Isojalkainen nainen

meiri

Olen nuori nainen ja päänvaivanani on isot jalat.
Kengän koko on 39-40, mutta muuten jalkoje luut näyttää isoilta aina polvesta lähtien.Häpeän näyttää jalkojani, koska pidän niitä rumannäköisinä jopa miehekkäinä.Olen jo alkanut kuvitella, että sairastan jotain akromegaliaa. :(

74

14745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole aika...

      tyypillinen jalkinekoko 170 cm:n pituiselle naiselle.

      Ensin kaupoista loppuvat tuon koon jalkineet, joten sen perusteella valtaosalla on isot jalat(?).

      Eräs 150 senttinen vanhus kauhisteli, että minulla on miehenkokoiset jalkineet (40), kun hän itse änkee vaivasenluunsa ainoastaan 37 numeron jalkineeseen.

    • Penguin

      Hei HALOOOO arvaa onko hiukan masentavaa kun valitat isoista jaloista, se on aina ollu mun ongelma! Ensikskin, mun jalan koko on 43, ja naisten kenkien koot loppuu yleensä kokoihin 41 tai 42. Eli on pikkasen vaikee löytää kenkiä. Oon 14 v. Mun jalan koko oli jo ala-asteen ekoilla luokilla niin iso että piti löytää naistenosastolla jotkut vähän pientenlasten kenkiä muistuttavat, eikä helppoa ikinä ollu. Noo on tässä yksi hyvä puoli, että aina ku ollaan äitin kanssa kaupungilla kattoo kenkiä nii se ostaa monet kengät jos löytyy kerranki sopivia eikä ees kysy tarviinko.

      • sinbo87

        mun jalan koko oli yläasteella ton 43 ja nyt käytän miesten kenkiä jotka on kokoa 45 koska naisilla ei ole niin isoja kenkiä ikinä varmaan ollutkaan! onneksi nykyään alkaa jo löytymään naisille isompia kenkiä :) elloksella oli yhdessä vaiheessa kokoon 45asti naisten juhlakenkiä tarjolla :) nyt tuli taas uusi lehti missä oli 2 naisten kävelykengät kokoon 45asti :) jos menen johonkin liikkeeseen niin kysyn jo valmiiksi henkilökunnalta että mikä on naisten kengissä isoin koko että en tuhlaa tuntia etsimällä ja en löydä isompaa kuin 41.


      • NO PROBLEEMO

        ymmärrän sinuu, ei oo kivaa kun muilla ikäisillä on hienoja naisellisia kenkiä ja ite pitää niitä jotain mitä nyt kaupasta tuurilla on jalkaansa saanut mahtumaan. Mut Ellokselta saa tilattua 43 numeroon asti kenkiä, ne löytyy plus collection osaltolt tallisime tmv. tuotemerkin "alta". Kenkä Marskilta Helsingistä saa tilattua osan kengistä kotiinkin, mut myyntivalikoima on aika suppea ja jos joskus Heseen eksyt niin suosittelen ehdottamasti käydä Bellissimassa. Kauppa on aika arvokas, ostin kiilakorkeiset mokkanahkaiset juhlakengät 120€ hintaan, mut ovat todella hyvä laatuiset.

        Niin onhan vielä joyboots postimyyntifirma, mut ne kengät on aika korkea korkoisia, et en oo silt koskaan tilannut just ton takia kun omassa varreson mittaa 186senttii niin en haluu jatkaa sitä 9cm koroilla.

        Et toivottavasti tästä oli jotain apua, ja jos et oo teitoinen saitista isotkoot.com niin käyppä tsekkaas, sielt saa paljon apua ;)


      • mumma

      • Anonyymi

        Siis mä oon 12v ja mulla jo nyt sama vika. Mulla on tosi kapee jalka ja kun toinen on 42 ja toinen lähes 43 niin aikas vaikeeta. D:


      • Anonyymi

        Hei Haloo! Mun jalan koko on 42 siis 42 ja mä olin 12 vuotias. Mun pituus oli tollon 159,5 eliii olin aika lyhyt mut jalat oli pitkät😂


      • Anonyymi

        mäki 14 ja kengänkoko 43-44😌


    • Miepä mie

      Tarkoititko siis, että vaikka kengännumerosi on normaali, jalkasi näyttävät silti isoilta ja miehekkäiltä, vai että nimenomaan tuo kengännumero on iso?

      Mulla on kengännumero 39-43, riippuu kengästä. En edes ajattele, että mulla olisi isot jalat! :) Kerran olin juuri ostanut uudet kengät ja olimme kyläilemässä parin tutun luona. Olimme lähdössä ulos ja toinen tutuista otti kenkäni ja ojensi ne miehelleni tyyliin "Tässä nää sun kengät". Silloin hävetti sanoa, että ne on kyllä mun popot. :D Hassua, että saman tuotemerkin kengätkin voi olla niin eri kokoisia (esim. Adidas). Nyt mulla on Addun lenkkarit kokoa 43 ja 41. :)

      • Miepä mie

        Mummoni (isänäiti) kengännumero on 41 ja äidinäitini jalka oli kokoa 35. Mitenköhän periytyvää tämä jalkojenkin koko on...


      • Mustatukkainen...**
        Miepä mie kirjoitti:

        Mummoni (isänäiti) kengännumero on 41 ja äidinäitini jalka oli kokoa 35. Mitenköhän periytyvää tämä jalkojenkin koko on...

        Ei harmainta aavistustakaan periytyykö jalan koko mitenkään.Itselläni on 36-37 koko,sisarilla myöskin, äidillä 35-36. Pituutta mulla on 170.Ainakaan lapsilleni ei pienijalkaisuus ole periytynyt, onneksi, sillä ovat poikia eikä 190cm pituuteen ihan miniläpyskä käy...heillä on kengän koko 42-45!!Mallista riippuen.


      • meiri

        Tarkoitin, että kengän koko on normaali, mutta jalat näyttävät ovat iso luiset.


      • mää
        meiri kirjoitti:

        Tarkoitin, että kengän koko on normaali, mutta jalat näyttävät ovat iso luiset.

        kaverini on kenkämyyjä ja eniten menee kuulemma koon 37 ja 38 kenkiä!


      • ---..---
        Mustatukkainen...** kirjoitti:

        Ei harmainta aavistustakaan periytyykö jalan koko mitenkään.Itselläni on 36-37 koko,sisarilla myöskin, äidillä 35-36. Pituutta mulla on 170.Ainakaan lapsilleni ei pienijalkaisuus ole periytynyt, onneksi, sillä ovat poikia eikä 190cm pituuteen ihan miniläpyskä käy...heillä on kengän koko 42-45!!Mallista riippuen.

        jos on suurikokoinen nainen, silti hänellä on sievät, pienet jalat. Parempi niin, että vain jalat isot, ja nainen siedettävän näköinen. Kyllä isojalkaisuus periytyy suvussa niin miehillä kuin naisillakin. Harva nainen on täydellinen, kuten rumiakin naisia on harvassa.


      • tutu 1961
        ---..--- kirjoitti:

        jos on suurikokoinen nainen, silti hänellä on sievät, pienet jalat. Parempi niin, että vain jalat isot, ja nainen siedettävän näköinen. Kyllä isojalkaisuus periytyy suvussa niin miehillä kuin naisillakin. Harva nainen on täydellinen, kuten rumiakin naisia on harvassa.

        Olen 177cm pitkä nainen ja jalan kokoni on 37!! moni on ihmetellyt sitä miten minulla voi olla niin pieni jalka pituuteni nähden mutta näin se vain on!


      • Anonyymi
        ---..--- kirjoitti:

        jos on suurikokoinen nainen, silti hänellä on sievät, pienet jalat. Parempi niin, että vain jalat isot, ja nainen siedettävän näköinen. Kyllä isojalkaisuus periytyy suvussa niin miehillä kuin naisillakin. Harva nainen on täydellinen, kuten rumiakin naisia on harvassa.

        Mitä sinä oikein sönkötät? 👀😳🙄🙄🙄


    • GinaT

      Jos jalkasi ovat niin rumat, että niitä jatkuvasti häpeät, mene plastiikkakirurgille.

      • Anonyymi

        Naurettava kommentti. Tiedätkö itsekään mitä puhut? Plastiikkakirurgi. Mitä se on tässä kohtaa?


    • Love my big feet!

      Suotta olet masentunut! Oma kokoni on 41, ja vasta nyt ollessani 31-v olen oppinut nauttimaan jaloistani! Mieheni rakastaa isoja jalkoja (hanella on jalkafetissi) ja et muuten usko miten kauniit isot jalat voivat olla kun ne tuodaan oikein esiin! Jos sinulla on pituutta on luonnollista etta myos jalat ovat isot. Mieheni selitti etta vain jaloista nakee naisen todellisen kauneuden. Kasvoja voi meikata, kehoa muokata; periaatteessa kaiken muun voi 'valehdella' paremmaksi, mutta jalkoja ei. Jaloista nakee naisen tosi kauneuden. Jalat ovat muuten erittain sensuelli alue, suosittelen tutustumaan... Ole ylpea jaloistasi! Sinussa ei ole mitaan vikaa!

      • keksa

        Olen ehdottomasti samaa mieltä asiasta! Jalasta voi tosiaankin nähdä todellisen kauneuden! pitkässäkin jalkaterässä on toki oma viehättävyytensä mutta minua kiehtoo taas erityisesti naisen pienikokoinen ja siro jalkaterä(koko 35-37)! Siinä silmä lepää,todella kaunista ja osin niin söpöäkin!


      • ullamarianne

        Kommentistasi on jo kulunutkin aikaa mutta pakko ottaa vielä kantaa,niin paljon on yhtäläisyyksiä! Minulla on myös sama koko kuin sinulla eli 41 ja olen todellakin ylpeä siitä: Teen työkseni jalkahoitoja ja käsittelyssäni on ollut paljon samankokoisia jalkoja! Ne todellakn näyttävät niin uskomattoman kauniilta ja en millään tohtisi irrottaa otettani niistä. Voisinpa melkein "syödä" ne! Tätä en tietystikään heille ole koskaan sanonut sillä muuten menetän takuu varmasti asiakkaitani koska he saattaisivat pelästyä sanomaani!


      • Epätosi kauneus?

        Tuo "vain jaloista näkyvä naisen todellinen kauneus" on jotakin fetisistien ikiomaa salakieltä. Jos jalat ovat kauniit, puhukaa sitten kauniista jaloista, pöhköt, älkääkä mistään salamyhkäisistä "todellisuuksista".


      • ullamarianne
        Epätosi kauneus? kirjoitti:

        Tuo "vain jaloista näkyvä naisen todellinen kauneus" on jotakin fetisistien ikiomaa salakieltä. Jos jalat ovat kauniit, puhukaa sitten kauniista jaloista, pöhköt, älkääkä mistään salamyhkäisistä "todellisuuksista".

        Eihän tässä liene kyse nyt ole mistään salakielestä eikä salamyhkäisestä todellisuudestakaan ja eihän tässä sentään pöhköjäkään olla! Tarkoitus on ollut vain kannustaa ja piristää nuorta alakuloista ihmistä! Kauneus on katsojan silmissä ja jalat ovat ehdottomasti osa sitä! Eräs ihminen mainitsikin että ensihuomio kiinnittyi erään ihmisen upeisiin jalkateriin ja ihastui tähän pitkälti sen vuoksi! Samoja tuntemuksia on ollut usein minullakin mutta mutta puolisoani en ole em.syiden vuoksi kuitenkaan valinnut:)


      • Epätosi kauneus?
        ullamarianne kirjoitti:

        Eihän tässä liene kyse nyt ole mistään salakielestä eikä salamyhkäisestä todellisuudestakaan ja eihän tässä sentään pöhköjäkään olla! Tarkoitus on ollut vain kannustaa ja piristää nuorta alakuloista ihmistä! Kauneus on katsojan silmissä ja jalat ovat ehdottomasti osa sitä! Eräs ihminen mainitsikin että ensihuomio kiinnittyi erään ihmisen upeisiin jalkateriin ja ihastui tähän pitkälti sen vuoksi! Samoja tuntemuksia on ollut usein minullakin mutta mutta puolisoani en ole em.syiden vuoksi kuitenkaan valinnut:)

        Juuri niin: jos jalat ovat kauniit, ne ovat kauniit ja sillä siisti. "Sinulla on todella kauniit jalat" on nätisti sanottu varsinkin alakuloiselle ihmiselle, mutta "jaloista näkee naisen todellisen kauneuden" on jo valehtelemista siitäkin huolimatta, että se ei tarkoita yhtään mitään.

