viinirypäleitä

grapes

Olen viidessä viikossa saanut painoa pudotettua n.6kiloa. Yhtään en ole paastonnut, vaan syönyt hyvin, eikä nälkää ole tarvinnut tuntea. Olen syönyt joka päivä paljon viinirypäleitä, noin kilon verran. Sellaiset pienet on hyviä, mutta monet suuremmat ei ole. Lisäksi on mennyt aprikooseja, päärynöitä ja nektariineja. Muutamia kalapuikkoja tulee syötyä ja pakastekalaa sekä vihanneksia. Leipää olen vain hieman maistellut. Tämä on hyvin helppoa ja paino alenee tasaisesti 200-300grammaa päivässä.

Todella tärkeä juttu on korkean verenpaineen aleneminen. Se on alentunut n.30mm.
Minun pitää tarkkailla myös verensokeria, mutta se on pysynyt hyvissä lukemissa.

Alentunut paino pitää sitten pystyä myös pitämään, mutta tässä systeemissä on toivoa siitäkin. Epäilen paljon leivän syönnin olevan lihottavaa.

16

1939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihis

On ihan hienoa, että syöt paljon hedelmiä, mutta tiedät varmasti itsekin, että pitkällä tähtäimellä ruokavaliosi on auttamattomasti yksipuolinen. Jos ajattelet laihtumista ja terveyttä niin jätä ne kalapuikot sinne pakastealtaaseen ja osta mieluumin oikeaa kalaa (sitäkin monipuolisesti eikä pelkkää seitä).
      Käytätkö maitotuotteita laisinkaan? Proteiininsaantisi taitaa olla aika vähäistä muutenkin, et kertonut paljonko lihaa ja kanaa syöt päivässä.
      Myöskään leipä ei ole peikko, kunhan syöt täysjyväleipää ja kohtuuden rajoissa tietenkin. Puurotkin on hyvää ruokaa.

• grapes

Nyt on vain niin,että jos syö "terveellisesti", niin silloin ei laihdu, vaan lihoo. Terveyttä on se, jos saa korkean verenpaineen alenemaan ja yleensä painon laskemaan. Meillä ei suinkaan ole puutetta terveellisestä ruuasta, vaan sitä on liikaa. Nälkiintyminen on meille terveellistä.
        Sitten on myös niin, ettei tarvitse turhantarkasti syödä aina samalla lailla joka aterialla. Joskus vaihdan aterian aivan muuksi. Kuitenkin päälinja on viinirypäleet ja hedelmät.

Pahin este laihtumiselle on juuri tuo huoli omasta terveydestään. Pitää olla peloton ja ottaa nälkiintymisen riski. Se vie hyviin tuloksiin. Tarkoitus on tietysti muuttaa edelleen ruokavaliota, kun ei enää tarvitse pudottaa painoa.
        Tämä viinirypälejuttu on kuitenkin systeemi, joka toimii. Muuta toimivaa systeemiä en tunnekaan.

Tämä juttu meni väärälle palstalle, kun en lukenut tarkasti otsikoita.

• laihis
        grapes kirjoitti:

Nyt on vain niin,että jos syö "terveellisesti", niin silloin ei laihdu, vaan lihoo. Terveyttä on se, jos saa korkean verenpaineen alenemaan ja yleensä painon laskemaan. Meillä ei suinkaan ole puutetta terveellisestä ruuasta, vaan sitä on liikaa. Nälkiintyminen on meille terveellistä.
        Sitten on myös niin, ettei tarvitse turhantarkasti syödä aina samalla lailla joka aterialla. Joskus vaihdan aterian aivan muuksi. Kuitenkin päälinja on viinirypäleet ja hedelmät.

Pahin este laihtumiselle on juuri tuo huoli omasta terveydestään. Pitää olla peloton ja ottaa nälkiintymisen riski. Se vie hyviin tuloksiin. Tarkoitus on tietysti muuttaa edelleen ruokavaliota, kun ei enää tarvitse pudottaa painoa.
        Tämä viinirypälejuttu on kuitenkin systeemi, joka toimii. Muuta toimivaa systeemiä en tunnekaan.

Tämä juttu meni väärälle palstalle, kun en lukenut tarkasti otsikoita.

Minä olen laihtunut kohta 12 kiloa terveellisellä ja monipuolisella ruokavaliolla ja monipuolisella liikunnalla. Minä en halua olla pelkästään hoikka vaan myös terve enkä ole laihtuessani nähnyt nälkää. Myös verenpaineeni, kolesterolini ja muutkin arvot ovat hyvät, tosin niissä ei koskaan ole ongelmaa ollutkaan, vain painossa.

Laihdut nyt nopeasti ja on tietysti hyvä että verenpaineesi on laskenut kun se on ollut korkea, mutta tuon kuurin tulokset voi näkyä vasta pitkän ajan kuluttua. Toivottavasti käytät ainakin ravintolisiä.

• grapes
        laihis kirjoitti:

Minä olen laihtunut kohta 12 kiloa terveellisellä ja monipuolisella ruokavaliolla ja monipuolisella liikunnalla. Minä en halua olla pelkästään hoikka vaan myös terve enkä ole laihtuessani nähnyt nälkää. Myös verenpaineeni, kolesterolini ja muutkin arvot ovat hyvät, tosin niissä ei koskaan ole ongelmaa ollutkaan, vain painossa.

Laihdut nyt nopeasti ja on tietysti hyvä että verenpaineesi on laskenut kun se on ollut korkea, mutta tuon kuurin tulokset voi näkyä vasta pitkän ajan kuluttua. Toivottavasti käytät ainakin ravintolisiä.

>>tuon kuurin tulokset voi näkyä vasta pitkän ajan kuluttua.

Puhut varmana sellaisista asioista, joista et tiedä mitään. Sinä et tiedä, mitä minä syön ja miten paljon. Et tiedä sitäkään, mitä ruoka-aineissa on ja miten ne kehossa vaikuttaa.

Vain mitatut arvot ovat varmoja. Ihminen ei kuole, eikä mitenkään vahingoitu, vaikka olisi syömättäkin muutaman viikon. Siksi hätääntyminen hyvän ravinnon puolesta on turhaa.
        Pitkän ajan kuluessa ehtii syömään vaikka mitä.

Yleensä on tunnettua, että mitkään laihdutusmenetelmät eivät toimi tai ovat mahdottomia seurata. Toinen syy on se, etteivät monetkaan ihmiset halua kuluttaa paljon aikaa vain ruuan miettimisessä. Sellainen minäkin olen. En ole ikinä nähnyt toimivaa ja helppoa laihdutusmenetelmää. Jos nyt keksin sellaisen, olen siitä hyvin tyytyväinen.

Tässä on vain se ongelma, että hyviä viinirypäleitä on harvoin saatavilla. Tämä sattui nyt olemaan syksyllä torikauppiaalla. Muutaman päivän kuluttua se on ohi. Paikallisissa liikkeissä on harvoin hyviä rypäleitä.

Kyllä pelkillä hedelmilläkin varmaan eläisi aivan hyvin. Onhan niissä monipuolisesti ravintoaineita, vaikka pienemmissä määrin.

Nyt minulla ei ole enempää tästä sanottavaa.

• ...................
        grapes kirjoitti:

>>tuon kuurin tulokset voi näkyä vasta pitkän ajan kuluttua.

Puhut varmana sellaisista asioista, joista et tiedä mitään. Sinä et tiedä, mitä minä syön ja miten paljon. Et tiedä sitäkään, mitä ruoka-aineissa on ja miten ne kehossa vaikuttaa.

Vain mitatut arvot ovat varmoja. Ihminen ei kuole, eikä mitenkään vahingoitu, vaikka olisi syömättäkin muutaman viikon. Siksi hätääntyminen hyvän ravinnon puolesta on turhaa.
        Pitkän ajan kuluessa ehtii syömään vaikka mitä.

Yleensä on tunnettua, että mitkään laihdutusmenetelmät eivät toimi tai ovat mahdottomia seurata. Toinen syy on se, etteivät monetkaan ihmiset halua kuluttaa paljon aikaa vain ruuan miettimisessä. Sellainen minäkin olen. En ole ikinä nähnyt toimivaa ja helppoa laihdutusmenetelmää. Jos nyt keksin sellaisen, olen siitä hyvin tyytyväinen.

Tässä on vain se ongelma, että hyviä viinirypäleitä on harvoin saatavilla. Tämä sattui nyt olemaan syksyllä torikauppiaalla. Muutaman päivän kuluttua se on ohi. Paikallisissa liikkeissä on harvoin hyviä rypäleitä.

Kyllä pelkillä hedelmilläkin varmaan eläisi aivan hyvin. Onhan niissä monipuolisesti ravintoaineita, vaikka pienemmissä määrin.

Nyt minulla ei ole enempää tästä sanottavaa.

"Kyllä pelkillä hedelmilläkin varmaan eläisi aivan hyvin. "

PELKILLÄ hedelmillä ei kyllä eläisi. jonkin aikaa tietysti, mutta ei kovin pitkään.

• Johanna
        ................... kirjoitti:

PELKILLÄ hedelmillä ei kyllä eläisi. jonkin aikaa tietysti, mutta ei kovin pitkään.

Ja kun vertailee eri hedelmien kaloreita, niin viinirypäleissä on aika paljon. Mutta kukin tyylillään. Itse olen vaihtanut ne herkuks suklaan tilalle. Tosi herkkuja, siinä ollaan samaa mieltä.
        Tsemiä laihduttajille. Nyt töiden pariin.

• grps
        ................... kirjoitti:

Suuret apinatkin elää ilman maanviljelystä ja kauppoja. Viljaa niillä ei ainakaan ole ja lihaakin on kai hyvin harvoin.
        Viinirypäleiden ja hedelmien lisäksi syön syön tietysti muutakin, mutta pieniä määriä. Ei se yhtään haittaa painonpudotusta, jos syö kalaa muutaman kerran viikossa.

• grps
        Johanna kirjoitti:

Ja kun vertailee eri hedelmien kaloreita, niin viinirypäleissä on aika paljon. Mutta kukin tyylillään. Itse olen vaihtanut ne herkuks suklaan tilalle. Tosi herkkuja, siinä ollaan samaa mieltä.
        Tsemiä laihduttajille. Nyt töiden pariin.

>>Itse olen vaihtanut ne herkuks suklaan tilalle.

Älä höpsi! Suklaa ja viinirypäleet eivät ole vähääkään toisiaan vastaavia.
        Kukaan vastaajista ei ole ottanut huomioon, että kerron jo tapahtuneesta asiasta. En kerro luuloja.
        Tämähän on toiveitten täyttymys. Paino putoaa ilman mitään kärsimyksiä.

Monet vastustavat minua ravintotietämyksensä perusteella. Kuitenkin vain saavutetut tulokset ovat merkittäviä tosiasioita. Kaikki on mitattavissa, vyötärön ympärysmitta, paino, verenpaine, verensokeri, sydämen lyöntitiheys, fyysinen kunto. Jos jotain huononemista ilmenee mittauksissa, se on merkittävää. Pelkät arvailut ravintotietämyksen perusteella eivät ole pakottavia tosiasioita.

• näreet

Minäkin olen löytänyt itselleni sopivan painonpudotus ja hyvänolon ruokavalion. Vähensin lihan ja kalan syöntiä todella reippaasti. En syö edes joka päivä näitä ja silloin kun syön niin pieniä määriä. Vihanneksia, hedelmiä, marjoja, kokojyväleipää tai puuroja ja silloin tällöin hapanmaitotuotteita. Siinä suunnilleen ruokavalioni. Rasvaa käytän tietenkin vähän. Olo on mainio, kuin olisin uudestisyntynyt, ja paino putoaa hyvää vauhtia. Kukaan ei voi sanoa toiselle että sinä syöt täysin väärin. Jokainen, ainakin aikuinen joka on vähänkin perillä ravintoasioista, osaa syödä riittävästi ravintoaineita, vitamiineja ja kivennäis- ja hivenaineita. Oma kroppa kyllä tietää, mikä on hyväksi.

• kokemus porkkanoista

En tiedä, tuleeko kyllästyminen rypäleisiin, mutta minä kyllästyin lopullisesti porkkanoihin taannoisella kuurilla. Nyt ei tee tippaakaan mieli porkkanoita! Saan kyllä niitä paloina pakastevihanneksissa, mutta en vain viitsi kuoria ja syödä raakoja, vaikka tiedän, että raa'an porkkanan glykeeminen indeksi on paljon alhaisempi kuin keitetyn.

Jatka toki kun olet löytänyt toimivan konstin, mutta oletko tullut ajatelleeksi, miten paljon säilöntä- ja torjunta-aineita tulee rypäleiden kuorista? Pienten marjamaisten hedelmien kuorilla on laaja pinta-ala, joten ei ehkä kannattaisi ainakaan jatkaa niiden syömistä joka päivä.

Nykyään täytyisi sen takia vaihdella ruokia, ettei saisi yhden ja saman ruokalajin torjunta-aineita liikaa. Omenat voi kuoria, appelsiinit pitääkin, samoin banaanit. Kerran joku lääkiksen opiskelija oli varoittanut just rypäleistä saatavasta valtavasta torjunta-ainemäärästä. Vaikka ne peseekin, tietysti. Mutta tähän olisi parasta saada selvyys joltakin asiantuntijalta, enkä ole sellainen.

Kun olin käymässä Norjassa 80-luvun puolivälissä, minulle kerrottiin, ettei Norjan tullilaboratorio tutkinut silloin juuri ollenkaan tuontihedelmiä, ei ainakaan yhtä järjestelmällisesti kuin meillä tehdään. Mutta silti, vaikka torjunta-aineita olisikin hyväksyttävän vähän, ei ehkä kannattaisi syödä suuria määriä päivästä toiseen hedelmiä, joissa on melko varmasti jäämiä näistä myrkyistä.

• grps

Porkkanat ei ole terveellistä, jos niitä syö liian paljon. En muista enää mitä niissä on, mutta jonkinlainen myrkytys siitä seuraa.
        Viinirypäleitten päällä on se ruiskutettu kasvinsuojeluaine. Se näkyykin siinä ja maistuu vähän töhnälle. Aina minä ne huuhdon kraanan alla. Ei niihin kyllä kyllästy kokonaan, mutta joskus kaipaa muutakin.

Minulla oli tapana syödä pieniä viinirypäleitä vatsa täyteen, kun asuin Austraaliassa. Toinen herkku oli lehtisalaatti ja vielä kolmas oli eräs keltainen kurpitsa. Sitä ei saa varmaan Suomessa.
        Myös porkkanat oli erittäin hyviä, kun ne oli vain muutama tunti aikaisemmin maasta otettuja. Niitä minä keittelin höyryssä.
        Silloin oli vyökin kymmenen senttiä lyhyempi kuin nyt.
        Nyt alan syömään vaihtelevammin erilaisia muita ruokia mutta vähän.

• Kyproksella
        grps kirjoitti:

Porkkanat ei ole terveellistä, jos niitä syö liian paljon. En muista enää mitä niissä on, mutta jonkinlainen myrkytys siitä seuraa.
        Viinirypäleitten päällä on se ruiskutettu kasvinsuojeluaine. Se näkyykin siinä ja maistuu vähän töhnälle. Aina minä ne huuhdon kraanan alla. Ei niihin kyllä kyllästy kokonaan, mutta joskus kaipaa muutakin.

Minulla oli tapana syödä pieniä viinirypäleitä vatsa täyteen, kun asuin Austraaliassa. Toinen herkku oli lehtisalaatti ja vielä kolmas oli eräs keltainen kurpitsa. Sitä ei saa varmaan Suomessa.
        Myös porkkanat oli erittäin hyviä, kun ne oli vain muutama tunti aikaisemmin maasta otettuja. Niitä minä keittelin höyryssä.
        Silloin oli vyökin kymmenen senttiä lyhyempi kuin nyt.
        Nyt alan syömään vaihtelevammin erilaisia muita ruokia mutta vähän.

söimme paljon juuri niitä pieniä rypäleitä, koska meille sanottiin hotellissa, ettei niissä ole säilöntäaineita, koska ne olivat peräisin lähellä sijaitsevalta viinitarhalta. On sellaisia tännekin tuotu, hyvin pieniä ja siemenettömiä, mutta pitkän kuljetuksen ja varastoinnin takia niihin pitää kait jotain säilövää ainetta ruiskuttaa.

Sama juttu eri kalalaatujen käytössä: silakoita ei saisi syödä liikaa, eikä samaa kalalaatua päivästä toiseen. Emme taida enää elellä paratiisissa!

Itse asiassa minäkin ostelin pari viikkoa sitten rypäleitä, kun joku sanoi, että niissä on tryptofaania, jolla on joku yhteys mielihyvähormoneihin. En tiedä, pitäisi minunkin ensin vähentää muuta syömistä, sillä painoni vaan nousi entisestään!

• grps
        Kyproksella kirjoitti:

söimme paljon juuri niitä pieniä rypäleitä, koska meille sanottiin hotellissa, ettei niissä ole säilöntäaineita, koska ne olivat peräisin lähellä sijaitsevalta viinitarhalta. On sellaisia tännekin tuotu, hyvin pieniä ja siemenettömiä, mutta pitkän kuljetuksen ja varastoinnin takia niihin pitää kait jotain säilövää ainetta ruiskuttaa.

Sama juttu eri kalalaatujen käytössä: silakoita ei saisi syödä liikaa, eikä samaa kalalaatua päivästä toiseen. Emme taida enää elellä paratiisissa!

Itse asiassa minäkin ostelin pari viikkoa sitten rypäleitä, kun joku sanoi, että niissä on tryptofaania, jolla on joku yhteys mielihyvähormoneihin. En tiedä, pitäisi minunkin ensin vähentää muuta syömistä, sillä painoni vaan nousi entisestään!

>>En tiedä, pitäisi minunkin ensin vähentää muuta syömistä, sillä painoni vaan nousi entisestään!    

Pitäisi syödä ne rypäleet ensin, eikä jälkiruokana.
        On niissä aika paljon energiaa.

Silakoissa on dioksiinia, joka on sellainen myrkky, ettei mikään määrä ole vaaraton. Se voi aiheuttaa geenimuutoksia. Sopiihan se tietysti oikein vanhoille, joiden geeneillä ei enää ole väliä.

• olet onnistunut
        grps kirjoitti:

>>En tiedä, pitäisi minunkin ensin vähentää muuta syömistä, sillä painoni vaan nousi entisestään!    

Pitäisi syödä ne rypäleet ensin, eikä jälkiruokana.
        On niissä aika paljon energiaa.

Silakoissa on dioksiinia, joka on sellainen myrkky, ettei mikään määrä ole vaaraton. Se voi aiheuttaa geenimuutoksia. Sopiihan se tietysti oikein vanhoille, joiden geeneillä ei enää ole väliä.

...herättämään mielenkiintoni siihen, että täytyy ensin löytää keino katkaista syömiskierre. Sulla se on tapahtunut viinirypäleiden avulla, joku toinen löytää toisenlaisen keinon.

Siinähän asian ydin, onnistua kertomaan keholleen, että vanha meno saa riittää, eikä "ny tuu toistaseks, anteeks vaan, muuta kuin tällasta sapuskaa". Vaikeinta on kuitenkin vielä edessäpäin, kun taas alkaa syödä muutakin. Miten sitten estää taas painonnousu?

Neuvoista ei ole täällä ainakaan pulaa, mutta minulle olis kans hyväksi löytää oma juttu, ja vähät välittää siitä, miten muut sen tekevät, kunhan keino ei tuhoa terveyttäni.

• omalla tyylillään menevä

ONNEA SINULLE! Varmasti hieno tunne kun paino on pudonnut!

Ja mikä ihme siinä on, että näillä palstoilla pitää kaikkien heti ruveta mollaamaan toisten laihdutuskeinoja? Jokainen tiputtaa tyylillään painonsa. Kyllä varmasti kaikki tietävät, että pitkäjänteinen painonpudotus on järkevintä, mutta ihmiset haluaa tuloksia nopeasti ja muutenkin tuollainen voi olla todella hyvä alkusysäys painonpudotukseen. Joten taplaillaan jokainen omalla tyylillämme, kaikki ihmiset ovat erilaisia ja toiselle sopivat erilaiset pudotuskonstit kuin taas jollekulle toiselle ;) Senhän nyt luulisi olevan päivänselvää.

• grps

Kyllä se aika vaikeaa oli, kun lääkäri sanoi, että painoa pitäis pudottaa. Silloin ei tiedä, miten alottaisi. Paasto siinä tulee heti mieleen, mutta ei sitä mielellään tee. Tällainen rypäleitten syönti ei tunnu missään. Siksi se on hyvä tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe