istuinkyhmyn kipeytyminen...

mie

onko kenelläkään ollut vaivana istuinkyhmyn seudun kipeytyminen juostessa? itse olen kärsinyt vaivasta kohta puolitoista vuotta. pidin viime syksynä pitkän tauon kuntoilusta kun jalka oli todella pahana, puutui selästä jalkapohjaan. keväällä aloittelin juoksemista ja aluksi jalassa ei ollutkaan kipua mutta kun kesä alkoi lähestymään niin kípukin alkoi.

nyt en ole taas juossut muutamaan kuukauteen koska parin kilometrin jälkeen kipu alkaa taas tuntumaan. Kipuilu alkaa myös kävellessä, joskus jopa ihan shoppailessa.

pakara on kuvattu rönteginillä eikä mitään löytynyt. näkisköhän magneettikuvauksella jotain? on hierottu, annettu ultraa ja sähköä, on pidetty lepoa. Nyt alkaa jo pääkin hajoamaan kun ei pääse juoksemaan ja kelit on mitä parhaimmat...

5

8669

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmm

mikä on istuinkyhmy?

• mie taas

istuinkyhmy sijaisee pakarassa, se on se jonka päällä istut. se luu! kipeytyminen tapahtuu siis istuinkyhmyn seudulla olevien lihasten kiinnikkeissä tai jossain...siis kipeytyykö kenelläkään pakaranposki? hih mikä sana...

• kyhmy
        mie taas kirjoitti:

istuinkyhmy sijaisee pakarassa, se on se jonka päällä istut. se luu! kipeytyminen tapahtuu siis istuinkyhmyn seudulla olevien lihasten kiinnikkeissä tai jossain...siis kipeytyykö kenelläkään pakaranposki? hih mikä sana...

oikeanpuolen istuinkyhmyn pitkäaikaisesta istumakivusta olen kärsinyt noin kolme vuotta talvikaudet ovat pahimmat kun joutuu paljon istumaaan . Nyt kivut ovat olleet jatkuvia noin puolivuotta ja jatkuvat edelleen kipusäteilyä lähilihaksistoissa särkylääkkeillä ne ei helpota ainakaan minulla .Kävellessä tuntuu joskus pistelyä pakaran alla istuessa pitää jatkuvasti vaihtaa asentoa kokeilee korvien välisssä olevaa hermoa ..

• Parrujalka

Minulla oli joskus salaperäisiä kipuja joihin lääkärit löytäneet mitään syytä mistään . Lenkkikaveri kehoitti menemään kiropraktikolle. Aikani kiroiltuani kipujeni kanssa menin paikkakunnalla olevan kiropraktikon luokse ja hän sai kipuni katoamaan hoidoillaan kolmessa viikossa.

Lisäksi minulla on hyviä kokemuksia urheilulääkärien käytöstä. Heilläkin on kokonaisvaltaisempi näkemys urheilun aiheuttamista vammoista kuin terveyskeskuslääkäreillä.

En nyt väitä että kiropraktikko olisi juuri se joka sinut voisi parantaa mutta heillä on kuitenkin hieman kokonaisvaltaisempi näkemys ihmisen kehosta ja siitä mistä vammat aiheutuvat ja miten niitä parannetaan.

Omalla kokemuksella voin sanoa että usein lääkärit hoitavat vammaa eiväkä sitä mikä vamman aiheuttaa.

• ...

Minulla on istuinkyhmyn lihaksen ja luun välinen osa tulehtunut. Aluksi se oli vain vähän kipee mutta pikku hiljaa se alkoi jo tuntua kun juoksi vaikka bussiin. Kävin fysioterapeutilla ja hän määräsi minut lääkärille. Siellä todettiin tulehtuma ja sain pari kuukautta liikunta kieltoa. Liikunta kiellon jälkeen jalka oli parempi. Istuin kyhmyn luun ja lihaksen välinen tulehtuma on kai yleistä kun kasvaa. Jos vaiva vielä häiritsee sinua, kannattaa mennä urheilu lääkärille tai fysioterapeutille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe