Miten tehdä "sotkuinen" nuttura?

JohannaKristina

Eli siis ihan hiustenlaittovinkkejä kaipaisin että miten saisin laitettua sekaisen/huolettoman näköisen nutturan/ponnarin? Mulla pitkät, suorat hiukset. Alkaa jo ärsyttää aina sama sileä "kiltinnäköinen" ponnari =)

15

7090

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nutturasuttura

kampaa kaikki hiukset n. tavallisen ponnarin korkeudelle. Tee ensin se tavallinen poninhäntä. Ota sitten toinen lenksu/renksu/nauha , vedä se ponnarin läpi ja laita se n. puoleenväliin, kiepauta kerran hännän ympäri ja nosta sitten sinne ylös ja laita se syntynyt ponnarilenkki kiinni siihen toiseen päähän. Hmmm, ompi vaikeaa selittää..kokeile. Latvat jää mukavasti törrölleen ja alaspäin on nuttura.
      Aikoinaan myytiin sellaisia ponnarijuttuja, joissa oli reikä, letti vedettiin siitä läpi ja kiepautettiin nurin, leveä, sisällä rautalankaa tms. Käy katsomassa kemppariosastolla.

• ....jep

tee nutturasuttura silleen, että teet pienen nutturan (aika ylös) ja nutturasta ns. ulos tulevat latvat tupeeraa...osta pieniä ohuia pinnejä ja kiinnitä latvasuortuvaiset törröttämään sivuille taakse alas ylös miten haluat...kokeile!
        :D

• Gougou
    • low bun
    • åpplå

Mittää ohjeita tarvii, aamulla ei vaan harjaa hiuksia ja nuttura päähän ;)
      siinä sulle huolettoman ja sekaisen näköinen nuttura :)

• karkki

kiitos low bunille ohjeesta mennä youtubeen

• .......

No toi nyt ei oikeastaan ollut enää nuttura ollenkaan, vähän liiankin sotkuinen mun makuun.

• vaikea selittää

Itse vedän harjan kanssa kaikki hiukset poninhännällä (siis tavallinen kireä ponin häntä), jonka jälkeen tupeeraan koko ponin hännän sotkuiseksi. Otan sen jälkeen toisen ponnarin ja kiedon tavallaan sen sotkuisen poninhännän siihen poninhännän tyven ympärille ja laitan sen toisen ponnarin siihen päälle pitämään sen nutturalla. Ittellä ainakin onnistuu toi keino.

• En osaa selittää

Mäkää en osaa selittää,mutt ei se kovin ''hankalaa'' oo;)

• ryhsfzdh

mää teen sillee et laitan pään alas ja harjaan hiukset, sit vaa myttään hiuksist sellasen kunnon sotkun ja kiepautan nutturalle :)

• sama...

Sama täällä, monessa nutturaohjeessa neuvotaan kääntämään tai kiertämään tukkaa jotenkin tietyllä tavalla, mut itse kokoan sen vaan mytyksi kämmenen alle ja vedän lenkin siihen ympärille. Onpa ainakin riittävän sotkuinen. :)

• Läjäpää

Mä en tulis toimeen ilman nimettömiä. Kai täällä ihmiset tietää mitä ne on ?
      Niillä jos millä saa aikaan todella luovasti vaikka minkälaista sotkunutturaa ilman että tarttee rasittaa tukka lenksuilla tai tehdä ensin ponnaria, tosin ei lenksut ja ponnarikaan oo sinänsä huonoja vaihtoehtoja.

Sillon ku mun tukka on vähän rasvasempi tai olen esim tupeerannu sen, niin asettelen vaan läjän jollain tapaa päälaelle, kahdesta kohtaa nimetön läpi - eli ensin sisältä ulospäin, sen jälkeen kiepautus ja nimetön työnnetään sinne nutturaläjään sisälle.

• Lääh puh

Korjaus: Tuli paha moka - ne ei siis oo "nimettömiä", vaan "hengettömiä".

• typerys3

itse ainakin pidän lettiä silleen toiselle puolelle tehtynä siis ei taakse vaan sillen sivulle näkyvästi ei mitenkään liity aiheseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2313
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      236
      1739
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1267
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      34
      666
    Aihe