Mä vaan haluaisin tietää että millä käsisahaa
soitetaan ja mistä saa sellasen jousen....
Oon kuullu et oisi se viulun jousi mutta oon nähny muitakin.......
Toivottavasti joku tietäis.......
Sahan soitosta....tietäisikö kukaan
7
670
Vastaukset
- Memyselfandi
... voi soittaa melkein millä vaan. Viulun jousella, puupalikalla, lusikalla, siimalla jne. Kokeile eri vaihtoehtoja rohkeasti, niin johan alkaa saha soimaan...
- Sävel
joo tosiaan oon kokeillutkin kaikenlaista mutta huomasin että
kun laitoin oikein paksun kuminauhan niin jotain ääntä tuli, mutta kun pinta ei ollut tasainen niin
ei kunnollisia säveliä....joten ajattelin että viulun jousi ois ainakin hyvä.
Kiitos muuten neuvosta täytyy vaan yrittää.... - SAHASOI
Sävel kirjoitti:
joo tosiaan oon kokeillutkin kaikenlaista mutta huomasin että
kun laitoin oikein paksun kuminauhan niin jotain ääntä tuli, mutta kun pinta ei ollut tasainen niin
ei kunnollisia säveliä....joten ajattelin että viulun jousi ois ainakin hyvä.
Kiitos muuten neuvosta täytyy vaan yrittää....JA SOITTOSAHA JOUSI. JOS ON ASIOITA ESM. TAMPEREELLA, OTAPPA YHTEYS AHOSEN MUSIIKKI.
SIELTÄ LÖYTYY KAUSALAN SPELIPLARIA, JA MYÖSKIN SOPIVIA VIULUN JOUSIA, SEKÄ HARTSIA...
LÖYDÄT GOOGLETTAMALLA KO.LIIKKEEN YHTEYSTIEDOT. - Anonyymi
JAA?!?!?!?!?!??
KIITOS INFOSTA1 1 1 1 1 1 1
- Anonyymi
Soittosahan soittoon käy kyllä viulun jousi, mutta monet sahansoittajat tekevät jousen itse. Esim. kataja taivutetaan kaarelle ja päihin kiristetään ohta nailonlankoja. Langat pitää saada kireälle ja nauhaston on oltava mahdollisimman kapea jotta jousen suhina jää ienemmäksi.
Sen voi mtehdä niinkin, että viulun jousen kiristinruuvi kierretään kokonaan ulos, jolloun jouhipalkki irtoaa. Tämän jälkeen sitä kierretään yksi kierros kierteelle ja laitetaan paikoilleen, sekä kiristetään. Nyt se on riittävän kapea eikä anna niin paljon rahinaa kuin leveämpi jousi. Runsaasti esim. viulun hartsia ja vot, kyllä soi. - Anonyymi
Minä soitin sahaa ja sitten lauta katkesi.
t:MatiasOskari- Anonyymi
Se oli lautasaha se. Terv. ärrävikainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi495710Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3265524Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934701Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y102205Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva181988Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu381904Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont381850Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2501162Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2011086Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka611039