kofeiinitabl.ja psyykelääkkeet?

elämäni on mun oma

hei!
Voisiko joku ystävällinen kertoa miten käy yhteen kofeiini tabletit ja psyykelääkkeet,esim.efexor,xanor,serequel,topimax? Onko niillä mitään vaikutusta toisiinsa?
Syön psyykelääkkeitä säänöllisesti. Eli uskaltaako ottaa koffari tabletteja? entäs alkoholin kanssa?

5

3783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ninnuli

      En oo ite kyllä huomannu, ite efexoria käytän ja myös kofeiinitabuja tulee otettua enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Mitäpä haittaa niistä voisi olla sen kummemmin, eihän kahvinkaan juontia oo kielletty psyykelääkkeitten kanssa.
      Tietty kannattaa pittää järki päässä määrien kanssa, mutta lähinnä siksi että voihan jo ite kofeiinipillereitten liikakäyttö aiheuttaa tietynlaisia sivuvaikutuksia kuten rytmihäiriöitä, hikoilua, vapinaa tms.
      Jos tarkotit alkoholi kofeiini niin eipä nuistakaan mitään sen kummempia oireita tuu yhessä käytettynä, herkkävatsaisilla voi käyvä mahan päälle, ja määrät voi helposti nousta korkeiksi jos yrittää peittää alkoholin aiheuttamaa väsymystä kofeiinilla.
      Jos taas tarkotit psyykelääkkeet alkoholi, niin kohtuullinen ja satunnainen käyttö ei ainakaan efexorin kanssa oo kiellettyä, tosin aina kannattaa pitää mielessä että rankka juhliminen "nollaa" masennuslääkkeitten tehon, joten jos syöt niitä nimenomaan masennukseen, voipi usko loppua jos toivot mielialasi kohenevan ja silti läträät jatkuvasti viinan kanssa.

      • elämäni on...

        ...Vaikka käytän alkoholia JOSKUS,niin se ei takoita sitä että läträän jatkuvasti sillä. Kyllä olen erittäin tietoinen siitä että lääkkeet ja alkoholi EI käy yhteen,en ole mikään tietämätön. Kyllä mulla on järkeä päässä. On tää kumma homma,jos jotain kysyy niin, on pakko joidenkin ihmisten tulla pätemään ja selvittämään asiaa "hyvin aikuisesti". Mutta muistappas sinä ninnuli että on muillakin järkeä päässä. Saahan sitä neuvoa mutta ei tarvitse...noh antaa olla.

        hyvät syksyn jatkot sulle:) ja kiitos kuitenkin "äidillisistä neuvoista"


    • voi!

      kyllä uskaltaa ihan hyvin ottaa..minulla seroquel ja seronil..otan joskus kaksikin tablettia niitä,tosin yhden voi aivan varmasti ottaa.(Olen normaalipainoinen nainen).

    • hihhei=.

      voi ottaa kofeiinitabuja vaikka psyykelääkkeet, samahan se on kuin kahvia joisi

    • Ihan oikea äiti

      Alkoholin kanssa et kyllä niitä kofeiinitabletteja ota!!! Alkoholi itsessään lisää sydämen tykytystä ja siihen jos lisäät vielä kofeiinia, niin johan on markkinat.Älä leiki terveydelläsi!! Joskus niitä kofeiinitabletteja voi kohtuudella kai ottaakkin, en osaa niistä mitään sanoa kokemuksella, sillä kahvista saan omat kofeiinini. Jokatapauksessa, verenpaine on jo nyt niin yleinen nuorillakin, ettei kannata itse mahdollistaa ko.sairauden puhkeamista omilla touhuillaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe