Olen ulkopaikkakuntalainen ja minusta Rollo on kiva lempinii Rovaniemelle.
Me puhutaan jo kaverien kanssa ihan yleisesti Rollosta.
Mikä vika Rollossa
21
6880
Vastaukset
- jos.....
sanot tuon Roin kaduilla ja saat turpaas.
- Asennetta
Tuo Rollohan on tosi söpö ilmaisu. ä aion kyllä käyttää sitä. Miksi Rollolaiset ei sitä muka ite hyväksy?
- vouhkoaa
Asennetta kirjoitti:
Tuo Rollohan on tosi söpö ilmaisu. ä aion kyllä käyttää sitä. Miksi Rollolaiset ei sitä muka ite hyväksy?
Rollo on hellulaisten keksintöä. Kukaan muu ei oo niin toope ku hesalaiset. Roi on Roi ja sillä siisti.
- Mitä..
vouhkoaa kirjoitti:
Rollo on hellulaisten keksintöä. Kukaan muu ei oo niin toope ku hesalaiset. Roi on Roi ja sillä siisti.
mieltä hellulaiset on tuosta nimestä?
- Mie
vouhkoaa kirjoitti:
Miten niin Rollo-nimitys on helsinkiläisten keksimä? Mie oon käyttäny Rollo- lempinimeä (siis se on nimenomaan lempinimi ei virallinen lyhennys, joita muuten aika harva yleensäkään puhekielessä viljelee) kotikaupungistani jo vuosia. Ja käytän jatkossakin.
- oikeasti
Mie kirjoitti:
Miten niin Rollo-nimitys on helsinkiläisten keksimä? Mie oon käyttäny Rollo- lempinimeä (siis se on nimenomaan lempinimi ei virallinen lyhennys, joita muuten aika harva yleensäkään puhekielessä viljelee) kotikaupungistani jo vuosia. Ja käytän jatkossakin.
Rollo on ikivanha (tai no ainakin kymmeniä vuosia vanha lempinimi Rovaniemestä). Omien tietojeni mukaan Rollo-nimeä on käytetty jo ennen sotia, mutta julkisuuteen se on pompannut vasta viime vuosina. Että tämä ei todellakaan ole nykynuorison keksintö..
- nskdkdke
vouhkoaa kirjoitti:
Ja vidud..minä olen syntynyt Rovaniemellä ja Rollo on ok. Olen puhunut ja nyt..pqinukaq vidduun
- kirsmili
Rollo sanaa alkoi julkisesti viljellä jossain vaiheessa Tulenkantajat, nimittämällä musiikkiaan myöskin rollofunkiksi, tämän jälkeen sitä alettiin käyttää laajasti.
Itselläni se nimike ärsyttää, mutta siinä rollotelkaa jos huvittaa, mie puhun roista :)
Jokanen tyylillään... itse yhdistän sanan "rollo" aina teineihin tms ihmisiin :)- Citylehdessä syytä
Ainakin Citylehti parinvaihtoilmoitustensa
lomassa on koettanut kosiskella täkäläisiä
tuolla ei taatusti täkäläisellä ilmaisulla
koettaen raapaista repäiseviä juttuja
"Rollon yöelämästä"
- Heko heko.
Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä. Ikivanha totuus. Pätee myös muotoiltuna; Ei nimi kaupunkia pahenna, ellei kaupunki nimeä.
Yleensä pitkät nimet lyhentyvät puhekielessä uuteen muotoon. Esim. Kotka tai Salo tuskin ovat saaneet murrenimeä, kun lyhentää ei tarvitse.
Ehdotukseni: ROvaNIemi > RONI, se olisi ainakin loogisempi.
Rollo-nimi oli kärsiä inflaation, kun joku älyvapaa keksi lähettää tasoisensa rolloilun samanlaisena Kaupungit-palstan jokaiseen kaupunkiin. Ylläpitäjä ne pian poisti, mutta Rollo nimestä jäi muihin kaupunkeihin maku, että onkohan ne ihan viisaita rolloiluineen? - rollo....
rollo, rollo, rollo, rollo, rollo... "riittääkö?"
- tih
rollosta jää vähän nahkea maku suuhun, se tuntuu niin keinotekoiselta. ite käyttäny joko rovaniemeä tai roita. rollo kieltämättä vaikuttaa "slangiväännökseltä" ja teinimäisyydeltä, vaikka olisikin kuinka vanha nimi tahansa..
- vierailija
Itse olen asunut kuusi vuotta Rovaniemellä ja kuullut Rollosta puhuvan niin paikallisten kuin meidän opiskelijoiden. Joissakin yhteyksissä sana ärsyttää, esim. uusi ravintola "Rollo" kuulostaa tosi tekonuorekkaalta. Mutta aika neutraali ilmaisu. Roi puolestaan kuulostaa ja on aina kuulostanu mun korvaan tosi juntilta... Makunsa kullakin. Tuskin yhtä virallista lyhennettä voi nimetä kun puhutusta kielestä on kyse.
- sepepe
Ei me ees tiedetä mikä se rollo on. Piti tullaa tsiigaa guugelista mist jengi bamlaa..
- Sisäpiirissä
Lähes varman tiedon mukaan kaupungin viralliseksi nimeksi tulee Rollo.
- RoiCityRoller`s
Putkinäkökökö Sepepe sielälälä höhöhöpöttää,pepeperkeleleleleeee.HUUHHhuuuhuhuhuhhuuuuhuopaakko vavavaiii sosososusouakkokoko
- weeti hepe
Oletteko unohtaneet lempinimen:ROVIS? Sitäkin käytetään paljon.Rollokin on ok.
- voi vi...tu!!
rollo? on vaan..... niin TOLLO!!!!! :(
- maikl nait
Paras lyhenne Rovaniemestä on 'Revaniemi' ..tai ei se varsinaisesti lyhenne ole. Mutta taidanpas käydä hakemassa 'Toriskeidasta' Lordiburgerin ja lähteä homostelemaan 'Kosiokapakkiin'.
- sallitaanko
Kyllä nuo Rollot , Rovikset ja Roi kuulostaa niin omituisilta ... eix se voi olla vain Rovaniemi??? Kun tuttavani puhui Roista en tiennyt pätkääkään mikä paikkakunta oli kyseessä. Rovaniemi on hyvä.
- ROIeliRovaniemi
Pitäähän lapsilla nimensä olla , mutta kyllä ne siitä aikuistuvat .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521