Jalkalihakset

hölökyn...

Itselläni on erikoinen ongelma; Olen normaali-kuntoinen, siis lihasvoima ja kestävyys on normaali ei rapakuntoinen. Lenkkeilen n. kolme kertaa viikossa ja aloitin nyt jalkatreeniä tekeen kestävyyttä ajatellen. Mutta, mutta, jalkalihakset on kipeenä kolmatta päivää treenin jälkeen jossa tein 4 eri liikettä 3 x 15 toistoa, ilman painoja!! Onko ideaa mistä tällainen voisi johtua? Olen täysin sopusuhtainen mieshenkilö (21) ja en huono juoksija...

5

2654

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä,mä

Tottahan ne kipeet on alussa kun treenaat pitkästä aikaa pelkkää lihaskuntoa. Älä jää odottaan niiden parantumista vaan ota kevyitä lenkkejä. Lihaskestävyyden saloja on se, että toistoja tehdään paljon. Sulla on nyt ollut kuntopiirin tyylinen lihasharjoitus, joka on oiva sellainen ja toistot sais olla 20- 100, joten et vielä tarvi lisäpainoja harjoituksiisi. Jatka vain samaan tyyliin ja kestävyys voittaa.

• ...kölökyn

Kävin nyt sitten vetämässä kevyen puolituntisen ja tuntu ihan hyvältä. Ihme, että juostessa ei lihaksiin satu, mutta tavallinen kävely tai istuminen kiristää lihaksia niin pirusti. On mulla kyllä harvinaisen heikot jalkalihakset. Jostain kuulin, että alaselkän ongelmat tms. voi vaikuttaa jalkalihasten tehoon, onkohan kukaan muu kuullut vastaavaa?

• joo
        ...kölökyn kirjoitti:

Kävin nyt sitten vetämässä kevyen puolituntisen ja tuntu ihan hyvältä. Ihme, että juostessa ei lihaksiin satu, mutta tavallinen kävely tai istuminen kiristää lihaksia niin pirusti. On mulla kyllä harvinaisen heikot jalkalihakset. Jostain kuulin, että alaselkän ongelmat tms. voi vaikuttaa jalkalihasten tehoon, onkohan kukaan muu kuullut vastaavaa?

...kenties venyttelyn?

• hölökyn...
        joo kirjoitti:

...kenties venyttelyn?

Ei, kyllä muistin venytellä. Reenin jälkeen oli muuten vaikea kävellä kun lähdin kauppaan, tuntui olo aika raajarikolta kun jalat meinas pettää rappusissa ja vähän joka paikassa.

• kerralla

mä luulen että otit vähän liika raisusti alusta asti.Itse tein saman mokan aikoja sitten ja piti pitää 2 vkoa taukoa,ennenkuin kyin jatkamaan treeniä.Olen juossut parina kesänä,mutta nyt tää kesä meni kyllä harakoille.En ole vaan jaksanut.
      Salitreeni on kyllä yhä kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      64
      4231
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4181
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      107
      2900
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      55
      2782
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1989
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1669
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1343
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1271
    Aihe