ajattelin hakea postiin jouluapulaiseksi niitä joulukortteja lajittelemaan.
on varmasti yksinkertaista hommaa, mutta jos joku kertoisi hommasta jotain! kiitos!
postin jouluapulainen
7
18179
Vastaukset
- työn haeskelija
Laitoin myös haun noita jouluapulaisen hommia varten. Itse haen Helsinkiin. Sinne on varmaan paljon hakijoita? Luokkakaveri on ainakin ollut lajitteluhommissa Postilla, mutta en tiedä millaista homma on.
Toivottavasti me päästään noihin hommiin (ellen sitä ennen saa jotain muuta työtä...)Mutta jos joku tosiaan enempi tietää noista hommista tai Postin hommista ylipäänsä, niin täällä olisi toinen kiinnostunut?! - brevbärare
Joo, 2001 olin jouluapulaisena postikeskuksessa. Toimenkuvani oli sangen yksinkertainen:
- haetaan keltainen laatikollinen lajittelematonta töhnää (sisältää muutakin kuin joulukortteja)
- istahdetaan lajitteluhyllyn eteen
- aletaan heittelemään laatikosta tavaraa hyllyyn lähetysten postinumeroiden kahden ensimmäisen numeron perusteella (esim. 00100 Hki heitetään 00-lokeroon, 33100 Tre 33-lokeroon 40100 J:kylä 40-44-lokeroon jne.)
- kun joku lokero täyttyy, se tyhjennetään viereiselle liukuhihnalle.
- tätä tehdään koko työpäivä
Tuo oli siis oma toimenkuvani. Voi olla, että jouluapulaisia palkataan myös reittilajitteluun, jossa posteja lajitellaan tarkemmin valmiiksi jakelutoimipaikkoihin vietäväksi - mutta tästä en
ole varma.
Homma on tosiaan yksinkertaista, itse asiassa osaat jo noilla lyhyillä ohjeillani homman. Tosin alkuvaiheessa lajittelu ei ole niin rivakkaa, mutta äkkiä nuo lokerikot jää mieleen ja hommasta tulee robottimaista automaatiota. - Ja työ on tuntipalkkaista, ei mitään urakkaa (tosin viimeisenä tuntina tulee hoppu saada laitos tyhjäksi tavarasta, ennen kuin kuljetukset lähtevät). Ongelmia aiheuttavat lähinnä puutteelliset osoitteet, mutta nämä osoitevammaiset lähetykset voi pistää sivuun ja kysellä sitten niistä talon vakiväeltä, joista vanhimmat kyllä milteipä osaavat koko Suomen postinumeroluettelon ulkoa (pitkä kokemus opettaa ;-).
Työvuorot ovat pääsääntöisesti klo 18-22, aikaisemminkin voi toki tulla, lauantaityötäkin voi tehdä, jos haluaa. Palkkaus ensikertalaiselle kai jotakin 7 €:n pintaan/t, iltalisä 20% (klo 18-21) ja yölisä 30% (klo 21 jälkeen) - lauantaikorvaus 25%.
Kyllähän tuo tietysti joulutyöstä käy ja palkkaus on ihan kohtuullinen lisineen. Mutta itse en kyllä
viitsisi enää tehdä tuota robottihommaa, vaikka totta puhuen samanlaistahan tämä postinjakajankin lajittelu on ;-)- valittu
Onko tullut tietoa kellekään onko päässyt??
- tieths
valittu kirjoitti:
Onko tullut tietoa kellekään onko päässyt??
Osa paikoista Helsingissä ainakin täytetty, ite sain töitä. Ilmeisesti jo viime viikolla oli haastateltu osa hakijoista, koska tällä viikolla haastattelussa olleet eivät enää päässeet iltavuoroon (työt siis kolmessa vuorossa) Itseltä vain unohtui kysyä, onko työt ma-pe vai ma-la :D
- plaö
Osaisiko joku neuvoa mistä kautta voi hakea jouluapulaiseksi? Postin sivuilta en ainakaan löytänyt..
- ciii
plaö kirjoitti:
Osaisiko joku neuvoa mistä kautta voi hakea jouluapulaiseksi? Postin sivuilta en ainakaan löytänyt..
Haku on jo päättynyt ja itse olen jo saanut vahvistuksen, että pääsin töihin. Ensi viikolla homma alkaisi ainakin omalta kohdaltani :)
- Entinen korttien heittäjä
Todellakin on yksinkertaista hommaa, niin yksinkertaista ettei aika kulu eteenpäin ja päivän jälkeen ei kortin korttia halua nähdä. Helpoa rahaa juu, mutta vaatii kyllä pitkää hermoa. Postin kevyen lajittelutyöt on todella tylsää työtä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381843Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711460Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211434Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771104Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.741101Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1031036En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898