Hei! Olen kärsinyt lievästä aknesta noin 3 vuotta, ja viimein lähdin lääkärille. Lääkäri määräsi mulle Differin nimistä geeliä, jota pitää laittaa joka ilta. Aloin käyttämään kyseistä geeliä viime keskiviikkona. Tulos: Finnit leuasta hävinneet, ja IHAN JÄRKYTTÄVÄN kuiva iho. Mulla on muuten suht rasvainen, ja herkkä iho, mutta tuo geeli tod. ärsyttää. En voi käyttää sitä enään sillä iho on todella kipeä, kutiseva, hilseilevä, ja miedot puhdistusaineetkin kirvelevät. Olen rasvannut ihoani huolellisesti joka aamu, mutta ei auta! Koulussa on itsetunto ihan nollilla tän kuivan ryppyihon kanssa. Mitä teen? Jatkanko käyttöä?
Differin-geeli kamalaa! Apua!
8
9403
Vastaukset
- poopi
Moi!
Mulle määrättiin samaa geeliä aknen hoitoon antibioottien lisäks ja mulla oli aluks sama juttu. Käytin geeliä joka ilta muutaman päivän ajan ja iho alko hilseileen eikä meikitkään pysyny. Kosteutin sitte ihoa mahdollisimman kosteuttavilla voiteilla ja ennen kaikkea harvennin Differin geelin käyttöä: nyt en käytä kyseistä geeliä läheskään joka ilta vaan silloin tällöin, koska en halua että ihoni hilseilee. Teen itte silleen että laitan eka tota differin geeliä ja sit päälle kosteusvoidetta, että iho ei kuivuis niin kamalasti..en sitte tiä, et saako ton differin geelin päällä käyttää kosteusvoidetta mut mä ainakin käytän. iho kannattaa rasvata myös illalla :)- Lievä akne
okei kiitos ja kumarrus :)
- Nanna
Minulle ihotautilääkäri nimenomaan määräsi niin, että aluksi piti totuttaa iho kyseiseen voiteeseen. Eli ekat pari viikkoa 2-3 kertaa viikossa ja sitten joka toinen ilta ja lopulta joka ilt, jos kestää. Itse käytän 5-6 iltana viikossa, eikä iho ärsyynny tai kuiva. Se aloitsu nimenomaan on tärkeää, elikä rauhallisesti ja maltillisesti.
Sinuna olisin jonkun aikaa käyttämättä, jotta iho rauhoittuu ja sitten aloittaisin parilla kerralla viikossa, testaten miten iho reagoi. - akneen
Hei,
Olen kärsinyt aknesta koko ikäni (se oli ehkä vakavanmpi kuin lievä, vaikka ihotautilääkäri lievänä pitikin hyvän hetken vuoksi).
Differin aiheutti täysin saman reaktion kuin sinulla. Kärsin yli kuukauden kuivasta ihosta (pidin välillä taukoa illan laitossa, koska iho oli niin kipeä ja ärtynyt, mutta jatkoin sinnikkäästi). Toinenkin kuukausi oli vielä tuskaa.
Puolen vuoden päästä ihoni oli kirkastunut niin paljon, että ilman meikkiä esiintyessäni ihmiset kommentoivat hyvää ihoani. Aknesta vuosia kärsineelle ja kaikkea kokeilleelle tämä on uskomaton asia... Kun kerron joskus ihmisille, että olen kärsinyt aknesta, he eivät edes usko sitä.
Tuosta on nyt kolmisen vuotta ja Differin on satunnaiskäytössä (n kerran kahdessa viikossa ylläpitoa varten -- ihoni uusiutuu ylettomän nopeasti, joka on osasyy akneen, joten olen hiukan perustapausta hankalampi potilas....).
Alun hankaluus, kipu ja kiristys on siis vaivan ja kärsimyksen arvoinen. tsemppiä.- eik
Mikä tuon differin ja lekurilla käyntien loppuHINNAKSI tuli about sinulla? Itsekin kyllästynyt ainaisiin finneihin varsinkin selän alueella! Joten lääkärille pitäisi mennä.. :)
- Kokemusta-on
Käytä sitä pistemäisinä täplinä pahimpien näppyjen kohdalla. Silloin kuivattaa ne hyvin, muttei rasita muuta ihoa. Muista pitää huoli ruokavaliostasi – ylimääräinen suola, sokeri ja etenkin turha rasva pois: Sipsit, suklaa ja keksit ovat pahimpien joukossa, samoin virvoitusjuomat.
- turhaaenääneuvoa
Aloitus v.2005!!!!
- Apuakaipaavaihminen
Minulla on vaikea akne ja lääkäri määräsi kyseisen geelin. Aloitan vasta tänään ja nuo kommentit pelottavat. Olen kasvava nuori jolla on muutenkin itsetunto ongelmia. Miten selviän tästä . Mitä jos minulle käy niinkuin teille?! Kauanko kestää ennenkuin helpottaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä882881Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021364Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845