Itselläni on erikoinen ongelma; Olen normaali-kuntoinen, siis lihasvoima ja kestävyys on normaali ei rapakuntoinen. Lenkkeilen n. kolme kertaa viikossa ja aloitin nyt jalkatreeniä tekeen kestävyyttä ajatellen. Mutta, mutta, jalkalihakset on kipeenä kolmatta päivää treenin jälkeen jossa tein 4 eri liikettä 3 x 15 toistoa, ilman painoja!! Onko ideaa mistä tällainen voisi johtua? Olen täysin sopusuhtainen mieshenkilö (21) ja en huono juoksija...
Jalkalihakset
5
2632
Vastaukset
- mä,mä
Tottahan ne kipeet on alussa kun treenaat pitkästä aikaa pelkkää lihaskuntoa. Älä jää odottaan niiden parantumista vaan ota kevyitä lenkkejä. Lihaskestävyyden saloja on se, että toistoja tehdään paljon. Sulla on nyt ollut kuntopiirin tyylinen lihasharjoitus, joka on oiva sellainen ja toistot sais olla 20- 100, joten et vielä tarvi lisäpainoja harjoituksiisi. Jatka vain samaan tyyliin ja kestävyys voittaa.
- ...kölökyn
Kävin nyt sitten vetämässä kevyen puolituntisen ja tuntu ihan hyvältä. Ihme, että juostessa ei lihaksiin satu, mutta tavallinen kävely tai istuminen kiristää lihaksia niin pirusti. On mulla kyllä harvinaisen heikot jalkalihakset. Jostain kuulin, että alaselkän ongelmat tms. voi vaikuttaa jalkalihasten tehoon, onkohan kukaan muu kuullut vastaavaa?
- joo
...kölökyn kirjoitti:
Kävin nyt sitten vetämässä kevyen puolituntisen ja tuntu ihan hyvältä. Ihme, että juostessa ei lihaksiin satu, mutta tavallinen kävely tai istuminen kiristää lihaksia niin pirusti. On mulla kyllä harvinaisen heikot jalkalihakset. Jostain kuulin, että alaselkän ongelmat tms. voi vaikuttaa jalkalihasten tehoon, onkohan kukaan muu kuullut vastaavaa?
...kenties venyttelyn?
- hölökyn...
joo kirjoitti:
...kenties venyttelyn?
Ei, kyllä muistin venytellä. Reenin jälkeen oli muuten vaikea kävellä kun lähdin kauppaan, tuntui olo aika raajarikolta kun jalat meinas pettää rappusissa ja vähän joka paikassa.
- kerralla
mä luulen että otit vähän liika raisusti alusta asti.Itse tein saman mokan aikoja sitten ja piti pitää 2 vkoa taukoa,ennenkuin kyin jatkamaan treeniä.Olen juossut parina kesänä,mutta nyt tää kesä meni kyllä harakoille.En ole vaan jaksanut.
Salitreeni on kyllä yhä kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156