Onko joululaulut jo alkaneet kajahdella käyttämässänne kauppaliikkeessä? Mitä olette mieltä?
Kun aikanaan parikymmentä vuotta sitten jatkuva musakki alkoi kaikua puodissa kuin puodissa olin vielä musiikin ystävä ja kävin ihan konserteissa ja kuuntelin radiota.
Sitten työpaikkani alkoi soida.
Tällä hetkellä suljen korvani kaikelta musiikilta. Joululauluista olen päässyt kokonaan jo vuosia sitten. Radiotakaan en enää kuuntele, koska sieltä tulee ns. musiikkia kaiken aikaa.
Onko muilla samanlaista vai onko minulla erityisongelma?
Musiikinystävät
9
420
Vastaukset
Olin elokuun loppupuolella eräässä huonekaluliikkeessä, jonka nimi alkaa I:llä ja siellä oli joulukoristeitten ja joulumyynnin valmistelut täydessä käynnissä, niin myös joulumusiikki.
Kuinkahan väsyneitä henkilökunta onkaan kuultuaan samaa levyä 4 kuukauden ajan, joka päivä, aamusta iltaan?- ii-li
En muista ollenkaan, soitetaanko niissä kaupoissa musiikkia, joissa käyn.
Karvat pystyssä odotan nyt sitten marraskuuta ja sitä, että ne joululaulut taas alkavat. Ne ovat täydellisen loppuunkaluttuja ja loppuunsoitettuja. Jotkut uudet joululaulut ovat vielä pahempia kuin vanhat.
PS: S-ryhmä teki aikamoisen keksinnön parikymmentä vuotta sitten. Se sävellytti itselleen mainosjoululaulun "Tule joulu kultainen". Nyt se on jo kaikissa joululaulukirjoissa, mutta S-ryhmä omistaa sen oikeudet. Se ei edes kuulosta pahalta. Päinvastoin, se kuulostaa perinteiseltä suomalaiselta joululaululta.
Kun se sävellettiin, niin ohjeet säveltäjälle olivat: Sen pitää olla sellainen, että se tulee yleiseen käyttöön. Ja niinhän siinä kävikin. (En muista, kuka säveltäjä on.) Suurin osa ihmisistä ei edes tiedä, että se on S-ryhmän mainoslaulu, mutta alitajuisesti yhdistävät sen S-ryhmän mainoksiin, koska kaupallisessa käytössä se kuuluu vain S:lle.- saara.dma
Tosiaan se Tule joulu kultainen on kaunis säveleltään ja sanoiltaan. "Uudet polvet hengen valaa perinteeseen jatkuvaan..." Säveltäjä on Aarno Raninen. - Laulu on "työn alla" lauluyhtyeessä, johon kuulun ja sovituksessa mies- ja naisäänet vuorottelevat kivasti.
- ii-li
saara.dma kirjoitti:
Tosiaan se Tule joulu kultainen on kaunis säveleltään ja sanoiltaan. "Uudet polvet hengen valaa perinteeseen jatkuvaan..." Säveltäjä on Aarno Raninen. - Laulu on "työn alla" lauluyhtyeessä, johon kuulun ja sovituksessa mies- ja naisäänet vuorottelevat kivasti.
...kun mainitsit, niin muistan, että säveltäjäksi on mainittu Aarno Raninen.
Joka tapauksessa: mainoslaulusta on tullut yleisesti laulettu joululaulu! Joistakin tuotemerkeistä on tullut samoin yleisnimi tietyille tuotteille: Heteka, Mono, Superlon, Gyproc-levy jne.
- mirjamarja
Jonain päivänä oli - olikohan Hesarissa - että suomalaiset eivät enää laula. Laulun ilo on poissa, eikä yhteislaulut suju.
Olen ihan samaa mieltä. Minä en koskaan enää ota osa yhteislauluun. Olen niin kyllästynyt ikuiseen musisointiin, että tuskastun, kun itse siihen vielä pitää osallistua.
Menivät vielä muuttamaan kaikki virretkin sellaisiin nuotteihin, ettei kukaan ole kuullutkaan. Nyt kirkoissakin kuuluu vain lukkarin ääni.- Iili
...jossakin tilaisuudessa kaksi värssyä. Sitten menee överiksi. Kirkossa se vähän eri asia.
Olen ollut kerran ulkomailla seurueen mukana, joka halusi laulaa. Eräänä päivänä oli 600 km:n bussimatka. Istuin bussin puolivälissä. Etuosa bussilaisia lauloi eri lauluja kuin takaosa. Olin tulla hulluksi.
Kahden tunnin kuluttua, kun oli pieni pysähdys ilmoitin matkajohtajalle, että minä jään tänne. En kestä enää hetkeäkään. Paikka oli keidas keskellä erämaata. Ajattelin, että kyllä minä jonkin keinon keksin päästäkseni ihmisten ilmoille. Onneksi en ollut ainoa valittaja, joten minun ei tarvinnut jäädä keitaalle.
- Lyydia Amanda
Tuntemuksesi tuntuvat oikein tutuilta... oon totaalisen kyllästynyt kuuntelemaan aina ja kaikkialla kuuluvaa "musiikkimölyä"
Eilen oltiin leffassa, Kaksipäisen kotkan varjossa. Siinä filmissä olikin yllättävän koskettavat musiikki- ja lauluesitykset.... Pitkästä pitkästä aikaa huomasin jälleen nauttivani komeasta laulannasta... taidanpa jopa hankkia itselleni ko. leffan musiikki CD:n - Suvi2
jouluhälinälläkin. Pidän musiikista, mutta en tuosta liikkeissä rämisevästä renkutuksesta.
Tuskin se monellekaan saa iloisen joulumielen, vaan hirveän päänsäryn. (Ainakin minulle). Kuuntelen kauniita, rauhallisia joululauluja esim. nettikirkon konsertteina.
Tuolla toisaalla kauhistelin kun jo 3.10. A......n tavaratalossa aseteltiin kynttilöitä ja joulukrääsää hyllyihin kovalla tohinalla.
Ja ensimmäinen joululaulu TV:stä tuli 17.10!
On maailman kirjat sekaisin.- Helena04 ejk.
Pidän joulumusiikista... liikkeissäkin, mutta vain aikanaan, joulukuussa.
Samoin joulukrääsä ja koristeet saisivat näkyä vasta 1.12. lukien - jos minulta kysyttäisiin.:)
Onnekseni en asioi kaupungilla kovin usein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen926260Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3105593Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk553429Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään123255Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1062749Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t101730Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211700Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.181614Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1861175- 88985