Onko selluliitti väistämätöntä?

mirkku25

Olen viimeisen vuoden aikana huomannut,että reisiini on ilmestynyt kamalia selluliittimöhkäreitä.Olen 158cm ja paino vaihtelee 46 ja 48 kilon välillä.Mielestäni olen hoikka eikä minun kai laihdutuskuurille tarvitse selluliitin takia ryhtyä?Harrastan säännöllisesti liikuntaa,tosin kuntosaliharjoittelu on jäänyt vähemmälle.
Tuleeko selluliittiä iän myötä,sillä tätä ongelmaa minulla ei ollut vielä viisi vuotta sitten oleenkaan,vaikka olin saman painoinen.Olen 25.
Mikä olisi hyvä liikuntamuoto selluliittireisille??

26

7838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

      Mulla sama ongelma, mutta olen vähän vajaat 24, mitat muuten suurinpiirtein samat kun sulla. Urheilen, syön terveellisesti jne, mutta tuntuu tuo kyseinen ongelma väistämättömältä. Alle 2-kymppisenä olin tyytyväinen kun k.o. ongelmasta ei ollut tietoakaan, vaikka kanssasisaret ongelmasta kärsivät... ajattelin säästyväni koko hirvitykseltä.

      Mikään ei ole toistaiseksi auttanut ongelmaan (no, toisaalta en hirveän aktiivisesti olekaan yrittänyt, mitä nyt muutamia voiteita kokeillut). Kosmetologin hoidot on kokeilematta, mutta saattaa olla että turvaudun vielä niihinkin. Miehelle jo vinkkasin että ostais lahjakortin kosmetologille, se olisi myös panostus häneen itseensä... mut ei ottanut onkeensa; täytyy siis vaan kaivaa omaa kuvetta =D

      Anyway, laihdutuskuurit eivät juurikaan auta (tämän kokoisilla hoikilla tytöillä kuin me) ja olen kuullut itseäni vanhemmilta että kuntosaliharjoittelu tekee selluliittiongelman pahemmaksi eli selluliitti ikäänkuin jämähtää takapuoleen ja reisille. Pitkäkestoinen juoksu tai "rasvanpolttojumppa" kuulostaisi hyvältä, sillä rasvastahan tässä on kyse.

      Selluliittiahan voi kyllä häivyttää optisilla harhoilla eli esim. rusketuksella. Ja jos haluaa, niin onhan niitä hoikentavia pöksyjä housujen alle puettavaksi. tosin jälkimmäisestä mielipiteeni on että mieluummin pidän selluliittini kuin käytän moisia erotiikantappajapöksyjä...

    • tyttönen22

      minulla ei ole yhtään sellaria reisissä (eikä kyllä muuallakaan). reenaan salilla enkä syö paljoa herkkuja ja geenitkin on vissiin hyvät kun siskoillakaan ei ole sellaria. on kivaa kun voi olla yleisillä paikoilla esim. pyöräilyhousuissa tai uikkareissa ja jalat on nätin näköset... anteeksi vaan mutta selluliitti on ällöttävintä mitä kuvitella voin (eikä miehetkään kovin tykkää)! jos minulla sitä olisi, tekisin kaikkeni sen tuhotakseni.

      • ???

        Onko tällaisia urpoja todella olemassa?


      • ei-tyhmä tyttönen

        Mä en ole yhtään tyhmä (edes päästäni). En lue, enkä ole hankkinut muutakaan yleissivistystä. Geeneissä tämä varmaan on, kun siskoni ovat samanlaisia. On kiva kun voi päästellä suustaan mitä tahansa missä tahansa, eikä tarvii hävetä. Aina tulee hyvää juttua. Tyhmyys on ällöttävintä mitä tiedän (eikä siitä miehetkään kovin tykkää)! Jos minulla yhtään tyhmyyttä olisi, niin tekisin kaikkeni päästäkseni siitä eroon.

        Hei! onks pulu lintu?


      • selluliititon
        ei-tyhmä tyttönen kirjoitti:

        Mä en ole yhtään tyhmä (edes päästäni). En lue, enkä ole hankkinut muutakaan yleissivistystä. Geeneissä tämä varmaan on, kun siskoni ovat samanlaisia. On kiva kun voi päästellä suustaan mitä tahansa missä tahansa, eikä tarvii hävetä. Aina tulee hyvää juttua. Tyhmyys on ällöttävintä mitä tiedän (eikä siitä miehetkään kovin tykkää)! Jos minulla yhtään tyhmyyttä olisi, niin tekisin kaikkeni päästäkseni siitä eroon.

        Hei! onks pulu lintu?

        kateellisten puhetta, sanoisin. saa kai sitä nyt hyvänen aika olla tyytyväinen ja vähän kehuskellakin niillä hyvillä puolillaan! se on sitä tervettä itsetuntoa. minussakin on paljon piirteitä, mihin en ole tyytyväinen mutta niiden kanssa painiskelemisen sijaan keskityn hyviin piirteisiini. harmi, että joillakin on selluliittia. mut ei ole mun ongelma! kuten eivät ole munkaan puutteet teidän ongelmanne.


      • jepjep

        Selluliitia on 99%:lla naisista... Jutuistasi päätellen selluliitittomuus on kohdallasi korvattu hieman merkittävämmillä puutteilla. Toivottavasti onnistut kuitenkin elämään onnellista ja täysipainoista elämää! Ja onnea sillä sitä sinä kulta pieni tarvitset.


      • selluliititon nro 2
        jepjep kirjoitti:

        Selluliitia on 99%:lla naisista... Jutuistasi päätellen selluliitittomuus on kohdallasi korvattu hieman merkittävämmillä puutteilla. Toivottavasti onnistut kuitenkin elämään onnellista ja täysipainoista elämää! Ja onnea sillä sitä sinä kulta pieni tarvitset.

        joo-o. minä olen myös selluliititon ja sanoisin kyllä että meitä on melko harvassa, veikkaisin että yksi kymmenestä naisesta. minä pidän selluliitit kurissa juoksemalla ja salilla reenaamalla. lisäksi syön vain yhtenä päivänä viikossa herkkuja. on tyhmää valittaa selluliiteista jos ei jaksa lähteä lenkkipolulle säännöllisesti, reenata salilla paria kertaa viikossa ja ruokavalioon kuuluu jokapäiväiset keksit ja jätskit.


      • reetta
        selluliititon nro 2 kirjoitti:

        joo-o. minä olen myös selluliititon ja sanoisin kyllä että meitä on melko harvassa, veikkaisin että yksi kymmenestä naisesta. minä pidän selluliitit kurissa juoksemalla ja salilla reenaamalla. lisäksi syön vain yhtenä päivänä viikossa herkkuja. on tyhmää valittaa selluliiteista jos ei jaksa lähteä lenkkipolulle säännöllisesti, reenata salilla paria kertaa viikossa ja ruokavalioon kuuluu jokapäiväiset keksit ja jätskit.

        "On tyhmää valittaa selluliiteista jos ei jaksa lähteä lenkkipolulle säännöllisesti, reenata salilla paria kertaa viikossa ja ruokavalioon kuuluu jokapäiväiset keksit ja jätskit."

        Kuinka voit sanoa noin? Jos sulla ei ole koskaan ollut sellua, niin et myöskään tiedä, kuinka pirullista se on.

        Minä juoksen, käyn salilla, en syö herkkuja edes kertaa viikossa, ja silti minulla on selluliittia.

        Aina se on tossa ollut (teini-ikäisestä saakka) eikä se ole vähentynyt tai lisääntynyt. Ei mulla sitä paljoa ole, näkyy vain ihoa puristettaessa, mutta on kuitenkin!

        Joten mitä tässä nyt enää voi tehdä? Vali vali vali... Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita kuin te selluliitittomat, joten älkää vähätelkö ongelmaa, josta ette tiedä mitään!


      • Ei voi olla..
        ei-tyhmä tyttönen kirjoitti:

        Mä en ole yhtään tyhmä (edes päästäni). En lue, enkä ole hankkinut muutakaan yleissivistystä. Geeneissä tämä varmaan on, kun siskoni ovat samanlaisia. On kiva kun voi päästellä suustaan mitä tahansa missä tahansa, eikä tarvii hävetä. Aina tulee hyvää juttua. Tyhmyys on ällöttävintä mitä tiedän (eikä siitä miehetkään kovin tykkää)! Jos minulla yhtään tyhmyyttä olisi, niin tekisin kaikkeni päästäkseni siitä eroon.

        Hei! onks pulu lintu?

        Onhan se hienoa, että tälläisiä viiden pennin ajattelijoitakin vielä löytyy...olisihan maailma niin kovin tylsä ilman teitä, rakkaita älykääpiöitä.


      • Kosmetologi...

        Olipas pakko naputtaa tänne... Ihan huvittavaa tekstiä. Olen 40- vuotias ja toiminut 15- vuotta kosmetologina. Voi kyllä taata, että tulet saamaan selluliittia joka puolelle vartaloasi jossain vaiheessa. Selluliitti on luonnollinen ja kuuluu naisen kroppaan. Jokaiset kuukautiset lisäävät selluliittiä ja sitä kuuluu olla jonkin verran jokaisessa naisessa. Kenenkään on turha väittää, ettei ole/tule olemaan koskaan selluliittiä.
        Minulla on hyviä hoitokeinoja vuosien kokemuksella, asiakkaina käy vuodessa n. 300- 500 selluliitti"ongelmaista". En kuitenkaan taida neuvoja sinulle jakaa. Aivosi taitavat olla ilman puutteessa, meneppä lähimmälle nesteelle tankkaamaan ilmaa päähäsi lisää. Katsotaan parin vuoden päästä reisiäsi... Kaikkee se maa päällään kantaa...Voi, voi...


      • Sanna
        Kosmetologi... kirjoitti:

        Olipas pakko naputtaa tänne... Ihan huvittavaa tekstiä. Olen 40- vuotias ja toiminut 15- vuotta kosmetologina. Voi kyllä taata, että tulet saamaan selluliittia joka puolelle vartaloasi jossain vaiheessa. Selluliitti on luonnollinen ja kuuluu naisen kroppaan. Jokaiset kuukautiset lisäävät selluliittiä ja sitä kuuluu olla jonkin verran jokaisessa naisessa. Kenenkään on turha väittää, ettei ole/tule olemaan koskaan selluliittiä.
        Minulla on hyviä hoitokeinoja vuosien kokemuksella, asiakkaina käy vuodessa n. 300- 500 selluliitti"ongelmaista". En kuitenkaan taida neuvoja sinulle jakaa. Aivosi taitavat olla ilman puutteessa, meneppä lähimmälle nesteelle tankkaamaan ilmaa päähäsi lisää. Katsotaan parin vuoden päästä reisiäsi... Kaikkee se maa päällään kantaa...Voi, voi...

        Jaahas, meinaat ilmeisesti tosissasi, että kaikille naisille tulee selluliittia? Minä uskallan puolestani luvata, ettei näin ole. 50-vuotiaalla äidilläni ei ole selluliittia, minä olen 25 ja siskoni 22 eikä meilläkään ole selluliittia. Isoäidillänikään ei selluliittia ilmestynyt edes päälle 60-vuotiaana. Joten olemmeko jotakin luonnonoikkuja, luonnottomia otuksia, jotka eivät edes ole naisia? Meiltä kun puuttuu tuo selluliitti, joka "kuuluu olla jonkin verran jokaisessa naisessa".

        On lisäksi täyttä puppua, että kuukautiset aiheuttaisivat selluliittiä. Selluliitillä kun ei ole mitään tekemistä ovulaation tai vuodon kanssa (lähteenä ihotautilääkäri, joka on kirjoittanut aiheesta myös nettiin). Ilmeisesti tätä unohdettiin kertoa kosmetologikoulussa...


      • Kosmetologi...
        Sanna kirjoitti:

        Jaahas, meinaat ilmeisesti tosissasi, että kaikille naisille tulee selluliittia? Minä uskallan puolestani luvata, ettei näin ole. 50-vuotiaalla äidilläni ei ole selluliittia, minä olen 25 ja siskoni 22 eikä meilläkään ole selluliittia. Isoäidillänikään ei selluliittia ilmestynyt edes päälle 60-vuotiaana. Joten olemmeko jotakin luonnonoikkuja, luonnottomia otuksia, jotka eivät edes ole naisia? Meiltä kun puuttuu tuo selluliitti, joka "kuuluu olla jonkin verran jokaisessa naisessa".

        On lisäksi täyttä puppua, että kuukautiset aiheuttaisivat selluliittiä. Selluliitillä kun ei ole mitään tekemistä ovulaation tai vuodon kanssa (lähteenä ihotautilääkäri, joka on kirjoittanut aiheesta myös nettiin). Ilmeisesti tätä unohdettiin kertoa kosmetologikoulussa...

        Arvasin, että joku kommentoi asiaan juuri noin.
        Selluliitiä on ihan JOKAISELLA ihmisellä. Enemmän naisilla kuin miehillä. Selluliitti on luojan luomaa ja välttämätön naisen hormonitasapainon säilymisessä. Se on tarpeen kun raskaana oleva äiti voi pahoin tai imettävä äiti näkee nälkää. Elimistö ottaa tällöin käyttöön selluliitin rasvakudokset. Jokaiset kuukautiset tuovat mukanaan pienen määrän selluliitia naisen kehoon. Tämä kaikki kytkeytyy naishormonin- eli estrogeenin eritykseen. Hyvä selluliitti (jota on kaikilla) ei näy ulospäin. Se luokitellaan ensimmäisen asteen sellluliitiksi ja on siis tarpeellista jokaiselle!!!!
        On olemmassa toinen ja kolmas aste selluliitista. Sinä kuulut siihen ensimmäiseen asteeseen, mikä on hyvä juttu ja kertoo hyvästä perimästä sekä hyvistä elintavoista (perimällä tosin enemmän osuutta).
        Toistan vielä: ENSIMMÄISEN ASTEEN SELLULIITTI ON VÄLTTÄMÄTÖNTÄ TERVEYDELLE.
        Seuraava kysymys kuuluukin; onko kukaan nähnyt pientä vauvaa, jolla ei olisi muhkuroita?? (on mahdollista, että sellaisiakin on tullut vastaan) Huvittuneena kysynkin, että mihin luulette niiden muhkuroiden katoavan, ku vauva kasvaa. Toivottavasti tämä tyydytti sinua.(Mieheni on myös ihotautilääkäri.)


      • Sanna
        Kosmetologi... kirjoitti:

        Arvasin, että joku kommentoi asiaan juuri noin.
        Selluliitiä on ihan JOKAISELLA ihmisellä. Enemmän naisilla kuin miehillä. Selluliitti on luojan luomaa ja välttämätön naisen hormonitasapainon säilymisessä. Se on tarpeen kun raskaana oleva äiti voi pahoin tai imettävä äiti näkee nälkää. Elimistö ottaa tällöin käyttöön selluliitin rasvakudokset. Jokaiset kuukautiset tuovat mukanaan pienen määrän selluliitia naisen kehoon. Tämä kaikki kytkeytyy naishormonin- eli estrogeenin eritykseen. Hyvä selluliitti (jota on kaikilla) ei näy ulospäin. Se luokitellaan ensimmäisen asteen sellluliitiksi ja on siis tarpeellista jokaiselle!!!!
        On olemmassa toinen ja kolmas aste selluliitista. Sinä kuulut siihen ensimmäiseen asteeseen, mikä on hyvä juttu ja kertoo hyvästä perimästä sekä hyvistä elintavoista (perimällä tosin enemmän osuutta).
        Toistan vielä: ENSIMMÄISEN ASTEEN SELLULIITTI ON VÄLTTÄMÄTÖNTÄ TERVEYDELLE.
        Seuraava kysymys kuuluukin; onko kukaan nähnyt pientä vauvaa, jolla ei olisi muhkuroita?? (on mahdollista, että sellaisiakin on tullut vastaan) Huvittuneena kysynkin, että mihin luulette niiden muhkuroiden katoavan, ku vauva kasvaa. Toivottavasti tämä tyydytti sinua.(Mieheni on myös ihotautilääkäri.)

        Suoraan sanottuna on alkanut ottamaan päähän tämä joka tuutista tuleva selluliitin ylistys. Varsinkin puheenvuorot, joissa selluliitti rinnastetaan naisellisuuteen tuntuvat pahoilta. Mutta joo, eipä siitä sen enempää.

        Arvostettu ihotautilääkäri Håkan Granlund on isäni nuoruuden kavereita ja hyvä perhetuttava. Hän on sanonut näin (lainaus www.tohtori.fi): "Aikakauslehtien kirjoituksissa selluliitti-sanaa käytetään usein täysin väärin kuvaamaan rasvakertymiä. Selluliitti on kuitenkin määritelmän mukaan ihon sidekudoskerroksen tulehdus, joka usein on infektioperäinen. Rasva on rasva, eikä sillä ole todellisen selluliitin kanssa mitään tekemistä."

        Netistä en ole löytänyt yhtään viitteitä siitä, että selluliitti olisi jokin tietty "aine" joka syntyisi kuukautisten yhteydessä. Jos tämä teoria pitää paikkansa, tiedän, miksi minulla ei ole selluliittia. Minulla ei ole ollut kuukautisia yli kahdeksaan vuoteen (pillerit). Tosin äitini ei ole koskaan syönyt pillereitä, joten tämä teoria ei päde häneen.

        Selluliiti on siis tulehdus, joka ei käsittääkseni millään tavalla ole tarpeellinen keholle. Lisäksi sitä ei useimmiten ole miehillä (lähteenä lääketieteen tietokirja). Vauvoista sen verran, että enpä ole nähnyt kuin kymmentä vastasyntynyttä alasti, ja jokaisella on ollut pehmeä iho ja paljon "vauvarasvaa", appelsiini-ihoa en heissä ole nähnyt.


      • Asennetta!!!
        Sanna kirjoitti:

        Jaahas, meinaat ilmeisesti tosissasi, että kaikille naisille tulee selluliittia? Minä uskallan puolestani luvata, ettei näin ole. 50-vuotiaalla äidilläni ei ole selluliittia, minä olen 25 ja siskoni 22 eikä meilläkään ole selluliittia. Isoäidillänikään ei selluliittia ilmestynyt edes päälle 60-vuotiaana. Joten olemmeko jotakin luonnonoikkuja, luonnottomia otuksia, jotka eivät edes ole naisia? Meiltä kun puuttuu tuo selluliitti, joka "kuuluu olla jonkin verran jokaisessa naisessa".

        On lisäksi täyttä puppua, että kuukautiset aiheuttaisivat selluliittiä. Selluliitillä kun ei ole mitään tekemistä ovulaation tai vuodon kanssa (lähteenä ihotautilääkäri, joka on kirjoittanut aiheesta myös nettiin). Ilmeisesti tätä unohdettiin kertoa kosmetologikoulussa...

        Ihmettelen suuresti, että mitä hel.. sinunlaisesi typykkä pyörii näillä palstoilla, jos ei edes kärsi selluliitista. Taitaa olla sinun muhkurat pahemmat kuin muiden!! Mulla ei ainakaan olisi mitään tarvetta pyöriä asioissa, joista ei ole minulle mitään ongelmia tai suurempaa päänvaivaa. Joten pysyttele poissa, jos et omista ongelmaa nimeltä selluliitti. Mutta silti tiedän, että kaikilla naisilla on ja tulee aina olemaan selluliittia. Vaikka se ei näy niin silti sitä on!!! Siitä voin lyödä isonkin vedon. Eli suksi niille osastoille, jotka lähellä sinun ongelmiasi.


      • Kätilö!
        Sanna kirjoitti:

        Suoraan sanottuna on alkanut ottamaan päähän tämä joka tuutista tuleva selluliitin ylistys. Varsinkin puheenvuorot, joissa selluliitti rinnastetaan naisellisuuteen tuntuvat pahoilta. Mutta joo, eipä siitä sen enempää.

        Arvostettu ihotautilääkäri Håkan Granlund on isäni nuoruuden kavereita ja hyvä perhetuttava. Hän on sanonut näin (lainaus www.tohtori.fi): "Aikakauslehtien kirjoituksissa selluliitti-sanaa käytetään usein täysin väärin kuvaamaan rasvakertymiä. Selluliitti on kuitenkin määritelmän mukaan ihon sidekudoskerroksen tulehdus, joka usein on infektioperäinen. Rasva on rasva, eikä sillä ole todellisen selluliitin kanssa mitään tekemistä."

        Netistä en ole löytänyt yhtään viitteitä siitä, että selluliitti olisi jokin tietty "aine" joka syntyisi kuukautisten yhteydessä. Jos tämä teoria pitää paikkansa, tiedän, miksi minulla ei ole selluliittia. Minulla ei ole ollut kuukautisia yli kahdeksaan vuoteen (pillerit). Tosin äitini ei ole koskaan syönyt pillereitä, joten tämä teoria ei päde häneen.

        Selluliiti on siis tulehdus, joka ei käsittääkseni millään tavalla ole tarpeellinen keholle. Lisäksi sitä ei useimmiten ole miehillä (lähteenä lääketieteen tietokirja). Vauvoista sen verran, että enpä ole nähnyt kuin kymmentä vastasyntynyttä alasti, ja jokaisella on ollut pehmeä iho ja paljon "vauvarasvaa", appelsiini-ihoa en heissä ole nähnyt.

        Tuosta vauva selluliitista sen verran, että olen toiminut kätilönä noin 15-vuotta ja jokaisella pienokaisella on ollut muhkuroita (paitsi ei keskosilla). Ja se on sitä appelsiini-ihoa, eikä mitään vauvarasvaa ole olemassa. Yhdyn myös väitteeseen, että kaikilla on selluliittia. Sitä ei tosiaan välttämättä näy ollenkaan, mutta kyllä sitä on kaikilla.


      • serenne

    • blonde

      siis näin fysioterapeutti mulle neuvoi: hyvä ryhti vähentää selluliittia tai ainakin ehkäisee. Kiristävät alusvaatteet kasaavat rasvan sinne, eli ne ovat pahasta. Olen kyllä huomannut, että ryhdillä on aika hyvä vaikutus, olen itse ainakin saanut sillä tavalla selluliittiä pois. Korjatkaa jos haluatte

    • Benjam

      Selluliitin ilmaantumisen ehkäisyssä tärkeimmät keinot ovat terveellisten ruokailutottumusten ja liikunnan suosiminen. Erityisesti liiallista rasvan käyttöä tulisi välttää ja lisätä pitkäkestoista liikuntaa. Terveellisten elintapojen lisänä on selluliitti-ihon hoitoon olemassa kosmeettisia valmisteita, jotka edesauttavat rasvan palamista ja nopeuttavat nesteiden kiertoa selluliitti-ihossa.


      Selluliitin muodostumisen ehkäisyssä on hiilihydraattien nauttimista syytä välttää varsinkin iltaisin. Aamulla nautitut hiilihydraatit palavat illalla nautittuja tehokkaammin. Hitaasti palavat hiilihydraatit (kuten pasta, riisi, kokojyväleipä) muodostavat vähemmän selluliittia kuin nopeasti palavat hiilihydraatit kuten vaalea leipä ja pikaruuat.
      Vettä tai mineraalivettä tulisi juoda runsaasti (vähintään 1,5 litraa päivässä), sillä veden runsas nauttiminen vilkastuttaa aineenvaihduntaa. Säännöllisesti harrastettu kestävyysliikunta (esim. kävely, pyöräily) polttaa sekä glukoosia että varastoitunutta rasvaa samanaikaisesti ja ehkäisee selluliitin muodostusta.

      Kun selluliitti on saatu kuriin, kannattaa uusi hoitokuuri selluliitinpoistotuotteilla tehdä muutaman kerran vuodessa. Koska naisten hormonit vaikuttavat selluliitin syntyyn, varsinkin kuukautiskierron loppupuolella, voi selluliitin ehkäisyä kokeilla käyttämällä selluliitinpoistogeeliä aina noin viikko ennen kuukautisten alkamista.

      • selluliititon

        aivan! tätä minäkin koitin tuossa aiemmin väittää: lopettakaa se herkkujen napostelu ja lähtekää ulos lenkille ja alkakaa treenaamaan salilla. kiinteät jalat ovat niiiiiiin paljon paremman näköiset kuin appelsiiniset, ei millään pahalla...


      • Naikkonen80
        selluliititon kirjoitti:

        aivan! tätä minäkin koitin tuossa aiemmin väittää: lopettakaa se herkkujen napostelu ja lähtekää ulos lenkille ja alkakaa treenaamaan salilla. kiinteät jalat ovat niiiiiiin paljon paremman näköiset kuin appelsiiniset, ei millään pahalla...

        Sellaiselta tuo sun tekstis hieman kuullostaa. Minä olen 25 ja havaitsin ekat sellumuhkareet juuri 22-vuotiaana, joten jos olet nainen niin voin luvata, että 95% todennäköisyydellä sullekin sitä ihanaa selluliittia ilmestyy tässä joskus lähitulevaisuudessa.

        Teeppä testi: purista hieman reitesi ihoa käsilläsi ja katso sitä - oliko se täysin siloinen puristettaessa? Jos ei niin siellä se selluliitti jo vaanii...parin vuoden päästä se puskee sieltä vielä esiin. Sitten voitkin palata tänne palstalle itseäsi inhoamaan...kun ethän voi enää käyttää pyöräilyshortseja ja miehetkään ei tykkää enää. Saman tien voit sitten lakata elämästä kun eihän ällö sellarireisi voi olla onnellinen ja haluttava tai tyytyväinen itseensä!


      • Selluliitin orja
        Naikkonen80 kirjoitti:

        Sellaiselta tuo sun tekstis hieman kuullostaa. Minä olen 25 ja havaitsin ekat sellumuhkareet juuri 22-vuotiaana, joten jos olet nainen niin voin luvata, että 95% todennäköisyydellä sullekin sitä ihanaa selluliittia ilmestyy tässä joskus lähitulevaisuudessa.

        Teeppä testi: purista hieman reitesi ihoa käsilläsi ja katso sitä - oliko se täysin siloinen puristettaessa? Jos ei niin siellä se selluliitti jo vaanii...parin vuoden päästä se puskee sieltä vielä esiin. Sitten voitkin palata tänne palstalle itseäsi inhoamaan...kun ethän voi enää käyttää pyöräilyshortseja ja miehetkään ei tykkää enää. Saman tien voit sitten lakata elämästä kun eihän ällö sellarireisi voi olla onnellinen ja haluttava tai tyytyväinen itseensä!

        Niinpä niin. Taas keskustellaan aiheesta joka on kovin suosittu. Muistan kun kolmisen vuotta sitten murrosikäni puolivälissä (olen nyt 16 v.) istuin tuolilla yöpaidassani ja huomasin kauhukseni että helvetti mulla on selluliittiä! Tunne oli kamala mutta nyt olen tajunut että minkäs sille voin. Äidilläni on myös paljon selluliittiä ja uskon että hänen iässääni minulla on yhtä paljon. Paino indeksini on 21,5 eli normaali paino ja kokoni 38. En siis ole läski tai edes lievästi ylipainoinen. Käyn salilla suunnilleen kolme kertaa viikossa ja syön mielestäni hyvin. Ainut paheeni on suklaa josta en luovu edes selluliitin takia!

        Elämääni ei ole kauheasti rajoittanut tämä kammottavat selluliittí. Selluliitittoman on niin helppo tulla haukkumaan tänne meitä muita ja sinullekkin tiedoksi vaan että miehet jotka eivät näe selluliittia syvemmälle eivät ole miehiä ollenkaan. Oma poikaystäväni on hyväksynyt minut ja asia ei häntä haittaa. Niin ja jos nainen ajattelee vain mitä miehet tykkää hänessä ei kyllä ole naista miksikään! Eiköhän me naiset aleta elämään jo ihan itse ilman että pääasia on miehet ja heidän haluamisensa ja tykkäämisensä. Ajat jollion naiset olivat nyrkin ja hellan välissä ovat ohi joten mieti sinäkin selluliition mitkä asiat ovat oikeasti tärkeitä.


    • Yksi aivosolu alhaal

      hei haloo: hymyä elämään..
      Ei kai se "selluliitti" ole nyt niin kauheaa..
      hei naiset nauttikaa elämästä hymy huulilla..
      Mua naurattaa nämä ns.täydelliset "naiset" "mullapa ei olekkaan selluliiittiä" hei teil on heh..
      Hei turhaan otatte nokkiinne näiltä aivottomilta jotka kirjoittaa samaan .kuin puhuisivat mitä sylki suuhun tuo..
      Yleensä tälläiset joilla ei ole sosiaalista kanssakäymistä.
      Hei nauttikaa nauttikaa ja nauttikaa
      Ja kohentakaa itsetuntoanne..
      suukko ja hali kaikille

    • nähnyt

      Oli pakko heittää ajatus asiasta selluliitti. itselläni sitä ei paljon ole eikä haittaa jos olisi. Nainen ei voi puhua miesten puolesta mistä ne tykkää ja mistä ei. sitten kun makaat sairaalassa ja et pääse kävelemään joko hetkee tai et ollenkaan niin silloi et välittäisi sellusta jos vain voisit kävellä. Oppikaa nauttimaan siitä että näette, kuulette ja voitte kävellä.. koska huomenna voi olla toisin.

    • Sellureisi täälläkin

      Täällä yksi sellureisi. Havahduin jalkojen muhkuroihin etelän lomalla kun menin ostamaan uusia bikineitä. Järkytyin miten paljon sellua oli tullut lisää!

      Kaksi kuukautta sitten tein elämäntaparemontin. Karkit ja herkut ovat aina olleet minulle tapa käsitellä vaikeita tunteita. Kielsin ne yksinkertaisesti itseltäni, aloitin juoksun ja nyt olen juossut jo tunnin lenkkejä pari kertaa viikossa.

      Paino on tippunut 3-4 kg, ja vaikka sellua on edelleen jatkan samaa rataa. Yritän syödä hyvin ja käydä salilla sekä juoksemassa. Se että sali muka pahentaa niin antakaa tuon höpölöpö-jutun mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos!!
      Kyllä kaunis kroppa vaatii kiinteät lihakset ja sali nimenomaan kiinteyttää! Ja isommat lihakset auttaa painon hallinnassa! Kyllä treenattu kroppa on kauniimpi katsella kuin riukukroppa joka käy salilla vaan kuluttamassa kaloreita ilman että uskaltaa kokeilla kunnon painoja!

      Olen myös käsin hieronut sellua saunassa ja ostanut "kuivaharjan" jolla parannan aineenvaihduntaa. Jalat ovat nyt jo sievemmät kuin puoli vuotta sitten mutta katsotaan jouluun asti miten kuuri puree. Mua ei haittaa vaikka sellua vähän jääkin mutta toivoisin jalkoihin kiinteyttä ja sen, että sellua ei huomaisi niin selvästi kuin nyt.

    • 13 ja selluliittiä

      olen 13 vuotias , ja huomasin eilen vasta että minulla on selluliittiä. siis tämän ikäisellä ? olen 170 cm pitkä ja painan n. 55 kiloa. eihän se minun mielestä mitään ylipainoa ole ? minua ihan itkettää, kun luen näitä kommentteja selluliitottomilta, että "voivoi jos et liiku tarpeeksi" ja plaaplaa, sillä minäkin olen nuori, sopivan painoinen, en syö herkkuja tosiaankaan usein ja liikunkin säännöllisesti, silti sitä tuntuu nyt tuohon reisiin ilmestyvän...sanonpahan vaan, että tämä on niin perseestä, kuin olla ja voi , ja lisäksi emme voi saada tätä ikinä pois kokonaan ! joten älkää pistäkö niitä "voivoi kun et tee asialle mitään" kommentteja , koska kukapa ei nyt oikeasti yrittäisi saada selluliittiä pois ? haloo te onnekkaat bitchit !

    • Janssoninvaimo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe