Digipianosta kyselisin

Paula

Haluaisin ostaa sellaisen pianon, jonka kuuntelusta naapurit eivät häiriintyisi eli digi-vastaavan. Äitini luona pääsen aina toteuttamaan itseäni ihan hyvin kun hänellä oikea piano, mutta pieni nurkkaus omalle pianolle olisi omassa kodissa myös kiva. Mikä on hyvä merkki ja löytyykö käytettyjä? Miten ne yleensä toimivat jne. tahdon vinkkejä teiltä viisailta :)

Paula

4

509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pianisti

Yamahan Clavinova digipianoista eniten. Käytettyjä digipianoja kannattaa katsella musiikkiliikkeistä ja esim. Keltaisesta pörssistä tai netistä (esim. muusikoiden.net).

• Winky

Suosittelisin lämpimästi Yamahan Clavinovaa, jolta on äskettäin saapunut uusi, erittäin hyvätasoinen mallisto. Käytetyn digipianon hankinnan kanssa kannattaa olla todella varovainen. Ellet ole täysin varma siitä, kuinka soitinta on aiemmin käsitelty, niin ehdottaisin uuden soittimen hankintaa. Parhaiten asiaan perehdyt käymällä paikallisen musiikkiliikkeen tarjontaa läpi ja kokeilemassa itse. Yamaha on paras merkki, esim. Rolandilta et saa samantasoista soitinta yhtä edullisesti. Erittäin hyvän digipianon saat uutena suunnilleen 1500 eurolla tai vähän yli.

Onnea digipianon hankintaan, ne ovat mukavia soittimia :)!

• pianisti Turusta

digipianosta on 8 vuotta vanhaa. Itselläni ollut Roland (tuolloin uutena ostettaessa ovh. 17 000mk), johon olen ollut hyvin tyytyväinen. Olen myös soittanut Yamahan Clavinovaa, melko vanha malli kylläkin, ja mielestäni ei ollut yhtä laadukas peli kuin Roland, mutta makuasia kenties?!

Itsekin olen sitä mieltä, että sinun kannattaa hankkia se digipiano uutena. Uuteen kun saat 10 vuoden takuun (tai siis itse sain omaani)! Eipä silti, ainuttakaan vikaa en ole tähän päivään mennessä havainnut.

Vinkkini: ensinnäkin, osta liikkeestä. Tuovat perille, takuu jne. Suosittelisin varaamaan reissuun pari tuntia; kokeile rauhassa eri malleja ja niiden eri toimintoja. Muista myös kokeilla soittamista luurit päässä, sillä se on aivan toisenlainen tila kuin kuunnella soittoa niistä pianon kaiuttimista!

Edelleen, siinä vaiheessa kun olet päättänyt ostaa pianon, älä missään nimessä tingi kuulokkeiden tasosta. Meinaan, halvoilla/laaduttomilla kuulokkeilla oma soittosi kuulostaa samanlaiselta. Paras melkein, jos löydät sieltä liikkeestä ne sopivat luurit. Olen huomannut, että kuulokkeiden välillä on SUURIA eroja...!

Tämä on täysin off-the-topic kysymys, mutta et sattumalta ole Kuopiosta ja noin 23 - 24v.? Jos olet, niin hei taas! :)

• Paula

Kiitos kovasti vastauksistanne! Minulle on nyt tarjottu otsikon mukaista digipianoa, neljä vuotta vanhaa ja kuulosti kyllä soitettuna tosi hyvältä. Lieneekö kellään kokemuksia tuosta? On tuttu keneltä ostaisin, eli tiedän olevan hyvin pidetty. Jännä että soittaessa tuntuu ihan akustiselta pianolta, lisäherkkuja eli eri ääniä yms. ei edes tarvitsisi. Mitähän kannattaa maksaa, siinä vasta pulmaa..!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe