on metallilla ja hevyllä?
Ja mitä kaikkia hevityylejä on näiden lisäksi ja kertokaa esimerkkipändejä näille hevityyleille?
black metal
death metal
white metal
hard'n heavy
glam metal
heavyrock
love metal: him, muita?
mitä eroa..
18
2165
Vastaukset
Kaupallisia termejä kaikki. Ei välttämättä kukaan tiedä niiden merkitystä. Esim. Black Sabbath ja Led Zeppelin soittivat vain musiikkia, rokkia. Eivät ne päättäneet: "Nyt keksitään uusi musiikkityyli." On kuitenkin kaupallista...käytä termejä hard rock, heavy metal, heavy rock. Älä termejä "metalli" ja "heavy".
Black metal - Dimmu Borgir, Old Man's Child
Death metal - Kreator, Obituary, Sepultura
White metal - (kristillinen metalli) - ensimmäinen bändi jonka musiikkityyliä sillä nimellä varsinaisesti kutsuttiin oli Trouble
Hard'n heavy - ??? Ihan uusi mulle...
Glam rock - ei tuu mieleen
Heavyrock - kaikkii edeltäneet. Sivulla http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0760742189/qid=1129220259/sr=2-1/ref=pd_bbs_b_2_1/102-4867734-7678540?v=glance&s=books on lueteltu satoja bändejä.
Love metal - tää on hyvä vitsi. "Love metal" -termi keksittiin jo 80-luvulla (oikeasti!!!), mutta silloin se oli vitsi. En usko että HIMin lisäksi muu kehtaa käyttää sitä.- joooo
Kreator ja Sepultura lasketaan ennemminkin Thrash-Metal orkestereiksi molemmat. Death-Metallia esittävät (tai esittivät) esim. Death, Morbid Angel, Carcass, Cannibal Corpse, Six Feet Under, jne.
Dimmu ja Old Man´s Child black metal...esim vaikka Darkthrone ja Beherit.
Death metal...mitäs toi Kreator tuolla tekee...se on thrash / speed metallia...idiootti.. ja samoin vanha Sepultura...Obituary on death, niinku Morbid Angel.
White "METAL" huom. lainausmerkit.
Hard n heavy on varmaan niinkuin heavy metal, eli Saxon, Raven, Motörhead, Iron Maiden, Wasp, Judas Priest, Manilla Road..jne
Glam Rock, Poison, Mötley Crue...jne..
Heavy rock...palataan tuohon hard n heavyyn...samaa shittiä...okei?
Love metal...ainoastaan HIM:in keksimä typerä kaupallinen termi musiikilleen että saa pikkupimpsakat ostamaan levyjä ... ja Ville voi elää sitten rattoisaa eläkäelämää...kun bändi lopettaa...aggressor.perverssor kirjoitti:
Dimmu ja Old Man´s Child black metal...esim vaikka Darkthrone ja Beherit.
Death metal...mitäs toi Kreator tuolla tekee...se on thrash / speed metallia...idiootti.. ja samoin vanha Sepultura...Obituary on death, niinku Morbid Angel.
White "METAL" huom. lainausmerkit.
Hard n heavy on varmaan niinkuin heavy metal, eli Saxon, Raven, Motörhead, Iron Maiden, Wasp, Judas Priest, Manilla Road..jne
Glam Rock, Poison, Mötley Crue...jne..
Heavy rock...palataan tuohon hard n heavyyn...samaa shittiä...okei?
Love metal...ainoastaan HIM:in keksimä typerä kaupallinen termi musiikilleen että saa pikkupimpsakat ostamaan levyjä ... ja Ville voi elää sitten rattoisaa eläkäelämää...kun bändi lopettaa..."Encyclopedia of metal" kirjassa aikankin sanotaan että Kreator on death metallia. Sepulturasta olen joskus nähnyt mainittavan "Brazilian death metal" nimityksen musiikki-TV:n superrock lähetyksessä.
Toisaalta, välittääkö noi bändi paskaakaan mitä nimitystä heistä käytetään? Kunhan se ei ole selvästi loukkaavaa.
Black metallia en harrasta jos kommentoit DB:a ja OMC:a. Tiiän vain Dimmu Borgirin polttaneen kirkkoja ja joutuneen siitä vankilaankin. (jossa kuulemma kirjoittivat yhden albumin). Tosin mua ei hirveesti Black metal kiinnosta kunhan ei polttele kirkkoja tms. ilkivaltaa.
Ketä nämä nimitykset oikeasti auttaa??? En kuuntele musiikkia, jos en pidä siitä. En siksi että se on tiettyä tyyliä. Jos tulee hyvä jazz-levy vastaan, kuuntelen vaikka sitä...tai humppa anything. (vielä ei oo tullut)...- mulletti
UnOpened82 kirjoitti:
"Encyclopedia of metal" kirjassa aikankin sanotaan että Kreator on death metallia. Sepulturasta olen joskus nähnyt mainittavan "Brazilian death metal" nimityksen musiikki-TV:n superrock lähetyksessä.
Toisaalta, välittääkö noi bändi paskaakaan mitä nimitystä heistä käytetään? Kunhan se ei ole selvästi loukkaavaa.
Black metallia en harrasta jos kommentoit DB:a ja OMC:a. Tiiän vain Dimmu Borgirin polttaneen kirkkoja ja joutuneen siitä vankilaankin. (jossa kuulemma kirjoittivat yhden albumin). Tosin mua ei hirveesti Black metal kiinnosta kunhan ei polttele kirkkoja tms. ilkivaltaa.
Ketä nämä nimitykset oikeasti auttaa??? En kuuntele musiikkia, jos en pidä siitä. En siksi että se on tiettyä tyyliä. Jos tulee hyvä jazz-levy vastaan, kuuntelen vaikka sitä...tai humppa anything. (vielä ei oo tullut)...No kyllä jos oikein runkataan niin Slayeristäkin saadaan bläkkistä. Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee tai lukee...
Tuo Sepulturan ekan levyn ja ep:n musakki on niin koomista, että siitä pitää pelkästään jo sen takia. Igor Cavalera ei käyttänyt lainkaan jalkojaan kappaleessa warriors of death. Ja se on jo jotain... - Bad Obsession
UnOpened82 kirjoitti:
"Encyclopedia of metal" kirjassa aikankin sanotaan että Kreator on death metallia. Sepulturasta olen joskus nähnyt mainittavan "Brazilian death metal" nimityksen musiikki-TV:n superrock lähetyksessä.
Ketä nämä nimitykset oikeasti auttaa??? En kuuntele musiikkia, jos en pidä siitä. En siksi että se on tiettyä tyyliä. Jos tulee hyvä jazz-levy vastaan, kuuntelen vaikka sitä...tai humppa anything. (vielä ei oo tullut)...Dimmun äijjät eivät ole polttaneet kirkon kirkkoa.
Dimmu Borgir on Black metallia vaikka monet sitä eivät suostukkaan uskomaan.
Kreator on Trash metallia.
Sepultura on death/trashia molemmat käy.
Sitä varmaan kaikki kuuntelee mikä kuulostaa hyvälle :)
Sceneily auttaa hieman kun toiselle yrittää selittää minkälaista.
Mut plaa plaa paskaa loppujen lopuksi - -II-
Kumma kyllä Mikseri.netissä love metal luokitellaan genreksi, joskin itse olen ollut sitä mieltä, että se on vain HIMin markkinointikikka.
-II- kirjoitti:
Kumma kyllä Mikseri.netissä love metal luokitellaan genreksi, joskin itse olen ollut sitä mieltä, että se on vain HIMin markkinointikikka.
Ihan sama. Mikseri.net ei ole varmaankaan maailman pomo. Jos perustaisin oman sivuni, niin uskoisitko kaikki mitä siellä sanotaan.
Love metal ei ole HIM:n keksimä, se todellakin keksittiin 80-luvulla. Tosin HIM on ensimmäinen Love Metal -bändi. Love metal on suunnilleen yhtä hyvä vitsi kuin se että ihmiset kuuntelee pelkästään tietokoneella tehtyä musaa.
En tiiä saavatko pojat pimpaa sen enempää jos laittoivat "Love metal" nimen...todennäköisesti. Kuinka moni bändi itse asiassa sanoo keksineensä musatyylin? Heavy-yhtyeistä tiedän HIMin lisäksi vain Venomin ja paska yhtye sekin.- Roskismetallisti
Bad Obsession kirjoitti:
Dimmun äijjät eivät ole polttaneet kirkon kirkkoa.
Dimmu Borgir on Black metallia vaikka monet sitä eivät suostukkaan uskomaan.
Kreator on Trash metallia.
Sepultura on death/trashia molemmat käy.
Sitä varmaan kaikki kuuntelee mikä kuulostaa hyvälle :)
Sceneily auttaa hieman kun toiselle yrittää selittää minkälaista.
Mut plaa plaa paskaa loppujen lopuksiTrash-metallia noista ei esitä kyllä kukaan (paitsi ehkä HIM...). Thrash-metallia kyllä. Aika iso ero trashilla ja thrashilla.
- Hankson
UnOpened82 kirjoitti:
Ketä nämä nimitykset oikeasti auttaa??? En kuuntele musiikkia, jos en pidä siitä. En siksi että se on tiettyä tyyliä. Jos tulee hyvä jazz-levy vastaan, kuuntelen vaikka sitä...tai humppa anything. (vielä ei oo tullut)...polttanu kirkkoja&joutunu vankilaan?hah,just joo.itseasiassa ne ketkä ne kirkot poltti oli Varg Vikernes,eli tämä äijä Burzumista& sillon kun se niitä kirkkoja poltti niin Dimmua ei sillon tainnu edes olla.hyvä fakta tietty sulle tiedoks että Dimmu borgir varmaan kutsuu vielä itseänsä blackmetal yhtyeenä,mutta jos menet kysymään melkeen ihan keneltä blackmetallia kuuntelevalta tyypiltä tahansa ketä on kuunnellu sitä musaa pitempään kun nämä"teinisatanistit"niin luulen että monella on melko sama mielipide siitä bändistä kun minulla,eli Cradle of filth mukaan laskien blackmetallin suurimmat& kaupallisimmat huorat.
- Hankson
mulletti kirjoitti:
No kyllä jos oikein runkataan niin Slayeristäkin saadaan bläkkistä. Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee tai lukee...
Tuo Sepulturan ekan levyn ja ep:n musakki on niin koomista, että siitä pitää pelkästään jo sen takia. Igor Cavalera ei käyttänyt lainkaan jalkojaan kappaleessa warriors of death. Ja se on jo jotain...että noi Sepulturan ekat kuulostaa vähän koomisilta on siinä että kun ne julkas ne levyt niin ne tais olla jotain 13-16vuotiaita,eli ei tainnu vielä musiikin taito vielä olla ihan taitoluokkaa,mutta silti vieläki niitä levyjä(Morbid visions& Bestial devastation)myydään vieläki suht hyvin joten ei yhtään huonommin.&mun mielestä on noi niiden ekat levyt silti parempia kun nämä uudemmat levyt mitä ne on tän 10-12vuoden aikana julkassu.
UnOpened82 kirjoitti:
Ketä nämä nimitykset oikeasti auttaa??? En kuuntele musiikkia, jos en pidä siitä. En siksi että se on tiettyä tyyliä. Jos tulee hyvä jazz-levy vastaan, kuuntelen vaikka sitä...tai humppa anything. (vielä ei oo tullut)...Jos yksi typerä kirja väittää Kreatoria death metalliksi niin so? Se on thrash metallia kummiskin, Kreatorissa ei ole mitään death metallia. Sepulturaakin voi sanoa death thrashsiksi. Ja musiikki-tv se kaiken tietää varsinkin kyseinen "superrock" ohjelma.
Hankson kirjoitti:
että noi Sepulturan ekat kuulostaa vähän koomisilta on siinä että kun ne julkas ne levyt niin ne tais olla jotain 13-16vuotiaita,eli ei tainnu vielä musiikin taito vielä olla ihan taitoluokkaa,mutta silti vieläki niitä levyjä(Morbid visions& Bestial devastation)myydään vieläki suht hyvin joten ei yhtään huonommin.&mun mielestä on noi niiden ekat levyt silti parempia kun nämä uudemmat levyt mitä ne on tän 10-12vuoden aikana julkassu.
Bestial Devastation ja Morbid Visions on aikansa kovinta kastia.
Roskismetallisti kirjoitti:
Trash-metallia noista ei esitä kyllä kukaan (paitsi ehkä HIM...). Thrash-metallia kyllä. Aika iso ero trashilla ja thrashilla.
Kerrankin joku sanoo niinkuin asia on.
Hankson kirjoitti:
polttanu kirkkoja&joutunu vankilaan?hah,just joo.itseasiassa ne ketkä ne kirkot poltti oli Varg Vikernes,eli tämä äijä Burzumista& sillon kun se niitä kirkkoja poltti niin Dimmua ei sillon tainnu edes olla.hyvä fakta tietty sulle tiedoks että Dimmu borgir varmaan kutsuu vielä itseänsä blackmetal yhtyeenä,mutta jos menet kysymään melkeen ihan keneltä blackmetallia kuuntelevalta tyypiltä tahansa ketä on kuunnellu sitä musaa pitempään kun nämä"teinisatanistit"niin luulen että monella on melko sama mielipide siitä bändistä kun minulla,eli Cradle of filth mukaan laskien blackmetallin suurimmat& kaupallisimmat huorat.
Minua ei kiinnosta blackmetal-yhtyeet. kaikki Blackmetal-yhtyeet ovat sairaita. Örisevät mikkiin jotain tyhmää. Jos kerran pitävät Saatanasta niin paljon, niin mikseivät laita bensaa tuleen ja mene uiskentelemaan siihen bensaa. On se vaan niin järjetöntä palvoa Saatanaa. Siinä kun ei ole mitään toivoa, vain ja ainoastaan järjettömyyttä.
Cradle of filth? Hah. Se älytön bändi muistuu vieläkin. Jyrki sai varoituksenkin kun näytti niiden tyhmän videonsa. Oli muka järkevää näyttää kun pikkutytöt soittavat viulun sijasta käsiään ja käsistä valuu jotain mehua tai muuta paskaa. Tosi pelottavaa. :D
Ei siinä musassa mitään, mutta lyriikoissa ei mitään järkevää. Saatanaa palvomalla artistit kannattavat myös sotia, vihaa, ristiretkiä, tappamista yms. mitkä tuovat maanpäälle surua.
- margues
eiks ne oo "metalli" tyylejä ja yks tyyli on "heavy"
no kai niit on Trash, "NU-Metal", doom metal? ,Power metal, Ym...Ym
Slipknot, Pantera ,Kill switchengage, Slayer , Metallica, Mudvayne, Fear Factory , sepultura ja Soulfly - Wolf-89
Mun mielestä on sit vielä hevimetalli ja siihen tulis esimerkiks vaikka Black Sabbath...
Jos pidetään Love metallia musatyylinä niin mainitaan joitakin yhtyeitä, jotka esittävät samaa trash-osastoa:
Negative :D
The Rasmus :D
Hanoi Rocks :D
Teräsbetoni :D
kaikki bändit perustettu siksi, että saisivat tytöiltä rakkautta. Tosi asiassa nämä bändit on tarkoitettu vain pikkuteineille: Pitäisi olla ikäraja näiden ostamisessa: alle 15!!!
Suurta roskaa...ulkomailla eivät selviä 4 vuotta kauempaa.
HIM on roskabändien ehdoton kuningas!!! Kunnioitan heitä!!! :D
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422214- 241740
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271425- 1081247
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151219- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846