Moi,
Onko niin, että hiilihydraattien vähentäminen auttaa vartalon kiinteyttämisessä? Olen ymmärtänyt, että hiilarivarastojen puuttuessa keho poltta rasvaa (läskiä) tehokkaammin? Ja VHH-ruokavaliohan todennäköisesti sisältää runsaammin proteiineja, auttaako tämä lihasten kehittymistä? En harrasta kuntosaliharjoittelua tms, mutta käyn aerobicissä, bodyssä jne.
Olen laihduttanut vähäkalorissa ruokavaliolla muutaman kilon, eikä ylipainoa enää ole. Löysää läskiä kuitenkin löytyy ja ajattelin josko VHH:sta olisi tähän apua. En usko, että alan noudattaa mitään tiettyä dieettiä, esim Atkinsia. Aion vain jättää pastan, riisin, perunan jne pois ja valita vähähiilarisia tuotteita.
uskotteko, että tällainen auttaa pääsemään ylimääräisestä läskistä eroon?
VHH-ruokavaliosta
3
433
Vastaukset
- Kiril
Olet ihan oikeilla jäljillä. Huolehdi vaan riittävästä proteiinin saannista, niin kaikki menee hyvin. Ei tarvitsekaan noudattaa mitään tiettyä dieettiä vaan vähentää hiilarit minimiin niin se riittää. Vähähiilihydraattinen ruokavalio ei tarvitse mitään henkilönimeä eteen vaan sitä voi jokainen soveltaa omalla tavallaan. Niin minäkin teen.
- terve syöjä
Mutta tosiasia on, että kiinteydyt vain ja ainoastaan salilla ja treenaminen onnistuu JOS onnistuu vähähiilarisella. Mutta voihan sitä kokeilla.
- Micci_67
Jos sinulla ei varsinaisesti ole ylipainoa, niin ei välttämättä ole mitään syytä alkaa varsinaiselle VHHlle jossa hiilihydraatteja syödään tosi vähän. Kannattaa kokeilla vähentää hiilihydraatteja ruokavaliosta jättämällä kaikki turhat hiilihydraatit pois (hiilihydraattitietoinen ruokavalio), peruna, valkoinen riisi ja jauhot, tuotteet joissa on käytetty valkoisia jauhoja, sokeri minimiin. Jäljelle jää näin ollen täysjyvä tuotteet ja lähes kaikki vihannekset ja hedelmät. Vihannesten ja hedelmien suhteen kannattaa tutustua GI/GK ideaan.
Joku varmaan tähänkin heittää, että miksi jättää peruna pois. Voisinkin kysyä heiltä, miksi ei kannata syödä perunan sijasta kypsennettyjä juureksia? Näin itse teen ja kaloreita annosta kohden tulee selkeästi vähemmän annoksen kumminkaan pienentymättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760