ulkomailla asuvien

pullaulla

eläke verotus muuttuu v.2006
Kävin asiaa tarkistamassa sivulla
http:www.vero.fi

19

1082

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulta otetaan eläkkeestä 33,5 % ja pari vuotta sitten se oli 35 %, en vain tiedä miten muut maksavat veroa paljon pienemmän prosentin mukaan, ja minulla kun on sentään velkaakin.

Mistä sais ostaa vähennyksiä?

Lisämaksu on taas muistettava maksaa kuukauden päästä.

• eläke

Minä haluaisin ehdottomasti maksaa vähintään tuon 33,5% koska sehän merkitsisi suurempaa eläkettä!
        Nyt maksan 27,5% ja vaimo 12,5%. Olemme surkean köyhiä! Kaiken lisäksi emme saa mitään yhteiskunnallisia tukia tai köyhäinavustusta!!
        Progressiossahan korkeampi % merkitsee parempaa eläkettä.
        Olkaa onnellisia!
        Oman asunnon korot saan sentään vähentää mutta nykyisellä korkokannalla sekään ei merkitse vähennystä kuin 1350E/vuosi = 476E netto!
        Nyt olisi myötätunnon paikka meitä pieneläkeläisiä kohtaan!
        En tiedä mistä saisit ostaa vähennyksiä. Kerro sinä minulle miten saisin suurempaa eläkettä!

• eläke kirjoitti:

Minä haluaisin ehdottomasti maksaa vähintään tuon 33,5% koska sehän merkitsisi suurempaa eläkettä!
        Nyt maksan 27,5% ja vaimo 12,5%. Olemme surkean köyhiä! Kaiken lisäksi emme saa mitään yhteiskunnallisia tukia tai köyhäinavustusta!!
        Olkaa onnellisia!
        Oman asunnon korot saan sentään vähentää mutta nykyisellä korkokannalla sekään ei merkitse vähennystä kuin 1350E/vuosi = 476E netto!
        En tiedä mistä saisit ostaa vähennyksiä. Kerro sinä minulle miten saisin suurempaa eläkettä!

Ei eläkkeeni ole mikään iso, lasten kanssa kotona vietetyt vuodet, sivutoimisena talonmiehenä ja yksityisyrittäjänäkin silloin kun ei vielä ollut YEL:iä, siis pakollisena, tai ei kukaan siitä edes puhunut minulle niinä vuosina.

Eläkeprosenttini 44 % joka tietysti vähän kohosi koska jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle ennen eläke ikää, joten jos olisin saanut olla töissä...

Olen aina taistellut pienten eläkkeiden korottamisen puolesta. Itse selviän tuloillani, suurista lääkekuluista huolimatta, mutta mitään ylimääräistä ei yksin eläjälle saa menoina ilmaantua, silloin talous kaatuu.

Aletaan yhdessä miettimään molemmille hyödyllisiä ratkaisuja, aletaan vaatimaan.... emme jää kahdestaan asian taakse.

• merimona1
        kirjar kirjoitti:

Ei eläkkeeni ole mikään iso, lasten kanssa kotona vietetyt vuodet, sivutoimisena talonmiehenä ja yksityisyrittäjänäkin silloin kun ei vielä ollut YEL:iä, siis pakollisena, tai ei kukaan siitä edes puhunut minulle niinä vuosina.

Eläkeprosenttini 44 % joka tietysti vähän kohosi koska jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle ennen eläke ikää, joten jos olisin saanut olla töissä...

Olen aina taistellut pienten eläkkeiden korottamisen puolesta. Itse selviän tuloillani, suurista lääkekuluista huolimatta, mutta mitään ylimääräistä ei yksin eläjälle saa menoina ilmaantua, silloin talous kaatuu.

Aletaan yhdessä miettimään molemmille hyödyllisiä ratkaisuja, aletaan vaatimaan.... emme jää kahdestaan asian taakse.

lakiuudistukest.
        Ei muuta kuin äämnestämään sinne,naisia tai miehiä, jotka ymmärtävät tilanteemme.

Sieltä asia lähtee liikkeele ....sekä verotus, että muut lain muutosta kansalaisten mieletä uudistusta vaativat muutokset.

Verotushan on , ja uskonkin , pysyy progresiivisenä - eli mitä enemmän ansaitset, sen enemmän maksat veroja.

Elämmehän demokraattisessa ,hyvinvointivaltiossa, missä kansalaisille taataan vähimmäistoimeentulo.

Progresiivinen verotus on sikäli paikallaan - osallistutaan demokratiassa edes miniimihyviinvoinnin takaamiseen kaikille kansalaisillemme!

• eläke
        merimona1 kirjoitti:

lakiuudistukest.
        Ei muuta kuin äämnestämään sinne,naisia tai miehiä, jotka ymmärtävät tilanteemme.

Sieltä asia lähtee liikkeele ....sekä verotus, että muut lain muutosta kansalaisten mieletä uudistusta vaativat muutokset.

Verotushan on , ja uskonkin , pysyy progresiivisenä - eli mitä enemmän ansaitset, sen enemmän maksat veroja.

Elämmehän demokraattisessa ,hyvinvointivaltiossa, missä kansalaisille taataan vähimmäistoimeentulo.

Progresiivinen verotus on sikäli paikallaan - osallistutaan demokratiassa edes miniimihyviinvoinnin takaamiseen kaikille kansalaisillemme!

Olen vaaleissa vaihtanut puoluekantaani ainakin 7 kertaa. Tulos on aina yhtä lohduton.
        Tiedätte varmaan kaikki eläketason hivuttavan heikentämisen, paitsi indeksisidonnaisuuden leikkauksen, niin myös verotuksen kautta.

Lisäksi verotusta on hivutettu tasaveron suuntaan vähentämällä valtion vastuita ja siirtämällä niitä kunnille.
        Kunnallisvero tulevat nousemaan ja myös sitä kautta heikentämään poenempituloisten ostovoimaa.

• Merimona
        eläke kirjoitti:

Olen vaaleissa vaihtanut puoluekantaani ainakin 7 kertaa. Tulos on aina yhtä lohduton.
        Tiedätte varmaan kaikki eläketason hivuttavan heikentämisen, paitsi indeksisidonnaisuuden leikkauksen, niin myös verotuksen kautta.

Lisäksi verotusta on hivutettu tasaveron suuntaan vähentämällä valtion vastuita ja siirtämällä niitä kunnille.
        Kunnallisvero tulevat nousemaan ja myös sitä kautta heikentämään poenempituloisten ostovoimaa.

Monet kansanedustajat maassame unohtavat tulevansa kerran vanhoikis, muiden huollettaviksi ja itse lähes toimintakyvyttömiksi.
        Nythän on kuitenin niin, että van kaksi kansanedustajakauttaan hoitanut edustaja pääsee nauttimaan toimestaan eläkettä. Eli satstkaamme potentoaalissiin edustajiin, eli heihin jotka uskovat ja tahtovat pääsevänsä ensimmäiselle edustajakaudelleen!
        Voimme painostaa heitä lunastaman vaalilupauksiaan - tosin rajallisten mahdollisuukiensa rajoissa.

Kuitenkin. Älkäämme unohtako, että olemme kansa, olemme valtio ja valta on meidän!

• Ulkomailla asuva.
        eläke kirjoitti:

Olkaa onnellisia!

Miksi te valitatte? Eikö se pitänyt olla lottovoitto syntyä Suomessa?

• Eläke
        Ulkomailla asuva. kirjoitti:

Miksi te valitatte? Eikö se pitänyt olla lottovoitto syntyä Suomessa?

Köyhyys nimittäin.
        En ole koskaan pitänyt syntymääni Suomessa lottovoittona. Varsinkaan syntymäni aikaan.
        Nykyinen nuoriso on omaa lottovoittoaan ruvennut kuluttamaan!

Eläkkeiden pienuudesta päätellen me vaimon kanssa olemme köyhiä.
        Emme kuitenkaan todellisuudessa sellaisiksi itseämme koe.

Asumme mukavasti. Matkustelemme kohtalaisesti?! Mitä se sitten onkaan? (5 - 7krt/vuosi, yht. 14 - 16 viikkoa).
        Kolmesta asunnosta yksi on lahjoitettu lapsille. Säästövakuutuksia, sijoituksia. Kaikki hankittu pienistä palkoista.

Mutta sehän juuri tässä on kurjaa, että olemme kaiken hankkineet itse.
        Toisenlaisella elämäntavalla nauttisimme nyt yhteiskunnan kustantamista etuuksista joista nyt jäämme paitsi.

• Kirjarevk.
        Merimona kirjoitti:

Monet kansanedustajat maassame unohtavat tulevansa kerran vanhoikis, muiden huollettaviksi ja itse lähes toimintakyvyttömiksi.
        Nythän on kuitenin niin, että van kaksi kansanedustajakauttaan hoitanut edustaja pääsee nauttimaan toimestaan eläkettä. Eli satstkaamme potentoaalissiin edustajiin, eli heihin jotka uskovat ja tahtovat pääsevänsä ensimmäiselle edustajakaudelleen!
        Voimme painostaa heitä lunastaman vaalilupauksiaan - tosin rajallisten mahdollisuukiensa rajoissa.

Kuitenkin. Älkäämme unohtako, että olemme kansa, olemme valtio ja valta on meidän!

Olemme tuttaviemme kanssa joskus miettineet miksi ei pieniä eläkkeitä voitaisi vapauttaa veroista ja muista liitännäis maksuista.

Kaikille pienituloisille vain vaputus maksuista ja siten taattaisiin ostovoimaa heillekin.
        Sama koskisi tietysti pienipalkkaisia.

Yjteisten asioidemme päättäjiksi valitsemamme eivät kaikki todellakaan mieti kuinka köyhät pärjäävät, sehän on nähty, lupaukset unohtuvat ja me, äänestäjät, vain tyydymme hymistelemään ja puhumaan puolella äänellä, kun parempi olisi joskus huutaa niin että kaikki edustajat kuulisivat.

Me olemme liian kilttiä kansaa nykyisillekin päättäjille. Kylmä ilmastoko tekee meistä nynnyjä joissain asioissa.

• Myös maksaja

Eläketuloni ovat n. 2300€ kuukaudessa, josta peritään veroa 30,5%.

Suuria ovat eläkkeenne! Taidatte kertoa myös ulkomaille maksetuista eläketuloista, joista peritään lähdeveroa, ei normaalia tuloveroa.

• Kirjarevk. kirjoitti:

Olemme tuttaviemme kanssa joskus miettineet miksi ei pieniä eläkkeitä voitaisi vapauttaa veroista ja muista liitännäis maksuista.

Kaikille pienituloisille vain vaputus maksuista ja siten taattaisiin ostovoimaa heillekin.

Yjteisten asioidemme päättäjiksi valitsemamme eivät kaikki todellakaan mieti kuinka köyhät pärjäävät, sehän on nähty, lupaukset unohtuvat ja me, äänestäjät, vain tyydymme hymistelemään ja puhumaan puolella äänellä, kun parempi olisi joskus huutaa niin että kaikki edustajat kuulisivat.

Me olemme liian kilttiä kansaa nykyisillekin päättäjille. Kylmä ilmastoko tekee meistä nynnyjä joissain asioissa.

vähiten eläkettä nauttiva,vero % on 24.
        Avustuksia, vähennyksiä en saa,oma on asunto ja kun hyvin kauniisti eläkettäni käytän ,en velkaa ole enää tarvinnut ottaa.
        Kyllä joku sadan euron yllättävä lasku saa budjettini sekaisin, mutta kiristellen sen aina olen saanut järjestymään.
        Tuosta velan otosta, kyllä sitä on korkoa maksettu koko yhteiselon aika, kaksi tyhjää kun yhteen meni.Onneksi saimme velkamme maksettua ja olisi alkanut vähän reilumpi aika, mutta miehelleni se ei koittanut.

• uzma
        Kirjarevk. kirjoitti:

eikos Suomessa ole jo minimi raja josta ei veroteta,olisin kiitollinen tiedosta.

• puutteessa
        SkillaN kirjoitti:

vähiten eläkettä nauttiva,vero % on 24.
        Avustuksia, vähennyksiä en saa,oma on asunto ja kun hyvin kauniisti eläkettäni käytän ,en velkaa ole enää tarvinnut ottaa.
        Kyllä joku sadan euron yllättävä lasku saa budjettini sekaisin, mutta kiristellen sen aina olen saanut järjestymään.
        Tuosta velan otosta, kyllä sitä on korkoa maksettu koko yhteiselon aika, kaksi tyhjää kun yhteen meni.Onneksi saimme velkamme maksettua ja olisi alkanut vähän reilumpi aika, mutta miehelleni se ei koittanut.

Hyvä eläke sinulla on!
        Itse maksan omastani veroa 12,5%, eikä vähennyksiä ole.
        Pienuus johtuu siitä, että aikanaan olin lasten kanssa kotona 7 vuotta ja sen jälkeen marketin osa-aikakassana, 5 x 3h ja 1 x 6h / päivä.

Onneksi on ollut, koko avioliittomme ajan, mieheni kanssa yhteinen tili ja rinnakkaiset luottokortit.
        Emmekä mitenkään kontrolloi toistemme rahankäyttöä.
        Yhteisten hankintojen ja kulujen lisäksi kumpikin käyttää rahaa siten kuin näkee tarpeelliseksi ilman mitään tilivelvollisuutta.

Jos eläisin yksin, joutuisin varmasti hakemaan jotain köyhäinapua.

Joten, älä sinä puhu mitään eläkkeesi pienuudesta!

• puutteessa kirjoitti:

Hyvä eläke sinulla on!
        Itse maksan omastani veroa 12,5%, eikä vähennyksiä ole.
        Pienuus johtuu siitä, että aikanaan olin lasten kanssa kotona 7 vuotta ja sen jälkeen marketin osa-aikakassana, 5 x 3h ja 1 x 6h / päivä.

Onneksi on ollut, koko avioliittomme ajan, mieheni kanssa yhteinen tili ja rinnakkaiset luottokortit.
        Emmekä mitenkään kontrolloi toistemme rahankäyttöä.
        Yhteisten hankintojen ja kulujen lisäksi kumpikin käyttää rahaa siten kuin näkee tarpeelliseksi ilman mitään tilivelvollisuutta.

Jos eläisin yksin, joutuisin varmasti hakemaan jotain köyhäinapua.

Joten, älä sinä puhu mitään eläkkeesi pienuudesta!

että pienempiä on,tarkoitin vain tässä ketjussa olleista pienin,nyt sinun on pienin.
        Ei tarvitsisi selitellä minunkaan, mutta viimeiset vuodet tein minäkin 20 tuntista viikkoa, mieheni eläessä yhteinen eläketulomme olisi rittänyt hyvinkin.
        Jäätyäni yksin en ilman avustuksia olisi omallani tullut toimeen, mutta järjestelmän johdosta sain mieheni jälkeen perheeläkkeen ja se on tämän hetkinen eläkkeeni.

Yksin eläen ,ei kovin ruusuista ole,mutta ehkä sinulla on heikommin,joten en puhu enää.

• pullaulla
        Myös maksaja kirjoitti:

Eläketuloni ovat n. 2300€ kuukaudessa, josta peritään veroa 30,5%.

Suuria ovat eläkkeenne! Taidatte kertoa myös ulkomaille maksetuista eläketuloista, joista peritään lähdeveroa, ei normaalia tuloveroa.

miksi minua rokotetaan sinne Suomeen vaikka en käytä mitään sosiali kuluja siellä . Ja tienaamastani palkasta olen maksanut jo veron
        sinne .

• pullaulla
        pullaulla kirjoitti:

miksi minua rokotetaan sinne Suomeen vaikka en käytä mitään sosiali kuluja siellä . Ja tienaamastani palkasta olen maksanut jo veron
        sinne .

Koko eläke summasta ,myös Suomen eläke yhdessä Ruotsin eläkkeen kanssa ,verotetaan vielä täälä --siis kaksoisverotus --mikä onkin se vääryys.

• pullaulla kirjoitti:

Koko eläke summasta ,myös Suomen eläke yhdessä Ruotsin eläkkeen kanssa ,verotetaan vielä täälä --siis kaksoisverotus --mikä onkin se vääryys.

Olen käsittänyt myös ketkä saa Ruotsista eläkettä verotetaan siellä ja vielä täällä Suomen päässä.Olenko käsittänyt ihan väärin ??

• Ulkomailla asuva.
        pullaulla kirjoitti:

sinne .

Kumman maan kansalainen olet? Jos suomen, niin tottakai Maksat veroa myös Suomeen. Mutta jos olet Ruotsin kasalainen (oletan että asut Ruotsissa) niin ei pitäisi Suomen verokarhu sinuun yltää. Voit kysyä tätä Suomen verotoimistosta.

• pullaulla kirjoitti:

Ei Suomessa verotettuja tuloja enää veroteta täällä Ruotsissa!
        Joskus 80-luvun alussa oli tuo kaksoisverotuslaki vielä voimassa, mutta ei enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      48
      5892
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      241
      5523
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      235
      2993
    4. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      84
      2765
    5. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      148
      2506
    6. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      71
      2154
    7. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      49
      2036
    8. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      71
      1878
    9. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      213
      1794
    10. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      187
      1399
    Aihe