Miten musiikkia tehdään tietokoneella??
Tarvitaanko joku ohjelma ja mistäs sen sitten saa??
Kiitos vastauksista..
Musiikin teko tietokoneella..
4
3981
Vastaukset
- -----
Kokeile vaikka Fruitloopsia.
Demo löytyy..
http://www.flstudio.com/ - DoD
..kannattaa hieman selailla ja pähkylöidä, muidenkin "aloittelijoiden" murheita, foorumissa jossa vapaaehtoisina vastaajinakin on monia kovan luokan ammattilaisia, jossa silti saa myöntää olevansa nyybi.
Tuolla.
http://muusikoiden.net/keskustelu/conferences.php - Runowin
Useammat trackerit (madtracker, impulse tracker, modplug tracker) ovat käyttökelpoisia. Ainakin modplug tracker oli muistaakseni ilmainen ja sillä pystyy tekemään ihan pätevän kuuloista musiikkia jo. Fruityloopsilla saa tehtyä rummut biisiin kuin biisiin.
Jos on soittimia ja mahdollisuus lyödä piuhat suoraan koneeseen/mikki (sb16 -tason mikkejä ei lasketa) niin kyseistä ohjelmaa voi käyttää vielä jonkin äänitysohjelman tukena yhdistäessä raitoja.
Toisaalta, jos on niitä oikeita soittimia, kannattanee siirtyä kunnon ohjelmistojen pariin. Audacity lienee paras ilmaisohjelmista. Adobe Audition on omien kokemusten mukaan aivan pätevä ohjelma jo, jos on valmis maksamaan (tai warettamaan). Mac -puolella on Logic, jonka ammattilaisversiota en ole päässyt kokeilemaan, mutta ainakin Express -versio (jota tällä hetkellä itse käytän) on toimiva kokonaisuus.
Jos on äänikortti jossa on eriskummallisen hyvät midi-pankit (ymmärtääkseni soundfont-tuella saa mideihin kunnon soittimet myös), pääsee taas helpommalla. MIDI-sekvensserejä löytää netistä helposti ja ulkopuolisia soittimia ei välttämättä tarvitse. Samalla tulee luultavasti opeteltua myös nuotteja. MIDIt mahtavat olla se helpoin vaihtoehto mikäli on tosiaan sen verran pätevä äänikortti että soittimet kuulostaa muultakin kuin pelkältä korvia riipivältä surinalta. - pullapoeikana
muhuhuhahahahaaaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313627- 1291468
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111351- 711068
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1911057- 581041
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26977Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38951Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67930Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78895