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norjassa oleva

      Katsoppa www.aetat.no
      Norjan kieltä et ilmeisesti hallitse,mutta ruotsillakin saat varmaa selvää työpaikoista.
      Kyllä tuolla sivuilla näkyy olevan myös toimistotyön tekijöiden paikkoja.
      Hoitopuolelle täällä on tosiaan paljon paikkoja auki.En tosin itse ole kummankaan ammatikunnan edustaja,mutta tunnen hoitopuolella työskenteleviä.
      Itse olen täällä kirvesmiehen töissä.
      Onnea vaan etsintää ja tervetuloa tänne.

      • Ikuinen suomalainen

        Ajatuksissamme on ollut lähteä perheen kanssa pariksi vuodeksi Norjaan ihan vaan elämänkokemuksen vuoksi. Vaimo on sairaanhoitoalalla ja minä itse olen talotekniikan ammattilainen. Suurin kysymysmerkki on lasten koulutuksen järjestyminen siellä, miten on, onnistuuko suomenkielisille koulutus?

        Tämä idea on muhinut jonkin aikaa päissämme, mutta emme juurikaan ole asiasta vielä selvää ottaneet, joten olisitko ystävällinen ja kertoisit hieman.

        Itse osaan englantia jonkin verran ja vaimo aika hyvin, sekä ruotsia hieman.


      • norjassa oleva
        Ikuinen suomalainen kirjoitti:

        Ajatuksissamme on ollut lähteä perheen kanssa pariksi vuodeksi Norjaan ihan vaan elämänkokemuksen vuoksi. Vaimo on sairaanhoitoalalla ja minä itse olen talotekniikan ammattilainen. Suurin kysymysmerkki on lasten koulutuksen järjestyminen siellä, miten on, onnistuuko suomenkielisille koulutus?

        Tämä idea on muhinut jonkin aikaa päissämme, mutta emme juurikaan ole asiasta vielä selvää ottaneet, joten olisitko ystävällinen ja kertoisit hieman.

        Itse osaan englantia jonkin verran ja vaimo aika hyvin, sekä ruotsia hieman.

        Tuo lasten koulun käynti riippuu aika paljon siitä minne päin Norjaa olette menossa?
        Laitappa minulle suoraan s-postia niin yritän
        auttaa. [email protected]


      • Reiska

        Kirvesmiehille on kuulemma töitä (Pohjois)Norjassa. Mitähän mahtavat tienata? Onko kellään kokemuksia työstä?


      • tommerman
        Reiska kirjoitti:

        Kirvesmiehille on kuulemma töitä (Pohjois)Norjassa. Mitähän mahtavat tienata? Onko kellään kokemuksia työstä?

        Oikeassa olet,kyllä Norjassa on timpureille
        hommia.Itse olen ollut Nordkapissa ja Tromsossa
        yhteensä n. 3 vuotta,nyt olen Suomessa mutta lähden kohta takaisin Norjaan.
        Palkka riippuu tietty vähän siitä minnepäin pohjoista menet.Finmarkin alueella on paremmat
        edut,verot pienenmät,sähkö halvempaa,jne.
        Mutta suurinpiirtein ne maksavat n.140-180 nok/h.
        Jotkut firmat maksavat päivärahat ja antavat
        matkarahaa kun lähdet lomalle suomeen.
        Matkaraha ei ole palkkaa,vaan joku lisä.
        Nordkapissa Reidari löi lomallelähtiessä tonnin käteen.Mutta noista kaikista pitää kyllä itse neuvotella,norski kyllä kusettaakin heti kun pystyy.Eli tarkkana pitää olla.
        Pohjoisessa on myös pohjoisen olot.
        Nordkapissa on talvella aina hirveä tuuli,kaamos kestää n. 2 kuukautta ja silloin on pimeää 24 tuntia vuorokaudesta.
        Lunta saattaa sataa hetkessä metri,seuraavana päivänä se saattaa sulaa pois.
        Mutta minä olen viihtynyt hyvin siellä,se saattaa
        kyllä johtua siitä kun tilipäivänä katsoo
        tilinauhasta viivan alla olevaa summaa:))
        Mutta pitää siellä tehdä myös töitä,8 tuntia päivässä ei riitä.Joskus tehty 300 tuntia/kk.
        Normaalisti 12 tuntia kuutena päivänä viikossa.
        Tervetuloa vaan Norjaan,töitä riittää.


      • norjan työt kiinnostaa
        tommerman kirjoitti:

        Oikeassa olet,kyllä Norjassa on timpureille
        hommia.Itse olen ollut Nordkapissa ja Tromsossa
        yhteensä n. 3 vuotta,nyt olen Suomessa mutta lähden kohta takaisin Norjaan.
        Palkka riippuu tietty vähän siitä minnepäin pohjoista menet.Finmarkin alueella on paremmat
        edut,verot pienenmät,sähkö halvempaa,jne.
        Mutta suurinpiirtein ne maksavat n.140-180 nok/h.
        Jotkut firmat maksavat päivärahat ja antavat
        matkarahaa kun lähdet lomalle suomeen.
        Matkaraha ei ole palkkaa,vaan joku lisä.
        Nordkapissa Reidari löi lomallelähtiessä tonnin käteen.Mutta noista kaikista pitää kyllä itse neuvotella,norski kyllä kusettaakin heti kun pystyy.Eli tarkkana pitää olla.
        Pohjoisessa on myös pohjoisen olot.
        Nordkapissa on talvella aina hirveä tuuli,kaamos kestää n. 2 kuukautta ja silloin on pimeää 24 tuntia vuorokaudesta.
        Lunta saattaa sataa hetkessä metri,seuraavana päivänä se saattaa sulaa pois.
        Mutta minä olen viihtynyt hyvin siellä,se saattaa
        kyllä johtua siitä kun tilipäivänä katsoo
        tilinauhasta viivan alla olevaa summaa:))
        Mutta pitää siellä tehdä myös töitä,8 tuntia päivässä ei riitä.Joskus tehty 300 tuntia/kk.
        Normaalisti 12 tuntia kuutena päivänä viikossa.
        Tervetuloa vaan Norjaan,töitä riittää.

        kertoisitko hiukan kuinka niihin tavallisiin duuneihin pääsee töihin. kuinka sinne haaetaan jne.


      • tommerman
        norjan työt kiinnostaa kirjoitti:

        kertoisitko hiukan kuinka niihin tavallisiin duuneihin pääsee töihin. kuinka sinne haaetaan jne.

        Suorin ja helpoin linkki on www.aetat.no siellä on kaikki Norjan "työkkäriin" ilmoitetut vapaat työpaikat.Norjalainen työnantaja on kuitenkin sellainen että se mielummin odottaa että joku tulee kysymään töitä,läheskään kaikki eivät laita paikkaa hakuu työkkäriin.Itse laitoin aikanaan
        Pohjois-Norjassa ilmestyvään sanomalehteen työ haku ilmoituksen,ei tullut yhtään vastausta.
        Sitten etsin Norjalaisten raksa firmojen puh.numeroita ja rupesin soittelemaan.
        Toinen soitto tärppäsi ja kolmen viikon päästä olin Nordkapissa töissä.
        Jos sulla on kiinnostusta norskiin timpurin hommiin niin voin antaa muutaman puhelin numeron firmoihin,josta voit kysellä.Muutamissa niissä on varmaan muitakin suomalaisia töissä.Norjan kieltä ei välttämättä tarvii,englannilla pärjää hyvin.
        Tosin minä en osannut oikein kumpaakaan,mutta kyllä asiat selvisi.


      • tommerman kirjoitti:

        Oikeassa olet,kyllä Norjassa on timpureille
        hommia.Itse olen ollut Nordkapissa ja Tromsossa
        yhteensä n. 3 vuotta,nyt olen Suomessa mutta lähden kohta takaisin Norjaan.
        Palkka riippuu tietty vähän siitä minnepäin pohjoista menet.Finmarkin alueella on paremmat
        edut,verot pienenmät,sähkö halvempaa,jne.
        Mutta suurinpiirtein ne maksavat n.140-180 nok/h.
        Jotkut firmat maksavat päivärahat ja antavat
        matkarahaa kun lähdet lomalle suomeen.
        Matkaraha ei ole palkkaa,vaan joku lisä.
        Nordkapissa Reidari löi lomallelähtiessä tonnin käteen.Mutta noista kaikista pitää kyllä itse neuvotella,norski kyllä kusettaakin heti kun pystyy.Eli tarkkana pitää olla.
        Pohjoisessa on myös pohjoisen olot.
        Nordkapissa on talvella aina hirveä tuuli,kaamos kestää n. 2 kuukautta ja silloin on pimeää 24 tuntia vuorokaudesta.
        Lunta saattaa sataa hetkessä metri,seuraavana päivänä se saattaa sulaa pois.
        Mutta minä olen viihtynyt hyvin siellä,se saattaa
        kyllä johtua siitä kun tilipäivänä katsoo
        tilinauhasta viivan alla olevaa summaa:))
        Mutta pitää siellä tehdä myös töitä,8 tuntia päivässä ei riitä.Joskus tehty 300 tuntia/kk.
        Normaalisti 12 tuntia kuutena päivänä viikossa.
        Tervetuloa vaan Norjaan,töitä riittää.

        Itse opiskelen rakennus puolta ja ajatuksena olis tienata rahaa .. koko ajan haluan oppia lisää ja uutta ja ahkera olen .. Kun norjaan päin lähtee ni onko siin mtn paperi hommia kun menee vai voiko noi vaa mennä... pitää kö osata kieliä kuinka paljo ja ylityöt .. saako tehä nii paljo ku jaksaa vai miten .. lähtisin kyl heti koulun jälkee kuhan vain uskaltais ..


      • masanluukku
        tommerman kirjoitti:

        Suorin ja helpoin linkki on www.aetat.no siellä on kaikki Norjan "työkkäriin" ilmoitetut vapaat työpaikat.Norjalainen työnantaja on kuitenkin sellainen että se mielummin odottaa että joku tulee kysymään töitä,läheskään kaikki eivät laita paikkaa hakuu työkkäriin.Itse laitoin aikanaan
        Pohjois-Norjassa ilmestyvään sanomalehteen työ haku ilmoituksen,ei tullut yhtään vastausta.
        Sitten etsin Norjalaisten raksa firmojen puh.numeroita ja rupesin soittelemaan.
        Toinen soitto tärppäsi ja kolmen viikon päästä olin Nordkapissa töissä.
        Jos sulla on kiinnostusta norskiin timpurin hommiin niin voin antaa muutaman puhelin numeron firmoihin,josta voit kysellä.Muutamissa niissä on varmaan muitakin suomalaisia töissä.Norjan kieltä ei välttämättä tarvii,englannilla pärjää hyvin.
        Tosin minä en osannut oikein kumpaakaan,mutta kyllä asiat selvisi.

        olisin erittäin kiinnostunut noista puhelinnumeroista mistä juttelit norjaan kirvesmiehen hommiin!!! myös kiinnostunut muista asioista mitä kannattaa tietää ennen kun sinne lähtee jos on aikaa tähän sähköpostiin kirjotella...


      • sami11
        tommerman kirjoitti:

        Suorin ja helpoin linkki on www.aetat.no siellä on kaikki Norjan "työkkäriin" ilmoitetut vapaat työpaikat.Norjalainen työnantaja on kuitenkin sellainen että se mielummin odottaa että joku tulee kysymään töitä,läheskään kaikki eivät laita paikkaa hakuu työkkäriin.Itse laitoin aikanaan
        Pohjois-Norjassa ilmestyvään sanomalehteen työ haku ilmoituksen,ei tullut yhtään vastausta.
        Sitten etsin Norjalaisten raksa firmojen puh.numeroita ja rupesin soittelemaan.
        Toinen soitto tärppäsi ja kolmen viikon päästä olin Nordkapissa töissä.
        Jos sulla on kiinnostusta norskiin timpurin hommiin niin voin antaa muutaman puhelin numeron firmoihin,josta voit kysellä.Muutamissa niissä on varmaan muitakin suomalaisia töissä.Norjan kieltä ei välttämättä tarvii,englannilla pärjää hyvin.
        Tosin minä en osannut oikein kumpaakaan,mutta kyllä asiat selvisi.

        Jos tommerman minäkin saisin tämän sinun pikku infopakettisi vaikka sähköpostiini.

        Kiitoksia


      • työtä etsivä

        mistä voisin kysellä raksa hommia (yhteystietoa) mitä maksetaan palkkaa kirvesmiehille?


      • Tintidi
        tommerman kirjoitti:

        Oikeassa olet,kyllä Norjassa on timpureille
        hommia.Itse olen ollut Nordkapissa ja Tromsossa
        yhteensä n. 3 vuotta,nyt olen Suomessa mutta lähden kohta takaisin Norjaan.
        Palkka riippuu tietty vähän siitä minnepäin pohjoista menet.Finmarkin alueella on paremmat
        edut,verot pienenmät,sähkö halvempaa,jne.
        Mutta suurinpiirtein ne maksavat n.140-180 nok/h.
        Jotkut firmat maksavat päivärahat ja antavat
        matkarahaa kun lähdet lomalle suomeen.
        Matkaraha ei ole palkkaa,vaan joku lisä.
        Nordkapissa Reidari löi lomallelähtiessä tonnin käteen.Mutta noista kaikista pitää kyllä itse neuvotella,norski kyllä kusettaakin heti kun pystyy.Eli tarkkana pitää olla.
        Pohjoisessa on myös pohjoisen olot.
        Nordkapissa on talvella aina hirveä tuuli,kaamos kestää n. 2 kuukautta ja silloin on pimeää 24 tuntia vuorokaudesta.
        Lunta saattaa sataa hetkessä metri,seuraavana päivänä se saattaa sulaa pois.
        Mutta minä olen viihtynyt hyvin siellä,se saattaa
        kyllä johtua siitä kun tilipäivänä katsoo
        tilinauhasta viivan alla olevaa summaa:))
        Mutta pitää siellä tehdä myös töitä,8 tuntia päivässä ei riitä.Joskus tehty 300 tuntia/kk.
        Normaalisti 12 tuntia kuutena päivänä viikossa.
        Tervetuloa vaan Norjaan,töitä riittää.

        Tämä viesti tulee kyllä muutaman vuoden myöhässä. Mutta olisiko laittaa minkäänlaista infoapakettia sähköpostiini norjan kalastusaluksista?

        [email protected]


      • taneli.rajavaara
        tommerman kirjoitti:

        Oikeassa olet,kyllä Norjassa on timpureille
        hommia.Itse olen ollut Nordkapissa ja Tromsossa
        yhteensä n. 3 vuotta,nyt olen Suomessa mutta lähden kohta takaisin Norjaan.
        Palkka riippuu tietty vähän siitä minnepäin pohjoista menet.Finmarkin alueella on paremmat
        edut,verot pienenmät,sähkö halvempaa,jne.
        Mutta suurinpiirtein ne maksavat n.140-180 nok/h.
        Jotkut firmat maksavat päivärahat ja antavat
        matkarahaa kun lähdet lomalle suomeen.
        Matkaraha ei ole palkkaa,vaan joku lisä.
        Nordkapissa Reidari löi lomallelähtiessä tonnin käteen.Mutta noista kaikista pitää kyllä itse neuvotella,norski kyllä kusettaakin heti kun pystyy.Eli tarkkana pitää olla.
        Pohjoisessa on myös pohjoisen olot.
        Nordkapissa on talvella aina hirveä tuuli,kaamos kestää n. 2 kuukautta ja silloin on pimeää 24 tuntia vuorokaudesta.
        Lunta saattaa sataa hetkessä metri,seuraavana päivänä se saattaa sulaa pois.
        Mutta minä olen viihtynyt hyvin siellä,se saattaa
        kyllä johtua siitä kun tilipäivänä katsoo
        tilinauhasta viivan alla olevaa summaa:))
        Mutta pitää siellä tehdä myös töitä,8 tuntia päivässä ei riitä.Joskus tehty 300 tuntia/kk.
        Normaalisti 12 tuntia kuutena päivänä viikossa.
        Tervetuloa vaan Norjaan,töitä riittää.

        MoiTommerman!

        Tiedätkö onko minkälainen tilanne maalareille Norjan suunnalla? Siis rakennus maalarin töitä.
        Hommia olen tehnyt jo yli 10 vuotta joista 5 vuotta olin yrittäjänä. Joten kokemusta on alalta sekä ammattitaitoa.
        Voisitko/ viitsitkö / jaksatko laittaa vaikka mailia jos tiedät jotakin? [email protected]

        - Tane


      • mart222
        tommerman kirjoitti:

        Suorin ja helpoin linkki on www.aetat.no siellä on kaikki Norjan "työkkäriin" ilmoitetut vapaat työpaikat.Norjalainen työnantaja on kuitenkin sellainen että se mielummin odottaa että joku tulee kysymään töitä,läheskään kaikki eivät laita paikkaa hakuu työkkäriin.Itse laitoin aikanaan
        Pohjois-Norjassa ilmestyvään sanomalehteen työ haku ilmoituksen,ei tullut yhtään vastausta.
        Sitten etsin Norjalaisten raksa firmojen puh.numeroita ja rupesin soittelemaan.
        Toinen soitto tärppäsi ja kolmen viikon päästä olin Nordkapissa töissä.
        Jos sulla on kiinnostusta norskiin timpurin hommiin niin voin antaa muutaman puhelin numeron firmoihin,josta voit kysellä.Muutamissa niissä on varmaan muitakin suomalaisia töissä.Norjan kieltä ei välttämättä tarvii,englannilla pärjää hyvin.
        Tosin minä en osannut oikein kumpaakaan,mutta kyllä asiat selvisi.

        ma olisin kyllä kiinostunut,olen timpuri ja laatamies..


      • Kajpeter
        tommerman kirjoitti:

        Oikeassa olet,kyllä Norjassa on timpureille
        hommia.Itse olen ollut Nordkapissa ja Tromsossa
        yhteensä n. 3 vuotta,nyt olen Suomessa mutta lähden kohta takaisin Norjaan.
        Palkka riippuu tietty vähän siitä minnepäin pohjoista menet.Finmarkin alueella on paremmat
        edut,verot pienenmät,sähkö halvempaa,jne.
        Mutta suurinpiirtein ne maksavat n.140-180 nok/h.
        Jotkut firmat maksavat päivärahat ja antavat
        matkarahaa kun lähdet lomalle suomeen.
        Matkaraha ei ole palkkaa,vaan joku lisä.
        Nordkapissa Reidari löi lomallelähtiessä tonnin käteen.Mutta noista kaikista pitää kyllä itse neuvotella,norski kyllä kusettaakin heti kun pystyy.Eli tarkkana pitää olla.
        Pohjoisessa on myös pohjoisen olot.
        Nordkapissa on talvella aina hirveä tuuli,kaamos kestää n. 2 kuukautta ja silloin on pimeää 24 tuntia vuorokaudesta.
        Lunta saattaa sataa hetkessä metri,seuraavana päivänä se saattaa sulaa pois.
        Mutta minä olen viihtynyt hyvin siellä,se saattaa
        kyllä johtua siitä kun tilipäivänä katsoo
        tilinauhasta viivan alla olevaa summaa:))
        Mutta pitää siellä tehdä myös töitä,8 tuntia päivässä ei riitä.Joskus tehty 300 tuntia/kk.
        Normaalisti 12 tuntia kuutena päivänä viikossa.
        Tervetuloa vaan Norjaan,töitä riittää.

        Moikka!
        Jos töitä on niin saa laittaa email tulemaan [email protected]. rakennusalan ammattilainen. Firman aijon laittaa jäähylle ja ajatus on ollut Norja.


    • ollut norjassa

      Teet aivan oikein kun kouluttaudut lähihoitajaksi norjassa pulaa heistä.Sinun täytyy olla ollut töissä yksi vuosi koulutuksesi jälkeen jotta saat norjalaisen hjelpepleir aukteriteetin mikä tarkoittaa huomattavasti parempaa palkkaa,sinun pitää myös olla rekisteriröytynä lähihoitaja liittoon.Ruotsin kielellä pärjää kyllä.et ole liian vanha itse olen ollut siellä töissä melkein kaks vuotta ja tulen lähtemään uudestaan.lykkyä tykö

      • hoitaja

        tietääkö kukaan kuinka paljon norjassa hoitajille maksetaan


      • norja1
        hoitaja kirjoitti:

        tietääkö kukaan kuinka paljon norjassa hoitajille maksetaan

        Norjassa puhutaan vuosituloista.Ja on tællæ hetkellæ 255.000-263.000 koulutetulle læhihoitajalle.Sitten tulee yø-ilta ja viikonloppu lisæt pæælle.voi myøs pyytææ tuntipalkkaa jos aikoo olla vain lyhyen ajan mutta se pitææ pyytææ korotettuna tuntipalkkana koska vuosi tulo ei pidæ paikkaansa tuntipalkkaan næhden johtuen siittæ ettæ vuositulo on laskettu tasoittuvan kolmen vuoden vælein.


      • sapo84
        hoitaja kirjoitti:

        tietääkö kukaan kuinka paljon norjassa hoitajille maksetaan

        Luin juuri sairaanhoitaja lehdestä (nro 3/2008), jossa oli ilmoitus: "Työtä Norjassa SAIRAANHOITAJILLE JA APUHOITAJILLE, Kiinnostaisiko sinua työskennellä Norjassa. Työtä tarjolla ympäri Norjan. Vaatimuksena hyvä ruotsinkielen taito. Palkka jopa 6000 Euroa/kk." Että sellasta olis tarjolla. Lukekaa itse samaisesta lehdestä yhteystiedot, jos kiinnostaa.


      • ewrge
        sapo84 kirjoitti:

        Luin juuri sairaanhoitaja lehdestä (nro 3/2008), jossa oli ilmoitus: "Työtä Norjassa SAIRAANHOITAJILLE JA APUHOITAJILLE, Kiinnostaisiko sinua työskennellä Norjassa. Työtä tarjolla ympäri Norjan. Vaatimuksena hyvä ruotsinkielen taito. Palkka jopa 6000 Euroa/kk." Että sellasta olis tarjolla. Lukekaa itse samaisesta lehdestä yhteystiedot, jos kiinnostaa.

        tekemällä kaikki yöityöt ja vuorolisineen ja lomarahoinenen joten kun reissaat ja asut niin ehkä muutama sata jää kuussa käteen nempi


    • passo 74

      pasi niemi haluaisi tietää lisää miten päästä töihin kalapakkaamolle norjaan ikää minulla on 32

      • hjelpepleir

        Onkos kellään tietoa millanen työtilanne lillehammerissa? pitääks norjassa olla vuosi lähihoitajan hommissa, että saan tuon hjelpepleir tittelin? mihin lähihoitaja liittoon pitää olla rekisteröityny?


      • Norjatar
        hjelpepleir kirjoitti:

        Onkos kellään tietoa millanen työtilanne lillehammerissa? pitääks norjassa olla vuosi lähihoitajan hommissa, että saan tuon hjelpepleir tittelin? mihin lähihoitaja liittoon pitää olla rekisteröityny?

        Norjan työtilanne on heikentynyt tosi paljon, itse hakenut kovasti, ja tiukassa on. Työpaikat löytyvät NAV.NO sivuilta, josta voit hakea Lillehammerin tai minkä tahansa paikkakunnan töitä. Suomen MOL.FI sivuilta-> Eures osiosta löytyy ohjeet norjaan työhön hakeville (maaopas) ja sieltä linkki tutkinnon tunnistamissivuille.
        Itse en kuulunut viimeksi Norjassa työskennelleenäni mihinkään liittoon, enkä kuulu suomessa nytkään, olen pelkästään kassan jäsen, joten ei se liitto pikään "pakko" ole:-)


      • villevi
        Norjatar kirjoitti:

        Norjan työtilanne on heikentynyt tosi paljon, itse hakenut kovasti, ja tiukassa on. Työpaikat löytyvät NAV.NO sivuilta, josta voit hakea Lillehammerin tai minkä tahansa paikkakunnan töitä. Suomen MOL.FI sivuilta-> Eures osiosta löytyy ohjeet norjaan työhön hakeville (maaopas) ja sieltä linkki tutkinnon tunnistamissivuille.
        Itse en kuulunut viimeksi Norjassa työskennelleenäni mihinkään liittoon, enkä kuulu suomessa nytkään, olen pelkästään kassan jäsen, joten ei se liitto pikään "pakko" ole:-)

        Heippa! Niinkuin moni muukin tällä sivulla, minäkin olen etsimässä töitä norjasta, lähinnä kalatehtailta. Olen internetistä etsiskellyt tietoja, mutta huonon ruotsinkielen takia en oikein niitä löydä. Niin osaisiko joku neuvoa esim, sähköpostiosoitteita, internet sivuja, firmojen nimiä ja yhteystietoja ja muutaki vinkkiä että pääsis työnhaussa alkuun! :) Kiitos jo etukäteen!

        [email protected] tuonne jos viitsisi joku pistää postia :)


    • bussikuski chilestä

      Olin norjassa 6kk ja minulle riitti.....

      Ensinnäkin palkkaus huono 160 NOK tunti.
      Veroprosentti 36.
      Firma veti linssiin kokoajan palkanmaksun suhteen-

      Norja todella kallis maa asua, pelkkä tupakka aski 10 euroa.
      Piipputupakka 20 euroa.

      Mitään hyvää en nähnyt 6kk työn aikana ja jätin kylmästi firman ja lähdin sanomatta pois.

      Luin ruotsissa asuessani,että etsivät sairaanhoitajia norjaan,palkkaus 400 NOK tunti, vapaa asunto ja matka kotimaahan,muistaakseni kerran kuukaudessa.

      Sairaanhoitajat varmaan pärjää mukavasti siellä-

      Jos vertaan palkkaai aikoinaan helsingissä,ajaessani bussia,sain parempaa palkkaa suomessa kuin norjassa ja pienemmällä veroprosentilla.

      tämä on fakta tietoa.

      Sanoisin,jos saisin suositella.....ei kannata mennä norjaan,mene ennemmin ruotsiin,jos löydät töitä sieltä,tai tanskaan,.

      • Väinämöinen ja J

        jos palkka oli "huono" 160 NOK tunti eli n.19,3€. Väitätkö että sait stadissa paremmin jossain HKL:llä? Helsingissä bussikuskit saa jotain 11-12€/h, joten kyl tossa selkee ero mun mielestä palkassa on.


      • kaapo napiz
        Väinämöinen ja J kirjoitti:

        jos palkka oli "huono" 160 NOK tunti eli n.19,3€. Väitätkö että sait stadissa paremmin jossain HKL:llä? Helsingissä bussikuskit saa jotain 11-12€/h, joten kyl tossa selkee ero mun mielestä palkassa on.

        palkalla ei norjassa asuessa tee yhtään mitään.


      • faktaah
        kaapo napiz kirjoitti:

        palkalla ei norjassa asuessa tee yhtään mitään.

        ei seillä oo ku asumine vähä kallimpaa iniihä täs ylistettiin. ruoka samanhintasta kokonaisuudessaa.


      • norskaln
        faktaah kirjoitti:

        ei seillä oo ku asumine vähä kallimpaa iniihä täs ylistettiin. ruoka samanhintasta kokonaisuudessaa.

        Kyllä se on vaan kylmä fakta että Norja on hyvin kallis maa asua. Että ei sillä palkalla loppupeleissä kovin paljoa juhlita. nimim. kokemusta on.


      • Skattefri-
        norskaln kirjoitti:

        Kyllä se on vaan kylmä fakta että Norja on hyvin kallis maa asua. Että ei sillä palkalla loppupeleissä kovin paljoa juhlita. nimim. kokemusta on.

        jos nettoni jää alle 50 000Nok/kk niin jotain on mennyt pieleen..Tavallinen duunari olen, tavallista ahkerampi tietty ja en viitsi maksaa veroja.Revipä siitä.


      • sveis
        Skattefri- kirjoitti:

        jos nettoni jää alle 50 000Nok/kk niin jotain on mennyt pieleen..Tavallinen duunari olen, tavallista ahkerampi tietty ja en viitsi maksaa veroja.Revipä siitä.

        jossain vaiheessa! Mut jos asiat muutenkin jo ns.pilalla ni sama se. Hyvä rehti kaava olla muutama kk suomessa töissä ja norjassa loput tai toisinpäin... itse nyt suomessa ja netto 4500e/kk veroineen! Ja metallimies.


      • harkor
        sveis kirjoitti:

        jossain vaiheessa! Mut jos asiat muutenkin jo ns.pilalla ni sama se. Hyvä rehti kaava olla muutama kk suomessa töissä ja norjassa loput tai toisinpäin... itse nyt suomessa ja netto 4500e/kk veroineen! Ja metallimies.

        onkos kellään kokemusta noista telineasentajan hommista norjassa?katoon vaan että sinne haettaas usiempaakin telineasentajaa.mietin vaan ku ei ilmoituksessa ollu palkasta vaan mitään puhetta eli jos joku tietää niin vois vähän tänne huikkia.


      • JanskaWilla
        harkor kirjoitti:

        onkos kellään kokemusta noista telineasentajan hommista norjassa?katoon vaan että sinne haettaas usiempaakin telineasentajaa.mietin vaan ku ei ilmoituksessa ollu palkasta vaan mitään puhetta eli jos joku tietää niin vois vähän tänne huikkia.

        joo itsekin sinne laitoin hakemuksen, en tiiä sitten mitä vastaavat vai vastaako mitään ja näky olevan joku vuokrafirma nii en tiiä sitten palkasta mutta ruoka ja asumisen ainaki maksaa.


      • harkor
        JanskaWilla kirjoitti:

        joo itsekin sinne laitoin hakemuksen, en tiiä sitten mitä vastaavat vai vastaako mitään ja näky olevan joku vuokrafirma nii en tiiä sitten palkasta mutta ruoka ja asumisen ainaki maksaa.

        no joo tua ruaka ja asunto etu saattaa kyllä syärä tuasta palakasta jonkin verran pois mutta se sitte seleviää jos ja kun haastatteluun pääsee,jos sitäkään ny eres järjestetään.


      • TTT,
        harkor kirjoitti:

        no joo tua ruaka ja asunto etu saattaa kyllä syärä tuasta palakasta jonkin verran pois mutta se sitte seleviää jos ja kun haastatteluun pääsee,jos sitäkään ny eres järjestetään.

        et on hirveen kallista ja toinen et samanhintasta ku suomessa??!! Kummin se nyt perkele on?


      • Kalastaja-alukselle
        TTT, kirjoitti:

        et on hirveen kallista ja toinen et samanhintasta ku suomessa??!! Kummin se nyt perkele on?

        Oon jo jonkin aikaa phdiskellu että voisin lähteä kalastusalukselle töihin. Tiedän että työ on paskin mahdollinen helvetti maan päällä mitä voi tuskin edes kuvitella. Silti tahon sinne.

        Miten sinne pääsee? Jos joku voi antaa vinkkiä niin kertoiskohan joku mullekkin. Kesällä meen ihan konkreettisesti kiertelemään norjan kalasatamia ja kyselemään töitä.

        Puhun sujuvati ruottia ja englantia. Norjaa opin nopeesti. Kokemusta kala-aluksella työskentelystä ei ole, kalan käsittelystä jonkin verran. Opin nopeesti.

        Jos joku tietää ja haluaa neuvo niin olen erittäin kiitollinen kaikista postauksista ja yhteydenotoista. Sähköposti osoite on: [email protected]


      • Fiskari2
        Kalastaja-alukselle kirjoitti:

        Oon jo jonkin aikaa phdiskellu että voisin lähteä kalastusalukselle töihin. Tiedän että työ on paskin mahdollinen helvetti maan päällä mitä voi tuskin edes kuvitella. Silti tahon sinne.

        Miten sinne pääsee? Jos joku voi antaa vinkkiä niin kertoiskohan joku mullekkin. Kesällä meen ihan konkreettisesti kiertelemään norjan kalasatamia ja kyselemään töitä.

        Puhun sujuvati ruottia ja englantia. Norjaa opin nopeesti. Kokemusta kala-aluksella työskentelystä ei ole, kalan käsittelystä jonkin verran. Opin nopeesti.

        Jos joku tietää ja haluaa neuvo niin olen erittäin kiitollinen kaikista postauksista ja yhteydenotoista. Sähköposti osoite on: [email protected]

        Vahimmaisvaatimus on offshorekortti (taalla se maksaa kymmenia tuhansia kruunuja..) Suomessa saat sen 600-700 eurolla& Paloturvakurssi ja lopuksi merimieslekurin hyvaksyma laakarintodistus.

        "Oon jo jonkin aikaa phdiskellu että voisin lähteä kalastusalukselle töihin. Tiedän että työ on paskin mahdollinen helvetti maan päällä mitä voi tuskin edes kuvitella. Silti tahon sinne."

        Miten voit ottaa kantaa asiaan josta et nakojaan tieda yhtaan mitaan! :) Ei silleen, oikeaan paikkaan jos satut ja oikeaan aikaan niin sinulla on ihan ok mahdollisuudet paasta alukselle!

        "Miten sinne pääsee? Jos joku voi antaa vinkkiä niin kertoiskohan joku mullekkin. Kesällä meen ihan konkreettisesti kiertelemään norjan kalasatamia ja kyselemään töitä."

        Tuossa ylla annoin neuvoa-ei muuta kuin lykkya pyttyyn!!


      • KALANAAMA
        Kalastaja-alukselle kirjoitti:

        Oon jo jonkin aikaa phdiskellu että voisin lähteä kalastusalukselle töihin. Tiedän että työ on paskin mahdollinen helvetti maan päällä mitä voi tuskin edes kuvitella. Silti tahon sinne.

        Miten sinne pääsee? Jos joku voi antaa vinkkiä niin kertoiskohan joku mullekkin. Kesällä meen ihan konkreettisesti kiertelemään norjan kalasatamia ja kyselemään töitä.

        Puhun sujuvati ruottia ja englantia. Norjaa opin nopeesti. Kokemusta kala-aluksella työskentelystä ei ole, kalan käsittelystä jonkin verran. Opin nopeesti.

        Jos joku tietää ja haluaa neuvo niin olen erittäin kiitollinen kaikista postauksista ja yhteydenotoista. Sähköposti osoite on: [email protected]

        JOO KUULIN KALAHOOMISTA TRONHEIMENISSÄ, PISTÄ TIETOJA MULLEKIN


      • Anonyymi
        norskaln kirjoitti:

        Kyllä se on vaan kylmä fakta että Norja on hyvin kallis maa asua. Että ei sillä palkalla loppupeleissä kovin paljoa juhlita. nimim. kokemusta on.

        Duunarit asuu ilmaiseksi parakissa haistelemassa toistensa pieruja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Duunarit asuu ilmaiseksi parakissa haistelemassa toistensa pieruja.

        Ei ihme, että kantasuomalaiset muuttaa mielummin vaikka Timbuktuun kuin menee valtiolle töihin. Norjakin on varmaan paratiisi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Duunarit asuu ilmaiseksi parakissa haistelemassa toistensa pieruja.

        Ei tarvi olutta


    • Jobba hårt

      Moro! Osaako kukaan sanoa miten helppoa on saada Norjasta töitä? jos menee itse paikan päälle kyselemään. lähes kaikki hommat kelpaa. pitääkö paikkansa että hanttihommiin pääsee vaikkapa jo samalla viikolla? Työkokemusta on jo useampi vuosi vähän kaikenlaisesta duunari hommasta.

    • jobba och danssa

      dansade och hoppade ,lentoi vaan usluun jahuikkailee ustlun kadulla että töittä pitäs saada NI kyl vaa sit kaikk sujjuu...

    • harkitse tarkkaan

      Menin Norjaan hakemaan työkokemusta, koska sitä ei löytynyt suomesta.

      Kokemuksen mukaan Norjassa on paljon kalliimpi hintataso.
      Siis jos suomessa menee ruokaan esim.200e, niin norjassa menee tuplat 400e ja kaksiot hyvin kalliita (min.7000-7500 nok=900e, siis maalla täysin keskellä ei mitään).(nyt 1e=8,45nok) Sähkölaskut yli 100e/kk aina.

      Sinulle voi jäädä lopuksi käteen sama tai pienempi (omassa tapauksessa) kuin olisi jäänyt suomessa.
      Itselleni ei kannattanut lähtö ainakaan palkan suhteen ollenkaan,
      Kokemuksen kyllä.

      Harkitkaa tarkasti!!!!
      Norjaan meno kannattaa vain harvoissa tapauksissa, jossa oikeasti saa parempaa palkkaa suhteutettuna sen maan kuluihin ja hintatasoon.
      Palkka mikä on suomessa hyvä on siellä köyhyyspalkka.

    • harkitse tarkkaan

      Menin Norjaan hakemaan työkokemusta, koska sitä ei löytynyt suomesta.

      Kokemuksen mukaan Norjassa on paljon kalliimpi hintataso.
      Siis jos suomessa menee ruokaan esim.200e, niin norjassa menee tuplat 400e ja kaksiot hyvin kalliita (min.7000-7500 nok=900e, siis maalla täysin keskellä ei mitään).(nyt 1e=8,45nok) Sähkölaskut yli 100e/kk aina.

      Sinulle voi jäädä lopuksi käteen sama tai pienempi (omassa tapauksessa) kuin olisi jäänyt suomessa.
      Itselleni ei kannattanut lähtö ainakaan palkan suhteen ollenkaan,
      Kokemuksen kyllä.

      Harkitkaa tarkasti!!!!
      Norjaan meno kannattaa vain harvoissa tapauksissa, jossa oikeasti saa parempaa palkkaa suhteutettuna sen maan kuluihin ja hintatasoon.
      Palkka mikä on suomessa hyvä on siellä köyhyyspalkka.

    • harkitse tarkkaan
    • 20v jo-

      Nettona jää 4k Euroissa..Työnantaja maksaa asumisen,ruokarahan ja maksetut kotimatkat 10-14 päivän välein.

      Kansakoulupohjalta lähdin tänne.

      • harald läikkä

        hei

        lähdetään koko suomi norjalle töihin, ei meitä täs on kuin 5 miljoona. varmasti kalaa riittää. olkoon se metropoli siellä, mutta metsäläiset voisivat kyllä lähteä, jos siberia ei kiinnosta. mitä pohjoisempi sitä parempi


    • exnorski

      Jos työnantaja maksaa parit lämpimät sapuskat päivään ja kalustetun yksiön yhdelle.. Ja huolehtii työmatkojen kuluista niin voi miettiä noita 3500-4000€ duuneja.

      2014 järkyttävän kallis eläminen ja liikkuminen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe