12-vuotiaalle kulmalävistys

Lapsi

Miten on? Saako vanhemman luvalla näin nuori(12 vuotta)ottaa kulmalävistyksen? Laittautetaanko kaikissa lävistysliikkeissä lävistyksiä ala-ikäisille vai onko joissakin ikäraja?

39

2349

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -sussa-

      noin nuorille ei laiteta lävistyksiä.. koska ihosi todennäköisesti venyy vielä. ja koru kasvee helpommin ulos

    • JennieF

      ei laiteta missään "kunnollisessa" paikassa, ehkä jossain hämärämmässä paikassa saatetaan laittaa, mutta en suosittele. Peruslävistyksiin ikäraja on siis ilman vanhempien lupaa 16-vuotta, vanhempien luvalla 15, ja joissain tapauksisssa 14-vuotta.

      • Lapsi

        Täytyy vielä odottaa pari vuotta. (:


      • Haloo....

        Se on liikekohtasta. Täälläpäin liikkeessä on 15v. raja ilman vanhemman suostumusta ja vanhemman suostumuksella nuorempikin saa...


      • ...
        Haloo.... kirjoitti:

        Se on liikekohtasta. Täälläpäin liikkeessä on 15v. raja ilman vanhemman suostumusta ja vanhemman suostumuksella nuorempikin saa...

        Kyylä minun kaverilleni laitettiin kulmalävistys kun hän oli 12 vuotias.


      • JennieF
        Haloo.... kirjoitti:

        Se on liikekohtasta. Täälläpäin liikkeessä on 15v. raja ilman vanhemman suostumusta ja vanhemman suostumuksella nuorempikin saa...

        kamalasti, mutta ainakin suurimmassa osassa liikeistä on ikäraja 16-vuotta, ilman vanhempien lupaa. Ja pointti oli se, että varmaan aika harvassa paikassa tehdään 12-vuotiaalle minkäänlaista lävistystä.


      • BaaBo

        laitettiin napakoru ja oon 13 :)
        miksei siis kulmakoruu laiteta 12 veelle? :o


      • JennieF
        BaaBo kirjoitti:

        laitettiin napakoru ja oon 13 :)
        miksei siis kulmakoruu laiteta 12 veelle? :o

        sen takia että harva 12-vuotias on oikeasti ottanut selvää lävistyksen riskeistä, ja tuskin kovin monella sen ikäisellä on kärsivällisyyttä ja kiinnostusta puhdistaa lävistystä oikein, kun ei sitä tunnu löytyvän vanhemmiltakaan.

        Ja aika monella 12-14-vuotiaalla lävistys on vaan hetken huuma, "pakko saada kun ne on niin ihQja! ja kaverillakin on!" en siis toki tarkoita kaikkia, mutta valitettavan moni ajattelee noin. Kuitenkin, jos hoidon laiminlyö ja onnistuu tulehduttamaan lävistyksen, tai sitten antaa lävistyksen kasvaa ulos ja repäisee sen johonkin, voi tulla rumaa jälkeä.


      • napakoru <3
        BaaBo kirjoitti:

        laitettiin napakoru ja oon 13 :)
        miksei siis kulmakoruu laiteta 12 veelle? :o

        ai laitettiinko sulle 13 vuotiaana napakoru ilman lupaa ;) .. minäkin olen 13 vuotias ja haluaisin napakorun mutta vanhemmat eivät anna lupaa


      • Anonyymi

        hehhe kuule ite sain 10 vuotiaana nenäkorun koska halusin🥹


    • rdid

      Mulle tehtiin eka napaläväri 12-vuotiaana.
      Ja Kunnollisessa liikkeessä.
      Ja muitakaan lävistyksiä tehdessä ei ole ikää kyllä paljon kyselty (on siis ollut vanhemman suostumus) ja eri liikkeessä olen läväreitä tehny.
      Mulla siis on smiley,huuli- ja kaks napalävärii ja
      oon 14v.

      • Lapsi

        ...käydä kyselemässä noista liikkeistä, että miten asia on täälläpäin. (:


      • dinna

        Uimarannalla kerran näin yhellä n. 9 v. tytöllä jo napa lävärin..


      • d44:)
        dinna kirjoitti:

        Uimarannalla kerran näin yhellä n. 9 v. tytöllä jo napa lävärin..

        Tota ite aattelin pyytää kulmakorun kun täytän 13 pian, ja joo oon ottanu selvää riskeistä !ELi joo oon kuullu et on pieni riski et voi halvaantuu? tai näin olen kuullu mutta siskokin otti kai 14 wee. ja nykyää kaikilla on nii ei oo nii isohomma! Tosin kun kerroin mun bestalle et haluun kulmakorun se luuli et kusetin sitä xD mutta jooh nykyään niitä on niin nuorilla et kyä . kaiken ikäsille niitäkin tehää .: D


      • aapuva
        d44:) kirjoitti:

        Tota ite aattelin pyytää kulmakorun kun täytän 13 pian, ja joo oon ottanu selvää riskeistä !ELi joo oon kuullu et on pieni riski et voi halvaantuu? tai näin olen kuullu mutta siskokin otti kai 14 wee. ja nykyää kaikilla on nii ei oo nii isohomma! Tosin kun kerroin mun bestalle et haluun kulmakorun se luuli et kusetin sitä xD mutta jooh nykyään niitä on niin nuorilla et kyä . kaiken ikäsille niitäkin tehää .: D

        jos kaikki sinun ikäiset hyppää kaivoon niin hyppäät varmaan perässä...


      • dsrgtijaspo
        aapuva kirjoitti:

        jos kaikki sinun ikäiset hyppää kaivoon niin hyppäät varmaan perässä...

        useimmissa liikkeissä on ikäraja tosiaan se 15w. ihan tiedoksi kaikille kakruille.
        ilman muuta vanhempien suostumuksella/luvalla ja mielellään myös läsnäoloa.

        mutta taas toisaalta se 16 -ikäraja on suotava (y) tai täysi-ikänen.


    • 5moreminutes

      Mun kaveri sai ihan sen kulmalävärin [kunnon liikkeestä] ja se on kans 12.

    • repikääsiitä

      voivoivoivoi kuules kun voi ottaa vaikka sonninrenkaan 10 vuotiaana jos on vanhempien lupa



      ja mä sain 12 vuotiaana nenäkorun - vanhempien luvalla

    • 14356

      Oon 13, halunnut snakebiteseitä ehkä vitosesta asti. Kohta saane hkä :)

    • ihaa332

      joo tota...mä sain septum lävärin ku olin 11 ja olin vitosella :DDD sitte ku olin 12 sain labretin sivulle.Sitte sain toisen labretin sivulle :>> sitte oli snakebitesit ^:).
      sitte sain napalävärin.siitä kome päivää eteenpäin ja sitte sain tonguewebin. Ja oon nytte 16 , mutta seuraavassa kuussa 17.

      ps.en ehota sua ottamaan sitä kulmalävärii jos vanhempana et haluu enää sitä.

      mut peace kumminki (;

      • repikääsiitä

        mitäs vittua:D sonnin rengas vitosella. täytyy sulatella asiaa...



        ... onks pysyny? se lävistys siis:D


    • moee (=

      näin yhes tapahtumas 5 vuotiaalla kulmalävärin !

    • Vivutti

      Moikka oon 11vuotias ja täytän muutaman kuukauden päästä 12 (: joten haluaisin laberetin mutta äiti on sitä vastaan. Haluaisisin ottaa sen sitten itse ja haluaisisin tietoa miten tekisin sen ja mitä tarvitsen :) Mulla on korvissa 4 reikää molemmissa mutta sattuuko Laberet kiitos etu-käteen (:

    • Onneevaa...

      Jos sun äiti on vastaan sitä ni ei sun kannata ottaa todellakaan.
      Koska kun jos meet ite neuloineen reikää tekee niin arvaavaan jos vedät ite suoneen ja puelet naamast halvautuu. Et ei se sit oo kivaa, osit vaan oottanu et tulee ikää lisää ja meet ammattilaiselle.

      Ku jos et ees tiiä nyt vielä et miten tekisit ja mitä tarviit. Ihan perus neulan apteekista joka on oikeen kokonen ynnä muuta, mut sit sit on se, et sä et saa ostaa ton ikäsen semmost neulaa. Ja sit ei kannata mitään tavallisel pakteerisel neulal sörkkii kasvoi jos ei ees osaa/tiiä et on _tosi_ hyvin puhdistettu. Mut sanonpahavaa et ei kannata... Mut omapa on naamas jos lärvi tulehtuu tai vedät suoneen. (:

      Ja tiedoks et se sattuu aika paljoon enemmän kun korvikset, tosi monen mielestä. Ja arvaa kuinka paljon ku itse menee vetää, kun ei osaa kattoo mis menee suonet, ja miten lujaa se oikeesti pitää vetää, se reikä...

      Mut onnee sinulle. (;

    • öhömmm...

      ööööö????ainaki mones paikas minimi raja on 13...et ei khyl oo jossain tapauksissa 14!!!!itekki meen kuha tulee 13 täytee nii huuulee ottaa .....:)

    • ju

      Annetaankohan oulussa ottaa kulmalävistystä 14 vuotiaalle vanhemman luvalla??

    • Hullujen hommaa

      Miksi pilaatte naamanne???????????????????

      • kapteeni kaihi

        Painukaa ny jo kukkahattutädit vittuun täältä huutelemasta. Itelläski o varmaa korvikse korvissa - neki on lävistyksiä siinä missä esim. nenäläväri. Kaksinaismoralistit, ai että ootte ihania


    • caps1lock

      moii :) oon 14-v tyttö ja haluisin tietää vähä kokeneemmilta mikä läväri kannattais ensikertalaisen halukkaan ottaa. Mietin ite kulmaa, mut onko huuliläväreis kauheehoito??MIten niitä sitte pitäis hoitaa? pliiiiisss helppiii

      • qwertyky

        Kaikissa lävistyksissä on oma hoitamisensa paranemisaikana. Mieti tarkkaan minkä lävistyksen todellakin haluat ja mikä siusta sopii omaan naamaan. Ei sillä ensikertalaisuudella ja "ensimmäinen läväri, joten haluan jonkun helpon" ole niinkään väliä. (:
        Huulella ja kulmalla on vieläpä sama paranemisaika, noin 2-3kk.


    • minä_vaa

      Mä haluisin tietää et saako jyväskylästä kulmakoruu 12-vuotiaana .
      Mun kaveri ainaki otti nenäkorun 12-vuotiaana jostai mut en tiiä et mistä.
      Mun äiti on jo sanonu et sille sopii se et otan sen lävärin jos vaa löytyy joku paikka josta 12-vuotias saa lävärin, täytän 6kk:n päästä 13 ja en jaksais oottaa nii kauan .
      Haluisin sen lävärin enne kesäloman loppumista ku meen sit yläasteelle.
      Mut kannattaako lävärii ottaa helteillä ku en oo varma et voiks se tulehtuu sillo helpommi tai jtn :_D haluisin mielipiteitä kiitos ^^

    • 12vuotias :))

      oon 12 ja aijon ottaa kulmakorun . ! oon kattonu todella paljon netistä tietoo kulmakorusta , sen vaaroista , siitä et se kasvaa ulos ajan myötä ja et näkö voi mennä ja vastaavaa ! ja silti haluun riskeerata näköni ! :) mun mielestä se on vaan niin kiva ja sittenku se kasvaa ulos , otan kulmakorun toisen kerran , eri puolelle :)

    • punkette

      Itse olen 18 ja lävistyksiä löytyy monta, napa, posket,septum, snakebitesit, kiele, venytykset 24mm, rusto ja inner conc. Ja tiedän että on varmasti turha kommentti mutta _älkää_ ottako lävistyksiä niin nuorena. Itse otin kielikorun ensimmäisenä lävistyksenä 16 vuotiaana ja olen senkin jälkeen ehtinyt hyvin näitä ottaa. 12-vuotias on LAPSI jolle ei kuulu kenenkään antaa vastuuta huolehtia ylimääräisestä itseaiheutetusta terveys riskistä koska 12 vuotias tuskin ymmärtää riskejä täysin, ja hoitokin voi mennä hieman heikosti. Toki myös 16-vuotiaista löytyy paljonkin ihmisiä, jotka eivät riskejä tai hoidon tärkeyttä ymmärrä. Itse en tekisi lävistystä alle 16-vuotiaalle, enkä myöskään vanhempana antaisi lapsen ottaa ennen tuota 16-vuoden ikää. Muistakaa että kyllä niitä ehtii ottaa myöhemmin ja kun otatte ni pitäkää huolta turvallisuudesta ja hygieniasta. Ja tuo 12vuotias tuossa joka ilmoitti että häntä ei haittaa riskeerata näköään... älä ota muutamaan vuoteen ainoatakaan lävistystä. Itsellä kielenhalkaisu ollut harkinnassa jo muutaman vuoden ja kohta päästään toteuttamaankin. Siinä on riskinsä, joten olen kuluttanut aikaa myös hyvän ajankohdan, tekijän ja muun hoitoon ja ennaltaehkäisyyn.

    • EmoGIRLpiercing1995

      mulla menee NIIN hermot tolla kysymyksellä joka on joka vltun lävistys keskustelus ! Tässä lukekaa ja ottakaa opiksenne ! Lävistyksien ikäraja on suurimmassa osassa 16,v ja sitä alle saa vain vanhemman luvalla mutta jotkut eivät edes tee alle 18,v ja jotkut tekevät kaiken ikäisille! SE RIIPPUU SIITÄ VITUN LÄVISTYS PAIKASTA! Ei ole olemassa mitään lävistyksien ikäraja lakia et se riippuu siit mestast. Ja voooih on niin säällittävää lukee tälläst paskaa jotai 12vuotiait :DD ite otin ekan lävistykse 11,veen mut olin sillo jo enemmä ko kakara ko neitsyys lähti eka :;;;)

    • punkette

      Minä ainakin sain ilman vanhemman lupaa nenälävistyksen mutta kun kävin napaa ja kielilävistystä tekemässä niin piti olla vanhemman lupa. Enpä tiedä mistä johtuu...

    • KayPoP

      Olin itse 12 vuotias kun otin kulmalävistyksen, mutta oli molempien vanhempien luvat ja oli ihan ammattilaisliike. En ole varma missä paikoissa alle 14 - vuotiaat saa ilman vanhempien lupaa, mutta jos luvat on, niin minun mielestä ainakin saa! :)

    • looooooooool

      miten kulmakoru voi huonontaaa näköä???

    • DJTeddy

      Itsellä on sama juttu käyny mieles, saako jostain näin nuori (13v.) kulmakorua? Itse olen käyttänyt tiedon hankintaan (vaarat, hoito, puhdistus, riksit, ikärajat yms.) monen monta iltaa. Voihan se 12 v. kasvaa ulos aika helposti, mutta mä olen 13, 174 cm. pitkä, ja pitäis kasvaa vielä, ehkä 5 cm (?) siihen mennessä, että olen aikuinen. Tälläisen tiedon sain siis terveystarkastajalta.

      Ja sehän riippuu paljon lävistyspaikasta, mikä ikäraja siine sitte on. Poikkeuksia kuitenkin on.

    • Anonyymi

      Ite ainakin sain noin 8v ekat korvalävistykset, sitten noin 10v toiset nyt täytän kohta kolmetoista ja haaveilen napakorusta(;

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe