Nytt

olisi aika

ostaa uusi puku...mutta minkälainen?
olen ajatellut ursuittia mutta onko se hyvä?
vaiko ostaa perinteinen kumipuku? mitä suositte,laittakaa kokemuksia,olen kuullut että neopreenipuvut repeävät todella helposti onko tässä perää? kumipuku on ainakin helppo huoltoinen.

6

1620

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TJ..

      Osta Ursuitin Heavylight Cordura, mukava päällä ja kestävä materiaali.

    • m82

      Ittelläni on n. vuoden vanha neopreeni-puku, ainaki oon pysyny kuivana, ja sehän on miellyttävä päällä. Noi Ursukin trilaminaattipuvut on aika jäykkiä. Ja niistä kuulin negatiivisia juttuja...saumoissa saattaa olla häikkää. Ne on viel niin uusia, että niiden kestävyyttä ei voi vielä taata.
      Polarsukellus myy edullisesti trilaminaattipukua, joka on joustavampi ku ursukin. (ja kauppiaan mukaan kestävämpi).
      Kumipuvuista en sit tiiä sen enempää, tuskin sekään huono oston on. Enemmäki makuasia...

      • TEro

        Vai laminaatti jäykempi kuin neopreeni. No huh, mitä juttua.

        Kauppias sanoo, hyvä referenssi. Mee toisen kauppiaan puheille, niin se sanoo toiseen suuntaan.

        Hevari ei oo uusi malli, ollut myynnissä pitkään.


      • marcus
        TEro kirjoitti:

        Vai laminaatti jäykempi kuin neopreeni. No huh, mitä juttua.

        Kauppias sanoo, hyvä referenssi. Mee toisen kauppiaan puheille, niin se sanoo toiseen suuntaan.

        Hevari ei oo uusi malli, ollut myynnissä pitkään.

        kyllä ainaki mun neppari on joustavampi ku heavylightti jota käytin koulutuksen aikana.
        ja "uudella mallilla" tarkotin sitä ettei sitä oo valmistettu 10-15 vuotta, joten siten ei voi perustella puvun kestävyyttä.
        ja niinku sanottu, toi ei ollu mun mielipide. varmaan ei ollut puolueeton kauppias, kukapa nyt olisi...:-)


      • TEro
        marcus kirjoitti:

        kyllä ainaki mun neppari on joustavampi ku heavylightti jota käytin koulutuksen aikana.
        ja "uudella mallilla" tarkotin sitä ettei sitä oo valmistettu 10-15 vuotta, joten siten ei voi perustella puvun kestävyyttä.
        ja niinku sanottu, toi ei ollu mun mielipide. varmaan ei ollut puolueeton kauppias, kukapa nyt olisi...:-)

        Eipä taida mikään nykypuku kestää aktiivikäytössä sitä 10-15 vuotta.

        Kyllä se kestävyys nähdään siinä 300-500 sukelluksen jälkeen. Jos se kestää, niin kestää.


    • on kuminen viking ostettu

      paitsi että mansetit on vähän löysähköt kun rannetta vähän "nitkuttaa" luikkii vettä sisään samaten kaulassa sama homma mutta ei huppu päässä kun kasvotiiviste on hyvä mutta ranteiden tiiviys on vähän huono :S kun ei viitsisi uuteen pukuun ruveta mansetteja vaihtamaan....olisiko tähän jotain vippaskonstia,kuiva hanskoilla ongelmaa ei ole mutta aina ei viiti hanskat käessä dyykata:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5814
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3004
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      57
      2476
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1123
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      37
      1085
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1084
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      907
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      813
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      791
    Aihe