Nytt

olisi aika

ostaa uusi puku...mutta minkälainen?
olen ajatellut ursuittia mutta onko se hyvä?
vaiko ostaa perinteinen kumipuku? mitä suositte,laittakaa kokemuksia,olen kuullut että neopreenipuvut repeävät todella helposti onko tässä perää? kumipuku on ainakin helppo huoltoinen.

6

1700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TJ..

      Osta Ursuitin Heavylight Cordura, mukava päällä ja kestävä materiaali.

    • m82

      Ittelläni on n. vuoden vanha neopreeni-puku, ainaki oon pysyny kuivana, ja sehän on miellyttävä päällä. Noi Ursukin trilaminaattipuvut on aika jäykkiä. Ja niistä kuulin negatiivisia juttuja...saumoissa saattaa olla häikkää. Ne on viel niin uusia, että niiden kestävyyttä ei voi vielä taata.
      Polarsukellus myy edullisesti trilaminaattipukua, joka on joustavampi ku ursukin. (ja kauppiaan mukaan kestävämpi).
      Kumipuvuista en sit tiiä sen enempää, tuskin sekään huono oston on. Enemmäki makuasia...

      • TEro

        Vai laminaatti jäykempi kuin neopreeni. No huh, mitä juttua.

        Kauppias sanoo, hyvä referenssi. Mee toisen kauppiaan puheille, niin se sanoo toiseen suuntaan.

        Hevari ei oo uusi malli, ollut myynnissä pitkään.


      • marcus
        TEro kirjoitti:

        Vai laminaatti jäykempi kuin neopreeni. No huh, mitä juttua.

        Kauppias sanoo, hyvä referenssi. Mee toisen kauppiaan puheille, niin se sanoo toiseen suuntaan.

        Hevari ei oo uusi malli, ollut myynnissä pitkään.

        kyllä ainaki mun neppari on joustavampi ku heavylightti jota käytin koulutuksen aikana.
        ja "uudella mallilla" tarkotin sitä ettei sitä oo valmistettu 10-15 vuotta, joten siten ei voi perustella puvun kestävyyttä.
        ja niinku sanottu, toi ei ollu mun mielipide. varmaan ei ollut puolueeton kauppias, kukapa nyt olisi...:-)


      • TEro
        marcus kirjoitti:

        kyllä ainaki mun neppari on joustavampi ku heavylightti jota käytin koulutuksen aikana.
        ja "uudella mallilla" tarkotin sitä ettei sitä oo valmistettu 10-15 vuotta, joten siten ei voi perustella puvun kestävyyttä.
        ja niinku sanottu, toi ei ollu mun mielipide. varmaan ei ollut puolueeton kauppias, kukapa nyt olisi...:-)

        Eipä taida mikään nykypuku kestää aktiivikäytössä sitä 10-15 vuotta.

        Kyllä se kestävyys nähdään siinä 300-500 sukelluksen jälkeen. Jos se kestää, niin kestää.


    • on kuminen viking ostettu

      paitsi että mansetit on vähän löysähköt kun rannetta vähän "nitkuttaa" luikkii vettä sisään samaten kaulassa sama homma mutta ei huppu päässä kun kasvotiiviste on hyvä mutta ranteiden tiiviys on vähän huono :S kun ei viitsisi uuteen pukuun ruveta mansetteja vaihtamaan....olisiko tähän jotain vippaskonstia,kuiva hanskoilla ongelmaa ei ole mutta aina ei viiti hanskat käessä dyykata:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe