sairasloma,vastakaa pian

niina

En oo varma tuleeko tää oikeelle palstalle, mutta kyselisin sairaslomassa. olen ollut nyt kolme päivää sairaslomalla.terveydenhoitaja on kirjoittanut noilta päiviltä selvitystodistuksen.

olen työharjoittleussa, joten saanko noilta päiviltä palkkaa? entäs ,jos olen huomenna sairas,niin voiko yhden päivän olla poissa ilman lääkärintodistusta??

9

4696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MEILLÄ ON

NIIN, ETTÄ SAA OLLA KOLME PÄIVÄÄ POISSA ILMAN TODISTUKSIA JA SENJÄLKEEN HANKITTAVA TODISTUS.
      KYLLÄ PALKANLASKIJAN PITÄISI TIETÄÄ TYÖPAIKKANNE
      TAVAT, MITEN TEILLÄ ON, OLISIKO MYÖS ESIMIES TIETOINEN, MITEN TOIMITAAN?
      EIKÖ SIELTÄ VOI KYSYÄ?

• Pomo pom

Työsopimuksessa lienet sopinut tekeväsi jotain työtä vastiketta vastaan. Pitäisikö sinulle mielestäsi maksaa siitä että makaat kotona ?

• työsopimuksessa

lienee myös kohta, jossa takaat ja vakuutat, ettet ole koskaan poissa töistä minkään sairauden takia???!!

• työläinen 56

mitä sinä horiset. vai sairaana pitäisi olla työssä

• Pomo pom
        työläinen 56 kirjoitti:

mitä sinä horiset. vai sairaana pitäisi olla työssä

Ei sairaana pidä olla töissä, jos sairaus siitä pahenee. Päin vastoin. Mutta sairaslomatodistus ei koskaan ole ehdoton todistus työkyvyttömyydestä eikä nimenomaan työkyvyttömyysajasta. Kela sais korvata kaikki sairaudet, ei työnantaja ole mikään sosiaalitoimisto.

• Olet työharjoittelussa, onko sinulla olemassa työsuhde?

Meidän tessin mukaan (yksinkertaistaen) alle 6 kk:n työsuhteessa 1 saikkupäivä on karenssipäivä = ei palkkaa. Jos työsuhde on kestänyt alle 1 kk, karenssipäivä seuraavilta päiviltä 50% sairasajan palkkaa. Jos tt:llä ei ole sl-todistusta > ei palkkaa.

Huomenna hopi-hopi hakemaan samalta hoitsulta uusi lappu - tai töihin, luumu:)

• tyhmiä kysymyksiä

On olemassa sanonta, ettei tyhmiä kysymyksiä olekkaan!
        Tyhmää tässä on se, ettei työpaikalla voi kysyä asioita. Miten se esimiestaso käyttäytyy, kun se kysyminen on niin vaikeaa.

• kalle

työ harjoittelu ei ole työsopimus siitä voi muodostua työsuhde.en usko että saat palkkaa,3kuukauden sääntö?

• MPx

Minä muistelen, että uusi työntekijä, oli hän sitten työharjoittelija tai työllistetty tai palkattu vakituiseen työhön, saa sairaus ajaltaan täyttäpalkkaa 14:sta päivästä 4-kuukauden aikana. Jos sairauslomaa on enemmän kuin 14-päivää ennenkuin 4-kuukautta on kulunut umpeen niiltä päiviltä ei ole oikeutta sairausajanpalkkaan ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4711
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3443
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1524
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1246
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1162
    8. 164
      1050
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1048
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen