Epätasainen iho.

Lilli

Olen kohta 2i vuotta täyttävä tyttö ja ongelmanani on ihon epätasaisuus. Minulla on poskissa ja ohimoissa sellasia pieniä näpplöitä, jotka eivät ole punaisia tai mitään, mutta erottuvat hyvin esim. auringonvalossa. Iho näyttää kamalan epätasaiselta ja rumalta. Joskus jotkut näistä pienistä näppylöistä "tulehtuvat" ja seurauksena on finnit poskissa (joka ei ole kaunista katseltavaa). Muutenkin ihohuokoseni ovat todella isot. Mitä esim. kosmetologi voisi iholleni tehdä? Mikä oikeasti auttaisi? Minulla ei ole aikaisemmin ollu tällaista ongelmaa ollenkaan. kuitenkaa ihoni ei näytä akneiholta.

13

15580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Clinique

      Kokeile Cliniquen ihonhoitotuotteita. Vieraile www.clinique.com tekemässä ihotyyppitesti ja eikun kauppaan ostoksille! Tuotteet eivät ole halvimmasta päästä, mutta todella riittoisia oikein käytettynä. Jos ihotyyppisi on normaali/sekaiho, suosittelisin ainakin Clarifying Lotion 2:sta sekä Dramatically Different Moisturizing Lotion/Gel. Geelivoide on rasvaisemmalle iholle.

      Jos näistä ei apua, konsultoi ihotautilääkäriä. Kosmetologit eivät voi juurikaan muuta tehdä ihollesi kuin ihonpuhdistuksen, joita toki tulisi tehdä ainakin muutama vuodessa. Itse suosin ultraääni-ihonpuhdistusta. Toki ruokavalio ja liikuntakin vaikuttavat ihoon, ethän kuntoile meikit iholla? Se voi aiheuttaa ns. hikinäppyjä, jos iho ei pääse hengittämään kunnolla hikoilun aikana. Suosittelisin kuitenkin ennemmin ihotautilääkärin palveluja.

    • Katarina

      Olen 26 v. ja mulla on ollut sama ongelma ja varsinkin pillereiden käytön lopettamisen jälkeen vaiva paheni. Kasvoilla ja selässä oli pieniä näppylöitä, joista osa tulehtui finneiksi ja ihon pinta oli myös kauttaaltaan epätasainen. Kokeilin kaikkia mahdollisia voiteita, myös lääkärin määräämiä, mutta mikään ei tuntunut auttavan. Luin lehdestä ja netistä, miten dr.hauschkaa kehuttiin. Kokeilin itse ja myönnettävä on, että parempaa sarjaa minun iholleni ei olekaan. Runsaan kuukauden käytön jälkeen ihoni on tasaisempi, finnit ovat vähentyneet ja pintakuivuudesta ei ole tietoakaan. Nää tuotteet oikeasti tepsivät ja mikä tärkeää, tuotteita ei ole testattu eläimillä ja niissä ei ole mitään synteettisiä säilöntäaineita. Mutta tämänkin sarjan kohdalla kannattaa olla kärsivällinen, koska tulokset eivät näy viikossa eikä kahdessa, koska iho alkaa aluksi korjaamaan itseään ja ajaa mustapäitä pinnalle. Itsellänikin tuo prosessi on vielä kesken, mutta ihoni on parantunut jo nyt huomattavasti ja paikoittain iho alkaa tuntumaan jo persikalta :)

      • Neppi

        Mä olen aloittanut vasta reilu viikko sitten Dr. Hauschka:n tuotteiden käytön, vielä ei tietenkään näy ihossa muuta parannusta kuin että pintakuivuus on poistunut! Poskillani iho oli siis ennen pintakuivaa, nyt normaali, jo viikon käytön jälkeen. Odotan tältä sarjalta paljon.


      • jenna
        Neppi kirjoitti:

        Mä olen aloittanut vasta reilu viikko sitten Dr. Hauschka:n tuotteiden käytön, vielä ei tietenkään näy ihossa muuta parannusta kuin että pintakuivuus on poistunut! Poskillani iho oli siis ennen pintakuivaa, nyt normaali, jo viikon käytön jälkeen. Odotan tältä sarjalta paljon.

        Missä kyseistä sarjaa myydään ja mikä on hintaluokka?


      • Lilli
        jenna kirjoitti:

        Missä kyseistä sarjaa myydään ja mikä on hintaluokka?

        Sinä, joka ekana vastasit mulle: mä tosiaan kuntoilen aina meikit naamassa ja nyt, kun tarkemmin mietin niin noita näppylöitä alkoi tulemaan sen jälkeen, kun alotin kuntoilun. Kiitos hyvästä vinkistä, en ole itse tullut tuota ajatelleeksikaan. Pitää tästä lähtien pestä meikit pois ennen jumppaa.

        Aloin kanssa kiinnostumaan tuosta tuotteesta, josta puhuitte. Mistä sitä siis saa ja minkä hintainen on?


      • oneheart

        Minulla on pintakuiva sekaiho, ja kaiken lisäksi melko herkkä. T-alue rasvoittuu helposti. Mitkä Dr. Hauschan tuotteet sopisivat tällaiselle iholle?


      • Katarina
        oneheart kirjoitti:

        Minulla on pintakuiva sekaiho, ja kaiken lisäksi melko herkkä. T-alue rasvoittuu helposti. Mitkä Dr. Hauschan tuotteet sopisivat tällaiselle iholle?

        Mulla on jokseenkin sama ihotyyppi, ehkä vielä enemmän rasvoittuva ja käytän Dr. Hauschkan tuotteista seuraavia: illalla pesen meikit ekaksi puhdistusemulsiolla ja viimeistelen puhdistusvoiteella. Pesun jälkeen suihkuttelen kasvovesi spesialia, ei muuta. Aamulla laitan silmähohde-voidetta silmänympärysiholle ja kasvoille kvittenvoidetta, johon sekoitan tipauksen värinestettä, joka antaa kasvoille kauniin värin. Meikkivoidetta en enää tarvitse. Sitten päälle puuteria ja poskipunaa (nekin Dr. Hauschkaa) Olen aivan hullaantunut tästä sarjasta, kokemusta kohta 2 kuukauden ajalta ja iho koko ajan paranee.


      • oneheart
        Katarina kirjoitti:

        Mulla on jokseenkin sama ihotyyppi, ehkä vielä enemmän rasvoittuva ja käytän Dr. Hauschkan tuotteista seuraavia: illalla pesen meikit ekaksi puhdistusemulsiolla ja viimeistelen puhdistusvoiteella. Pesun jälkeen suihkuttelen kasvovesi spesialia, ei muuta. Aamulla laitan silmähohde-voidetta silmänympärysiholle ja kasvoille kvittenvoidetta, johon sekoitan tipauksen värinestettä, joka antaa kasvoille kauniin värin. Meikkivoidetta en enää tarvitse. Sitten päälle puuteria ja poskipunaa (nekin Dr. Hauschkaa) Olen aivan hullaantunut tästä sarjasta, kokemusta kohta 2 kuukauden ajalta ja iho koko ajan paranee.

        Mistä saa Dr. Hauschan tuotteita? Asun lähellä Savonlinnaa, mutta siellä ei luultavasti myydä niitä. Osaatko sanoa, mistä paikasta netissä niitä sais, mahd. edullisimmin?


      • = )
        oneheart kirjoitti:

        Mistä saa Dr. Hauschan tuotteita? Asun lähellä Savonlinnaa, mutta siellä ei luultavasti myydä niitä. Osaatko sanoa, mistä paikasta netissä niitä sais, mahd. edullisimmin?

        Itse ostin hauschan tuotteita sokokselta ja tyyriitähän ne on. Netistä löysi hyvinvoinnin.fi ja verkkoapteekki.fi sivut ja näistäkin vielä huomattavasti edullisempi on tuo verkkoapteekki. Tuotteet pitää maksaa netissä ja tulevat jopa omaan postilaatikkoon. Todella hyvä ja toimiva palvelu. Kahdesti olen tilannut yli 50euron lastin ja tuotteet ovat olleet kahden päivän kuluessa postilaatikossa. = ) Huomattava säästö tulee tuon verkkoapteekin kautta!


    • Iho

      Etsihän hoitola missä esim. MyoSkop-laite.
      Sillä saa ihmeitä aikaan.
      Sinulle sopivat tuotteet pitää tietenkin
      löytää, ruokavalio ja liikunta ok.
      Oletko tutustunut veriryhmän mukaiseen
      ruokavalio -kirjaan?

    • NorraSH

      Mulla tuli epätasainen iho heti, kun aloin joka aamu pyöräillä hirveässä kiireessä 5 km kouluun. Tietenkin meikit naamassa. Nyt kun koulu loppu tältä keväältä, eikä tarvitse hikihatussa ja meikit naamassa kuntoilla, niin iho on taas ihan normaalin silonen :)

    • Onnenposki

      Basiron voide siloitti mun ihon ja supisti ihohuokosia (todennäköisesti vähentämällä talin tuotantoa). Aknevoide kyseessä mutta auttoi epätasaisuuteen vaikka ei varsinaista aknea ollutkaan. Saa apteekista ilman reseptiä n 16e pieni tuubi joka riittänyt kohta vajaa puoli vuotta. Lähes päivittäin olen käyttänyt, ylläpitona riittäisi kai pari x/vko. Tulokset alkoi näkyä parin vkon kuluessa muistaakseni. Kannattaa kokeilla ennen kalliita kosmetiikkavoiteita. Voi tosin joillakin aiheuttaa herkistymistä. Vältettävä auringonottoa kasvoille hoidon aikana ja varauduttava että tyynyliinasta, kasvopyyhkeistä ymd lähtee väri ja pitkänpäälle kangas voi haurastua

      • katsokaapäivämäärää

        eiköhä aloittaja ole päässyt ongelmasta. Aloitus v.2005.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe