Differin-geeli kamalaa! Apua!

Lievä akne.

Hei! Olen kärsinyt lievästä aknesta noin 3 vuotta, ja viimein lähdin lääkärille. Lääkäri määräsi mulle Differin nimistä geeliä, jota pitää laittaa joka ilta. Aloin käyttämään kyseistä geeliä viime keskiviikkona. Tulos: Finnit leuasta hävinneet, ja IHAN JÄRKYTTÄVÄN kuiva iho. Mulla on muuten suht rasvainen, ja herkkä iho, mutta tuo geeli tod. ärsyttää. En voi käyttää sitä enään sillä iho on todella kipeä, kutiseva, hilseilevä, ja miedot puhdistusaineetkin kirvelevät. Olen rasvannut ihoani huolellisesti joka aamu, mutta ei auta! Koulussa on itsetunto ihan nollilla tän kuivan ryppyihon kanssa. Mitä teen? Jatkanko käyttöä?

8

8935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poopi

      Moi!

      Mulle määrättiin samaa geeliä aknen hoitoon antibioottien lisäks ja mulla oli aluks sama juttu. Käytin geeliä joka ilta muutaman päivän ajan ja iho alko hilseileen eikä meikitkään pysyny. Kosteutin sitte ihoa mahdollisimman kosteuttavilla voiteilla ja ennen kaikkea harvennin Differin geelin käyttöä: nyt en käytä kyseistä geeliä läheskään joka ilta vaan silloin tällöin, koska en halua että ihoni hilseilee. Teen itte silleen että laitan eka tota differin geeliä ja sit päälle kosteusvoidetta, että iho ei kuivuis niin kamalasti..en sitte tiä, et saako ton differin geelin päällä käyttää kosteusvoidetta mut mä ainakin käytän. iho kannattaa rasvata myös illalla :)

      • Lievä akne

        okei kiitos ja kumarrus :)


    • Nanna

      Minulle ihotautilääkäri nimenomaan määräsi niin, että aluksi piti totuttaa iho kyseiseen voiteeseen. Eli ekat pari viikkoa 2-3 kertaa viikossa ja sitten joka toinen ilta ja lopulta joka ilt, jos kestää. Itse käytän 5-6 iltana viikossa, eikä iho ärsyynny tai kuiva. Se aloitsu nimenomaan on tärkeää, elikä rauhallisesti ja maltillisesti.
      Sinuna olisin jonkun aikaa käyttämättä, jotta iho rauhoittuu ja sitten aloittaisin parilla kerralla viikossa, testaten miten iho reagoi.

    • akneen

      Hei,

      Olen kärsinyt aknesta koko ikäni (se oli ehkä vakavanmpi kuin lievä, vaikka ihotautilääkäri lievänä pitikin hyvän hetken vuoksi).

      Differin aiheutti täysin saman reaktion kuin sinulla. Kärsin yli kuukauden kuivasta ihosta (pidin välillä taukoa illan laitossa, koska iho oli niin kipeä ja ärtynyt, mutta jatkoin sinnikkäästi). Toinenkin kuukausi oli vielä tuskaa.

      Puolen vuoden päästä ihoni oli kirkastunut niin paljon, että ilman meikkiä esiintyessäni ihmiset kommentoivat hyvää ihoani. Aknesta vuosia kärsineelle ja kaikkea kokeilleelle tämä on uskomaton asia... Kun kerron joskus ihmisille, että olen kärsinyt aknesta, he eivät edes usko sitä.

      Tuosta on nyt kolmisen vuotta ja Differin on satunnaiskäytössä (n kerran kahdessa viikossa ylläpitoa varten -- ihoni uusiutuu ylettomän nopeasti, joka on osasyy akneen, joten olen hiukan perustapausta hankalampi potilas....).

      Alun hankaluus, kipu ja kiristys on siis vaivan ja kärsimyksen arvoinen. tsemppiä.

      • eik

        Mikä tuon differin ja lekurilla käyntien loppuHINNAKSI tuli about sinulla? Itsekin kyllästynyt ainaisiin finneihin varsinkin selän alueella! Joten lääkärille pitäisi mennä.. :)


    • Kokemusta-on

      Käytä sitä pistemäisinä täplinä pahimpien näppyjen kohdalla. Silloin kuivattaa ne hyvin, muttei rasita muuta ihoa. Muista pitää huoli ruokavaliostasi – ylimääräinen suola, sokeri ja etenkin turha rasva pois: Sipsit, suklaa ja keksit ovat pahimpien joukossa, samoin virvoitusjuomat.

      • turhaaenääneuvoa

        Aloitus v.2005!!!!


    • Apuakaipaavaihminen

      Minulla on vaikea akne ja lääkäri määräsi kyseisen geelin. Aloitan vasta tänään ja nuo kommentit pelottavat. Olen kasvava nuori jolla on muutenkin itsetunto ongelmia. Miten selviän tästä . Mitä jos minulle käy niinkuin teille?! Kauanko kestää ennenkuin helpottaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe