Ammattilaisten arviot T.Kansasta

KYLLÄ!

*VEXI SALMI sanoo T.Kansasta näin:
Tapani Kansa on viihdyttäjiemme kymmenottelija. Mikään musiikin laji konserttimusiikista valsseihin ja tangoihin ei ole hänelle vierasta. Jos OLAVI VIRRALLE etsitään manttelinperijää, se osa lankeaa Tapani Kansalle lauluäänen perusteella itsestään selvyytenä. Kansa on valinnut vielä laajemman ohjelmiston, kuin edesmennyt mestari.

Värikkäänä persoonana ja hyvänä esiintyjänä Tapani Kansa oli ensimmäisiä iskelmälaulajia, jotka veivät laulunsa tansilavoilta konserttisaleihin. Tapani Kansa on suurten estradien esiintyjä. Hän on kotonaan niin viihde-kuin sinfoniaorkesterin kanssa.

*JAAKKO SALO sanoin Tapsasta näin:
Tapani on saanut syhntymälahjakseen erittäin kauniin äänen. Hänen äänensä on taipuisa, sävykäs ja helposti tunnistettava.
Tapanin persoonassa on rohkeutta ja pelottomuutta ilmentää itseään, omia tunteitaan ja ajatuksiaan. Sillä on-kuten kaikki tiedämme- myös kielteiset heijastuksensa, mutta laulamisen alueella se on hänelle ehdottomasti voima, Salo luonnehtii Kansan välistä kulmikastakin persoonaa.
Jaakko Salon mielestä Tapani Kansan omin alue laulajana on "lyyrinen,tenoraalinen baritoni". Luontevimmin miehen ääni toimii Salon mukaan kauniiden melodioiden parissa.

21

730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amppari

Muistan kun jyrki Hämäläinen sanoi taannoin Levyraadissa jotenkin näin :

Mä olen huomannut , että toi Tapsa Kansa on niin ylivoimasen loistava tulkitsija, että se herättää Suomessa alan ihmisissä alemmuuskompleksia, että on muotia mollata sitä jotenkin, veistellä siitä jotain puujalkavitsejä ja muuta... Todellisuudessa Tapsa on aivan maailman huipputason laulaja. Se on aivan mielettömän hyvä tulkitsija, on sen persoona sitten mitätahansa ja ylinopeudet yms.
      Ja kun puhutaan aina näistä tangokuninkaista ja Olavi virran manttelinperijöistä,niin meillä on vaan yksi laulaja Suomessa jota voi vakavalla naamalla edes verrata monipuolisuudessaan Olavi Virtaan ja se on Tapani Kansa.

Jyrki Hämäläinenkin varmaan tietää mistä puhuu ,sillä hän on suuri Olavi Virta fani ja juuri hiljattin kirjoitti Olasta kirjankin.

• tiedetään

Olavi Virran manttelinperijä on kyllä KARI TAPIO
        EIKÄ MIKÄÄN T KANSA!

• sadreza
        tiedetään kirjoitti:

EIKÄ MIKÄÄN T KANSA!

kuin edellinen on kirjoittanut.

• Milla
        tiedetään kirjoitti:

EIKÄ MIKÄÄN T KANSA!

Minun mielestäni kyllä. Tapani Kansa laulaa esim. Hopeisen kuun, Täysikuun, Sinitaivaan,Punaiset lehdet, Poika varjoiselta kujalta, Sydänsuruja , ym, ym... aikalailla Olavi Virtamaisemmin, kuin Kari Tapio.

• tiedetään kirjoitti:

EIKÄ MIKÄÄN T KANSA!

Tapsa on ihan ittensä vaan. Hyvä sellasenaankin ei tartte olla kenenkään manttelinperijä, vaan se on hyvä, että on jotain omaakin. Onhan Tapsan äänessä aikapaljon Olavi Virtaakin, mutta mun mielestä Tapsan ääni on kuitenkin jotenkin tunteikkaampi ja sävykkäämpi.

Kari Tapion ääni on sitten taas liian karhea,rosoinen ja matala, jos sitä vertaa Olavi Virtaan

• Kikka
        tiedetään kirjoitti:

EIKÄ MIKÄÄN T KANSA!

Joo. Kari Tapio saattaa olla Olavi Virran manttelinperijä, muttei lauluäänen perusteella, vaan ihan jostain muusta syystä,eli alkoh...

• Hra Naagel
        Kikka kirjoitti:

Joo. Kari Tapio saattaa olla Olavi Virran manttelinperijä, muttei lauluäänen perusteella, vaan ihan jostain muusta syystä,eli alkoh...

Kari Tapio voi Olan manttelinperiä=vanhanpalsan eli päällystakin siihen jää. Mutta T. Kansa ylivertainen niinkuin asiantuntijatkin sanoneet ei niihin kommentteihin mitään lisäämistä.

• Bumerangi
        Hra Naagel kirjoitti:

Kari Tapio voi Olan manttelinperiä=vanhanpalsan eli päällystakin siihen jää. Mutta T. Kansa ylivertainen niinkuin asiantuntijatkin sanoneet ei niihin kommentteihin mitään lisäämistä.

Sanoittajalla ja säveltäjä/sovittajalla on omalehmä ojassa.

On syytä ollakin lipevä ja mielistelevä noissa lausunnoissaan.
        Onhan mahdollista, että T.Kansa levyttää W.Salmen tekstittämiä lauluja, ja sillä tavalla takaa myös W.Salmen hyvinvointia.

Jaakko Salo tosin on jo edesmennyt.

• Kari on paras
        Kikka kirjoitti:

Kuule Kikkare Kari peittoa tollasen määkijän kuin Kansa mennen tullen.
        Ja ei toi Kansa mikään apsolutisti ole vaikka sä niin luulet.

Mulle sais maksaa et mä lähtisin Kansan määkimistä kuuntelemaan.

• Kikka
        Bumerangi kirjoitti:

Sanoittajalla ja säveltäjä/sovittajalla on omalehmä ojassa.

On syytä ollakin lipevä ja mielistelevä noissa lausunnoissaan.
        Onhan mahdollista, että T.Kansa levyttää W.Salmen tekstittämiä lauluja, ja sillä tavalla takaa myös W.Salmen hyvinvointia.

Jaakko Salo tosin on jo edesmennyt.

Tietysti on sanoittajan, säveltäjän yms. hyvä pitää hyvät välit artistiin, mutta kyllä esim. Vexi Salmi ihan totta tuossa lausunnossaan sanoi. Ei siitä mitään nuoleskelua ollut.

• Kikka
        Hra Naagel kirjoitti:

Erittäin hyvin todettu "Hra Naagel"!:) Eipä ole paljon lisäämistä siihenkään.

• Kikka
        Kari on paras kirjoitti:

Kuules nyt pökäle tai mikä kokkare sitten oletkaan. Tapsa laulaa Karin suohon koska tahansa. (Muijansa saa hänet sitten otsakiehkurasta kiskoa sieltä ylös.)
        Kansa ei ole absolutisti, mutta ei mikään juoppokaan.

Pakkohan sun ei ole Kansaa mennä kuuntelemaankaan tietenkään.

• Lepotila
        Kikka kirjoitti:

Tietysti on sanoittajan, säveltäjän yms. hyvä pitää hyvät välit artistiin, mutta kyllä esim. Vexi Salmi ihan totta tuossa lausunnossaan sanoi. Ei siitä mitään nuoleskelua ollut.

tuon väitteesi todennat. Et mitenkään.

Kuitenkin on niin, että jos mielit saada töitä, niin älä ainakaan kauhesti solvaa mahdollista työnantajaasi. Ainakaan julkisesti.

• huomattu on
        Kikka kirjoitti:

Kuules nyt pökäle tai mikä kokkare sitten oletkaan. Tapsa laulaa Karin suohon koska tahansa. (Muijansa saa hänet sitten otsakiehkurasta kiskoa sieltä ylös.)
        Kansa ei ole absolutisti, mutta ei mikään juoppokaan.

Pakkohan sun ei ole Kansaa mennä kuuntelemaankaan tietenkään.

Et sä Kikkare tosiaan mikään ruudinkeksijä ole
        se paistaa noista sun kirjoituksista läpi.

• pilttuu
        Kari on paras kirjoitti:

kummastakaan.T Kansa on ylimielinen paska ja Kari Tapio muuten ällö. Ja listaan olen lisännyt Kirkan, vaihdan asemaa heti, ku alkaa laulamaan. JJJJJJAKKK!

• Terhi

Tapani Kansa on upea laulaja. Ja mikä parasta paranee vaan, kuin viini vanhetessaan.

• HiHat

siitä vanhasta viinistä tuleekin etikkaa.

• Sini
        HiHat kirjoitti:

siitä vanhasta viinistä tuleekin etikkaa.

Juu muttei tästä kyseisestä viinistä. mahtava laulaja, joka jaksaa kehittää itseään kokoajan.

• Montaa mieltä

Sääli, että hyvällä lauluäänellä siunattu laulaj aon kuonteeltaa täysi K-Pää....

• Sini

Miellyttävä luonne ja kaunis ääni, niin harvoin yhdistyy samassa ihmisessä.

• virranjakaja

Aika kammootavaahna se olisi, jos säeltäjä/sanoittaja rupeaisi jotakin laulajaa mollaamaan julkisesti. Omaa leipää on heidänkin ajateltava. Tietysti kehua saa ja tosiasioita tuoda julki, mutta siirappimainen mielistely menee yli..jokainen laulajahan on varmaan personansa..ja kyllä se osaaminen ja ammattitaito mitataan siellä levyjenmyynnin saralla...ja kaipa näillä niin sanotuilla pitkän linjan muusikoilla on sen verran kunnianhimoa, että lahjaksi saatuja laulutaitoja tuodaan esiin taiten ja arvokkaasti. Yleisöhän se suurin arvostelija on...ja aikamoinen osaamisprosentti täytyy sillä kuuntelijalla olla, jolla on varaa mollata näitä meille viihteen iloa suovia taiteiljoita. Olavi Virta oli ammattitaidossa sellaista luokkaa, ettei häneen kannatta KETÄÄN verrata. Ja mitä tulee hänen ja tässä keskustelufoorumissa toisen muusikon alkoholin käyttön, ei TODELLA juoppo kehtaisi edes mainita heitä juopoiksi sillä määrällä mitä he ovat kurkkuunsa kumonneet. No, se siitä.. Ollaan tyytyväisiä, että Suomessa on osaavia artisteja, sellaisia herrasmiehiä ja laulun lahjoilla rikastettuja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2420
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      127
      2359
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2274
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      22
      2215
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe