dove sampoo/hoitoaine

...

onko dove sampoissa silikonia? ja mitkäs muut marketti tuotteet xz:n lisäksi ovat silikonittomia?

6

4137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piip

Herbinan shamppoossa/hoitoaineessa ei ole silikonia. Kannattaa lukea sitä tuoteselostetta, jos nimessä tai ainesosaluettelossa esiintyy sana dimethicone tai methicone, niin kyseessä on silikoni. Jos kyseessä on tuote, jossa on sekä samppoo että hoitoaine yhdessä, on siinä todennäköisesti myös silikonia.

Käy osoitteessa: http://www.silikonitieto.net/artikkeli_haku.phtml?arID=81&ID=24 Siellä on lisää tietoa tuosta silikonista hiustuotteissa.

Tässä vielä lista tuotteista, joiden ei pitäisi sisältää silikonia:

- XZ
      - D:fi
      - Mop
      - Wella
      - Lanza
      - Phyto
      - Elokuu
      - Loreal
      - Herbina
      - Lumene
      - American Crew

• ja vanha lista

Tuo merkkilista on todella vanha, valmistusaineet ovat monilla muuttuneet eikä lumenen hiustuotteita ole myyty vuosikausiin. En luottaisi noin vanhaan päivittämättömään tietoon.

Miksi välttelet silikoniyhdisteitä? Oireileeko päänahkasi silikoneista selvästi? Nykyään käytettävät silikonit ovat lähes kaikki seuraavassa pesussa poislähteviä elleivät suoraan vesiliukoisia. Ja silikonien tarttuvuus riippuu shampoon ja hoitiksen muista ainesosista. Pelkän silikoniyhdisteen pengastaminen incistä ei siis ole oleellista. Ja hoitoaineessa siitä ei ole haittaa koska hoitista ei päänahkaan laiteta. Suuri osa kalliistakin latvahoidoista sisältää paljon silikonia.

Silikonittomia markettisarjoja xz-sarjan lisäksi herbina, erisan, erittäin hieno suomalainen, pirkka, ... ja osa doven ja elvitalin tuotteista, jotkut respons-tuotteet, osa wellan tuotteista (ei kaikki!).

On asia erikseen löytyykö markettituotteista oikeasti päänahkaa ja hiusta hoitavia tuotteita, mutta peruskäyttöön kelpaavat hyvin ellei hiuksella tai päänahalla ole erityisvaatimuksia.

• amelie

Käyttäisin teinä vain kampaamosta saatavia tuotteita. niissä ei ole silikonia eikä muita haitallisia aineita. Sieltä löytyy jokaiselle hiustyypille oikeanlaiset aineet. Ja SE EI MAKSA KUIN EHKÄ 2XENEMMÄN, MUTTA KESTÄÄ 3KERTAA KAUEMMIN.

• hehhehhehhhheeee

Ihanko tosissasi kuvittelet ettei kampaamotuotteissa ole silikoneja? Salli mun nauraa... :)

Tottakai osassa kampaamotuotteista on silikoneja, myös niissä kalliissa. Onhan niissä varmasti enemmän ja kalliimpia hoitavia aineita ja ammattihenkilöt niitä myymässä, mutta sama dimethicone siellä putelin kyljessä luuraa kuin fruktiksessakin.

Jos jostain syystä haluaa jotain ainetta tuotteissa vältellä niin kyllä se on opeteltava itse katsomaan siitä purkin kyljestä. Eikä varsinkaan luottaa kampaajan kertomukseen. Yksikin alalla jo pitkään ollut kehtasi väittää että muotoilutuotteista löytyvä denaturoitu alkoholi ei kuivata hiusta :) just.

Älä nyt amelie anna itsestäsi julkisesti noin yksinkertaista kuvaa vaan ota asioista ensin selvää.

• ...
        hehhehhehhhheeee kirjoitti:

Ihanko tosissasi kuvittelet ettei kampaamotuotteissa ole silikoneja? Salli mun nauraa... :)

Tottakai osassa kampaamotuotteista on silikoneja, myös niissä kalliissa. Onhan niissä varmasti enemmän ja kalliimpia hoitavia aineita ja ammattihenkilöt niitä myymässä, mutta sama dimethicone siellä putelin kyljessä luuraa kuin fruktiksessakin.

Jos jostain syystä haluaa jotain ainetta tuotteissa vältellä niin kyllä se on opeteltava itse katsomaan siitä purkin kyljestä. Eikä varsinkaan luottaa kampaajan kertomukseen. Yksikin alalla jo pitkään ollut kehtasi väittää että muotoilutuotteista löytyvä denaturoitu alkoholi ei kuivata hiusta :) just.

Älä nyt amelie anna itsestäsi julkisesti noin yksinkertaista kuvaa vaan ota asioista ensin selvää.

siksi en haluu käyttää silikonillisia aineita koska olen lukenut jostain että kun on käyttänyt sellasia aineita kauan (vuosia?) niin sitte ku hiukset on sitä täynnä ni ne alkaa lähtemään.
        ja onko muute dimethiconol silikoni?

• ----------------------
        ... kirjoitti:

siksi en haluu käyttää silikonillisia aineita koska olen lukenut jostain että kun on käyttänyt sellasia aineita kauan (vuosia?) niin sitte ku hiukset on sitä täynnä ni ne alkaa lähtemään.
        ja onko muute dimethiconol silikoni?

jos shampoossa on cone-yhdisteitä sisältää se silikonia tai silikonijohdainnaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2008
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1458
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1177
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1067
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      867
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      829
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      812
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe