Ystäväni harkitsee avioliittoa irakilaisen miehen kanssa saadakseen tälle nopeammin Suomen kansalaisuuden. He ovat kyllä seurustelleet jo useita vuosia, mutta eivät halua mennä naimisiin vielä, ellei se nopeuta miehen kansalaisuuden saamista. Nainen on suomalainen, ja molemmat asuvat Hollannissa (ovat pian muuttamassa Suomeen).
Olen yrittänyt ottaa selvää asioista ystäväni puolesta, mutten ole saanut ulkomaalaisvirastosta tai maistraatista selkeää vastausta kysymykseeni. Osaisiko täällä joku auttaa? Tiedän, että miehen on normaalisti asuttava Suomessa vähintään 4 vuotta, ennen kuin voi hakea kansalaisuutta, mutta nopeuttaako avioliitto suomalaisen kanssa? Entä miten kauan niiden neljän vuoden jälkeen täytyy vielä odottaa? Miehellä on pysyvä oleskelulupa Hollannissa, mutta lainsäädännön muutosten takia ei kansalaisuutta.
Avioliitto ja Suomen kansalaisuus
3
2722
Vastaukset
- luulemma
Käsittääkseni ulkomaalaisen on pitänyt asua Suomessa pysyvällä oleskeluluvalla 7 vuotta ennen kuin hän voi anoa Suomen kansalaisuutta ja 5 vuotta jos avioliitossa suomalaisen kanssa. Pysyvän oleskeluluvan saa avioliiton perusteella automaattisesti, mitä nyt ulkomaalaisviraston byrokratia ottaa oman aikansa. Joskus oleskelulupaa joutuu odottamaan useita kuukausia.
- fasaani
http://tv7.fi/vod/player.html?id=14876
Tuossa tärkeämpää asiaa kuin ulkomaalasen miehen Suomen saanti kiimassa kituvillle suomalaisnaisille voikko mun nykyinen tyttö ystävä saada oleskellu luvan kun menää naimisiin sakka kun hän tulee suomeen venäjälttä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242461Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3482077Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261922Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101743Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581528Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121062Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181049- 55910
- 63895
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2858