jotain vaatemerkkiä tai mallistoa, josta löytyisi kivoja ja sopivia vaatteita isorintaisille (G-kuppi) naisille? Minulla on aika pienet hartiat, enkä muutenkaan ole ihan mahdottoman iso, mutta kaikki puserot kiristävät rinnan kohdalta, paitapuseroita en voi edes ajatella löytäväni kaupasta. Monet neuleetkin jäävät aivan liian lyhyiksi etuosastaan. Jos vaate menee rinnan kohdalta, se on yleenä aivan liian iso muualta, hartioista, selästä, hihat liian pitkät.
Olisi juhlat tulossa ja pitäisi löytää jotain päällepantavaa. En ole juuri viitsinyt käydä vaateliikkeissä, kun tuntuu, ettei siellä ole mitään minunlaiselleni.
Tietääkö kukaan
4
816
Vastaukset
- Elina
Luuletko että ne oikean malliset vaatteet tipahtavat taivaalta nenäsi eteen?
Huono lähtökohta, jos et edes viitsi lähteä vaatteita katsomaan kauppoihin. Vaikea löytää todellakin... - myöhäistä
nyt, mutta hommaa ompelukone. Tarvikkeita on tarjolla yllin kyllin ja kaavoja myös - ja niitä voi sitten muutella, jos osaa lukea. Ihan jokainen osaa ommella (juu, myös avuttomatkin miehet). Se on vain harjoittelukysymys.
- Tulppaanipuu
että vaivauduitte. Minulla on kyllä hyvä ompelukone ja pari saumuriakin, olen tehnyt käsitöitä ihan nuoresta pitäen. Asun pienessä kaupungissa maaseudulla, kaukana Kehä Kolmosen ulkopuolella, ja esim. lähin Eurokangas on n 90 km päässä, eikä paikkakunnalla ole kuin yksi pieni kangasliike, jossa on pääasiassa verhokankaita, ja yksi vaateliike, joten ne on tullut katsastettua. Kyllähän sitä voisi ommellakin, mutta kivojen materiaalien löytäminenkin tuntuu hankalalta, en ole vielä onnistunut saamaan mm. samettinauhoja, helmiä ja paljetteja juhlatoppiin. Niitä vain ei enää ole ollut tarjolla liikkeissä, joissa niitä ennen oli. Hyviä trikoita olen löytänyt harvoin. Silloin tällöin käyn tyttäreni kanssa lähimmän suuremman kaupungin Eurokankaassa ja muissa liikkeissä (tänä syksynä on käyty pari kertaa), mutta minulla on kai sitten ollut vain huonoa tuuria, kun valikoimat olivat aika olemattomat. Ja ajattelin vain, että olisi joskus ihan kiva saada jotain ihan suoraan liikkeestäkin, aina ei ehdi ommella itse.
- paksu
Tulppaanipuu kirjoitti:
että vaivauduitte. Minulla on kyllä hyvä ompelukone ja pari saumuriakin, olen tehnyt käsitöitä ihan nuoresta pitäen. Asun pienessä kaupungissa maaseudulla, kaukana Kehä Kolmosen ulkopuolella, ja esim. lähin Eurokangas on n 90 km päässä, eikä paikkakunnalla ole kuin yksi pieni kangasliike, jossa on pääasiassa verhokankaita, ja yksi vaateliike, joten ne on tullut katsastettua. Kyllähän sitä voisi ommellakin, mutta kivojen materiaalien löytäminenkin tuntuu hankalalta, en ole vielä onnistunut saamaan mm. samettinauhoja, helmiä ja paljetteja juhlatoppiin. Niitä vain ei enää ole ollut tarjolla liikkeissä, joissa niitä ennen oli. Hyviä trikoita olen löytänyt harvoin. Silloin tällöin käyn tyttäreni kanssa lähimmän suuremman kaupungin Eurokankaassa ja muissa liikkeissä (tänä syksynä on käyty pari kertaa), mutta minulla on kai sitten ollut vain huonoa tuuria, kun valikoimat olivat aika olemattomat. Ja ajattelin vain, että olisi joskus ihan kiva saada jotain ihan suoraan liikkeestäkin, aina ei ehdi ommella itse.
Oletko kokeillut Elloksen valikoimia? Siellä on isoimmat vaatteet kokoa 60, ja ainakin pari sellaista ihmistä tiedän, jotka ovat sieltä löytäneet hyvin istuvia vaatteita isoista rinnoista huolimatta.
Ja netistä kannattaa katsella kangas-/ käsityöliikkeiden nettikauppoja, niistä varmaan saat tarvikkeita, jos päädyt itse tekemään. Nykyään tuntuvat melkein kaikki kangaskaupat siirtyneen tuolle verhokangaslinjalle, eikä mistään enää tahdo löytää laadukkaita vaatetuskankaita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475545Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "672571Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181930Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1541796No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol361702- 171673
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5143881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome181135Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy801119Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah63924