Pitkän suhteen jälkeen olen ollut sinkkuna n. puolitoista vuotta, nyt olen 25v. Nyt sinkkuna olen silloin tällöin tavannut uusia miestuttavuuksia. Kun henkilökemiat ovat tietyllä tavalla kohdanneet, on seksi tullut kuvaan ensitapaamisella. Läheisyyttä kaipaavana ja seksistä pitävänä naisena en ole nähnyt siinä mitään pahaa. Yhden yön jutuista ei kuitenkaan ole ollut kyse, aina on tavattu myöhemminkin, ehkä jonkin mielestä seurusteltukin. Viimeisin tapaamani mies oli todella kiinnostava, huomasin ihastuvani ja miettiväni tavanomaista aktiivisemmin mahdollista seurustelua. Toinen osapuoli ei kuitenkaan tuntenut samoin, ja lopetimme tapailun vajaan kuukauden jälkeen. Jäin miettimään olisiko asia ollut toisin jos seksi olisi tullut kuvaan vasta myöhemmin? Onko ensitapaamisella seksin harrastaminen automaattisesti miehelle merkki siitä ettei jutusta voisi tulla elämän pituista suhdetta? Pitäisikö minun naisena olla haluamatta seksiä jotten pilaisi mahdollisuuksia löytää seurustelukumppani?
Seksiä ensitapaamisella?
21
2900
Vastaukset
- Todellakaan
Seksiä kun vasta sitte kun on tuntenut toisen tarpeeksi kauan. Muuten tulee pahaa jälkeä ja loppupelissä kellään ei oo enää hauskaa. Ja seksihän ei kuulu avioliiton ulkopuolelle! Näin on.
- hossi
Itse en kyllä harrasta enkä halua seksiä ensitapaamisella. Haluan tutustua ensiksi ihmiseen ja nähdä mitkä ovat molempien tunteet asiasta. Sit jos molemmat saamaan oikeanlaisia tunteita toisesta ni silloin mielestäni on vasta seksin paikka.
En tiedä voiko koskaan käydä niin että tapaa sellaisen ihmisen et tunteet tulevat esiin samantien molemmille ? Jos näin käy ni silloin ehkä seksi olis mahdollista.
Näin mies näkökulmasta jos vastaan ni sanoisin et älä harrasta seksiä heti ensitapaamisella koska useimmiten mies ei muuta siitä haekkaan. Sit jos mies jaksaa pommittaa sinua parin tapaamisen jälkeen ja tuntuu siltä et tässä olis mahdollisuutta muuhunkin ni anna sitten vasta seksin astua kuvaan.- anatavanainen
Kyllä useimmat miehet jaksaa pommittaa viesteillä ja käydä treffeillä siihen asti kunnes sänkyyn asti päästään, vaikka mielessä oliskin vaan "saaminen". Seksin jälkeen mies yhtäkkiä tajuaakin taas,ettei olekaan valmis sitoutumaan.
Eihän kaikki miehet tollasia ole (todellakaan),mutta olen huomannut, että ne jotka haluavat vain seksiä jaksavat myös tehdä sen eteen aika paljon töitä.
Eli.. Itse harrastan seksiä ensimmäisellä tapaamisella, jos siltä tuntuu. Sen jälkeenhän sen sitten näkee. Enkä toisaalta voisi kuvitella itseäni suhteeseen miehen kanssa, joka "tuomitsisi" minut sen perusteella, miten pian jonkun kanssa makaan. Kuitenkin omalla kohdallani suhteesta puolet rakentuu fyysiselle vetovoimalle ja seksi on parempi testata heti alkuun, jotta välttyy suuremmilta pettymyksiltä. Eihän sitä koskaan tiedä, kuinka sopii yhteen.. ;) - hossi
anatavanainen kirjoitti:
Kyllä useimmat miehet jaksaa pommittaa viesteillä ja käydä treffeillä siihen asti kunnes sänkyyn asti päästään, vaikka mielessä oliskin vaan "saaminen". Seksin jälkeen mies yhtäkkiä tajuaakin taas,ettei olekaan valmis sitoutumaan.
Eihän kaikki miehet tollasia ole (todellakaan),mutta olen huomannut, että ne jotka haluavat vain seksiä jaksavat myös tehdä sen eteen aika paljon töitä.
Eli.. Itse harrastan seksiä ensimmäisellä tapaamisella, jos siltä tuntuu. Sen jälkeenhän sen sitten näkee. Enkä toisaalta voisi kuvitella itseäni suhteeseen miehen kanssa, joka "tuomitsisi" minut sen perusteella, miten pian jonkun kanssa makaan. Kuitenkin omalla kohdallani suhteesta puolet rakentuu fyysiselle vetovoimalle ja seksi on parempi testata heti alkuun, jotta välttyy suuremmilta pettymyksiltä. Eihän sitä koskaan tiedä, kuinka sopii yhteen.. ;)Miksi seksi näyttelee näissä suhde asioissa niin suurta roolia. Voiko suhteesta puolet perustua fyysiselle vetovoimalle elikäten seksiin ? Mielipiteeni tuohon on että ei voi jos näin on ni metsään mennään et kolisee. Vaikka kumppanin kanssa seksi olisi kuinka hyvää tahansa ni kyllä jotkut muut seikat määräävät sen kuinka suhteessa käy. Minä ainakin harrastan seksiä vasta sitten kun huomaan et tunteet ovat siihen molemmilla oikeanlaiset ja et suhteella on jotain mahdollisuutta jatkua. Aikas paljon täytyy sattua et minä harrastan seksiä jo ensi treffeillä taikka sit tähtien pitää kyllä osua suoraa päähän jos näin käy. Minö haen kuitenkin suhteesta ihan jotain muuta kun seksiä, jos molemmat rakastavat toisiaan täysin ni ei silloin seksiin voi pettyä. Ihmisten pitäisi enemmän keskustella keskenään omista mielihaluista ja olla vastaanotto kykyisiä kuunteleen toista et milloinm tuntuu hyvälle :).
Seksi on kuitenkin suorite, mielihyvän saavuittamista ja molempien tarpeiden tyydyttämistä mut seksin jälkeinen hiljainen läheisyyden tunne se on rakkautta :)
- niin...
että naiset ovat huonoja naisia kun pitävät seksistä. miehet nyt vaan ovat sellaisia.
Eli, sinun kuuluu tässä miesten maailmassa pitää huolta miesten moraalista pihtaamalla seksiä. Mies saa haluta seksia, nainen ei saa hlauta seksiä. Tätä se nyt vaan on... ;)- uhanalainen laji
Herätys! Muumikellon viisarit näyttää 2000-lukua!!
Mikä helvetin miesten maailma?! "Juu, ei ole juuri nyt paikalla, haluatko jättää viestin?" Asiat eivät enää todellakaan ole kuten väität. Nykyään nainen saa haluta seksiä juuri niin paljon kuin sielu sietää, pelkäämättä leimautumista... Kyllä, luit aivan oikein. Itse asiassa naisten juokseminen sängystä sänkyyn ei ole vain hyväksyttävää, vaan jopa trendikästä. Miehet vaihtuu useammin kuin sukkahousut, koska naisten seksuaalisuus täytyy saada ulos makuuhuoneesta kaikkien ihmisten tietoisuuteen (jostain helvetin syystä).
Joten tuohon "miesten maailma" -väitteeseen ette hyvät neidit enää voi turvautua. Te ette voi enää olla martyyreitä tasa-arvon nimissä.
Älkää nyt ymmärtäkö väärin, minun mielestäni tasa-arvo on kova juttu, tosi rock \,,/ Mutta minkä helvetin takia te naiset haluatte käyttäytyä kuten me miehet ja ottaa meistä käyttäytymismallia? Katsokaas, me miehet emme ole niitä laatikon terävimpiä veitsiä järjenjuoksultamme, emmekä käyttäytymiseltämme. Minä, esimerkiksi, en todellakaan ottaisi mallia itsestäni, jos olisin nainen.
No tehkää neidit mitä haluatte, mutta tuo ns. miesten maailma on nykyään yhtä todellinen paikka kuin korvatunturi. - mallin ottamista
uhanalainen laji kirjoitti:
Herätys! Muumikellon viisarit näyttää 2000-lukua!!
Mikä helvetin miesten maailma?! "Juu, ei ole juuri nyt paikalla, haluatko jättää viestin?" Asiat eivät enää todellakaan ole kuten väität. Nykyään nainen saa haluta seksiä juuri niin paljon kuin sielu sietää, pelkäämättä leimautumista... Kyllä, luit aivan oikein. Itse asiassa naisten juokseminen sängystä sänkyyn ei ole vain hyväksyttävää, vaan jopa trendikästä. Miehet vaihtuu useammin kuin sukkahousut, koska naisten seksuaalisuus täytyy saada ulos makuuhuoneesta kaikkien ihmisten tietoisuuteen (jostain helvetin syystä).
Joten tuohon "miesten maailma" -väitteeseen ette hyvät neidit enää voi turvautua. Te ette voi enää olla martyyreitä tasa-arvon nimissä.
Älkää nyt ymmärtäkö väärin, minun mielestäni tasa-arvo on kova juttu, tosi rock \,,/ Mutta minkä helvetin takia te naiset haluatte käyttäytyä kuten me miehet ja ottaa meistä käyttäytymismallia? Katsokaas, me miehet emme ole niitä laatikon terävimpiä veitsiä järjenjuoksultamme, emmekä käyttäytymiseltämme. Minä, esimerkiksi, en todellakaan ottaisi mallia itsestäni, jos olisin nainen.
No tehkää neidit mitä haluatte, mutta tuo ns. miesten maailma on nykyään yhtä todellinen paikka kuin korvatunturi.Kyse on enemmänkin siitä, että naiset eivät ole ennen saaneet näyttää seksuaalisia halujaan ja toteuttaa niitä haluamallaan tavalla.
Nyt kun voivat, kuvittelevat miehet, että naiset muka ovat ruvenneet ottamaan heistä mallia. Ei se niin ole. Naiset ja miehet on aika samankaltaisia seksuaalisilta haluiltaan, nyt se vain tulee paremmin näkyviin.
Elämä muuttuu helpommaksi kun ymmärrätte, ettei naiset toimi niin siksi, että todistaakseen jotain oottaisivat miehistä mallia. Niinkuin tekisivät sitä vain näyttääkseen eivätkä oikeasti nauttisi. Pah. Ei naiset ole juurikaan siveellisempiä kuin miehet alunperinkään. Nyt se vain on luvallista näyttää eikä tarvitse näytellä jotain, mitä ei oikeasti ole.
- kohdalla...
on käynyt niin, että jos seksiä on harrastettu heti, niin se on myös sitten jäänyt siihen yhteen yöhön. Enkä kyllä näistä naisista ole ollut edes oikeasti kiinnostunut, joten kaippa minuun pätee se, etten tunne mitään pakottavaa tarvetta harrastaa seksiä heti jos olen naisesta aidosti kiinnostunut.
- Miesten kanssa keskustellut.
Olen huomannut sen asian että miehet ei pidemmällä tähtäimellä oikein arvosta naisia jotka antaa niin helposti. Ei siinä ole kuulemma enää samaa makua, ei mitään metsästettävää. Sellaiset naiset kuulemma myös pettää kärkkäämmin. Siis kyllähän miehet ottaa jos nainen antaa, sen kummempia asiaa ajattelematta, vaikka mielessä kumminkin on "enpä tämän kevytkengän kanssa viitsi edes ajatella enempiä, mutta saanpa nyt ainakin pillua". Pieni selibaatin tapainen alussa on ihan hyvästä, jos todellakin haluaa miehen kenties vielä pysyvän kuvisoissa vielä muutaman kuukauden jälkeen.
- ajatella samoin
myös miehestä, joka antaa heti. "enpä tämän kevytkengän kanssa halua mitään suhdetta, jos nyt pannaan."
Itse en ottaisi miestä, joka olisi harrastamassa seksiä ekana iltana. Mutta sitä on vaikea testata, koska jos itse rupeaa näyttelemään että haluaisi seksiä heti, niin mies saattaa saada väärän käsityksen...
Mutta ne heti seksiä haluavat pudotan kyllä pois kilvasta heti kättelyssä... - matti mallikas
ajatella samoin kirjoitti:
myös miehestä, joka antaa heti. "enpä tämän kevytkengän kanssa halua mitään suhdetta, jos nyt pannaan."
Itse en ottaisi miestä, joka olisi harrastamassa seksiä ekana iltana. Mutta sitä on vaikea testata, koska jos itse rupeaa näyttelemään että haluaisi seksiä heti, niin mies saattaa saada väärän käsityksen...
Mutta ne heti seksiä haluavat pudotan kyllä pois kilvasta heti kättelyssä...Onhan naisilla oikeus ajatella siten juu, mutta OIKEASTI naiset ajattelevat heti seksiä haluavista miehistä suurinpiirtein näin: "Mähän taidankin olla tuon miehen mielestä haluttava ja kaunis, kun se kerran heti haluaa mua panna. Ja täytyy sen miehen varmaan olla kokenut peto sängyssäkin." Ja sitten olettekin jo juoksemassa suinpäin suhteeseen, koska kuvittelette että saatte sen miehen seikkailuhimon ajan kanssa taltutettua ja muokattua itsellenne siitä kelpo miehen...
Ja kyllä, olen luuseri, joka on aivan syyttä katkera kaikille maailman naisille... saatanan saatana... - justiinsakin noin
ajatella samoin kirjoitti:
Mutta ne heti seksiä haluavat pudotan kyllä pois kilvasta heti kättelyssä...Miksi aina oletetaan , että päätös jatkosta on miehen kiinnostuksen tai sen puutteen varassa. Kyllä se voi olla se nainenkin sitä mieltä, että se on kerta ja siihen jää.
Kyllähän niitä on katkeria miehiä, jotka on kuvitellut, että seuraavan aamun sanat 'en mä oo valmis seurustelemaan' jotenkin satuttais naista (oletus että nainen heti rakastuu), ja kun nainen sanoo että ei se mitään, en minäkään todellakaan... niin johan käy itsetunnolle.
Itse ei ole valmis suhteeseen, mutta sitä ei pystytäkään sitten hyväksymään, ettei toinenkaan ole. Tämä on mielestäni typerin oletus näissä jutuissa. Että toinen luonnolliesti antaa koska on ihastunut, eikä asia mitenkään voi olla niin, että molemmat panee, kun kerran saavat.
- mies 30
Jos olen itse tosissani kiinnostunut jostakin naisesta, siis ihan siitä "elämän pituisesta suhteesta" niin en kyllä ihan heti aluksi yritä seksiä saada, vaikka tokihan se saattaa mielessä olla. Jotenkin vaan hommasta menee maku jos nainen on heti alkajaisiksi reisiään levittelemässä. Toki en siitäkään kieltäydy mutta silloin homma jää yleensä siihen pano asteelle ja minua ei enää kiinnosta mikään vakavampi. Tulee jotenkin vain mieleeen että nainen ilmeisesti levittää reitensä muillekin yhtä helposti joten noinkohan on uskollista sorttia. Ei siis potentiaalinen elämän kumppani. Yhden yön jutut on asia erikseen.
Esim edellinen suhteeni alkoi risteilyltä ja sänkyyn kyllä päädyttiin silloin mutta "vain" nukkumaan. Jotenkin meidän välillä vain oli kipinää ja nainen itse ehdotti että saan tulla viereen yöksi jos maltan vain nukkua. No näin tehtiin. Hän vielä aamulla kiitteli että oli ihanaa kun en yrittänyt mitään vaikka täytyy myöntää että mieli kyllä teki. Siitä alkoikin sitten parin vuoden seurustelu suhde ja hyvin ehdittiin seksiä harrastamaan vaikkei ekana iltana sitä tehtykään :). Taisi muuten olla kolmas tapaaminen kun harrastettiin seksiä ;) - karkoski
Luulen, että on olemassa mitä mielikuvituksellisimpia syitä, miksi ei mukamas onnistunu, mutta minusta tuo nyt on yksi kaikkein naurettavimpia juttuja, mitä toiselle voidaan suoltaa, kun ei pystytä totuutta kertomaan.. ja tuskinpa sitä kukaan on Sinulle sanonutkaan, siis että se siitä johtuis se epäonnistuminen, kun tunsit Häntä kohtaan kaveruuden lisäksi seksuaalistakin vetoa heti tavattuanne...? Itselleni ainakin tulee mieleen, ettei se toinen tunne minua kohtaan kuin pelkkää kaveruutta, jos ei seksi kiinnosta...;))
Itse vietin pisimmän suhteeni sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa päädyimme sänkyyn ensimmäisenä iltana. Ekalla tapaamisella. Kyseessä on poikani äiti.
Yksilöllistähän se varmaanki on, mutta luulen kuitenkin, että osa näistä kommenteista, joissa "tuomitaan" seksi ensitapaamisella, on ihan vaan jonninjoutavaa jeesustelua, varmaan hyppäisivät hetekalle välittömästi, jos joku oikein hemaiseva tapaus tulis OIKEASTI pyytämään...;)
Lisäksi ainakin minulle seksi on erittäin tärkeä osa-alue parisuhteessa. Ellei siinä oo yhteistä kemiaa, niin en varmaankaan kauaa viihdy sen ihmisen kanssa. Tottakai on paljon muitakin, yhtä tärkeitä juttuja kahden ihmisen välillä, mutta melkoisia jännitteitä sekin aiheuttaa, ellei seksielämä toimi ja ole miellyttävää.. Miksi siitä ei siis voisi ottaa selvää myöskin samantien...??- postman
Meinaatkos oikeasti että se yhteinen kemia tunnistetaan jo siitä ensimmäisestä kerrasta tai edes muutamien hetkien jälkeen? En usko tai en ainakaan minä.
Mä luulen että kovinkaan moni ei edes kuvittele seksin olevan heti alussa sitä tajuntaa räjäyttävää. On tietysti näitä "kokeneita/elävää elämää eläneitä", jotka osaavat sopeutua heti tilanteeseen kuin tilanteeseen ja vaativat heti 100% suoritusta. Mun mielestä noi jutut pitää kuitenkin harjoitella face2face, eikä siihen juuri edellisistä hoidoista ole apua. Muutenhan se rupee vaan maistumaan nopeemmin suoritukselta jos kaikki osataan jo valmiiksi ja suorastaan kilpaillaan että kumpi osaa alussa paremmin. - karkoski
postman kirjoitti:
Meinaatkos oikeasti että se yhteinen kemia tunnistetaan jo siitä ensimmäisestä kerrasta tai edes muutamien hetkien jälkeen? En usko tai en ainakaan minä.
Mä luulen että kovinkaan moni ei edes kuvittele seksin olevan heti alussa sitä tajuntaa räjäyttävää. On tietysti näitä "kokeneita/elävää elämää eläneitä", jotka osaavat sopeutua heti tilanteeseen kuin tilanteeseen ja vaativat heti 100% suoritusta. Mun mielestä noi jutut pitää kuitenkin harjoitella face2face, eikä siihen juuri edellisistä hoidoista ole apua. Muutenhan se rupee vaan maistumaan nopeemmin suoritukselta jos kaikki osataan jo valmiiksi ja suorastaan kilpaillaan että kumpi osaa alussa paremmin.Kyllä sitä vaan joskus on tullut koettua se sellainen KEMIA, jota ei voi sanoin selittää, enkä siis Sinullekaan sitä osaa sen paremmin kuvailla, ellet sitä kerran ole (vielä) kokenut... Ja nyt EN puhu mistään seksin mekaniikasta. Oikeastaan en edes yksinomaan seksistä. Se on ehkä sellaista sydämen läpätystä ja väreilyä käsivarsissa.. suudelmat ja kosketukset tuntuu aivan huumaavilta.. Eikä muuten tasan tarkkaan maistu suoritukselta eikä kilpailla mistään. Ne, ketkä sen ovat kokeneet, TIETÄÄVÄT tasan tarkkaan, mistä puhun, ja se ON heti ensimmäisestä kosketuksesta alkaen mukana tai sitten sitä ei todennäköisesti tulekaan... tai ainakin itse uskon, ettei sitä tule, ellei sitä heti ihmisten välillä oo. SIKSI sanon sitä KEMIAKSI...:)
Sitten on erikseen sitä tavallista seksiä ilman tuollaisia kemioita, ja se on sitten kokonaan eri juttu se. - NuoriNainen
karkoski kirjoitti:
Kyllä sitä vaan joskus on tullut koettua se sellainen KEMIA, jota ei voi sanoin selittää, enkä siis Sinullekaan sitä osaa sen paremmin kuvailla, ellet sitä kerran ole (vielä) kokenut... Ja nyt EN puhu mistään seksin mekaniikasta. Oikeastaan en edes yksinomaan seksistä. Se on ehkä sellaista sydämen läpätystä ja väreilyä käsivarsissa.. suudelmat ja kosketukset tuntuu aivan huumaavilta.. Eikä muuten tasan tarkkaan maistu suoritukselta eikä kilpailla mistään. Ne, ketkä sen ovat kokeneet, TIETÄÄVÄT tasan tarkkaan, mistä puhun, ja se ON heti ensimmäisestä kosketuksesta alkaen mukana tai sitten sitä ei todennäköisesti tulekaan... tai ainakin itse uskon, ettei sitä tule, ellei sitä heti ihmisten välillä oo. SIKSI sanon sitä KEMIAKSI...:)
Sitten on erikseen sitä tavallista seksiä ilman tuollaisia kemioita, ja se on sitten kokonaan eri juttu se.Tuossapa se oli tiivistettynä, mitä olen etsimässä. Sen olen kahden ihmisen kanssa kokenut, mutta olen ne ihmiset menettänyt. Kerran jälkeen tietää, miltä sen pitäisi tuntua ja siinä vaiheessa tuskin on merkitystä sillä, onko pihtailtu puoli vuotta vai puoli tuntia (oikeastaan seksi taitaa tuossa jäädä ihan toiselle sijalle). Tulipas hyvä mieli, kun aloin ajattelemaan asiaa. :)
- karkoski
NuoriNainen kirjoitti:
Tuossapa se oli tiivistettynä, mitä olen etsimässä. Sen olen kahden ihmisen kanssa kokenut, mutta olen ne ihmiset menettänyt. Kerran jälkeen tietää, miltä sen pitäisi tuntua ja siinä vaiheessa tuskin on merkitystä sillä, onko pihtailtu puoli vuotta vai puoli tuntia (oikeastaan seksi taitaa tuossa jäädä ihan toiselle sijalle). Tulipas hyvä mieli, kun aloin ajattelemaan asiaa. :)
että TÄYTYY olla muitakin, jotka TIETÄÄ, mitä tarkoitan... mutta muistan kyllä myöskin sen, miten ihmeelliseltä se tuntui, kun sen ensimmäistä kertaa koin.. "-Täähän on ku satukirjasta..!!"
Ainoa huono puoli siinä vaan on, että putoo ihan liian korkeelta sit loppujen lopuks...:(
Tai sydäntäs.
Ei siitä ole mitään ohjetta tai sääntöä. Joskus tuntuu et antaa mennä vaan, mut sit taas joskus (kuten eilenki) ei se oikeastaan käy edes mielessä, vaikka olinki treffeillä mitä upeimman tyttösen kanssa. Joskus sit taas ensi treffit (selvinpäin) johtaa suoraan sänkyyn.
Tee niinkuin sinusta tuntuu sopivalta.- FFWf
Oikein olet ajatellut. Siis tottahan toki miehet sua panee, kun sulta helposti saa. Mutta se arvostaako ne sua sen takia, onkin sitten ihan toinen juttu. Monet eivät vain halua miettiä tulevaisuutta jakorasian kanssa. Mielummin sellainen kiltti "pullanpaistaja" söpö tyttönen kelpaa silloin paremmin.
- onnistuit
Onnistuit kirjoittamaan sen saman kliseisen viestin niinkuin sata muutakin ennen sinua. Onneksi olkoon.
Arvostaa ja arvostaa. Mutta kaipaako nainen, joka tietää edessä olevan vain yhden yön jutun, miehen arvostusta sen jälkeen?
Kaipaako mies naisen arvostusta yhden yön jutun jälkeen? Nainenkin voi panna miestä, joka pienessä sievässä näyttää komeammalta kuin onkaan. Otetaan kun kerran saadaan. Naisetkin voi ajatella, ettei he sellaisen pukin, joka ekana iltana sänkyyn hyppää, kanssa mitään suhdetta halua. Ne seurustelukumppanin kriteerit on jo paljon korkeammalla ja niitä katsellaan selvinkin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2002911
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss632790Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa232142- 691705
- 1431503
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1851442Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1121408Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1521387- 901314
Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2291211