Raivostuttavat lahjat

joúluna ja muulloin

Tänne voit purkaa mieltäsi karseimmista lahjoista, joita olet anopilta tai vanhemmiltasi saanut.
Itse hämmästyin suuresti, kun oma nuorekkaana pitämäni äiti antoi minulle kerran joululahjaksi Aino-tossut (siis ne mummomalliset, joissa on se punainen pompula). Tsiisus.

65

18273

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna

      Tässä muutama kaamea/ei-lainkaan-minun-tyylinen lahja jota on tullut vuosien varrella (lahjat eivät ole huonommuusjärjestyksessä):

      1. Alempaa mainitsemani nallekarhupyjama jonka sain anopiltani. Pyjama oli ruma, huonolaatuinen ja todennäköisesti halpa.

      2. Puoli vuotta tuosta pyjamasta sain poikaystävältäni paksun puuvillaisen yöpaitan, jossa oli lumiukkokuvia. Minä olin tapahtumahetkellä 18v, ja olin juuri viimeiset 6kk valittanut hänen äitinsä huonosta lahjasta. Minä kun en käytä pyjamaa vaan nukun alasti. Olin seurustellut poikaystäväni kanssa melkein 1,5v josta yhdessä oltiin asuttu 6kk, eikä hän ollut huomannu että nukun alasti...

      3. Samaiselta poikaystävältä sain ylioppilaslahjaksi salaattikulhon. Todella romanttista, not!

      4. Äidiltä sain toissa synttärinä essun. Lahja olisi kaamea, ellen olisi sitä itse pyytänyt :)

      5. Vaarilta aivan järkyttävän "tätikorun". Varmasti kallis, mutten ole vielä valmis käyttämään paksussa kultaketjussa roikkuvaa hässäkkää. Toivottavasti opin arvostamaan tätä lahjaa.

      Nykyanopiltani en ole koskaan saanut huonoa lahjaa, enkä mieheltäni. Mieheni ostaa minulle yleensä täysin turhan lahjan (eli ei mitään kulhoja tai yöpaitoja), kirjoja, koruja, hajuvesiä tai semmosia. Myös vanhempani tuntevat minut niin hyvin, että osaavat ostaa minulle sopivia ja minun tyylisiä lahjoja.

      Pahimmat lahjat ovat tylsän käytännölliset tai vihjailevat lahjat. Sain anopiltani keittokirjan juuri ennen kuin olin muuttamassa pois kotoa, ja olisin ollut kiitollinen lahjasta jos se ei olisi tullut häneltä. Otin lahjan tietysti vihjailuna huonosta keittotaidostani, vaikka se (ehkä) oli tarkoitettu hyväntahtoisesti.

      Ja ai niin, avomieheni sai kolmisen vuotta sitten Reino-tossut vanhemmiltani lahjaksi. Ne ovat erittäin tyylikkäät ja käytännölliset, meillä kun on melko kylmä lattia. Olen itse vihjaillut Ainoista, saa nähdä saanko niitä nyt jouluna :)

      • Jarski

        Eikö tullut mieleesi, että pyjamaa voi käyttää oleskeluasuna esimerkiksi illalla ennen nukkumaanmenoa tai aamulla heräämisen jälkeen. Ei siis haittaa vaikka nukutkin alasti.

        "Sain anopiltani keittokirjan juuri ennen kuin olin muuttamassa pois kotoa, ja olisin ollut kiitollinen lahjasta jos se ei olisi tullut häneltä. Otin lahjan tietysti vihjailuna huonosta keittotaidostani, vaikka se (ehkä) oli tarkoitettu hyväntahtoisesti."

        Tuo kertoo enemmän sinusta kuin anopistasi. Kaiken pystyy kääntämään vittuiluksi, jos vain haluaa.


      • Sanna
        Jarski kirjoitti:

        Eikö tullut mieleesi, että pyjamaa voi käyttää oleskeluasuna esimerkiksi illalla ennen nukkumaanmenoa tai aamulla heräämisen jälkeen. Ei siis haittaa vaikka nukutkin alasti.

        "Sain anopiltani keittokirjan juuri ennen kuin olin muuttamassa pois kotoa, ja olisin ollut kiitollinen lahjasta jos se ei olisi tullut häneltä. Otin lahjan tietysti vihjailuna huonosta keittotaidostani, vaikka se (ehkä) oli tarkoitettu hyväntahtoisesti."

        Tuo kertoo enemmän sinusta kuin anopistasi. Kaiken pystyy kääntämään vittuiluksi, jos vain haluaa.

        Toki pyjamaa voi käyttää oleskeluasuna, jopa yöpaitakin taitaa mennä sellaisena, mutta minulla on (ja oli silloin) oloasu erikseen. Tämänkin poikaystävä tiesi. Anopilta tulleen pyjaman käytin joskus mökkireissuilla tai jos oli kylmä yö, ja hänhän ei voinut tietää, etten käytä pyjamaa nukkuessa. Ihmetyttää vaan edelleen, miksi mies joka rakasti minua ja väitti tuntevansa minut hyvin osti minulle yöpaidan lahjaks.

        Anoppini oli, kuten taisin mainita jossakin viestissä, omasta mielestään paras koikki ja leipuri päällä maan. Hän leipoi kaikki perheen leivät ja pullat itse, ja hän ohjeisti lapsiaan ottamaan vain puolison, joka osaa leipoa. Lisäksi hän jaksoi ennen minun ja hänen poikansa yhteenmuuttoa jankuttaa pojan suosikkiruoista, miten ne tehdään, mitä syödään minäkin päivänä (possua lauantaisin, nautaa sunnuntaisin) jne. Joten tuossa kontekstissa otin keittokirjan pienenä loukkauksena. Tosin en sitä näyttänyt ja onhan siitä lahjasta ollut hyötyäkin.


      • Anonyymi
        Sanna kirjoitti:

        Toki pyjamaa voi käyttää oleskeluasuna, jopa yöpaitakin taitaa mennä sellaisena, mutta minulla on (ja oli silloin) oloasu erikseen. Tämänkin poikaystävä tiesi. Anopilta tulleen pyjaman käytin joskus mökkireissuilla tai jos oli kylmä yö, ja hänhän ei voinut tietää, etten käytä pyjamaa nukkuessa. Ihmetyttää vaan edelleen, miksi mies joka rakasti minua ja väitti tuntevansa minut hyvin osti minulle yöpaidan lahjaks.

        Anoppini oli, kuten taisin mainita jossakin viestissä, omasta mielestään paras koikki ja leipuri päällä maan. Hän leipoi kaikki perheen leivät ja pullat itse, ja hän ohjeisti lapsiaan ottamaan vain puolison, joka osaa leipoa. Lisäksi hän jaksoi ennen minun ja hänen poikansa yhteenmuuttoa jankuttaa pojan suosikkiruoista, miten ne tehdään, mitä syödään minäkin päivänä (possua lauantaisin, nautaa sunnuntaisin) jne. Joten tuossa kontekstissa otin keittokirjan pienenä loukkauksena. Tosin en sitä näyttänyt ja onhan siitä lahjasta ollut hyötyäkin.

        Eiköhän poikkis yrittänyt vain vihjailla, ettet nukkuisi kaikkia öitä alasti. Monia vaan sellainen häiritsee jos asutaan yhdessä...


      • Anonyymi
        Sanna kirjoitti:

        Toki pyjamaa voi käyttää oleskeluasuna, jopa yöpaitakin taitaa mennä sellaisena, mutta minulla on (ja oli silloin) oloasu erikseen. Tämänkin poikaystävä tiesi. Anopilta tulleen pyjaman käytin joskus mökkireissuilla tai jos oli kylmä yö, ja hänhän ei voinut tietää, etten käytä pyjamaa nukkuessa. Ihmetyttää vaan edelleen, miksi mies joka rakasti minua ja väitti tuntevansa minut hyvin osti minulle yöpaidan lahjaks.

        Anoppini oli, kuten taisin mainita jossakin viestissä, omasta mielestään paras koikki ja leipuri päällä maan. Hän leipoi kaikki perheen leivät ja pullat itse, ja hän ohjeisti lapsiaan ottamaan vain puolison, joka osaa leipoa. Lisäksi hän jaksoi ennen minun ja hänen poikansa yhteenmuuttoa jankuttaa pojan suosikkiruoista, miten ne tehdään, mitä syödään minäkin päivänä (possua lauantaisin, nautaa sunnuntaisin) jne. Joten tuossa kontekstissa otin keittokirjan pienenä loukkauksena. Tosin en sitä näyttänyt ja onhan siitä lahjasta ollut hyötyäkin.

        "mutta minulla on (ja oli silloin) oloasu erikseen."

        Ja mikä estää ettet voi käyttää pyjamaakin oloasuna? Useilla on sellasia useampi kuin vain yksi. Ja mitä poikkis sanoi perusteena lahjalleen? Ei mitään vai...???


    • vain

      Omilta vanhemmiltani olen aina saanut ihania ja mieluisia lahjoja, koska he tietävät makuni tasan tarkkaan. Sen sijaan anopilta ja appiukolta saadaan aina ihmeellisiä lahjoja. Viime jouluna sain mummomallisen neulepaidan, jossa kiiltäviä koristepaljetteja. Hyi kun tulee ihan kylmät väreet, kun katsonkin paitaa kaapissani. Lisäksi saamme joulu- ja synttärilahjoiksi halpahallien t-paitoja ( huom! ei koskaan mitään laadukasta, pihejä kun ovat).

      Häälahjaksi saimme heiltä paistinpannun. Sanoivat sitä hyvälaatuiseksi, koska heillä itselläänkin on sellainen. No, hieman myöhemmin näin samanlaisen ja vielä samanmerkkisen paistinpannun eräässä halpahallissa. Ja paistinpannu maksoi 8€! No eikä se montaa paistamista kestänytkään.

      Mieheni on saanut vanhemmiltaan vaatteita, joita en ole onneksi nähnyt useinkaan hänen päällään. Ja karseat aamutohvelit, joita hän itsekin inhoaa. Miten joillakin voi olla niin huono maku lahjojen valitsemisessa. Jos kerran vuodessa lapsilleen ostaa lahjoja niin eikö ne voisi olla hieman laadukkaampia ja pitkäikäisiä tuotteita.

      Toivottavasti jaksoitte lukea tämän "saarnan" appivanhempiani kohtaan. Kertokaa muut lisää omia "hupaisia" ja "ärsyttäviä" kokemuksianne saamistanne lahjoista.

      • ...hyi helvetti.

        Te olette kammottavia ja oksettavia! Jokaisessa viestissä tuntuu pyörivän tuo sama teema: pihejä, halpoja jne. Onko ainoa mikä todella merkkaa, raha?!?!?! Itse olisin tyytyväisempi joululahjaksi saatuun, ehkä halpahallista (ja hei vakavasti, ei halpahalleissakaan niin huonoja tuotteita ole, vai onko teidät kasvatettu saamaan kaikki mitä haluatte sokoksen tai stockmannin kalleimmista laareista???) ostettuun sievään yksinkertaiseen jälkiruokakulhoon, kuin suurella rahalla ostetuista kultakäädyistä joita ei sitten tulisi käytettyä. Jotain rajaa materialismille!!! Kyllä minua hävettäisi ajatella tuolla tavalla.


      • vaatteista
        ...hyi helvetti. kirjoitti:

        Te olette kammottavia ja oksettavia! Jokaisessa viestissä tuntuu pyörivän tuo sama teema: pihejä, halpoja jne. Onko ainoa mikä todella merkkaa, raha?!?!?! Itse olisin tyytyväisempi joululahjaksi saatuun, ehkä halpahallista (ja hei vakavasti, ei halpahalleissakaan niin huonoja tuotteita ole, vai onko teidät kasvatettu saamaan kaikki mitä haluatte sokoksen tai stockmannin kalleimmista laareista???) ostettuun sievään yksinkertaiseen jälkiruokakulhoon, kuin suurella rahalla ostetuista kultakäädyistä joita ei sitten tulisi käytettyä. Jotain rajaa materialismille!!! Kyllä minua hävettäisi ajatella tuolla tavalla.

        Minulla ei ole mitään sitä vastaan, vaikka lahjat olisikin ostettu halpahallista, mutta kyrsii aika paljon se, että anoppini ostaa lapsilleni niin laaduttomia vaatteita, että suorastaan purkautuvat käsiin. Luulen, että ostaa niitä Tallinnanreissuiltaan. Yksi tai kaksi ei haittaisi, mutta kun 90 % häneltä saaduista vaatteista ovat lähes tulkoon kertakäyttökamaa. Haalarit eivät ole lämpimiä, langat roikkuvat, taskuihin tulee reikiä, takapuolet kuluvat viikossa rei'ille. Harmittaa, koska sinänsä kauniisiin vaatteisiin kuluu kuitenkin rahaa ja postikulut siihen päälle.

        Eikä kehtaisi sanoa asiasta.


    • Tonttu

      Isot on ihmisten ongelmat...

      • long and winding road

        Melko hyvin pitää ihmisellä asiat olla jos joku lahja jaksaa ärsyttää.

        Itseäni ei ole kyllä mikään lahja vituttanut. En ole ottanut itseeni, vaikka olenkin saanut sekä vaatteita että koruja sun muita joista en välttämättä itse pidä.

        Ainut mikä joskus harmittaa, ovat mummoni lahjaostokset. Hän ostaa aina jonkin vaatteen, ja ne eivät todellakaan ole mitään halpahallivaatteita, vaan oikeasti hyvälaatuisia. Yleensä todella kivoja esim. paitoja ja neuleita. Mutta hän ei kerta kaikkiaan ymmärrä että hänen pikku lapsenlapsensa EI ole kokoa M tai L vieläkään, vaan aina vaan välillä XS-S. Hän hyvää hyvyyttään yrittää löytää oikean koonkin, ja sanoo "se näytti niin pieneltä". Eli vaatteet on aina liian isoja... Se kyllä harmittaa, kun muuten haluaisin niitä pitää. Kyllähän niille aina joku toinen "sopivankokoinen" ihminen löytyy.

        Kenenkään lahjoja en karsaasti katso, koska kyllä lahja on yleensä hyvällä tarkoituksella hankittu. Itse tehtyjä pidän vaikka ne olisivatkin isoja, niitä en kerta kaikkiaan pysty lahjoittamaan kenellekään toiselle.


      • niinkös
        long and winding road kirjoitti:

        Melko hyvin pitää ihmisellä asiat olla jos joku lahja jaksaa ärsyttää.

        Itseäni ei ole kyllä mikään lahja vituttanut. En ole ottanut itseeni, vaikka olenkin saanut sekä vaatteita että koruja sun muita joista en välttämättä itse pidä.

        Ainut mikä joskus harmittaa, ovat mummoni lahjaostokset. Hän ostaa aina jonkin vaatteen, ja ne eivät todellakaan ole mitään halpahallivaatteita, vaan oikeasti hyvälaatuisia. Yleensä todella kivoja esim. paitoja ja neuleita. Mutta hän ei kerta kaikkiaan ymmärrä että hänen pikku lapsenlapsensa EI ole kokoa M tai L vieläkään, vaan aina vaan välillä XS-S. Hän hyvää hyvyyttään yrittää löytää oikean koonkin, ja sanoo "se näytti niin pieneltä". Eli vaatteet on aina liian isoja... Se kyllä harmittaa, kun muuten haluaisin niitä pitää. Kyllähän niille aina joku toinen "sopivankokoinen" ihminen löytyy.

        Kenenkään lahjoja en karsaasti katso, koska kyllä lahja on yleensä hyvällä tarkoituksella hankittu. Itse tehtyjä pidän vaikka ne olisivatkin isoja, niitä en kerta kaikkiaan pysty lahjoittamaan kenellekään toiselle.

        Eli tänne voi varmaan kirjoittaa myös niistäkin lahjoista, jotka HARMITTAVAT kuten sinulle on käynyt, eikä vain niistä jotka vituttavat...

        Ei minua ne aino-tossut ole vituttaneet ikinä.


      • metsäkissa
        long and winding road kirjoitti:

        Melko hyvin pitää ihmisellä asiat olla jos joku lahja jaksaa ärsyttää.

        Itseäni ei ole kyllä mikään lahja vituttanut. En ole ottanut itseeni, vaikka olenkin saanut sekä vaatteita että koruja sun muita joista en välttämättä itse pidä.

        Ainut mikä joskus harmittaa, ovat mummoni lahjaostokset. Hän ostaa aina jonkin vaatteen, ja ne eivät todellakaan ole mitään halpahallivaatteita, vaan oikeasti hyvälaatuisia. Yleensä todella kivoja esim. paitoja ja neuleita. Mutta hän ei kerta kaikkiaan ymmärrä että hänen pikku lapsenlapsensa EI ole kokoa M tai L vieläkään, vaan aina vaan välillä XS-S. Hän hyvää hyvyyttään yrittää löytää oikean koonkin, ja sanoo "se näytti niin pieneltä". Eli vaatteet on aina liian isoja... Se kyllä harmittaa, kun muuten haluaisin niitä pitää. Kyllähän niille aina joku toinen "sopivankokoinen" ihminen löytyy.

        Kenenkään lahjoja en karsaasti katso, koska kyllä lahja on yleensä hyvällä tarkoituksella hankittu. Itse tehtyjä pidän vaikka ne olisivatkin isoja, niitä en kerta kaikkiaan pysty lahjoittamaan kenellekään toiselle.

        Mutta kyllähän ainakin laadukkaamman vaatteen saa aina vaihdettua pienempään, jos vain tietää mistä kaupasta on ja kuittikin on tallella. Esim. joulun jälkeen noita koonvaihtajia on tavaratalot ja kaupat pullollaan ja usein lahjaan jätetäänkin varaus että saako vaihtaa jos tulee väärä koko. Eikä se ole mikään loukkaus lahjan antajaa kohtaan, päinvastoin. osoittaapahan pikemminkin sen, että lahja oli mieluinen ja että haluaa vaihtaa sellaiseen kokoon jota voi myös pitää.


    • ehkä kauhein...

      Meitsi on myös saanut noi kyseiset "kivat" aino tossut appiukolta muutamia vuosia sitten...ollessani 18-VUOTIAS!!!!

      • outi

        Täytyykö kaikkea ottaa noin vakavasti? Minäpä sain sellaiset avomieheltäni ollessani 20 ja itse ostin hänelle Reinot :) Asumme vanhassa ok-talossa, lattiat ovat todella kylmät. Mun mielestä lahja oli vain hauska, sopi meidän huumorintajullemme:)


      • nikotinel

        Mun mielestä Ainot ja Reinot on tosi hauskat tossukat.
        Mun mummo vainaa teki aikoinaan minulle villasta sisätossut; semmoiset kirjavan räikeät.
        Murrosikäsenä en niistä tykännyt ja jäi käyttämättä. Äitini pisti ne säästöön. Hyvä.

        Nyt ne on tyttäreni jalassa ja nousseet arvoonsa. Tyttäreni itse haluaa näitä tossuja pidellä kotona(onhan ne hänen isomummonsa tekemät) ja olen NYT lahjasta tosi tyytyväinen.


    • joulupaketistani

      on yleensä joka hemmetin joulu ilmestynyt pörrösukat ja/tai mutsin kutomat villasukat.Myös ex-anopilla oli tapana antaa pörrösukat ja pitkät kalsarit(mahdollisimman halvat ja huonolaatuiset tietty)

      • kylmät varpaat

        Makuasioitahan nämä on, mutta tulipa vain mieleeni kuinka oma mummoni aikoinaan neuloi minulle joka vuosi monet villasukat.. kyllä oli ihanaa pitää niitä iltaisin jalassa. Nykyään ei enää kukaan sukkia ole kutomassa. Joitain asioita osaa arvostaa vasta sitten kun niitä ei enää ole. Itse arvostin niitä jo aikoinaan, mutta nyt käsittelen sukkia tosi hellästi, jotta jäisi jotain muistoksi.


    • hihih

      Kiva, saa vähän purkautua..

      Omalta äidiltä olen saanut mm. todella hirveän kirkuvan punaisen seeprapyjaman 16-vuotislahjaksi.. On jäänyt vähälle käytölle. Ja kerran sain Ruokavarastosta ostetut farkut..

      Ja yksi ex-anoppikokelas osasi ostaa kamalia lahjoja. Hän osti minulle vaatteita, joista en yhtään tykännyt. Kaiken lisäksi vaatteet olivat yleensä yhden koon liian isoja. Hän osti myös rumia koruja. Niitä oli sitten pikku pakko pitää, ettei anopin mieli olisi mustunut. Hän yritti tyrkyttää myös minulle vanhoja vaatteitaan ja kenkiään. Onneksi olivat yleensä liian pieniä.

    • Luna

      Sain ex-avokkini äidiltä kerran joululahjaksi mammamallisia sloggialkkareita. Olin kyllä pikemmin huvittunut kuin raivostunut. Koin sen pienenä vihjeenä, sillä vähän ennen joulua olimme saunomassa naisten kesken ja exän äippä oli pukkarissa huomannut minun käyttävän narustringejä.

    • Hunajameloni74

      ...saamistani lahjoista, ovat ne sitten keneltä tahansa ja mitä vain "järkevää" - hyvää tarkoittaen ne aina yleensä annetaan. Liittyen anoppijuttuihin yksi lahja tulee kuitenkin mieleen...

      Tuolla toisessa jouluaiheisessa kirjoituksessanikin mainitsin saaneeni anopiltani eräänä jouluna aivan karmeat, valkoiset mummokalsarit - siis sellaiset pitkälahkeiset välihousut. Ne olivat aivan oudot "rutaleet", lähinnä olisin käyttänyt niitä lattiarättinä. Olinhan tietenkin iloinen, että hän oli käyttänyt rahaa lahjaani ja vaivalla ne käynyt ostamassa ja paketoinutkin kauniisti jne.. En kylläkään koskaan käyttänyt kalsareita, lahjoitin ne vaatekeräykseen ihan ohimennen ja hiljaisuudessa...

      Eniten tuossa lahjassa alkoikin etoa sen tunkeilevuus. Minä ja anoppi olemme aina olleet toisillemme melko vieraat. Tai ainakin minä aikalailla "yksityisenä" ihmisenä (ja hänen tuppautuvan tyylinsä tietäen..)olen joutunut pitämään/yrittänyt pitää hänet kaukana. Tuntui aivan törkeälle, että hän kaikista maailman vaatekappaleista valitsi juuri kalsarit ja vielä tuollaiset! Ei monikaan ikäiseni nainen käytä sellaisia. Ja aikamoinen riski ostaa ihmiselle, ketä ei edes hyvin tunne, alusvaatteita. Itse en ikipäivänä ostaisi kenellekään minkäänsorttisia alusvaatteita tai kalsareita lahjaksi. (Paitsi miehelleni ja lapselleni, koska hän on pieni). Tuli tunne, kuinka anoppi luikertelee jo vaatteitteni allekin, hu-huuuuuu...... Todellakaan en lahjan nähdessäni, itkekö vai nauraa. Mietin hiljaa itsekseni: Eihän tämä voi olla totta? No, siitäkin järkytyksestä on kunnialla selvitty. Onnistuin varmaankin säilyttämään pokerinaamani kiitettävästi! :-)

      Anoppi ostelee kalsareita ja alushousuja jo aikamiespojillensa vieläkin, ehkäpä hän ajatteli minunkin sitten tarvitsevan sellaiset...

      Eli tässäkin ongelmana se reviirinylitys...

      • Hunajameloni74

        Siis "en lahjan nähdessäni tiennyt, itkeäkö vai nauraa".

        On tämä oikeinkirjoitus välillä vaikeaa...

        :-)


      • kiittämätön p***ka

        Meillä anoppi tulee makuuhuoneeseemme ja istuu aviovuoteessamme, kun on kylässä. Jos olemme anopilla yökylässä, hän tulee aamulla hiiviskellen huoneeseen ennen kuin olemme heränneet - istuu siinä sängyllä, kun me olemme yöpaidoissamme vielä peiton alla ja alkaa puhua omia asioitaan. Minusta se on aivan järkyttävä tapa! Minulla ei ole tapana mennä edes äitini makuuhuoneeseen, joten anopin tyyli on vähintäänkin tunkeileva.

        Niin, ja se mielenkiintoisin lahja taisi tulla mummoltani. Hän osti minulle 3 vuotiaiden lasten kylpylelu ankan kun täytin 16 v. Mutta mummo olikin silloin jo dementoitunut vaikeasti.


      • minttu
        kiittämätön p***ka kirjoitti:

        Meillä anoppi tulee makuuhuoneeseemme ja istuu aviovuoteessamme, kun on kylässä. Jos olemme anopilla yökylässä, hän tulee aamulla hiiviskellen huoneeseen ennen kuin olemme heränneet - istuu siinä sängyllä, kun me olemme yöpaidoissamme vielä peiton alla ja alkaa puhua omia asioitaan. Minusta se on aivan järkyttävä tapa! Minulla ei ole tapana mennä edes äitini makuuhuoneeseen, joten anopin tyyli on vähintäänkin tunkeileva.

        Niin, ja se mielenkiintoisin lahja taisi tulla mummoltani. Hän osti minulle 3 vuotiaiden lasten kylpylelu ankan kun täytin 16 v. Mutta mummo olikin silloin jo dementoitunut vaikeasti.

        alkakaa harrastaa aamuisin roisia seksiä. kun anoppi siitä kerran yllättää, luulisi hänenkin jo tajuavan oman tunkeilevuutensa..;)


      • kiittämätön p***ka
        minttu kirjoitti:

        alkakaa harrastaa aamuisin roisia seksiä. kun anoppi siitä kerran yllättää, luulisi hänenkin jo tajuavan oman tunkeilevuutensa..;)

        Juu...Itseasiassa parilla ensimmäisellä kerralla ylläni oli unelmankevyt pitsiyöpaita, joka lähinnä peitti...ei mitään. En arvannut silloin, että anopin seurassa on paras nukkua yönsä flanellissa; ei tullut mieleen varustautua ylimääräisiä makkarivierailijoita varten.

        Ehkä pitää tosiaan seuraavaksi viedä homma astetta pidemmälle, että anoppi ymmärtää makuuhuoneessa olevan aikuisia ihmisiä, eikä "mamman oma pikku mussukka ja sen typykkä".
        Tai sitten pitää laittaa herätyskello neljältä soimaan ja mennä anopin makuuhuoneeseen istumaan ja kyttäämään.


    • nikotinel

      Joulu oli tulossa. Olin päättänyt pyytää mieheni vanhemmat meille, ottaa riski. Jospa eivät ryyppäisi jos olisivat rakkaimpansa luona kylässä (eli poikansa). Sovitusti ostin ruuat, anoppi kinkun. Anoppi lupasi sen ennen joulua paistaa.
      Tuli jouluaatto. Anoppi soitti kotiimme
      ja kertoi, että "mies meni kapakkaan ja minä juon kossua, hik. Eli, kinkku on paistettu, tulkaa hakemaan."
      Lähdimme viemää omaa joululahjaa anoppiappelaan. Hienoa Philipsin kahvinkeitintä.
      Mieheni sai heiluvalta äidiltään kinkun muovikassissa (haju iljettävä, meni suoraan kotimme roskikseen) sekä äitinsä "rakkaudella" valikoituja yllätyksiä kirjahyllystä. Olihan meillä 5 vuotias tytär, hänen lapsenlapsi.
      Oli siinä lapinnukkea hiuksilla ja ilman, pölyä ja nuhrua. vanhoja muilta saatuja puisia koristeita sekä sokerina pohjalla pieni matkamuistoviinaputelo, avattuna; tietenkin. Kaikki roskiin!
      Lopuksi
      Vuonna 2004 lähetti lapsenlapselleen 9 vuotissynttärilahjan kasarin ja keittokirjan.
      Keittokirja erikoisista ruokalajeista ja aikuisten makuun!
      Onneksi lapsemme oli kuitenkin lahjasta iloinen...Muistaa sanoo, että kattila on mun.
      =)


      Ugh.....

      • Hunajameloni74

        Älä vain loukkaannu, mutta olet niin elävästi osannut kuvailla tilanteen, etten voi muuta kuin nauraa kippurassa!

        Ehkä sinulla välillä keittää anoppisi kanssa, mutta jotenkin tuntuu, että loppupelissä hän on melko harmiton tyyppi...mene ja tiedä...

        Todellakin, lapset ovat mestareita: pienokainen on aivan tyytyväinen mummon antamaan keittokirjaan. Eli ei se lahja, vaan se idea...

        (Anteeksi, minua naurattaa edelleen......)

        Yllätyksellistä tulevaa joulua teille kaikille!

        :-)


      • nikotinel töistä
        Hunajameloni74 kirjoitti:

        Älä vain loukkaannu, mutta olet niin elävästi osannut kuvailla tilanteen, etten voi muuta kuin nauraa kippurassa!

        Ehkä sinulla välillä keittää anoppisi kanssa, mutta jotenkin tuntuu, että loppupelissä hän on melko harmiton tyyppi...mene ja tiedä...

        Todellakin, lapset ovat mestareita: pienokainen on aivan tyytyväinen mummon antamaan keittokirjaan. Eli ei se lahja, vaan se idea...

        (Anteeksi, minua naurattaa edelleen......)

        Yllätyksellistä tulevaa joulua teille kaikille!

        :-)

        Kiitos. heh heh.


    • veera44

      Koska olemme sopineet aikuisten kesken että lahjoja ei anneta!!! Keskitymme kaikki lapsiin ja heillekin juuri sitä mikä on tarpeellista. Toivomukset huomioon ottaen.
      Homma toimii hyvin jouluna ja synttäreillä!

    • miniälle

      Oikeasti on tosi vaikea ostaa miniälle lahjaa! Joka joulu alkaa pähkäily, ja joka joulu on pieleen mennyt.
      Esim:
      Ostin kahviastiaston Arabiasarjaa, joka oli ja on vieläkin muodissa naistenlehtien mukaan.
      Mutta se olikin se raivostuttava lahja, pyydettiin kuitti anoppipukilta ja lahja vaihdettiin toiseen.
      Seuraavana vuonna ostin Kalevalakorun ja annoin nuoren myyjättären maun ja asiantuntemuksen ratkaista.
      Koru vietiin joulun jälkeen kirpparille ja asia tuotiin mutkan (poikani) kautta tietooni.
      Parfyymi, jonka annoin eräänä jouluna, oli paskanhajuista.
      Niin ja oli unohtua se leipäkone, josta tuli iso poru. Se oli loukkaus ja vihje, vaikka en niin ajatellut. Se meni myös kirpputorille.
      Tänä jouluna en kertakaikkiaan tiedä, mitä annan. Olen miettinyt olisiko lahjakortti sopiva, ja ilmeisesti siihen päädyn. Saa sitten ostaa mitä itse haluaa.
      Olen ollut oikea hölmö, kun en tajunnut, että voi päästä näinkin helpolla... eli rahalla.

      • morsian.

        Olisi ainankin tämä morsian tuollaisiin lahjoihin tyytyväinen! Parfyymissa voi erehtyä, kun ihmisillä on erilainen hajuaisti, en loukkaantuisi jos hajuvesi olisi pahanhajuinen, enkä todellakaan sanoisi sitä anopille!

        Kalevalakorusta yllättyisin, koska se olisi harvinaisen osuva lahja - korut yleensäkin, niissä ratkaisee ajatus.

        Leipäkone - kyllä kiitos! Anoppi tietää että olen kova kokkailemaan ja keittiötarvikkeita yms. välillä tuleekin, ja ovat tervetulleita. Astiat yms kelpaa.

        Ensin mietin luettuasi tekstin, olitko tosissasi, minun on vaikea kuvitella että joku kehtaa valittaa tuollaisista lahjoista. Tai lahjoista yleensäkään.. osti anoppikin minulle taannoin paidan, joka ei nyt ihan ole oikeanlainen malli, mutta en minä siitä hänelle valittamaan mennyt. Kyllä sitä kotona voi pitää :)


      • morsian.
        morsian. kirjoitti:

        Olisi ainankin tämä morsian tuollaisiin lahjoihin tyytyväinen! Parfyymissa voi erehtyä, kun ihmisillä on erilainen hajuaisti, en loukkaantuisi jos hajuvesi olisi pahanhajuinen, enkä todellakaan sanoisi sitä anopille!

        Kalevalakorusta yllättyisin, koska se olisi harvinaisen osuva lahja - korut yleensäkin, niissä ratkaisee ajatus.

        Leipäkone - kyllä kiitos! Anoppi tietää että olen kova kokkailemaan ja keittiötarvikkeita yms. välillä tuleekin, ja ovat tervetulleita. Astiat yms kelpaa.

        Ensin mietin luettuasi tekstin, olitko tosissasi, minun on vaikea kuvitella että joku kehtaa valittaa tuollaisista lahjoista. Tai lahjoista yleensäkään.. osti anoppikin minulle taannoin paidan, joka ei nyt ihan ole oikeanlainen malli, mutta en minä siitä hänelle valittamaan mennyt. Kyllä sitä kotona voi pitää :)

        Kirjoittaa edellisen viestin alkuun että tämä miniä :)


      • anna

        Sulla on aika surkea miniä. Itse olen ollut aina anopin lahjoihin tyytyväinen kun paketista on paljastunut mariskoolia ja kirjaa ja pentikin astioita. Toisia on vaan ilmeisesti mahdoton miellyttää.

        Mutta pelaa tästä eteenpäin varman pääle ja hanki stockmannin tai sokoksen lahjakortti. Sillä voi sitten ostaa vaatteita, koroju, hajuvesiä tai vaikka ruokaa jollei mikään muu kelpaa. Lahjakortin summasta tulee varmaan kuitenkin urputtamista, mutta eipä sille sitten mitään voi. Maailmassa on ihmisiä, joille ei kelpaa mikään.

        Koita pärjätä.


      • Hunajameloni74

        ...että jos ihminen lahjan saadessaan on noin kiittämätön, tai lahjavalinnat menevät aina pieleen, niin kannattaako hänelle antaa ylipäätään yhtään mitään? Vai olisikohan hän siitäkin suutuksissaan? Ehkäpä. Joillekin ihmisille ei vain mikään ikinä sovi.

        Onko Sinulla joskus ollut kahnauksia miniäsi kanssa? Onkohan hän loukkaantunut jostain joskus ja osoittaa mielipahansa nyt sitten näin, mitätöimällä kaikki teiltä saamansa lahjat?

        Rahalahja on oikeastaan ainut aina sopiva (no, voihan joku siitäkin ajatella, että köyhänäkö minua pitää, kun rahaa antaa tms...), koska sillä voi sitten ostaa itse haluamaansa.

        Kerron nyt omasta puolestani, että jos vaivalla yrittäisin etsiä jollekin mukavaa lahjaa ja aina vuosi toisensa jälkeen hän ne myisi/haukkuisi tms... en enää antaisi yhtään mitään. Tai sitten vain sen tylsän lahjakortin.

        Kerron myös senkin, että väliemme anoppini kanssa ollessa tosi huonot (jatkunut vuosia vuosia), en enää halua häneltä yhtään mitään! Kaiken p****n jälkeen en voi sietää häntä enkä hänen ostamiaan tavaroita silmissäni. Ikävää, mutta tähän on tultu. (Siksi mietinkin äsken, että onkohan miniäsi loukkaantunut jostain?) Todella enää ei auta, ostakoon hän mitä tahansa, en voi sitä sietää. En asiasta sano hänelle mitään, mutta jos saan häneltä jotain, niin hiljaa siirrän sen mappi ööhön...


      • Gingo
        Hunajameloni74 kirjoitti:

        ...että jos ihminen lahjan saadessaan on noin kiittämätön, tai lahjavalinnat menevät aina pieleen, niin kannattaako hänelle antaa ylipäätään yhtään mitään? Vai olisikohan hän siitäkin suutuksissaan? Ehkäpä. Joillekin ihmisille ei vain mikään ikinä sovi.

        Onko Sinulla joskus ollut kahnauksia miniäsi kanssa? Onkohan hän loukkaantunut jostain joskus ja osoittaa mielipahansa nyt sitten näin, mitätöimällä kaikki teiltä saamansa lahjat?

        Rahalahja on oikeastaan ainut aina sopiva (no, voihan joku siitäkin ajatella, että köyhänäkö minua pitää, kun rahaa antaa tms...), koska sillä voi sitten ostaa itse haluamaansa.

        Kerron nyt omasta puolestani, että jos vaivalla yrittäisin etsiä jollekin mukavaa lahjaa ja aina vuosi toisensa jälkeen hän ne myisi/haukkuisi tms... en enää antaisi yhtään mitään. Tai sitten vain sen tylsän lahjakortin.

        Kerron myös senkin, että väliemme anoppini kanssa ollessa tosi huonot (jatkunut vuosia vuosia), en enää halua häneltä yhtään mitään! Kaiken p****n jälkeen en voi sietää häntä enkä hänen ostamiaan tavaroita silmissäni. Ikävää, mutta tähän on tultu. (Siksi mietinkin äsken, että onkohan miniäsi loukkaantunut jostain?) Todella enää ei auta, ostakoon hän mitä tahansa, en voi sitä sietää. En asiasta sano hänelle mitään, mutta jos saan häneltä jotain, niin hiljaa siirrän sen mappi ööhön...

        ...joskus puhua jostain asioista ihan suoraan asianomaisten kanssa ? Sitten ei varmaan tarvitsisi olla noin katkera mitä tulee(ex?)anoppiin ja mieheen ? Tuntuu vaan riittävän tuota "tuulettamista" tänne palstalle vaikka kuinka.

        Itselläkin kyllä tuulettamista riittää, mutta tuuletan kyllä sitten päin naamaa....


      • Hunajameloni74
        Gingo kirjoitti:

        ...joskus puhua jostain asioista ihan suoraan asianomaisten kanssa ? Sitten ei varmaan tarvitsisi olla noin katkera mitä tulee(ex?)anoppiin ja mieheen ? Tuntuu vaan riittävän tuota "tuulettamista" tänne palstalle vaikka kuinka.

        Itselläkin kyllä tuulettamista riittää, mutta tuuletan kyllä sitten päin naamaa....

        ...ja on niistä kasvotusten keskusteltukin. Jos luet kirjoituksiani, tiedät mitä tarkoitan (en siis tarkoita, että niitä täytyy lukea, mutta jos kiinnostaa ja haluat tietää enemmän).

        Olen vain sitä mieltä, että aina se päin naamaa tuulettaminen ei ole paras ratkaisu. Sinulle se sopii ja aivan vapaasti voit toimia niin. Anoppisi/miniäsi/ystäväsi/sukulaisesi/työtoverisi ilmeisesti kestää tunteenpurkauksesi?

        Ja taas kerran: tämä palsta nimenomaan on tätä tuuletusta varten. Miksi arvostelet? Kukaan ei pakota sinua lukemaan näitä kirjoituksia. Samalla lailla voit vastata jokaisen kirjoittajan tekstiin: mikset puhu asioista suoraan. Kaikki eivät vain tee niin, kaikille ja kaikissa tilanteissa se ei sovi.

        Itse henkilökohtaisesti inhoan riitaa ja sellaista päin naamaa huutamista/tuulettamista. Siksi mielummin kirjoitan tänne, kuin menen kenenkään eteen huutamaan, loukkaamaan toista ja loppujen lopuksi nolaamaan itseni ja perheeni.


      • Sanna
        Hunajameloni74 kirjoitti:

        ...ja on niistä kasvotusten keskusteltukin. Jos luet kirjoituksiani, tiedät mitä tarkoitan (en siis tarkoita, että niitä täytyy lukea, mutta jos kiinnostaa ja haluat tietää enemmän).

        Olen vain sitä mieltä, että aina se päin naamaa tuulettaminen ei ole paras ratkaisu. Sinulle se sopii ja aivan vapaasti voit toimia niin. Anoppisi/miniäsi/ystäväsi/sukulaisesi/työtoverisi ilmeisesti kestää tunteenpurkauksesi?

        Ja taas kerran: tämä palsta nimenomaan on tätä tuuletusta varten. Miksi arvostelet? Kukaan ei pakota sinua lukemaan näitä kirjoituksia. Samalla lailla voit vastata jokaisen kirjoittajan tekstiin: mikset puhu asioista suoraan. Kaikki eivät vain tee niin, kaikille ja kaikissa tilanteissa se ei sovi.

        Itse henkilökohtaisesti inhoan riitaa ja sellaista päin naamaa huutamista/tuulettamista. Siksi mielummin kirjoitan tänne, kuin menen kenenkään eteen huutamaan, loukkaamaan toista ja loppujen lopuksi nolaamaan itseni ja perheeni.

        Minä ymmärrän tasan tarkkaan, miksi tuulettelet tunteitasi täällä. Välissä on kivaa purnata niistä pienistä (tai isoimmista) asioista, joista ei kuitenkaan viitti puhua läheisille. On kivaa purnata kasvottomana muille kasvottomille, ja saada tukea ja ymmärrystä. Näin minäkin teen, näissä turhissa asioissa (kuten lahjoista).

        Mutta, mikäli jokin asia oikeasti hiertää suhteita, on mielestäni nostettava kissa pöydälle. Ja jos asiasta tulee huutamista ja tappelemista, sille ei voi mitään. Asiat kun eivät muutu purnaamalla netissä, vaan ne muuttuu vain tarttumalla niihin oikeassa elämässä. Uskon, että olet näistä asioista jo keskustellut miehesi ja anoppisi kanssa, mutta jos jokin vielä hiertää, suosittelen uusintakeskustelua.

        Itse tulen perheestä, jossa huudetaan päin naamaa, paiskotaan ovia ja käydään kuumana jos siihen on tarvetta. Minulle tunteiden näyttäminen ja riiteleminen on osa elämää, silloin kun siihen on tarvetta. Meillä riidat on tulisia, mutta leppymiseen ei mene kauan. Eikä sinulla ole mielestäni syytä pelätä toisten tunteiden loukkaamista tai itsesi nolaamista. Sinulla on oikeus sanoa mielipiteesi, ja jos siitä syntyy riita, vika ei ole kokonaan sinun.

        Ystävällinen neuvoni siis on: rohkeutta! Älä pelkää konflikteja tai ristiriitoja, ne ovat luonnollista osaa elämää :)


      • miniälle
        Hunajameloni74 kirjoitti:

        ...että jos ihminen lahjan saadessaan on noin kiittämätön, tai lahjavalinnat menevät aina pieleen, niin kannattaako hänelle antaa ylipäätään yhtään mitään? Vai olisikohan hän siitäkin suutuksissaan? Ehkäpä. Joillekin ihmisille ei vain mikään ikinä sovi.

        Onko Sinulla joskus ollut kahnauksia miniäsi kanssa? Onkohan hän loukkaantunut jostain joskus ja osoittaa mielipahansa nyt sitten näin, mitätöimällä kaikki teiltä saamansa lahjat?

        Rahalahja on oikeastaan ainut aina sopiva (no, voihan joku siitäkin ajatella, että köyhänäkö minua pitää, kun rahaa antaa tms...), koska sillä voi sitten ostaa itse haluamaansa.

        Kerron nyt omasta puolestani, että jos vaivalla yrittäisin etsiä jollekin mukavaa lahjaa ja aina vuosi toisensa jälkeen hän ne myisi/haukkuisi tms... en enää antaisi yhtään mitään. Tai sitten vain sen tylsän lahjakortin.

        Kerron myös senkin, että väliemme anoppini kanssa ollessa tosi huonot (jatkunut vuosia vuosia), en enää halua häneltä yhtään mitään! Kaiken p****n jälkeen en voi sietää häntä enkä hänen ostamiaan tavaroita silmissäni. Ikävää, mutta tähän on tultu. (Siksi mietinkin äsken, että onkohan miniäsi loukkaantunut jostain?) Todella enää ei auta, ostakoon hän mitä tahansa, en voi sitä sietää. En asiasta sano hänelle mitään, mutta jos saan häneltä jotain, niin hiljaa siirrän sen mappi ööhön...

        Hyvä kysymys, onko ollut kahnauksia!
        En oikein osaa sanoa, onko kahnausta, ei minun puoleltani.
        Suhde on aika neutraali, siis en sekaannu nuoren parin asioihin. Haluan edetä heidän ehdoillaan.
        Miniä on itse jotenkin tyylitietoinen ja ehkä minua fiksumpi tavara-asioissa.
        Sen lahjakortin annan ensi jouluksi.
        Silloin pääsen tosiaan helpommalla, kun ei tarvitse miettiä.


      • miniälle
        anna kirjoitti:

        Sulla on aika surkea miniä. Itse olen ollut aina anopin lahjoihin tyytyväinen kun paketista on paljastunut mariskoolia ja kirjaa ja pentikin astioita. Toisia on vaan ilmeisesti mahdoton miellyttää.

        Mutta pelaa tästä eteenpäin varman pääle ja hanki stockmannin tai sokoksen lahjakortti. Sillä voi sitten ostaa vaatteita, koroju, hajuvesiä tai vaikka ruokaa jollei mikään muu kelpaa. Lahjakortin summasta tulee varmaan kuitenkin urputtamista, mutta eipä sille sitten mitään voi. Maailmassa on ihmisiä, joille ei kelpaa mikään.

        Koita pärjätä.

        Kiitos rohkaisusta, yritetään!


      • miniälle
        morsian. kirjoitti:

        Olisi ainankin tämä morsian tuollaisiin lahjoihin tyytyväinen! Parfyymissa voi erehtyä, kun ihmisillä on erilainen hajuaisti, en loukkaantuisi jos hajuvesi olisi pahanhajuinen, enkä todellakaan sanoisi sitä anopille!

        Kalevalakorusta yllättyisin, koska se olisi harvinaisen osuva lahja - korut yleensäkin, niissä ratkaisee ajatus.

        Leipäkone - kyllä kiitos! Anoppi tietää että olen kova kokkailemaan ja keittiötarvikkeita yms. välillä tuleekin, ja ovat tervetulleita. Astiat yms kelpaa.

        Ensin mietin luettuasi tekstin, olitko tosissasi, minun on vaikea kuvitella että joku kehtaa valittaa tuollaisista lahjoista. Tai lahjoista yleensäkään.. osti anoppikin minulle taannoin paidan, joka ei nyt ihan ole oikeanlainen malli, mutta en minä siitä hänelle valittamaan mennyt. Kyllä sitä kotona voi pitää :)

        Kirjoituksesi nosti mielialaani. Ehkä en niin tyhmiä lahjoja ostanutkaan, ne vain eivät osuneet oikeaan osoitteeseen.
        Maailma on ihmeellinen, on perustyytyväisiä ja perustyytymättömiä ihmisiä.
        Kiitos hyvistä sanoistasi.


      • minnaxxx

        Periaatteessa lahjoissasi ei ole ollut mitään vikaa, jos ne olisivat menneet ns. oikeaan osoitteeseen. Lahjojen syvin ajatus varmaankin on antaa jotain jota lahjan saaja kaipaa??

        Eli esim. arabian astiasto on hieno lahja JOS se on sitä sarjaa jota nuoripari kerää!! Mikä onkaan ikävämpää kuin saada artic- sarjaa kun on kerännyt viimeisest 10 vuotta 24h-sarjaa..Fiksu anoppi saattaisi jopa tietää mitä sarjaa keräävät TAI HALUAISIVAT kerätä. jos ei tiedä niin sitten kysyy, vaikka ovelasti kiertoteitse "naapurin maijalla on sitten hieno astiasto,mikäs teidän mielestä on kivoin?" jne.

        Sama muittenkin lahjojen kanssa, pikkasen kun olisit vielä vaivaa nähnyt ja ottanut selville nuorenparin mausta ja toiveista niin olisi palikat osuneet paikalleen :-)


      • miniäkokelas

        Huh huh. Tuntuu tosi oudolta... Itse vääntelehtisin miniänä ainakin vaikeana jo siitä että toinen on kuluttanut noin paljon rahaa, vaikka arabia periaatteessa ei ole kallista, niin kokonainen astiasto... :O Itse ottaisin erittäin kiitollisena vastaan, mutta kuten sanoin, tuntuisi ehkä hieman huonolta ottaa vastaan jotain niin kallista. Ihmettelen lahjan saajan käytöstä.. Ja kalevalakoru.. *huokailee* Ne on niin ihania. Itse varmaan pyörtyisin jos anoppi tuollaisia alkaisi ostelemaan.. Toisaalta, tällaiselle köyhälle opiskelijalle tulisi itselleen huono omatunto siitä että oma lahja olisi niin "halpa". Mutta ihmetyttää tuollainen suhtautuminen tosi tyylikkäisiin lahjoihin!


      • loukkaannuin
        minnaxxx kirjoitti:

        Periaatteessa lahjoissasi ei ole ollut mitään vikaa, jos ne olisivat menneet ns. oikeaan osoitteeseen. Lahjojen syvin ajatus varmaankin on antaa jotain jota lahjan saaja kaipaa??

        Eli esim. arabian astiasto on hieno lahja JOS se on sitä sarjaa jota nuoripari kerää!! Mikä onkaan ikävämpää kuin saada artic- sarjaa kun on kerännyt viimeisest 10 vuotta 24h-sarjaa..Fiksu anoppi saattaisi jopa tietää mitä sarjaa keräävät TAI HALUAISIVAT kerätä. jos ei tiedä niin sitten kysyy, vaikka ovelasti kiertoteitse "naapurin maijalla on sitten hieno astiasto,mikäs teidän mielestä on kivoin?" jne.

        Sama muittenkin lahjojen kanssa, pikkasen kun olisit vielä vaivaa nähnyt ja ottanut selville nuorenparin mausta ja toiveista niin olisi palikat osuneet paikalleen :-)

        Olin ollut mieheni kanssa jo 5v avoliitossa. Jouluna sain anopiltani tietyn parfyymin, osti sen kun muisti mieheni exän siitä pitäneen! Yleensä olen sanavalmis, mutta tällä kerralla sanat eivät löytyneet. Oli valehtelematta koko joulu pilalla tämän takia.

        Miksi anopin piti tuo vielä sanoa, vaikka olisikin ostanut exää varten 5 pulloa varastoon!


    • JaPi

      Anopin paketista tulee aina tosi hienoja urheilusukkia, jotka jonain vuonna ovat olleet jopa oikeaa kokoa. Urheilusukkia on nyt riittävästi jopa seuraavaankin elämään vietäväksi.

      Poikamme sai 1-vuotislahjaksi tuulipuvun. En tiennyt, että niitä tehdään niikin pieniä....

    • pistäkääs paremmaksi

      pieniä yves rocherin näytteitä anopilta, esim niitä minihajuvesiä. saman firman kylkiäisiä, milloin "timantti" sormusta (reilusti keski-ikäiselle ??) milloin jotain naamarasvaa, mahdollisesti sellaista jota käyttänyt jopa jonkun verran. dödöä niinikään. mun mielestä tuollaiset on henk.koht. ei pidä ostaa jos ei tasan tiedä mitä toinen käyttää. eikä nyt oikein muutoinkaan.. ja miksikään synttärilahjaksi?
      mies sai äitiltään 40 v lahjaksi, josta jo aikaa siis, niin sen aromipesän ?! mies? henk.koht lahjaksi? kun täytti 40?? joku kerta käytettiin. tuolla on kellarin hyllyllä mokoma. oikein kaikki miehen sisarukset oli osallisutneet siihen lahjaan...
      joskus on tullut rennietäkin. oikein luitte: rennietä lätkä tai pari, ja mynthon pastilleja..
      ja tää on täys tosi vaikkei uskois. jatkuu toiste kun muistan lisää. kiire vähän muualle.

    • Karkelo

      Ex-appivanhempani toivat ulkomaanreissuilta sellaisia mukavia yllätyksiä kuten värikkäitä lasikulhoja, kristallijäljitelmävaaseja, meripihkakoruja, valetimanteilla koristellun rannekellon, tennissukkia, erimallisia pöytäliinoja jne. Joululahjoista ei ole jäänyt mitään mielikuvaa, mutta varmaan tuolle samalle osastolle. Ulkomaantuliaisista karkit useimmiten tuli syötyä, jos niitä vain toivat.

      Asunnossamme ei noihin aikoihin ollut sohvapöytää eli liina ja kulhot olivat tarpeettomia, eikä keittiössäkään mitään hedelmäkulhoa tarvittu. Väriäpäästävät tennis- yms. sukat eivät kaikessa epämukavuudessa kelvanneet minulle - käytän teknisiä sukkia. Koruja en käyttänyt ikinä.

      Erossa luovutin suosiolla kaikki nuo härvelit exälle. Meripihkakorut yms. menivät kiertoon.

      Mitään lahjoja en ollut vailla, he hyvää hyvyyttään ostivat - sitä mikä heidän mielestään oli kaunista ja tarpeellista, 30-luvulla syntyneiden ihmisten mielestä.

      • surkuhupaisesti

        Hyvää tarkoittaen ovat ostaneet. Toivottavasti et loukkaantunut. Ulkomailta on tosi vaikea ostaa sopivaa tuliaista, matkamuistot tuppaavat olemaan aika kliseitä.
        Kerran vein miniälleni Viron tuliaisina kirjavan, neulotun villatakin! Tiedättehän ne, karkeaa neuletta olevat jäykät pökelöt.
        Jälkeen päin hävetti "tuliaiseni", kun tajusin tyylittömyyteni.
        Miniä ei tietenkään pitänyt neuletta kertaakaan.
        Toisen kerran annoin eräälle miniälle joululahjaksi virkatut verhot ja Riikasta ostetun taulun, jota koristavat meripihkakivet. Ostin miniälle, joka on tarkka sisustuksesta.
        Järki tulee vasta jälkeenpäin. Usein olen näissä ostoksissa varsinainen pösilö.
        Ihme, että sietävät anoppiaan.
        Niin, ja kerran tein lahjaksi ristipistotaulun.
        Apua! Näitä kun miettii, niin hävettää.
        Tämä keskustelupalsta on ollut hyvä, saa vanhan anopin silmät aukeamaan!


      • Hunajameloni74
        surkuhupaisesti kirjoitti:

        Hyvää tarkoittaen ovat ostaneet. Toivottavasti et loukkaantunut. Ulkomailta on tosi vaikea ostaa sopivaa tuliaista, matkamuistot tuppaavat olemaan aika kliseitä.
        Kerran vein miniälleni Viron tuliaisina kirjavan, neulotun villatakin! Tiedättehän ne, karkeaa neuletta olevat jäykät pökelöt.
        Jälkeen päin hävetti "tuliaiseni", kun tajusin tyylittömyyteni.
        Miniä ei tietenkään pitänyt neuletta kertaakaan.
        Toisen kerran annoin eräälle miniälle joululahjaksi virkatut verhot ja Riikasta ostetun taulun, jota koristavat meripihkakivet. Ostin miniälle, joka on tarkka sisustuksesta.
        Järki tulee vasta jälkeenpäin. Usein olen näissä ostoksissa varsinainen pösilö.
        Ihme, että sietävät anoppiaan.
        Niin, ja kerran tein lahjaksi ristipistotaulun.
        Apua! Näitä kun miettii, niin hävettää.
        Tämä keskustelupalsta on ollut hyvä, saa vanhan anopin silmät aukeamaan!

        Tämä ei nyt yhtään liity lahjoihin.

        Kirjoituksesi viimeinen lause vain toi mieleeni ajatuksen, että olisikohan todellakin anopeille (itse mietin nyt omaa anoppiani) hyvä antaa tämän keskustelupalstan osoite ja pyytää lukemaan näitä kirjoituksia?

        Menin hölmöyksissäni puhumaan anopille ja appiukolle suoraan ongelmistamme ja kamala sotahan siitä syttyi. Jospa he kuitenkin tahtoisivat täältä lukea, että samojen asioiden kanssa pähkäilee moni muukin.

        Oikeasti silmät avautuvat puolin ja toisin, kun näitä tekstejä lukee ja itsekin kirjoittelee ja mietiskelee syntyjä syviä... Jospa oma anoppinikin heräisi, kun lukisi näitä juttuja täältä.

        Kirjoituksesi oli jotenkin harvinaislaatuinen tällä palstalla. Niin, siis hyvässä mielessä!

        :-)


    • villitilli

      Olin aika pettynyt, kun äitini antoi minulle 30-vuotislahjaksi parivuoteen lakanan. Odottelin pari vuotta, jotta näkisin, mitä sisareni saa 30-v lahjaksi ja sai korun.

      Anoppi toi ulkomailta meille taulun. Kuva oli aivan kamala ja kehykset massiiviset. Taulu ei ole edes kovin pieni, pahus sentään. Seinällä se silti roikkuu kun vie siellä vähiten tilaa :)

    • poliisikokelatar

      Kun esikoiseni syntyi, postissa saapui appiukon valmistama kehto. Siitä on ollut aika paljon riesaa näiden vuosien aikana. Käyttöä sillä ei ole ollut yhtään, lapset liiskasivat sormiaan ja varpaitaan sen alle, se oli aina tiellä.
      Harmillista sinänsä, kun kehto on kaunis ja hyvin tehty. Mutta mihin sen laittaa pienessä kodissa???

      • kun isompi

        Kehto menee varmaan sisustuselementtinä. Siihen voi laittaa muutakin kuin lapsen. Sanomalehtiä? Kirjoja? Kukkatelineenä? Naulatkaa pienet, huomaamat puukalikat tueksi kehdon jalkojen alle, ettei keinu.


      • poliisiksi itsekin

        Tyypillinen poliisikokelatar.. pinnallinen pässi. Taitaa urasi jäädä lyhyeksi, jos sitä alkuun olet edes saanut machoilultasi.


      • nikotinel
        poliisiksi itsekin kirjoitti:

        Tyypillinen poliisikokelatar.. pinnallinen pässi. Taitaa urasi jäädä lyhyeksi, jos sitä alkuun olet edes saanut machoilultasi.

        "tyypillinen poliisikokelatar..pinnallinen pässi"--- Pakko kommentoida. Onko "poliisiksi itsekkin" nim.merkillä aikomus myös itse aikuisten oikeesti ryhtyä poliisiksi? Kannattaisi miettiä vielä.

        Noh, minä ja ex-mieheni saimme häälahjaksi "anopin kirstun". Sama juttu. 16 vuotta olen joutunut arkkua siirtelee paikasta a pisteeseen b. Kaunis on mutta tilaa vievä. Eikä raaski sitä myydä/antaa poiskaan.
        Eli, ymmärrän ongelman.


      • poliisiksi itsekin
        nikotinel kirjoitti:

        "tyypillinen poliisikokelatar..pinnallinen pässi"--- Pakko kommentoida. Onko "poliisiksi itsekkin" nim.merkillä aikomus myös itse aikuisten oikeesti ryhtyä poliisiksi? Kannattaisi miettiä vielä.

        Noh, minä ja ex-mieheni saimme häälahjaksi "anopin kirstun". Sama juttu. 16 vuotta olen joutunut arkkua siirtelee paikasta a pisteeseen b. Kaunis on mutta tilaa vievä. Eikä raaski sitä myydä/antaa poiskaan.
        Eli, ymmärrän ongelman.

        Kyllä on aikomusta. Huvitti vaan kun piti tuon poliisikokelattaren pistää tuollainen ammattiaan korostava nimimerkkikin. Mutta sellaisiahan monet naiset ovat, että sinne mennään vaan näyttämisen halusta. Itse mainitsin että poliisiksi itsekin, jotta joku ei taas keksisi väittää että olen tuolla naiselle kateellinen (hänen tyhmyydestään ilmeisesti) Enemmänkin tuon kokelattaren kannattaisi harkita alaansa (jos sinne edes on päässyt) vaikka tuskinpa hän siellä pitkään tulee olemaan.

        Sitäpaitsi itsetehty kehto vaatii aika paljon työtä ja vaivaa ja sitten tämä eukko kehtaa valittaa siitä.


      • leipurikokelatar
        poliisiksi itsekin kirjoitti:

        Kyllä on aikomusta. Huvitti vaan kun piti tuon poliisikokelattaren pistää tuollainen ammattiaan korostava nimimerkkikin. Mutta sellaisiahan monet naiset ovat, että sinne mennään vaan näyttämisen halusta. Itse mainitsin että poliisiksi itsekin, jotta joku ei taas keksisi väittää että olen tuolla naiselle kateellinen (hänen tyhmyydestään ilmeisesti) Enemmänkin tuon kokelattaren kannattaisi harkita alaansa (jos sinne edes on päässyt) vaikka tuskinpa hän siellä pitkään tulee olemaan.

        Sitäpaitsi itsetehty kehto vaatii aika paljon työtä ja vaivaa ja sitten tämä eukko kehtaa valittaa siitä.

        Mitä helvetin väliä sillä nimimerkillä on??


      • ei paljoa liikuta.
        poliisiksi itsekin kirjoitti:

        Tyypillinen poliisikokelatar.. pinnallinen pässi. Taitaa urasi jäädä lyhyeksi, jos sitä alkuun olet edes saanut machoilultasi.

        Säälin vain lähimmäisiäsi.


      • poliisiksi itsekin
        ei paljoa liikuta. kirjoitti:

        Säälin vain lähimmäisiäsi.

        Säälin teitä


      • Anonyymi
        poliisiksi itsekin kirjoitti:

        Kyllä on aikomusta. Huvitti vaan kun piti tuon poliisikokelattaren pistää tuollainen ammattiaan korostava nimimerkkikin. Mutta sellaisiahan monet naiset ovat, että sinne mennään vaan näyttämisen halusta. Itse mainitsin että poliisiksi itsekin, jotta joku ei taas keksisi väittää että olen tuolla naiselle kateellinen (hänen tyhmyydestään ilmeisesti) Enemmänkin tuon kokelattaren kannattaisi harkita alaansa (jos sinne edes on päässyt) vaikka tuskinpa hän siellä pitkään tulee olemaan.

        Sitäpaitsi itsetehty kehto vaatii aika paljon työtä ja vaivaa ja sitten tämä eukko kehtaa valittaa siitä.

        Ei tarvii kertoa, ettei itseäsi kelpuutettu poliisiksi. ;) Muuten et olisi noin hermostunut.


    • leipurityttö

      Tyttäreni sai 5-vuotislahjaksi anopiltani eli mummoltaan vironkielisen satukirjan. Olisi ollut ihan ok, jos kirjassa olisi paljon kuvia ja vähän tekstiä (silloin olisin voinut kertoa satuja omin sanoin), mutta kun ei... Tekstiä on mielettömästi ja kuvia tosi vähän.
      Kiitos anoppi oikein kovasti.

    • maikkimuikku

      No enpä ole saanut anopilta yhtään ärsyttävää lahjaa kun en ole häneltä saanut mitään.

      Paitsi sitä kuuluisaa "ajatusta".

      Tiedettähän sen kuuluisan "mutta ajatushan on tärkein". Kymmenen vuoden aikana olen kuullut jos minkälaista selitystä siitä miksi joulu/synttäri/valmistujais/kihlajais/tupari jne. lahjaa ei näy :-) mutta hei! ajatushan on tärkein!

      Aluksi selitys oli se, että "en tiennyt mitä ostaa" (=no osta/tee vaikka vittu se onnittelukortti edes, jos et muuta keksi, JUNTTI!)
      ..mutta lahja tulee jokatapauksessa "myöhemmin"

      Sitten kun opin antamaan tarkat ja yksityiskohtaiset ohjeet "haluaisin joululahjaksi sen ja sen tavaran sieltä ja sieltä kaupasta", niin selityksenä oli että ei ole a) ehtinyt ko. kauppaan tai b) ei muistanut ostaa sitä kun oli siellä kaupassa käymässä. Mutta lahja on kuitenkin tulossa - "myöhemmin"

      Nyt sitten kun kymmenen vuotta on kulunut niin naureskellen odottelen, että koskakohan se "myöhemmin" tulee, koska laskelmieni mukaan silloin kilahtaa todellakin jackpot= 10 vuoden ajalta joulu ja synttärilahjat!!! aikamoinen kasa!

      En nyt ihan niin tosissani ole lahjojen perään, mutta vituttaa ihan suunnattomasti tuo valehtelu ja paskanjauhanta. Miksi AIKUINEN ihminen lupailee jotain "lahja tulee myöhemmin" jos tietää jo itsekin ja kaikki muutkin että sitä päivää ei tule? Miksi ei ole vain reilusti sellainen kuin on, ole antamatta lahjaa ja turhaa lupausta??

      Itse ko.ihminen on itse ihan helvetisti lahjojen perään. Meillä on parin viikon välein synttärit ja omaa synttärilahjaa anoppi odottaa kuin kuuta taivaalta. Ja auta armias jos jää ostamatta!! Siitä kuulee naapurit ja sukulaiset. Paitsi että olen valitettavasti oppinut anopin tavoille ja nykyään on anopin lahjatkin olleet tulossa "myöhemmin", on se kuitenkin ilkeä katsoa kun 60 vuotias aikuinen nainen itkee jouluna kun paha miniä ei ostanutkaan hänelle joululahjaksi mikroaaltouunia :-)

      • DelDel

        Oikeasti, onko tuollaisia ihmisiä olemassa kuin anoppisi? Ei voi olla totta...*pudistelee päätään*

        Ensi kerralla kun anoppi kysyy lahjatoivetta, sano vaikka että 'miksi rikkoa hyvä traditio, älä tuo mitään!'


    • ....

      Anopiltani olen saanut muutamaankin otteeseen lahjaksi seksiasun. "Pientä" vihjailua että lapsenlapsia pitäis saada. Huoh, ei ole aikomustakaan lisääntyä ja kaiken huipuksi meillä ei niin kiihkeää ole makuuhuoneessa että niille asuille olisi edes käyttöä. Tuolla ne on kaapin pohjalla.

      • pervo

        anoppi sinulla!Käsittääkseni rakastavaiset ostavat joskus toisilleen seksiasuja mutta että anoppi...!!!Tai sitten se anoppi on joku piilo-lepakko joka haluaisi edes vahingossa nähdä sun kekkaloivan niissä hepeneissä.Joka tapauksessa HYI,HYI JA VIELÄ KERRAN HYI!


      • Hunajameloni74

        Onpa ronski anoppi, kun ostelee seksiasuja!

        Tosiaan, eikös yleensä mies ja vaimo ostele niitä toisilleen?

        Ja toisaalta taas anoppisi on ilmeisen huumorintajuinen tyyppi, voisin kuvitella. Ehkä ei niin tosimielellä ole seksiasua ostanut... Vai vihjaileeko, että tahtoisi itse sellaisia lahjoja? Tai ei kehtaa itselleen ostaa, niinpä ostaa Sinulle. En tiijjä, hieman outoa...

        Onkohan hän itse varsinainen vamppi, eli käyttääkö sexyjä asuja itse? Jospa ei vain tajua, että ei sama tyyli sovi välttämättä miniälle. No, ota noista selvä.

        Ostakaa te hänelle lahjaksi jotkut härskit pikku-stringit, jospa hän ilostuisi!

        :-)


      • henrietta
        Hunajameloni74 kirjoitti:

        Onpa ronski anoppi, kun ostelee seksiasuja!

        Tosiaan, eikös yleensä mies ja vaimo ostele niitä toisilleen?

        Ja toisaalta taas anoppisi on ilmeisen huumorintajuinen tyyppi, voisin kuvitella. Ehkä ei niin tosimielellä ole seksiasua ostanut... Vai vihjaileeko, että tahtoisi itse sellaisia lahjoja? Tai ei kehtaa itselleen ostaa, niinpä ostaa Sinulle. En tiijjä, hieman outoa...

        Onkohan hän itse varsinainen vamppi, eli käyttääkö sexyjä asuja itse? Jospa ei vain tajua, että ei sama tyyli sovi välttämättä miniälle. No, ota noista selvä.

        Ostakaa te hänelle lahjaksi jotkut härskit pikku-stringit, jospa hän ilostuisi!

        :-)

        Minä sain anopilta joululahjaksi kahvipaketin, ei muuta. Muille tietysti sitten niitä normaaleja pehmeitä ym. joululahjoja.
        Ilmeisesti olin ansainnut tuon "kovan" paketin, tulipahan juotua silti.
        Ei kuulema anoppi-ressu ollut keksinyt mitään muuta.


    • vaimo vain

      Olen ollut mieheni kanssa 9 v aviossa, ja kalastusta ei ole harrastettu koskaan. Viime jouluna mieheni sai äidiltäni jotain vaappuja tai mitä liekään. Ei mitään muuta.Ei mitään riitaa tms, eli ihan vilpittömsäti niitä tuli. Annettiin ne naapurille sitten!

      Ja minä saan aina vain ruskeita villatumppuja vaikka olen ikäni inhonnut ruskeaa väriä, ja sanonut aiheesta. En voi pitää niitä kuin mökillä, eivät sovi minkään kanssa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe