Sahan soitosta....tietäisikö kukaan

Sävel

Mä vaan haluaisin tietää että millä käsisahaa
soitetaan ja mistä saa sellasen jousen....

Oon kuullu et oisi se viulun jousi mutta oon nähny muitakin.......

Toivottavasti joku tietäis.......

7

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Memyselfandi

      ... voi soittaa melkein millä vaan. Viulun jousella, puupalikalla, lusikalla, siimalla jne. Kokeile eri vaihtoehtoja rohkeasti, niin johan alkaa saha soimaan...

      • Sävel

        joo tosiaan oon kokeillutkin kaikenlaista mutta huomasin että
        kun laitoin oikein paksun kuminauhan niin jotain ääntä tuli, mutta kun pinta ei ollut tasainen niin
        ei kunnollisia säveliä....joten ajattelin että viulun jousi ois ainakin hyvä.

        Kiitos muuten neuvosta täytyy vaan yrittää....


      • SAHASOI
        Sävel kirjoitti:

        joo tosiaan oon kokeillutkin kaikenlaista mutta huomasin että
        kun laitoin oikein paksun kuminauhan niin jotain ääntä tuli, mutta kun pinta ei ollut tasainen niin
        ei kunnollisia säveliä....joten ajattelin että viulun jousi ois ainakin hyvä.

        Kiitos muuten neuvosta täytyy vaan yrittää....

        JA SOITTOSAHA JOUSI. JOS ON ASIOITA ESM. TAMPEREELLA, OTAPPA YHTEYS AHOSEN MUSIIKKI.
        SIELTÄ LÖYTYY KAUSALAN SPELIPLARIA, JA MYÖSKIN SOPIVIA VIULUN JOUSIA, SEKÄ HARTSIA...
        LÖYDÄT GOOGLETTAMALLA KO.LIIKKEEN YHTEYSTIEDOT.


      • Anonyymi

        JAA?!?!?!?!?!??

        KIITOS INFOSTA1 1 1 1 1 1 1


    • Anonyymi

      Soittosahan soittoon käy kyllä viulun jousi, mutta monet sahansoittajat tekevät jousen itse. Esim. kataja taivutetaan kaarelle ja päihin kiristetään ohta nailonlankoja. Langat pitää saada kireälle ja nauhaston on oltava mahdollisimman kapea jotta jousen suhina jää ienemmäksi.
      Sen voi mtehdä niinkin, että viulun jousen kiristinruuvi kierretään kokonaan ulos, jolloun jouhipalkki irtoaa. Tämän jälkeen sitä kierretään yksi kierros kierteelle ja laitetaan paikoilleen, sekä kiristetään. Nyt se on riittävän kapea eikä anna niin paljon rahinaa kuin leveämpi jousi. Runsaasti esim. viulun hartsia ja vot, kyllä soi.

    • Anonyymi

      Minä soitin sahaa ja sitten lauta katkesi.

      t:MatiasOskari

      • Anonyymi

        Se oli lautasaha se. Terv. ärrävikainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe