omnistor -markiisin veivi jäi paikalleen

hö!

Sitä nyt yritetty poistaa kaiken maailman keinoin, ei kai auta kun purkaa se kotelo pois..kaikkea sitä sattuu!

13

4280

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liimis

kokeile tätä: veivaa markiisia himpan auki ja vetkuttele se veivi irti, jossain kohtaa lähtee kyllä, kun sitten kiristät markiisin kiinni laita se veivi vain 'huulille', älä työnnä kokonaan sisään. Itselläni oli edellisessä m-autossa samanlainen, kinkkinen systeemi, myyjä väitti että se olisi suunniteltu sellaiseksi, eli kun markiisin avaat jää veivi roikkumaan seinälle. Kiinni laittaessa se pitäisi lähteä irti, no niin 'piti Laten kanankin munia'!

• HÖ!

sitä yrittänyt eilen veivata monta ihmistä eri suuntiin

• Columbo

Siis tuo myyjän sinulle antama ohje. Kyllä veivi lähtee Omnistorista pois kaikissa markiisin asennoissa.
        Veivin lukitusmekanismi toimii seuraavasti:

Kiinnitys: Työnnä veivi paikalleen niin syvään kuin se menee ja kerrä sitä sisään työnnettynä 1/4 kierrosta vastapäivään. Kun vedät tai päästät veivin alaspäin on se lukittunut paikalleen ja voit sitä kiertää molempiin suuntiin veivin pysyessä paikallaan.

Irrotus: Työnnä veivi perille niin syvälle kuin se menee ja kierrä sitä 1/4 kierrosta myötäpäivään. Vedä sitten alaspain ja kas, veivi irtoaa paikaltaan.
        Todellisia aivokääpiöitä nämä jotkut vaunmyyjät, jos neuvovat jättämään kammen paikoilleen siksi ajaksi kun markiisi on avattuna. Siis siihen kolkuttamaan tuulessa vaunun/auton kylkeen. Älä usko heitä.

• liimis
        Columbo kirjoitti:

Siis tuo myyjän sinulle antama ohje. Kyllä veivi lähtee Omnistorista pois kaikissa markiisin asennoissa.

Kiinnitys: Työnnä veivi paikalleen niin syvään kuin se menee ja kerrä sitä sisään työnnettynä 1/4 kierrosta vastapäivään. Kun vedät tai päästät veivin alaspäin on se lukittunut paikalleen ja voit sitä kiertää molempiin suuntiin veivin pysyessä paikallaan.

Irrotus: Työnnä veivi perille niin syvälle kuin se menee ja kierrä sitä 1/4 kierrosta myötäpäivään. Vedä sitten alaspain ja kas, veivi irtoaa paikaltaan.
        Todellisia aivokääpiöitä nämä jotkut vaunmyyjät, jos neuvovat jättämään kammen paikoilleen siksi ajaksi kun markiisi on avattuna. Siis siihen kolkuttamaan tuulessa vaunun/auton kylkeen. Älä usko heitä.

no sitten ei ollutkaan sitä asiantuntemusta alan liikkeessä, tosiaan väittivät minulle että veivisysteemi olisi suunniteltu sellaiseksi. No, auto on jo myyty, nyt vaunuillaan. Ja ns. kevytmarkiisi käytössä, on helppo ja näppärä peli! Ja kyllä minäkin sen veivin kanssa takkusin, kele, näköjään turhan takia.

• Columbo
        liimis kirjoitti:

no sitten ei ollutkaan sitä asiantuntemusta alan liikkeessä, tosiaan väittivät minulle että veivisysteemi olisi suunniteltu sellaiseksi. No, auto on jo myyty, nyt vaunuillaan. Ja ns. kevytmarkiisi käytössä, on helppo ja näppärä peli! Ja kyllä minäkin sen veivin kanssa takkusin, kele, näköjään turhan takia.

Kyllä minä sen tiedän, että sinä sillä Mersullasi kiskot sitä pussimarkiisilla varustettua Luxus Gabea, jossa ei ole edes kauko-ohjattuja sähköhydraulisia kulmatukia automaattitasauksella. Joudut itse menemään ulos sateeseen veivaamaan kioskisi suoraan, sano...

• liimis
        Columbo kirjoitti:

Kyllä minä sen tiedän, että sinä sillä Mersullasi kiskot sitä pussimarkiisilla varustettua Luxus Gabea, jossa ei ole edes kauko-ohjattuja sähköhydraulisia kulmatukia automaattitasauksella. Joudut itse menemään ulos sateeseen veivaamaan kioskisi suoraan, sano...

Sinullahan on ajan tasalla olevat tiedot, no niin pitääkin, mestaridekkarilla. Ja saatan minä ne automaatti/kaukosäätöiset tukijalat siihen Kabeen vielä laittaakin! Tai vaihdan senkin, valmiiksi varusteltuun. Tai sitten en. Mutta sateessa pysyy vanhakin tuoreena. Silleesti.

• jalat
        liimis kirjoitti:

Sinullahan on ajan tasalla olevat tiedot, no niin pitääkin, mestaridekkarilla. Ja saatan minä ne automaatti/kaukosäätöiset tukijalat siihen Kabeen vielä laittaakin! Tai vaihdan senkin, valmiiksi varusteltuun. Tai sitten en. Mutta sateessa pysyy vanhakin tuoreena. Silleesti.

olen päättänyt että en tule keravaanareiden alueille koska siellä kaikki seuraa millanen vaunu on minä kierrän jalat sateessakin pakko tehdä kun on solifer 552l

• Columbo
        liimis kirjoitti:

Hienoa Hannes. Tunnistitko neuvonantajan?

• Anonyymi
        Columbo kirjoitti:

Kiitos!

• kokemusta..

En nyt tunne teidän asiaa paremmin,muta kyllä se minullakin välillä sinne meinaa jäädä,kyllä se sieltä pitäis pois lähteä kun vaan jaksaa yrittää,tuntuu vaan välillä ettei millään lähde,mutta yritä vielä,uskon kyllä että kyllä se siitä lähtee..

• hö!

jos ei muu auta...nyt se on teipattu kylkeen kiinni, tarkoitus mennä liikkeeseen, joska sen saisi siellä joku irti

• erkki50
        hö! kirjoitti:

jos ei muu auta...nyt se on teipattu kylkeen kiinni, tarkoitus mennä liikkeeseen, joska sen saisi siellä joku irti

Pääsetkö kampeamaan ruuvvarilla, eihän se voi jäädä kiinni ;(.

• Hö!

Oli meinaan juuri ostettu auto ja se veivin pää oli jonkun tee-se-itse-miehen viritys:O Siis oli muunneltu sitä päätä, saatiin liikkeestä oikea veivi tilalle ja nyt toimii kuin rasvattu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe