Aikuinen, käytätkö turvaliiviä?

Kummajainenko

Hankin turvaliivin noin vuosi sitten este- ja maastotunneille, mutta nykyisin pidän sitä myös koulutunneilla. Ilman liiviä olo on jotenkin turvaton kun siihen kerran tottui. Ja kun se oli aika kallis investointi, niin ajattelin pitää sitä aina. Eihän siitä ole kaapissakaan hyötyä. Mutta olen meidän tallilla ainoa aikuinen, joka liiviä pitää ja tunnen olevani melkoinen kummajainen =) Olen keskiverto tuntiratsastaja, en mikään huippu, muuten aloittelijakaan. Käyttääkö kukaan muu aikuisratsastaja turvaliiviä?

12

3135

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apina

Tottahan toki se täytyy olla varsinkin maantien reunassa ratsastaessa ja oman turvallisuuden takia aina. Et ole poikkeus vaan ihan järkevästi toimiva
      normaali ihminen.

• ...

Turvaliivi on pelastanut mut vakavilta vammoilta. Et ole todellakaan mikään kummajainen,jos liiviä käytät.Mä en ole kertaakaan miettinyt,että laitanko päälle vai en.Suurin syy varmasti on se,että työskentelen nuorten hevosten kanssa,mutta yhtä lailla voi normaalilla tunnilla sattua vahinkoja.

• myös

jep.. minäkin käytän turvaliiviä, ensin hankin sen maasto ja estetunteja varten ja sitten sain alleni nuoren tamman joka näki mörköjä kaikkialla joten huomasin että se ainakin noin niinkuin psyykkisestikkin on hyvä ratkaisu. tuntee olonsa vähän niinkuin turvallisemmaksi. tässä noin viidenkymmenen ikäisenä kun tullatupsahtaa voltilla kerien alas niin jos paikat hajoaa niin säkissä saa paikattavaksi viedä ja luiden kokoon laittaminen ja paraneminen kestää hetken kauemmin kuin teiniikäisten nuorten... joten otampa taas tänään liivini kaapista kun lähden, tässä kesä menikin ilman sitä, pysyy taas lämpimänä ja saa nesteet virtaamaan (hiki)... turvallisia ratsastus juttuja........

• päällä

Käytän turvaliiviä joka ratsastustunnilla, ja olen aikuinen =). Olen ainut omalla ratsastustunnillani, joka käyttää liiviä, joten olen ihan samanlainen "kummajainen" kuin sinä ;).

• Ratsastaja

Soveltuisiko turvaliivi lasketteluun / lumilautailuun? Harrastan laskettelua sekä ratsastusta ja olen etsiskellyt sopivaa selkäpanssaria lasketteluun, mutta kaikki ovat niin "hentoja". Onkohan turvaliivi liian ahdas käyttää laskettelussa. Onko teillä kokemuksia?

• CrystalCinnamon

Olet oikein fiksu, kun käytät turvaliiviä. :) Jatka samaan malliin... :D :)

• kummajainen

No hieno homma kun on muitakin "kummajaisia" =). Jotenkin siihen liiviin on tottunut (onneksi), niinkuin esim. pyöräilykypärään. Joskus vain on tullut tunne, että liioittelenko... Sitten se kyllä harmittaisi jos jotain sattuisi ja liivi olisi kaapissa.

• luna

Minäkin käytän turvaliiviä melkein aina. Koulutunneilla se tosin vähän haittaa välillä, jos esim. jumpataan. Koulutunneilla en siis aina käytä, mutta maastossa se on aina päällä. En ole nähnyt meidän tallilla varmaan kenenkään muun käyttävän liiviä, mutta ei se mua haittaa.

Ratsastaja: Ratsastukseen tarkoitettu turvaliivi on aika paksu ja olo on kuin tönkkösuolatulla muikulla. En siis usko, että se olisi kauhean hyvä rinteessä. Oletkos katsellut maastopyöräilijöille tai motocrossia harrastaville tarkoitettuja liivejä?

• Ratsastaja
        luna kirjoitti:

Minäkin käytän turvaliiviä melkein aina. Koulutunneilla se tosin vähän haittaa välillä, jos esim. jumpataan. Koulutunneilla en siis aina käytä, mutta maastossa se on aina päällä. En ole nähnyt meidän tallilla varmaan kenenkään muun käyttävän liiviä, mutta ei se mua haittaa.

Ratsastaja: Ratsastukseen tarkoitettu turvaliivi on aika paksu ja olo on kuin tönkkösuolatulla muikulla. En siis usko, että se olisi kauhean hyvä rinteessä. Oletkos katsellut maastopyöräilijöille tai motocrossia harrastaville tarkoitettuja liivejä?

Olen monesti miettinyt sitä, että kuinka tyhmiä jotkut ratsastajat ovat, kun eivät käytä kypärää esim. hevosta hoitaessaan. Onko tässä jotain "hävettävää" vai olenko vain itse ratsastanut väärällä tallilla, joissa en ole huomannut.Myöskin maastossa kun olen ollut, monella on kypärä, mutta sitten taas turvaliivi on jäänyt pois.

Toivotan kaikille oikeen turvallista ratsastusta!

• Ankeli

Itse en turvaliiviä käytä. Lähinnä sen vuoksi että en ole vaivautunut ostamaan enkä oikeastaan näe sitä edes tarpeelliseksi. Vahinkojahan voi aina tapahtua, tiedetään, mutta tallilla on kouluheppoja ja rauhallisia sellaisia, esteitä ei hypitä, joten en vain koe sitä tarpeellisena.

• Anni

Tää oli ihan hyvä kysymys.Itse hankin turvaliivin kun sain hevosen jolla pääsee maastoilemaan.
      Kun käyn ratsastustunneilla, se jää ihan automaattisesti kotiin.
      Toisaalta hassua, ihan yhtä hyvin siellä maneesissa voi sattua jotain.
      Pitääkin ottaa harkintaan sen pukeminen seuraavalle tunnille!

• tätsyli

Viime kesänä mennessämme ystävieni mökille näin ratsukon. Hevosen täytyi olla todella luotettava tai kuuliainen ratsastajalleen. hevonen nimittäin käveli maantien laitaa, miesratsastaja istui selässä paljain päin ja ohjat olivat hevosen kaulalla. Autojakin liikkui silloin tällöin sivuitse. Kaiken lisäksi tämä herra latasi ja sytytteli piippuaan samaan aikaan. Hurja näky, mutta ihan asiallisesti menivät kaikesta huolimatta. Itse en uskaltaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe