Ansiosidonnaiselle - elämä loppuu?

Ei naurata yhtään

Työskentelin keskijohdossa elektroniikkateollisuudessa. Koulutukseltani olen insinööri. Nyt tuli keskää tuotannollis-taloudellisista syistä. En voi ymmärtää miksi. Olin talossa toistakymmentä vuotta ja lisäkouluttauduin myös. Olisivat pistäneet mieluummin piahlle, jonkun duunarin eikä minua! Nyt jää kesämökin remontointi tekemättä ja auto vaihtamatta. Kuolema tulee ansiosidonnaisen myötä.

2

654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen vuosi

menossa ja vielä hengissä olen...
      miks muuten pitäs autoja vaihtaa ym. krääsää ostaa..
      ei tule onnelliseksi tavaroista ja rahoista..
      pane korvien väli remonttiin ja niinpä huomaat ettei oravanpyörässä ollut mitään järkeä..

• tyroneracer

Työelämä on huomannut tuon seikan. Sillä duunarithan sen työn tekee. Keskijohdosta ei yksinkertaisesti ole mitään hyötyä yritykselle. Näkihän tuon meidänkin työpaikalla. Varsinkin nuo ns. insinöörit on meillä lähes kirosana. Ne kun eivät osaa tehdä mitään.

Me rakennetaan hydrauliikkaosia koneteollisuudelle, ja vaatimuksena on että hitsareilla on luokat kunnossa ja koneistuskin sujuu. Pitää olla ns. moniosaaja. Ammattikouluporukka on erittäin pätevää, mutta auta armias kun muutama insinööri tuli työharjoitteluun niin ei suju sitten mikään. Ei edes yksinkertaisemmat konepajatyöt.

Ei osannut inssi lisäaine-lankaa vaihtaa Mig-koneseen saati sitten hitsata. Ei osannut inssi laittaa polttoliekkiä säätöihin saati sitten polttoleikata, ei osannut insinööri edes teroittaa PORANTERÄÄ !

Ja sitten ihmetelään miksi niin paljon insinöörejä on työttömänä. Ainakin minä tiedän syyn. Olen sen omin silmin nähnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe