hei!
Voisiko joku ystävällinen kertoa miten käy yhteen kofeiini tabletit ja psyykelääkkeet,esim.efexor,xanor,serequel,topimax? Onko niillä mitään vaikutusta toisiinsa?
Syön psyykelääkkeitä säänöllisesti. Eli uskaltaako ottaa koffari tabletteja? entäs alkoholin kanssa?
kofeiinitabl.ja psyykelääkkeet?
5
3808
Vastaukset
- ninnuli
En oo ite kyllä huomannu, ite efexoria käytän ja myös kofeiinitabuja tulee otettua enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Mitäpä haittaa niistä voisi olla sen kummemmin, eihän kahvinkaan juontia oo kielletty psyykelääkkeitten kanssa.
Tietty kannattaa pittää järki päässä määrien kanssa, mutta lähinnä siksi että voihan jo ite kofeiinipillereitten liikakäyttö aiheuttaa tietynlaisia sivuvaikutuksia kuten rytmihäiriöitä, hikoilua, vapinaa tms.
Jos tarkotit alkoholi kofeiini niin eipä nuistakaan mitään sen kummempia oireita tuu yhessä käytettynä, herkkävatsaisilla voi käyvä mahan päälle, ja määrät voi helposti nousta korkeiksi jos yrittää peittää alkoholin aiheuttamaa väsymystä kofeiinilla.
Jos taas tarkotit psyykelääkkeet alkoholi, niin kohtuullinen ja satunnainen käyttö ei ainakaan efexorin kanssa oo kiellettyä, tosin aina kannattaa pitää mielessä että rankka juhliminen "nollaa" masennuslääkkeitten tehon, joten jos syöt niitä nimenomaan masennukseen, voipi usko loppua jos toivot mielialasi kohenevan ja silti läträät jatkuvasti viinan kanssa.- elämäni on...
...Vaikka käytän alkoholia JOSKUS,niin se ei takoita sitä että läträän jatkuvasti sillä. Kyllä olen erittäin tietoinen siitä että lääkkeet ja alkoholi EI käy yhteen,en ole mikään tietämätön. Kyllä mulla on järkeä päässä. On tää kumma homma,jos jotain kysyy niin, on pakko joidenkin ihmisten tulla pätemään ja selvittämään asiaa "hyvin aikuisesti". Mutta muistappas sinä ninnuli että on muillakin järkeä päässä. Saahan sitä neuvoa mutta ei tarvitse...noh antaa olla.
hyvät syksyn jatkot sulle:) ja kiitos kuitenkin "äidillisistä neuvoista"
- voi!
kyllä uskaltaa ihan hyvin ottaa..minulla seroquel ja seronil..otan joskus kaksikin tablettia niitä,tosin yhden voi aivan varmasti ottaa.(Olen normaalipainoinen nainen).
- hihhei=.
voi ottaa kofeiinitabuja vaikka psyykelääkkeet, samahan se on kuin kahvia joisi
- Ihan oikea äiti
Alkoholin kanssa et kyllä niitä kofeiinitabletteja ota!!! Alkoholi itsessään lisää sydämen tykytystä ja siihen jos lisäät vielä kofeiinia, niin johan on markkinat.Älä leiki terveydelläsi!! Joskus niitä kofeiinitabletteja voi kohtuudella kai ottaakkin, en osaa niistä mitään sanoa kokemuksella, sillä kahvista saan omat kofeiinini. Jokatapauksessa, verenpaine on jo nyt niin yleinen nuorillakin, ettei kannata itse mahdollistaa ko.sairauden puhkeamista omilla touhuillaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368