Olis tällänen juttu. miten on kun jos myyn auton ja oon vaikka pari viikkoa ilman autoa. Sitten kun olen ostanut uuden auton, voiko enää siirtää vanhan auton vakuutusmaksusta kertyneet boonukset tähän uuteen autoon? boonuksia on kertynyt 40%
Toki tämä asia selviää suoraan kun kysyy vakuutusyhtiöstä, mutta ajttelin kuitenkin kysyä täältäkin
boonusten siirtyminen vanhasta autosta uuteen?
7
4040
Vastaukset
- eivät siirry
auton mukana.
- vakuutuksen ottaja
Siis kun myyt auton ja oot vaikka pari kuukautta ilman autoa ja sitten ostat toisen auton, niin ilmoitat vakuutusyhtiöön että haluat bonuksesi tähän uuteen autoosi. Omat bonuksesi siis säilyy viisi vuotta tallessa, vaikkei niitä olisi kiinnitetty mihinkään ajoneuvoon.
- pasi
just tätä juttua mietiskelin. kiitos kovasti!
- kyselisin
Koska ollaan siirrytty tähän??
"niin ilmoitat vakuutusyhtiöön että haluat bonuksesi tähän uuteen autoosi"
Eikös bonukset ole kiinnitetty, jos näin voi sanoa, suoraan ottamaasi liikennevakuutukseen ja nousevat sen mukaan kun ajat vahingoitta.
Liikennevakuutuksesi siirrettyäsi seuraavaan autoon seuraa myös bonukset automaattisesti mukana.
Ei ainakaan minun ole kertaakaan tarvinnut erikseen pyytää bonusten siirtoa ja laskusta olen nähnyt sen vaikutuksen maksun suuruuteen.
Korjaa jos olen väärässä. - koljander
kyselisin kirjoitti:
Koska ollaan siirrytty tähän??
"niin ilmoitat vakuutusyhtiöön että haluat bonuksesi tähän uuteen autoosi"
Eikös bonukset ole kiinnitetty, jos näin voi sanoa, suoraan ottamaasi liikennevakuutukseen ja nousevat sen mukaan kun ajat vahingoitta.
Liikennevakuutuksesi siirrettyäsi seuraavaan autoon seuraa myös bonukset automaattisesti mukana.
Ei ainakaan minun ole kertaakaan tarvinnut erikseen pyytää bonusten siirtoa ja laskusta olen nähnyt sen vaikutuksen maksun suuruuteen.
Korjaa jos olen väärässä.No onko sulla muka sama liikennevakuutus aina autossa. Tuskin. Kyllä niissä vakuutuksissa kysytään siirtyykö bonukset jostain autosta (rek.nro). Kenties autoliike on ruksannut sen sinulle, mutta itsekseen ne ei siirry.
- vakuutusyhtiötä??
koljander kirjoitti:
No onko sulla muka sama liikennevakuutus aina autossa. Tuskin. Kyllä niissä vakuutuksissa kysytään siirtyykö bonukset jostain autosta (rek.nro). Kenties autoliike on ruksannut sen sinulle, mutta itsekseen ne ei siirry.
Minulla on aina ollut samasta yhtiöstä liikennevakuutus.
Ymmärtääkseni autoliike ei pysty määräämään yhtiötä mistä otan liikennevakuutuksen.
"No onko sulla muka sama liikennevakuutus aina autossa. Tuskin"??
Tarkoittanetko tuolla vuosimaksun suuruutta vai mitä?
Liikennevakuutuksen vuosimaksun suuruus ennen bonusten vähennystä perustuu useampaan asiaan.
1. Vuosimalli
2. Kolaritilasto ko. merkille
3. Varkaus määrät ko. merkille
4. Moottorin tilavuus
5. tästä en ole varma, koska ei ole minua koskenut, mutta eikös nykyään siihen vaikuta myös se onko juuri ajokortin saanut henkilö.
Esimerkkinä voin kertoa, että vaihdettuani Mazda 2.0 Buick 2.8:een, niin minun liikennevakuutusmaksu/vuosi putosi lähes 600 mk.
Syynä oli juuri Mazdan kohdalla kohdat 1,2ja 3 vaikka Buick oli 2v vanhempi malli.
Tämä hinnan määritys tapahtuu automaattisesti vak.yhtiössä.
Sinun vastauksesta tulee jotenki mieleen vapaaehtoinen Kasko, jollei sitten autoliike ole vaatinut sitä sillä edellytyksellä, että ostat auton osamaksulla.
Kaikista uudelle autolleni tulleelle ensimmäiselle vak.maksulle olen tarkistanut, että sieltä löytyy myös bonukset -joita on tällä hetkellä 70%. - piltema
vakuutusyhtiötä?? kirjoitti:
Minulla on aina ollut samasta yhtiöstä liikennevakuutus.
Ymmärtääkseni autoliike ei pysty määräämään yhtiötä mistä otan liikennevakuutuksen.
"No onko sulla muka sama liikennevakuutus aina autossa. Tuskin"??
Tarkoittanetko tuolla vuosimaksun suuruutta vai mitä?
Liikennevakuutuksen vuosimaksun suuruus ennen bonusten vähennystä perustuu useampaan asiaan.
1. Vuosimalli
2. Kolaritilasto ko. merkille
3. Varkaus määrät ko. merkille
4. Moottorin tilavuus
5. tästä en ole varma, koska ei ole minua koskenut, mutta eikös nykyään siihen vaikuta myös se onko juuri ajokortin saanut henkilö.
Esimerkkinä voin kertoa, että vaihdettuani Mazda 2.0 Buick 2.8:een, niin minun liikennevakuutusmaksu/vuosi putosi lähes 600 mk.
Syynä oli juuri Mazdan kohdalla kohdat 1,2ja 3 vaikka Buick oli 2v vanhempi malli.
Tämä hinnan määritys tapahtuu automaattisesti vak.yhtiössä.
Sinun vastauksesta tulee jotenki mieleen vapaaehtoinen Kasko, jollei sitten autoliike ole vaatinut sitä sillä edellytyksellä, että ostat auton osamaksulla.
Kaikista uudelle autolleni tulleelle ensimmäiselle vak.maksulle olen tarkistanut, että sieltä löytyy myös bonukset -joita on tällä hetkellä 70%."No onko sulla muka sama liikennevakuutus aina autossa. Tuskin"??
Tarkoittanetko tuolla vuosimaksun suuruutta vai mitä?"
No en vaan että liikennevakuutus nro 111 on sinulla autossa X. Kun ostat uuden auton Y, niin sinun pitää siirtää bonus auton X päättyneestä vakuutuksesta 111. Uuteen autoon tulee liikennevakuutus 222, jossa on aloitusbonus sama kuin 111:sen kertynyt.
Kun ostat autoliikkeestä auton niin papereihin ruksataan vaan minkä yhtiön vakuutuksen otat. Samassa menee tieto entisen vakuutuksen päättämisestä. Bonukset eivät siirry automaattisesti, koska ihmisellä voi olla useampi auto jne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181