Kaikille tiedoksi, että ATK-ongelmien ensiapu on irrottaa piuhat ja laittaa ne takaisin.
Viime perjantaina en päässyt ollenkaan nettiin enkä sähköpostiin ja kun vika jatkui vielä lauantainakin, soitin S:n asiakastukeen, josta sain asiantuntevan neuvon:
Irrota johto modemista ja puhelinpistokkeesta ja vähän ajan päästä laita puhelinjohto takaisin pistokkeeseen ja johto modemiin. Näin yksinkertaista se oli ja netti palasi!
Kun näihin asiakastukipalveluihin soittaa, pitää olla kärsivällinen, odotusaika oli nytkin runsas puolituntia. Onneksi kännykässäni on kaiutin, joten saatoin askaroida kaikenlaista odotellesswani.
Sitten muistin, että jokin aika sitten sain samantapaisen neuvon digi-infosta, kun digiboxiin tuli jotain häiriötä.
Siis piuhat irti ja takaisin!
Vika johdossa?
10
550
Vastaukset
Saman neuvon olen saanut pojaltani, jos en pääse linjoille. Itselläni on modeemi ja routeri, joista nyppäsen johdon irti muutamaksi sekunniksi ja laitan takaisin.
Simsalabim! Kaikki toimii taas!Jos etsitään loogista selitystä asialle, niin mieleen tulee huono kontakti (huono kosketus pintojen välillä). Irrotus ja uudelleen kiinnitys poistaa tämän.
Olen myös huomannut, että jos kaapeliyhteys on katkaistu vie tovin ennenkuin yhteys syntyy.
Mystistä on sähkön tie!Ruuneperi kirjoitti:
Jos etsitään loogista selitystä asialle, niin mieleen tulee huono kontakti (huono kosketus pintojen välillä). Irrotus ja uudelleen kiinnitys poistaa tämän.
Olen myös huomannut, että jos kaapeliyhteys on katkaistu vie tovin ennenkuin yhteys syntyy.
Mystistä on sähkön tie!Eilen olin tässä koneella kirjoittelemassa kirjeitä ja just kun sain valmiiksi, että tulostaisin,eikös sähkökatkos ja kaikki pyyhkiytyi pois.pikkuisen otti aivoon.katkos kesti yli puolituntis ja sitten kone herjaa "kun et ole sammuttanut okein"äärrrr.
- Iili
Se auttaa usemmiten.
Jos tietokone herjaa jonkin ohjelman kohdalla muuten, niin sammuttaminen ja uudelleenkäynnistäminen auttaa.
Oletko koskaan huomannut, että TV:n kaukosäädin toimii muutaman sekunnin vielä senkin jälkeen, kun patterit on kokonaan poistettu? Elektroniikka on kyllä erikoista!Kaukosäätimessä on lähetin, joka ei sähköttä toimi.
Kaukosäätimen kulutus on erittäin vähäinen. Jos paristojen poiston jälkeen jää varausta (jännitettä) paristokoskettimien väliin niin säädin voi pienen hetken toimia.- jaaaaaaaa
Johtojen hetkeksi irroitus herättää myös torkahtaneen digiboksin eloon.
- saara.dma
Mitä muuta kuin elektroniikan, tuo mieleenne "Vika johdossa"?
Haloska ja ne muut muijat on Alfred Tannerin mainio kupletti, jossa kaikkiin ongelmiin on vastauksena, että vika on johdossa.
Se on yksi niitä harvoja kupletteja, joka soveltuu naisväen esitettäväksi. Siinä on vuoronperään laulu- ja monologiosuudet. Siiri Angerkoski on ollut tämän kupletin suvereeni esittäjä, näinkin sen hänen esittämänään viime keväänä TV:ssä.
Itse esitän siitä joskus pienessä piirissä lyhennetyn viiden minuutin version! - Magda
Aamuvirkkuna huomioin ettei Suomi24 avaudu aamutuimaan nopeasti jos avautuu ollenkaan, viestin lähettäminen takkuilee, menee palstalle viivellä ja jopa se "proxy error" on tullut hyvin tuttavaksi.
Vika ei ole laitteessani eikä johdoissa vaan operaattorissa. Googlet, MTV3, Kolumbus ym toimivat hyvin samaan aikaan joista myös viestit lähtevät hyvin kaikkina vrk aikoina. Oletetaan, että on kyseessä katkos vaikka laajakaistayhteydessänne. Kiireesti irroitatte "johdon" ja kiinnitätte uudestaan. Tänä aikana on vika hävinnyt.
Näin syntyy kuvaamanne käsitys korjaantumisesta.
Muistakaa ajankulukin!- Magda
Viime päivinä tämä Suomi24 on ollut aika venkula toimimaan. Myös kurssin koneilla sama ongelma. Toimii kun lapamato, onko joku tarkkailu linjoilla kun entinen Sentraali Santra?
Nytkin 19 jälkeen surkea saada viestejä mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,1253123Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171942744Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina652185Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S2581524Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.41464Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät241346Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään31201Ei ole liian myöhäistä..
Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala3952Ei osattu ratkaista etääntymistä
Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.115910Esprit hoitokdit Varkaudessa?
Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin103883