        Kurkunpäästä näkee naisen todellisen kauneuden. Orvaskedestä näkee naisen todellisen kauneuden. Hiusjuurista näkee naisen todellisen kauneuden. Käsilaukun vetoketjun kääntöpuolesta näkee naisen todellisen kauneuden.

        Ei tämä minulle ole mikään sydämen asia, hämärillä ilmauksilla kikkailu vain on mielestäni lukijan kiusaamista. Ei minulla jalkoja vastaan mitään ole, minullakin on kaksi männynhavusuolakylvyistä pitävä kappaletta. :)


      • Anonyymi

        Hyvä.
        Tätä toivon ihmisten oppivan. Jokainen on siinä omassa kehossaan, ja se oma keho on just hyvä ja sopiva.


    • anmila

      siis sul ei oo tosiaan mitään huolehtimisen aihetta jalkojen koossa jos sulla on vain 40 koon jalka. itellä on 44 niin oon pikkuisen aina vaivautunu ja yritän piilottaa jalkani en varmaan ikinä pysty pitään mitään pillihousuja ku jalat näyttäs viel isommalta...

      • keksa

        Kylläpä onkin iso jalka! Varmaankin vaikea löytää oikean kokoisia kenkiä mutta onneksi on spesiaalikoon liikkeitä! Yksi taitaa olla Helsingin isolla Roballa! Olet ilmeisesti aika pitkäkin vai kuinka! tsemppiä kuitenkin sinulle!=)


      • Anonyymi
        keksa kirjoitti:

        Kylläpä onkin iso jalka! Varmaankin vaikea löytää oikean kokoisia kenkiä mutta onneksi on spesiaalikoon liikkeitä! Yksi taitaa olla Helsingin isolla Roballa! Olet ilmeisesti aika pitkäkin vai kuinka! tsemppiä kuitenkin sinulle!=)

        Mitä irvailee hän?
        39-40 ei ole iso normaalikokoisella ihmisellä.


      • Anonyymi

        Minä käytän. Olen 172 sopusuhtainen keho. Jalkaterä on pitkä. Se on niinsanotusti XL ja muuten olen M/L.

        Tämmöistä tämä on. Lasten -siis raskauksien myötä jalkaterä/ jalkapöytä on laskenut. Oli 42 ja nyt on 43/44 puoli senttiä on yksi koko.

        Jos on 38, niin se on 3cm lyhyempi kuin 44:n jalkaterä.


      • Anonyymi
        keksa kirjoitti:

        Kylläpä onkin iso jalka! Varmaankin vaikea löytää oikean kokoisia kenkiä mutta onneksi on spesiaalikoon liikkeitä! Yksi taitaa olla Helsingin isolla Roballa! Olet ilmeisesti aika pitkäkin vai kuinka! tsemppiä kuitenkin sinulle!=)

        Pelle. Mistähän saisit ostaa älyä tai empatiaa? Sori vaan. Ei taida löytyä. Tsemppiä sulle!
        Miten voitkin olla noin tyhmä:) 😳Tsemii. Taitaa vanhemmat olla ylpeitä susta.


    • erjjjjjj

      nooh.. oon 14-vuotias ja 173cm ja 42-44 kengän koko... et sul on pieni jalka!!!! (;

      • heidiisokenkä

        Hei

        Itse käyn kerran vuodessa Saksassa Kölnissä ostamassa kenkiä. Tyhjä matkalaukku mukaan ja menoksi...

        Erittäin laaja valikoima kokoja 42-44, Kämpgen kaupoissa kaikki nahkakenkiä ja hinnat 35eur-150eur. Eli todella laaja valikoima, menneen sesongin popot alkaen 35 eur.

        Samaisella kävelykadulla on kolme eri Kämpgen myymälää joiden lisäksi pari-kolme muuta vain nahkakenkiä myyvää myymälää ja näiden lisäksi sitten vielä halpiskaupat joissa myydään synteettisiä kenkiä alkaen 10eur. Niissä tosin koot loppuvat kokoon 41-42.

        Suoria lentoja ei ikävä kyllä Helsingistä Kölniin enää tehdä mutta ainakin Dusseldorfiin pääsee Air Berlinillä varsin edukkaasti ja sieltä on vain 25min junamatka Kölniin.


      • sopivat jalat
        heidiisokenkä kirjoitti:

        Hei

        Itse käyn kerran vuodessa Saksassa Kölnissä ostamassa kenkiä. Tyhjä matkalaukku mukaan ja menoksi...

        Erittäin laaja valikoima kokoja 42-44, Kämpgen kaupoissa kaikki nahkakenkiä ja hinnat 35eur-150eur. Eli todella laaja valikoima, menneen sesongin popot alkaen 35 eur.

        Samaisella kävelykadulla on kolme eri Kämpgen myymälää joiden lisäksi pari-kolme muuta vain nahkakenkiä myyvää myymälää ja näiden lisäksi sitten vielä halpiskaupat joissa myydään synteettisiä kenkiä alkaen 10eur. Niissä tosin koot loppuvat kokoon 41-42.

        Suoria lentoja ei ikävä kyllä Helsingistä Kölniin enää tehdä mutta ainakin Dusseldorfiin pääsee Air Berlinillä varsin edukkaasti ja sieltä on vain 25min junamatka Kölniin.

        heippa. itselläni oli nuorena 40 kenkämutta siro siis hoikka ja ohut jalka, oli todella vaikea löytää sopivia kenkiä. nyt lapsien teon jälkeen kengän numero on valitettavasti 42 jopa 43 saattaisi tarvita välillä. olen kyllä myös 180 cm pitkä joten sinänsä jalkani eivät näytä isolta mutta ei paljoa lohduta kun kenkäkaupoissa pudistellaan päätä jos haluaisi vähän edes naisellisempia malleja. jos rahaa olisi hakisin ulkomailta, ´kuulemma jo ruotsissa löytyy kokoja?


      • koot alkaen 42 naisille
        sopivat jalat kirjoitti:

        heippa. itselläni oli nuorena 40 kenkämutta siro siis hoikka ja ohut jalka, oli todella vaikea löytää sopivia kenkiä. nyt lapsien teon jälkeen kengän numero on valitettavasti 42 jopa 43 saattaisi tarvita välillä. olen kyllä myös 180 cm pitkä joten sinänsä jalkani eivät näytä isolta mutta ei paljoa lohduta kun kenkäkaupoissa pudistellaan päätä jos haluaisi vähän edes naisellisempia malleja. jos rahaa olisi hakisin ulkomailta, ´kuulemma jo ruotsissa löytyy kokoja?

        Gaborin kenkiä paljon alkaen koosta 42 (oma gabor-kokoni 41, joten valitettavasti en voi kenkiä sieltä ostaa) ja malleja vaikka kuinka paljon, kenkiä, saapikkaita, lenkkareita, yms. Tullintori on ihan rautatieaseman lähellä.


      • BigFootGirl85
        koot alkaen 42 naisille kirjoitti:

        Gaborin kenkiä paljon alkaen koosta 42 (oma gabor-kokoni 41, joten valitettavasti en voi kenkiä sieltä ostaa) ja malleja vaikka kuinka paljon, kenkiä, saapikkaita, lenkkareita, yms. Tullintori on ihan rautatieaseman lähellä.

        Ite olen tilannut "pieneen ja siroon" 44-45 kokoiseen jalkaani kenkiä muutaman kerran Englannista Long Tall Sally -nimisestä putiikista (longtallsally.co.uk). Ihan kivan näkösiä kenkiä. Valikoima vaihtelee melko usein. Ainoana haitta puolena on, että tarvitsee luottokortin, jotta voi maksaa tilatessa ne kengät. Postikulut ollut reilu 10e mutta toimitus ollut E-R-I-T-T-Ä-I-N nopeaa. Olen joskus saanut kengät samalla viikolla, parissa päivässä, kun olen ne tilannut. Kokoja löytyy niiden mittakaavassa kokoon 20 asti joka vastaa suurin piirtein 45 tai 45½ (ehkä). Itelle 20 vähä liian iso.

        Kotimaisista liikkeistä voisi mainita Helsingistä KenkäMarksin Mannerheimintiellä Stockmannia vastapäätä, jossa löytyy joitain hajapareja kokoa 42-45. Viime aikoina olen löytänyt Vihdin Nummelan Keskuskengästä (siinä pääkadun varrella) jonkin verran kenkiä. Ihan kivan näköisiä on ollut. Tuolla kokoja jopa 46 asti.


      • Koko 43
        BigFootGirl85 kirjoitti:

        Ite olen tilannut "pieneen ja siroon" 44-45 kokoiseen jalkaani kenkiä muutaman kerran Englannista Long Tall Sally -nimisestä putiikista (longtallsally.co.uk). Ihan kivan näkösiä kenkiä. Valikoima vaihtelee melko usein. Ainoana haitta puolena on, että tarvitsee luottokortin, jotta voi maksaa tilatessa ne kengät. Postikulut ollut reilu 10e mutta toimitus ollut E-R-I-T-T-Ä-I-N nopeaa. Olen joskus saanut kengät samalla viikolla, parissa päivässä, kun olen ne tilannut. Kokoja löytyy niiden mittakaavassa kokoon 20 asti joka vastaa suurin piirtein 45 tai 45½ (ehkä). Itelle 20 vähä liian iso.

        Kotimaisista liikkeistä voisi mainita Helsingistä KenkäMarksin Mannerheimintiellä Stockmannia vastapäätä, jossa löytyy joitain hajapareja kokoa 42-45. Viime aikoina olen löytänyt Vihdin Nummelan Keskuskengästä (siinä pääkadun varrella) jonkin verran kenkiä. Ihan kivan näköisiä on ollut. Tuolla kokoja jopa 46 asti.

        Tallinnan vanhasta kaupungista löytyy liike Vivian Vau josta olen ostanut useammat kengät. Myynnissä kokoja 34- 45. Liikkeellä on nettisivut joista näkee valikoiman. Käykää katsomassa.....


      • isojalka*
        Koko 43 kirjoitti:

        Tallinnan vanhasta kaupungista löytyy liike Vivian Vau josta olen ostanut useammat kengät. Myynnissä kokoja 34- 45. Liikkeellä on nettisivut joista näkee valikoiman. Käykää katsomassa.....

        Oltiin mieheni kanssa kenkäostoksilla ja siinä sovitellessani mies totesi "sulla on isot jalat naiseksi".

        Loukkaannuin tietenkin mut vastasin miehelle kipakasti "Pysympähän pystyssä paremmin!"

        Muuten mies on aina kehunut jalkojani ja varsinkin varpaita.

        Jalkani pituus on 26,5 cm ja kengän koko n.41.


      • ...
        isojalka* kirjoitti:

        Oltiin mieheni kanssa kenkäostoksilla ja siinä sovitellessani mies totesi "sulla on isot jalat naiseksi".

        Loukkaannuin tietenkin mut vastasin miehelle kipakasti "Pysympähän pystyssä paremmin!"

        Muuten mies on aina kehunut jalkojani ja varsinkin varpaita.

        Jalkani pituus on 26,5 cm ja kengän koko n.41.

        Nyt voisin sanoa että 41 on täysin normaali koko naisen jalaksi,
        itsekin aloitan sovittamisen siitä. Joskus on parempi ottaa 40, yleensä 41 on sopiva, ainakin jos ei ole kyse kovin vuoratusta talvikengästä. Pituuttakin on, mieheni kengän koko on 42,5 - 43, eli lähes samoissa mitoissa sekä jalan koon että pituuden suhteen, pituuseroa meillä on 3 cm.


      • suuuuuuur

        mäki oon 14-vuotias ja 173cm ja mul on 42-44 kengän koko :D::D


      • XL koot
        ... kirjoitti:

        Nyt voisin sanoa että 41 on täysin normaali koko naisen jalaksi,
        itsekin aloitan sovittamisen siitä. Joskus on parempi ottaa 40, yleensä 41 on sopiva, ainakin jos ei ole kyse kovin vuoratusta talvikengästä. Pituuttakin on, mieheni kengän koko on 42,5 - 43, eli lähes samoissa mitoissa sekä jalan koon että pituuden suhteen, pituuseroa meillä on 3 cm.

        käy katsomassa www.xlshoes24-7.fi


      • Anonyymi
        isojalka* kirjoitti:

        Oltiin mieheni kanssa kenkäostoksilla ja siinä sovitellessani mies totesi "sulla on isot jalat naiseksi".

        Loukkaannuin tietenkin mut vastasin miehelle kipakasti "Pysympähän pystyssä paremmin!"

        Muuten mies on aina kehunut jalkojani ja varsinkin varpaita.

        Jalkani pituus on 26,5 cm ja kengän koko n.41.

        26,5 on kyllä 42


      • Anonyymi
        Koko 43 kirjoitti:

        Tallinnan vanhasta kaupungista löytyy liike Vivian Vau josta olen ostanut useammat kengät. Myynnissä kokoja 34- 45. Liikkeellä on nettisivut joista näkee valikoiman. Käykää katsomassa.....

        Kävin, mutta aika vähät oli. Haluaisin kävelykenkiä ja arkeen- en juhlakenkiä.


    • koko 42 13 vuotiaasta lähtien

      Hei, minkä pituinen olet? jos olet noin 170 cm tai pidempi niin kengännumerosi on täysin suhteessa pituuteesi ja voit unohtaa tämän ulkonäköongelman.
      Jos olet lyhyempi, ymmärrän että koet tilanteen hankala,mutta onneksii 39-40 kokoisissa kengissä on paljon vaihtoehtoja ja välttämällä miehekkäitä malleja ja valitsemalla oikeanlaiset mallit, et korosta kokoa vaan korostat jalkojesi kauneutta
      terveisin
      koko 42 13 vuotiaasta lähtien

      • Anonyymi

        No, mitenkäs sitten ne alla 170 senttiset?
        Mieti nyt pikkusen mitä latelet.


    • --

      Olisin ikionnellinen jos kengänkokoni olisi 39-41. Omani on 42-43. Minusta olisi ihanaa pukeutua naisellisesti ja kääntää katseita upeilla kengillä, mutta ne kaviot.. 42-numeron saappaat menisivat, ellei muodissa olisi aina ne helvetin suippovartiset rotantappokengät. Asiaa ei auta se, että olen puoliksi afrikkalainen (iso jalka, korkea jalkapöytä, paksu nilkka jne)

      Suorastaan pelkään kenkäkaupassa käyntiä. Vaikka olen muuten vahva ihminen, meinaan purskahtaa kateudesta itkuun kun muut naiset koittavat päättää kymmenestä parista, minkä ottaisivat. Kun itse ei löydä yhtäkään paria. Elämäni nöyryyttävimmät hetket on kenkäkaupoista: "Ei meillä oo ku normaaleja kokoja", "Eiköhän siellä miestenpuolella ole sopivia kokoja". Joskus joku on sanonut, ettei isoja kenkiä tehdä siksi, kun ne ei isona näyttäisi enää kauniilta. Villasukissa ja sandaaleissako meidän isojalkaisten odotetaan kulkevan??

      Minusta vääryyttä on myös se, etten saa ostaa kenkiä samalla hinnalla kuin muutkin, vaan pitäisi käyttää satoja euroja kenkiin, jotka muut saa viidelläkympillä.

      • iso nainen

        Minullakin on kengän koko 42-43 ja joudun ostamaan kenkäni silloin kun joskus harvoin löydän kokoani. Viikolla käydessäni Halosella vilkaisin olisiko siellä pienessä syrjäisessä hyllyssä jotain (olettavatkohan että isot naiset haluavat piilotella itseään nurkkiin). Alennuksessa oli 42 numeron avokkaat korkealla ja tukevalla korolla. Juuri tuollaisia olin hakenut kauan. Kokeilin jalkaani ja istuivat kuin hansikas. Lisäksi kengän kärki oli kauniin pyöreä ja siten avoin että jalkani näytti niinä ainakin neljä numeroa pienemmiltä. Ei muuta kuin äkkiä kassalle!

        Enimmäkseen joudun ostamaan kenkäni erikoisliikkeistä ja ne ovat useimmiten "mummomallia" eikä millään tarjoushinnalla (kauppa käy vaikka pyytäisi mitä tahansa).


      • Jonnakr
        iso nainen kirjoitti:

        Minullakin on kengän koko 42-43 ja joudun ostamaan kenkäni silloin kun joskus harvoin löydän kokoani. Viikolla käydessäni Halosella vilkaisin olisiko siellä pienessä syrjäisessä hyllyssä jotain (olettavatkohan että isot naiset haluavat piilotella itseään nurkkiin). Alennuksessa oli 42 numeron avokkaat korkealla ja tukevalla korolla. Juuri tuollaisia olin hakenut kauan. Kokeilin jalkaani ja istuivat kuin hansikas. Lisäksi kengän kärki oli kauniin pyöreä ja siten avoin että jalkani näytti niinä ainakin neljä numeroa pienemmiltä. Ei muuta kuin äkkiä kassalle!

        Enimmäkseen joudun ostamaan kenkäni erikoisliikkeistä ja ne ovat useimmiten "mummomallia" eikä millään tarjoushinnalla (kauppa käy vaikka pyytäisi mitä tahansa).

        Voi miten "ihanaa" on minunkin elämä. Olen 11 v ja pitää olla 39-42 koon kengät ja tässä iässä kenkäkoko vielä kasvaa!


      • ihmetellyt
        Jonnakr kirjoitti:

        Voi miten "ihanaa" on minunkin elämä. Olen 11 v ja pitää olla 39-42 koon kengät ja tässä iässä kenkäkoko vielä kasvaa!

        Ihmettelen mistä nykynuoret saavat juhlakenkänsä, ilmeisesti ei mistään koska kulkevat useimmiten lenkkareissa. Parhaiten tilanteen havaitsee jossain missikisoissa. Missikokelaat kävelevät hyvin epävarmasti koska jalassa on ensimmäisen kerran elämässä korkokengät. Odotan että nuoret tytöt kasvavat aikuisiksi naisiksi ja alkavat vaatia runsain määrin tarpeeksi isoja juhla- ja käyttökenkiä riittävän isoina. Minäkin pääsisin sitten "saaliinjaolle". Ärsyttää nuo Eccon mainokset jossa mainitaan "naisten koot 36-41", no tietääpä ettei tarvitse tehdä turhaa reissua eikä tarvitse koskaan ostaa Eccon kenkiä. Yleensä kaikkialla muuallakin katsotaan että naisten koot päättyvät aina numeroon 41.


      • ebtsi

        Minullekkin kenkäkaupoissa käynti on aina ollut hirveää. Jalkani on kokoa 43-44 eikä kenkiä meinaa löytyä millään, ja vaikka löytyisikin ne näyttävät sitten niin isoilta että niitä peilistä katsoessani meinaan itkeä. Kaverinikin mielestä minulla on kauhean iso räpylä. Hän ei tajua että se loukkaa minua syvästi,vaikka olen siitä jo hänelle sanonutkin. Olen vasta 15v. ja pelkään koko ajan että jalkani vielä kasvaa, on elämä hankalaa jo nyttenkin.
        Isoja halpoja kenkiä on erittäin vaikea löytää, mutta kuitenkin yhä useampi nuori on isojalkainen. Kenkiä myyvien kauppojen pitäisi kyllä jo taajuta että isoja kokoja tarvitaan!!


    • sirke41

      Hyvä nuori nainen!

      Rt kertonut kuinka pitkä olet joka korreloisi jalkasi kokoa! Oli pituutesi mikä tahansa, mainitsemasi koko on kaikkea muuta kuin iso! Koko 39 on esim.Ruotsalaisten naisten keskiarvokoko( Suomalaisten naisten 38) joten voit olla asian kanssa hyvin huoleti! Isolla osalla naisitaon koko 39-40 ja se on aivan normaalia! Toisin se on minulla kun ajatelaan omaapituuttani ja jalkaini kokoa! Olen pituudeltani vain 153 cm ja jalan kokoni on 41-42!!! Pystytkö ajattelemaan miltä se näyttää ja miltä minusta on tuntunut koko aikuisikäni!!? Olen koko ikäni jotenkin hävennyt asiaa ja olen joutunut jalkateriäni ns.piilottelemaan koska ne näyttävät niin järjettömän suurilta omaan pituuteni nähden! Erityisesti kesä on ollut vaikeaa aikaa kun on lämpimät kelit jolloin ihmiset käyttävät sandaaleja tai läpykkäitä ja ilman sukkia!! Muutama hyvä tuttavani ovat 5-6 centtiä minua pidempiä mutta heillä onjalat koka 36-37 joista olen hirvittävän kateellinen!! Tekisin mitä vain jos olisi mahdollista omaa samaa kokoa!! kaiken lisäksi siro jalkaterä on melko kaunistakin ja etenkin kuulema miehet pitävät sellaisista kovasti! Tällä hetkellä olen sinkku mutta aiemmat kumppanini ovat todenneet sen ettei asialla merkitystä ole enkä ole joutunut sen vuoksi koskaan torjutuksi!On ollut ihmisä jotka ovat jopa ihailleetkin kokani mutta olen ottanut sen kohteliaisuutena! Vaikka olen jo ottunut asian kanssa elämäänkin,silti se välillä minua vaivaa! Sinulla ei sis ole mitään hätää!Pää pystyyn vain:)

      • vaikeaa...

        Minullakin on iso jalka, kengän koko 42-43. Pituus on kylläkin samaa suhdetta, 178 cm. En yhtään ihmettele miksi nuoret tytöt kulkee lenkkareissa tai tennareissa, koska oikean kokoista kenkää ei löydy.

        Minua on erityisesti suututtanut Eccon kenkämainokset. Kukaan muu ei käytä mainostekstiä "Naisten koot (36-41)" melkein kuin olisi suoraan sanottu että transut ja pikkutytöt älkööt vaivautuko. Eikö noinkin tunnettu merkki kuin Ecco usko että nykyisin naisten koot pitäisi jatkua ainakin 2-3 numeroa suurempaan. Onkohan heiltä kyselty paljonkin muita kokoja kun mainostavat erityisesti kapeaa kokovalikoimaansa. Onneksi suomalaiset valmistajat ovat huomanneet isompienkin kokojen kysynnän ja käytänkin enimmäkseen suomalaisten tehtaitten kenkiä.


      • _rapu:
        vaikeaa... kirjoitti:

        Minullakin on iso jalka, kengän koko 42-43. Pituus on kylläkin samaa suhdetta, 178 cm. En yhtään ihmettele miksi nuoret tytöt kulkee lenkkareissa tai tennareissa, koska oikean kokoista kenkää ei löydy.

        Minua on erityisesti suututtanut Eccon kenkämainokset. Kukaan muu ei käytä mainostekstiä "Naisten koot (36-41)" melkein kuin olisi suoraan sanottu että transut ja pikkutytöt älkööt vaivautuko. Eikö noinkin tunnettu merkki kuin Ecco usko että nykyisin naisten koot pitäisi jatkua ainakin 2-3 numeroa suurempaan. Onkohan heiltä kyselty paljonkin muita kokoja kun mainostavat erityisesti kapeaa kokovalikoimaansa. Onneksi suomalaiset valmistajat ovat huomanneet isompienkin kokojen kysynnän ja käytänkin enimmäkseen suomalaisten tehtaitten kenkiä.

        Myös minulla on ollut vaikeuksia löytää sopivia kenkiä ison jalkani vuoksi! Olen 176 cm pitkä ja jalan kokoni on 42!! Antaisin mitä tahansa jos joku voisi taikoa minulle sievemmän koon esim.vaikka 38! Kumppanini on 171 cm ja hänen kokonsa on 37 eli pituuten nähden todella pieni muta niin ihanan soma sellainen! Asialle ei voi mitään ja pakko vain elää sen kanssa!


      • bananna
        _rapu: kirjoitti:

        Myös minulla on ollut vaikeuksia löytää sopivia kenkiä ison jalkani vuoksi! Olen 176 cm pitkä ja jalan kokoni on 42!! Antaisin mitä tahansa jos joku voisi taikoa minulle sievemmän koon esim.vaikka 38! Kumppanini on 171 cm ja hänen kokonsa on 37 eli pituuten nähden todella pieni muta niin ihanan soma sellainen! Asialle ei voi mitään ja pakko vain elää sen kanssa!

        Olen tuskaillut jo 11 ikävuodesta lähtien kengän koosta. Kasvoin nopeasti "maata pitkin" ja yhtäkkiä jalka oli jo 43 numeron kokoinen. Helpotusta on joskus tullut sokoksen isojen naisten kenkien osastolta, mutta lukuisia kertoja on unisex misten kokoisiin kenkiin tartuttua kauppojen hyllyltä. Joskus saatan löytää hyvät 41 koon kengät mutta välillä kokoa saa etsiä kokoon 45:kin asti. Toisaalta, äitini sanoja lainaten, parempi iso ja kuitenkin kohtuun siron nköinen jalka kuin että muita "vikoja". Poikaystävälleni en ensin tohtinut jalkojani näyttää vaikka hän tiesikin suuresta koosta mutta nykyään hän pitää niitä söpöinä :D


      • tosiaan?
        bananna kirjoitti:

        Olen tuskaillut jo 11 ikävuodesta lähtien kengän koosta. Kasvoin nopeasti "maata pitkin" ja yhtäkkiä jalka oli jo 43 numeron kokoinen. Helpotusta on joskus tullut sokoksen isojen naisten kenkien osastolta, mutta lukuisia kertoja on unisex misten kokoisiin kenkiin tartuttua kauppojen hyllyltä. Joskus saatan löytää hyvät 41 koon kengät mutta välillä kokoa saa etsiä kokoon 45:kin asti. Toisaalta, äitini sanoja lainaten, parempi iso ja kuitenkin kohtuun siron nköinen jalka kuin että muita "vikoja". Poikaystävälleni en ensin tohtinut jalkojani näyttää vaikka hän tiesikin suuresta koosta mutta nykyään hän pitää niitä söpöinä :D

        Onko Sokoksella tosiaan erikseen isojen kenkien osasto (tai edes hyllyt)? Helsingissä ainakin olen tottunut että ne isommat loppuvat Sokoksessa ja muissa tavarataloissa viimeistään kokoon 42, yleisemmin 41 ja ovat piilotettu jonnekin alahyllyille muiden normaalikokoisten joukkoon. Halosella on sentään erikseen eri kokojen hyllyt ja juuri ennen joulua sieltä tuli ostettua kauniit avokkaat kokoa 42 (sopivat juuri ja juuri tällaiseen 43 jalkaan). Miesten hyllystöjä en ole lähtenyt kiertelemään, ovat sen verran kolhon näköisiä naisen jalassa. Käyn sitten mieluummin isojen kenkien erikoisliikkeissä, joita Helsingissäkin löytyy useampi.


      • vastatkaa kiitos
        tosiaan? kirjoitti:

        Onko Sokoksella tosiaan erikseen isojen kenkien osasto (tai edes hyllyt)? Helsingissä ainakin olen tottunut että ne isommat loppuvat Sokoksessa ja muissa tavarataloissa viimeistään kokoon 42, yleisemmin 41 ja ovat piilotettu jonnekin alahyllyille muiden normaalikokoisten joukkoon. Halosella on sentään erikseen eri kokojen hyllyt ja juuri ennen joulua sieltä tuli ostettua kauniit avokkaat kokoa 42 (sopivat juuri ja juuri tällaiseen 43 jalkaan). Miesten hyllystöjä en ole lähtenyt kiertelemään, ovat sen verran kolhon näköisiä naisen jalassa. Käyn sitten mieluummin isojen kenkien erikoisliikkeissä, joita Helsingissäkin löytyy useampi.

        Onko kellään kokemuksia noista long tall sallyn kengistä? Ajattelin tilata, mutta en tiedä kuinka reiluja nuo koot ovat kun eivät kerro sivuillaan kenkien pituutta senteissä. Ovatko esim. 43 samaa kokoluokkaa kuin yleensä vai kenties reilummat?


      • Anonyymi

        Pää pystyyn sinäkin!

        Itsellä 43 ja on sina haitannut. Nykyään viisikymppisenä sitä yritän toitottaa itselle, että hyvä
        On.

        Mies on jalkaani tyytyväinen ja kokonaisuuteen. Onneksi on.
        Lasten ja iän myötä on rakenteet antaneet periksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää pystyyn sinäkin!

        Itsellä 43 ja on sina haitannut. Nykyään viisikymppisenä sitä yritän toitottaa itselle, että hyvä
        On.

        Mies on jalkaani tyytyväinen ja kokonaisuuteen. Onneksi on.
        Lasten ja iän myötä on rakenteet antaneet periksi.

        Sama täällä.


    • isofoot

      Mun jalan koko on 42 ja en mahda löytää mistään kenkiä kun ne on vaan jotaan alla 40 se koko. Se on iso ongelma, sillä mulla ei oo sitten paljoa valinnan varaa ostaa mitään kenkiä. haluaisin tennarit itselleni mutta en löytänyt mitään vaikka etsinkin ihan etsimällä.......

      • ---

        Ainakin näin sivullisen mielestä tennarit näyttävät samalta sukupuolesta huolimatta. Oletko katsonut löytyisikö poikien mallistosta sopivan näköisiä.

        Muissa kenkämalleissa onkin sitten ongelma, minua ei ainakaan innosta kolhojen miesten kenkien käyttäminen. Aika paljon tätä kuitenkin näkee, isojalkaiset naiset ostavat ainakin kävelykengät pakosta miesten mallistosta.


      • herätys

        Onhan esim. elloksella naisten kenkiä ja tennareita kokoon 45 asti nykyään. Ja sitten Tampereereella on Tullitorin ostoskeskuksessa kauppa nimeltä Speciaalikoot, jossa on naisten kengän kokoja noin 47 asti. Helsingissä on ainakin kenkäkaupassa Bellissima isoja kokoja jne. Kyllä löytyy kun etsii...


      • ad67

        pysyy paremmin pystyssä kovallakin tuulella,
        sanoo vanha viidakon sanonta :)


      • &%R%RG/&(/&%%¤E
        ad67 kirjoitti:

        pysyy paremmin pystyssä kovallakin tuulella,
        sanoo vanha viidakon sanonta :)

        Ei naurata yhtään!


      • Emmukka-

        Olen todennut, että lapsilla ja nuorisolla on vuosi vuodelta vaan isommat jalat, niin tytöillä kuin pojilla. 11 vuotiaalla serkullani on saman kokoiset jalat kuin minulla, vaikka on vielä päätä lyhyempi minusta. Nykyisin tyttöjen kenkiä myydään jopa 38 kokoon asti, teini-ikäisten tyttöjen nuorisokengät menee varmaan jo yli 40 monissa mallistoissa. Ihan kiva, kun oma koko on 37-38, olen tehnyt jo joitain hyviä löytöjä lasten ja nuorten kenkäosastolta. Mallit ovat vähän erilaisia ja reippaampia mitä aikuisten osastoilla, mikä on ihan mukavaa. Lisäksi olen huomannut, että aikuisten kenkäosastolta löytää nykyisin hyvin 37-38 -kokoja, joskus 10 vuotta sitten kyseiset koot myytiin aina ensin loppuun ja piti olla tosi nopea ja tuuria matkassa, jos halusi löytää nätit kengät kyseisessä koossa. Enää ei sitä huolta ole, ennemminkin tuntuu katoavan ne 39-40 ja siitä isommat koot ensimmäisinä nykyään. No joo, tuli vaan mieleen kun näitä kommentteja luki. Ajat muuttuvat kaikin tavoin, ei voi muuta sanoa.


      • 17 & 41-43
        Emmukka- kirjoitti:

        Olen todennut, että lapsilla ja nuorisolla on vuosi vuodelta vaan isommat jalat, niin tytöillä kuin pojilla. 11 vuotiaalla serkullani on saman kokoiset jalat kuin minulla, vaikka on vielä päätä lyhyempi minusta. Nykyisin tyttöjen kenkiä myydään jopa 38 kokoon asti, teini-ikäisten tyttöjen nuorisokengät menee varmaan jo yli 40 monissa mallistoissa. Ihan kiva, kun oma koko on 37-38, olen tehnyt jo joitain hyviä löytöjä lasten ja nuorten kenkäosastolta. Mallit ovat vähän erilaisia ja reippaampia mitä aikuisten osastoilla, mikä on ihan mukavaa. Lisäksi olen huomannut, että aikuisten kenkäosastolta löytää nykyisin hyvin 37-38 -kokoja, joskus 10 vuotta sitten kyseiset koot myytiin aina ensin loppuun ja piti olla tosi nopea ja tuuria matkassa, jos halusi löytää nätit kengät kyseisessä koossa. Enää ei sitä huolta ole, ennemminkin tuntuu katoavan ne 39-40 ja siitä isommat koot ensimmäisinä nykyään. No joo, tuli vaan mieleen kun näitä kommentteja luki. Ajat muuttuvat kaikin tavoin, ei voi muuta sanoa.

        Kenkäkaupassa käynti tuntuu minustakin tuskalliselta, ja kuvottaa ajatuskin käydä perus k-kengässä, andiamossa tai varsinkaan ECCOssa. ei vaatekaupoissakaan sinulle sanota kun kysyt onko tästä koko esim. 44 42n sijaan, että "täällä myydään vaan normaalikokoisia vaatteita". Myyjille tuskin tulee mieleen miten kenkäkaupassa tämän kuuleminen satuttaa, kun ei se ole oma vika että kenkä "ei ole normaalikokoa". Kavereilta on myös kamalaa kuulla sanat "vähä sulla on iso jalka". joo, se on ollu mulla viimeset 17vuotta, tiedän sen ilman erikseen kertomistakin. Ikäni siis 17 ja jalankoko 41-43. perus 41 harvoin menee, mutta on joitakin poikkeuksia. Ellokselta löysin juuri loistavia kesäkenkiä kokoa 42, ja vagabondilta olen kesäkenkiä löytänyt myös. talveksi sitten miestenkokoa converseja, niistä saatana kokoa ainakin löytyy! toisaalta se vituttaa pahastikin, tällä hetkellä ei, mutta myöhemmällä iällä kyllä, kun haluisi kenkiäkin vähän naisellisemmiksi.


      • vetarin nivelet
        &%R%RG/&(/&%%¤E kirjoitti:

        Ei naurata yhtään!

        No naurattaakos jos sanoo että joillekin on annettu vahvemmat vetoakselien murrosnivelet kuin toisille :P
        T: M37v, n. 177cm, kengännumero kesäkengissä yleensä 42, talvikengin paksumman sukan kanssa 43. Jalkaterien pituus n. 26 senttiä.


      • ?
        vetarin nivelet kirjoitti:

        No naurattaakos jos sanoo että joillekin on annettu vahvemmat vetoakselien murrosnivelet kuin toisille :P
        T: M37v, n. 177cm, kengännumero kesäkengissä yleensä 42, talvikengin paksumman sukan kanssa 43. Jalkaterien pituus n. 26 senttiä.

        Eikös tuollainen kengänkoko ole aivan normaali tuon mittaiselle miehelle.


      • Anonyymi
        &%R%RG/&(/&%%¤E kirjoitti:

        Ei naurata yhtään!

        Aivan. Vain typerykset laukovat noita vanhoja.


    • hymytyttö99

      olen 12 vuotias ja kun menin keski talvella ostamaan InterSprtiin laskettelu monoja, niin kysyttiin olisiko mitä malleja koossa 39-40? niin se mies vastasi: -no ei noin isoja lapsille ole myynnissä, ja ompa harvinaisen iso jalka! ..no me äidin kanssa vähän aikaa siinä katottiin ja lähettiin, sittenkun äiti kävi ostamassa yhtenä toisena päivänä minulle laskettelu monot niin se kertoi siellä toisessa liikkessä mitä se mies oli sanonut, niin se nainen sanoi: -tästä pitää kyllä ilmottaa sinne johtajalle että ei tämä peli vetele! ;S

    • Sementti-Pentti

      Vaimollani on jalat kokoa 43. Oikein nätit silti. Ja voimme käyttää yhteisiä kenkiä, kun omani on saman kokoinen.

    • iso iitahan oon
    • Iiiiiisojalka

      Ai, minä olen kouluikäinen ja kengänkokoni on 42

    • korkea ja leveä

      Koska tämä vanha ketju on nostettu esille, kommentoin, vaikka aloittaja tuskin on näitä lukemassa.

      On varmaan harmillista, kun jalka on niin isokokoinen, ettei normikaupassa ole kenkiä. Pienemmälläkin koolla voi kenkien ostaminen olla lähes mahdotonta.

      Minun jalkani ovat kokoa 40. Jokaisessa kenkäkaupassa pitäisi siis olla ihan minkälaisia tahansa kauniita kenkiä minulle. Mutta useimmiten silti joudun lähtemään ilman kenkiä. Yhdetkään minkään hintaiset tai näköiset eivät sovi kamalan leveään ja korkeaan jalkaani. Leveinä mainostetut lestit ovat pelkkää pilkkaa. Kumisaappaita tai lenkkareitakaan ei löydy noin vain. Crocsilta olen onneksi löytänyt jopa pieniin juhliin sopivat, mutta ihan aina ei muovikengissä viitsisi kulkea.

    • ni

      HOX! jalat yleensä turpoaa illalla :)

    • Jättiläisenhartialla

      Saman ongelman kanssa painin myös.
      Olen 175 cm ja kengänkoko on siinä 41-42. Useasti käy niin että 41 puristaa mutta 42 meinaa pudota jalasta. Lenkkareita löytyy mutta heti jos haluaisi vähän siistimmät kävelykengät saa pettyä melkein joka kaupassa. Plus opiskelijana ei olisi hirveästi intoa maksaa yli 50 euroa kengistä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe