Apua! Finni pois

ennen perjantaita

Elikkäs millä konstilla saa hillittömän ison näpyn pois nenän varresta ennen perjantaita? Tärkeät juhlat tiedossa, enkä halua itseäni muistettavan näppynaamana..

140

96003

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kati

      itse laittaisin näpyn päälle hammastahnaa, sillä se kuivattaa näpyn aika tehokkaasti. Voi kirvellä aluksi, mutta se menee pian ohi. Pesen tahnan varovasti pois sitten ku se on kuivanu. Kaupoissa myytävät täsmä-hoidot näpyille on kans ollu ihan hyviä. Luulen kuitenkin, että se näppy on ja pysyy siinä vielä perjantainakin. Että alkaisin jo miettimään miten sen saa peitettyä...

      • on todettu hyväksi

        Eli Biothermiltä löytyy täsmäaine finneille: Acnopur. Sitä sipaiset näpyn päälle 2-3 kertaa päivässä ja annat näpyn olla rauhassa, varsinkin jos se on semmonen näppy, jonka puristmisesta ei ole kuin haittaa :)


      • m-i-l-t-z-u
        on todettu hyväksi kirjoitti:

        Eli Biothermiltä löytyy täsmäaine finneille: Acnopur. Sitä sipaiset näpyn päälle 2-3 kertaa päivässä ja annat näpyn olla rauhassa, varsinkin jos se on semmonen näppy, jonka puristmisesta ei ole kuin haittaa :)

        Minulla tuo Acnopur-täsmähoitopuikko ei tuottanut mitään tulosta, vaikka käytinkin saman sarjan puhdistusvaahtoa ja kasvovettä. Aika kalliitakin olivat ja finnit vain lisääntyivät.


      • ammattilainen
        m-i-l-t-z-u kirjoitti:

        Minulla tuo Acnopur-täsmähoitopuikko ei tuottanut mitään tulosta, vaikka käytinkin saman sarjan puhdistusvaahtoa ja kasvovettä. Aika kalliitakin olivat ja finnit vain lisääntyivät.

        Tiesitkö,että jos alettuasi käyttää kasvojen puhdistus tuotteita ja alkaa finniä pukkaamaan,on se hoitoreaktio,joka tarkoittaa että aine toimii,ei suinkaan sitä että siinä olisi jotain vialla. :)
        Jaksat vaan kestää ne finnit hetken niin kyllä se siitä.


      • KESTO
        ammattilainen kirjoitti:

        Tiesitkö,että jos alettuasi käyttää kasvojen puhdistus tuotteita ja alkaa finniä pukkaamaan,on se hoitoreaktio,joka tarkoittaa että aine toimii,ei suinkaan sitä että siinä olisi jotain vialla. :)
        Jaksat vaan kestää ne finnit hetken niin kyllä se siitä.

        ammattilaiselle kysymys.

        mulla taitaa olla nyt menossa toi ihon puhdistautuminen. olen aloittanut puhdistustuotteiden käytön ja runsaan veden juonnin ja iho meni todella huonoon kuntoon enkä keksi muita syitä. Siis, kuinka kauan tämä puhdistuminen kestää? Olisi mukavaa jos se iho alkaisi mennä parempaan suuntaa. Itse olen 16v ja iho oli ennen lähes täydellinen niin nyt on aikas kova pala kun alkaa näppyä tulemaan sieltä sun täältä. Kiitos jos joku osaa vastata.


      • vaapula
        KESTO kirjoitti:

        ammattilaiselle kysymys.

        mulla taitaa olla nyt menossa toi ihon puhdistautuminen. olen aloittanut puhdistustuotteiden käytön ja runsaan veden juonnin ja iho meni todella huonoon kuntoon enkä keksi muita syitä. Siis, kuinka kauan tämä puhdistuminen kestää? Olisi mukavaa jos se iho alkaisi mennä parempaan suuntaa. Itse olen 16v ja iho oli ennen lähes täydellinen niin nyt on aikas kova pala kun alkaa näppyä tulemaan sieltä sun täältä. Kiitos jos joku osaa vastata.

        Akne voi kestää vaikka koko eliniän. Se on aina yksilökysymys, vaikka suurinta osaa ihmisistä akne vaivaa vain murrosiässä. Itselläni oli jo 11-vuotiaana todella paha akne ja aloitin aknelääkityksen seuraavana vuonna. 13-vuotiaana aloitin e-pillereiden syömisen, joka auttoi aknea, muttei ole vieläkään kuudessa vuodessa poistanut sitä faktaa että harva se aamu löydän naamastani niitä ah, niin ihania märkäpäitä. Jos akne todellaa vaivaa, siihen on olemassa lääkitystä, muutakin kuin pelkästään e-pillerit. Muutaman näpyn takia kukaan ei kuitenkaan tule määräämään lääkitystä.


      • puhdasiho

        ei missäään nimessä kannata laittaa hammastahnaa finnien päälle se vaan tulehduttaa ne !!! en todellakaaan suosittele !! mieluiten pese kasvosi vedellä tai puhdista muilla aineilla kuin hammastahnalla !!!!


      • pizzA73
        puhdasiho kirjoitti:

        ei missäään nimessä kannata laittaa hammastahnaa finnien päälle se vaan tulehduttaa ne !!! en todellakaaan suosittele !! mieluiten pese kasvosi vedellä tai puhdista muilla aineilla kuin hammastahnalla !!!!

        lopeta herkun syönti....sweet silo naama!!!!


      • Keijocdock0
        vaapula kirjoitti:

        Akne voi kestää vaikka koko eliniän. Se on aina yksilökysymys, vaikka suurinta osaa ihmisistä akne vaivaa vain murrosiässä. Itselläni oli jo 11-vuotiaana todella paha akne ja aloitin aknelääkityksen seuraavana vuonna. 13-vuotiaana aloitin e-pillereiden syömisen, joka auttoi aknea, muttei ole vieläkään kuudessa vuodessa poistanut sitä faktaa että harva se aamu löydän naamastani niitä ah, niin ihania märkäpäitä. Jos akne todellaa vaivaa, siihen on olemassa lääkitystä, muutakin kuin pelkästään e-pillerit. Muutaman näpyn takia kukaan ei kuitenkaan tule määräämään lääkitystä.

        http://adf.ly/H1gIz


      • mulla ainakin
        KESTO kirjoitti:

        ammattilaiselle kysymys.

        mulla taitaa olla nyt menossa toi ihon puhdistautuminen. olen aloittanut puhdistustuotteiden käytön ja runsaan veden juonnin ja iho meni todella huonoon kuntoon enkä keksi muita syitä. Siis, kuinka kauan tämä puhdistuminen kestää? Olisi mukavaa jos se iho alkaisi mennä parempaan suuntaa. Itse olen 16v ja iho oli ennen lähes täydellinen niin nyt on aikas kova pala kun alkaa näppyä tulemaan sieltä sun täältä. Kiitos jos joku osaa vastata.

        Pese naama joka päivä jollakin naaman pesu aineella ja pese kädet AINA ennenkö kosket naamaan!! (mulla ainakin toimii)


      • Ameliii

        Älkää vaan laittako finneihinne hammastahnaa.. Apteekista vaan hakemaan täsmälääkkeitä. Mm widmerin tuotteet on ittelleni tuttuja ja hyväksi todettuja.. Voin myös neuvoa että jos jo olet puristanut finnin ja naamassasi on punainen patti, laita edellisiltana bebanthenia ( suurin osa finniaineista kuivattaa) aamulla meikkaaminen ja finnin peittäminen on helpompaa.. :)


    • minulla toimii

      Ei kuivattavaa hammastahnaa vaan kortisonivoidetta nokare päälle, lisää usein. Kuivattaa hammastahnaa paremmin näpyn pois.

      • Widimerin

        ...finnin kuivaus puikko apteekista toimii. Laita ainetta 3-4 kertaa vuorokaudessa finnin päälle. Putkilo maksaa reilu 7 euroa, on riittoisaa... Ja Mizzulle tmv. kommentti; Kun alkaa käyttää finnelle suunnattuja tuotteita, jotka puhdistvat ymv. ihoa, niin alussa finnit lisääntyvät, koska iho alkaa puhdistua. Vasta kuukaukauden(kahden) kuluttua huomaat, onko aine tehonnut!:)Aluksi ihosta poistuu kaikki "lika", eli finnejä tulee kun se pukkaa naamasta ulos. Sen jälkeen vasta iho kaunistuu. Itse esim. aloitin runsaan veden juonnin (laihdutuksen yhteydessä...) iho meni kauheaan kuntoon, mutta muutaman viikon päästä oli kauniimpi kun koskaan, kun kuona aineet olivat poistuneet veden juonnin seurauksena pois elimistöstä.


      • banaani

        mitä on kortisoonivoide?


      • tyttö 13 wee
        banaani kirjoitti:

        mitä on kortisoonivoide?

        niinku hydrokortisoonia. joka on tarkoitettu esim. hyttysenpuremille


    • Kristi

      Tea tree-öljyä näpyn päälle illalla niin jopa kuivahtaa. Hammastahnakin toimii.

    • Näppynaamana pian kahdeksat...

      Hanki elämä. Kuka sitä huomaa.

      • Nimetön

        Pakko noudattaa!


      • Moonuli.

        hei sun ei varmaa tarvii huolehtii koska sul ei oo finnejä !


    • Ap..

      Kokeilin vähä nuita kaikkia, ekaks puhdistin oikein perusteellisesti, sit laitoin hammastahnaa pariksi tunniksi, yöksi täsmäkynää (garnier) ja siihen päälle vielä kortisoni voidetta. Näppylä on jo nyt vaalentunu ja pienentyny niin paljon että kerkee varmasti häipyä ennen perjantaita. Joten kiitos kaikille! =)

      • näitä

        Heips. Vielä yksi: vastaisuuden varalle, kannattaisi hankkia esim. lorealin nuorten kasvojen hoitoon tarkoitettuja 15-tuotteita. Olen käyttänyt säännöllisesti 3 vuotta, ja ekaks kävi niin kuin yleensä: jumalaton finniarmeija hyökkäsi kukkimaan, mutta sitten ihohuokoset puhdistuivat ja sulkeutuivat ja ero entiseen oli todella valtava :D Kaverit ihmettelivät miten voi olla näin hyvä iho. Tosin, jos ihosi on kovin pintaherkkä ja kuiva, nuo 15-tuotteet voivat olla liian rajuja sinulle. (Voi kuivattaa) Ei ole tuon hoidon aloittamisen jälkeen tarvinnut huolehtia yhdestäkään finnistä!


      • pooh
        näitä kirjoitti:

        Heips. Vielä yksi: vastaisuuden varalle, kannattaisi hankkia esim. lorealin nuorten kasvojen hoitoon tarkoitettuja 15-tuotteita. Olen käyttänyt säännöllisesti 3 vuotta, ja ekaks kävi niin kuin yleensä: jumalaton finniarmeija hyökkäsi kukkimaan, mutta sitten ihohuokoset puhdistuivat ja sulkeutuivat ja ero entiseen oli todella valtava :D Kaverit ihmettelivät miten voi olla näin hyvä iho. Tosin, jos ihosi on kovin pintaherkkä ja kuiva, nuo 15-tuotteet voivat olla liian rajuja sinulle. (Voi kuivattaa) Ei ole tuon hoidon aloittamisen jälkeen tarvinnut huolehtia yhdestäkään finnistä!

        Ja vielä yksi vastaisuuden varalle, en oo ite kyllä kokeillu, mut luin jostain lehdestä et hyvä hätä-apu olis silmätipat.Vähentää punaisuutta.Mene ja tiedä.


      • Nimetön
        pooh kirjoitti:

        Ja vielä yksi vastaisuuden varalle, en oo ite kyllä kokeillu, mut luin jostain lehdestä et hyvä hätä-apu olis silmätipat.Vähentää punaisuutta.Mene ja tiedä.

        ...maksa mitään :D


      • hä?
        näitä kirjoitti:

        Heips. Vielä yksi: vastaisuuden varalle, kannattaisi hankkia esim. lorealin nuorten kasvojen hoitoon tarkoitettuja 15-tuotteita. Olen käyttänyt säännöllisesti 3 vuotta, ja ekaks kävi niin kuin yleensä: jumalaton finniarmeija hyökkäsi kukkimaan, mutta sitten ihohuokoset puhdistuivat ja sulkeutuivat ja ero entiseen oli todella valtava :D Kaverit ihmettelivät miten voi olla näin hyvä iho. Tosin, jos ihosi on kovin pintaherkkä ja kuiva, nuo 15-tuotteet voivat olla liian rajuja sinulle. (Voi kuivattaa) Ei ole tuon hoidon aloittamisen jälkeen tarvinnut huolehtia yhdestäkään finnistä!

        Mikä on 15 tuotteet? Minkä laisii ne on? voisko laittaa linkin tai jotain...


    • ssssss

      puhkase pois!

      • mmmoi..

        aina jos mä puhkasen finnin niin siihen jää semmonen jänskä D:


    • korttidon

      mulla ainakin toi kortisooni tuntu auttavan ees vähän.. en sitten tiiä paranaaako se koko finnin loppuun asti ????

      • hhmmm

        Ite käytän apteekista saatavia Sebamed tuotteita, toimii hyvin.


    • Päivänsäde (:

      Moi! Itellänikin on otassa ja nenän alueella ƒinnejä, jotka on tosi inhottavia.. No, ite käytän ainakin Clerasilia ja auttaa TOSI TOSI PALJON!!! älä usko noita jotka luulee et clerasil ois huono.. Koska se on tosi tepsivä, vanha kikka jolla saa ne tosi helposti pois. Mulla itelläni on clerasil neste ja rasva. laitan aina illalla sitä nestettä, ootan pari minaa etse kuivuu kasvoille, seuraavaks laitan sitä rasvaa finnikohtaa, ja sitten nukun yön ohi niillä, ja pesen aamulla ne pois. Kannattaa myös kokeilla että huuhtoo päänsä jääkylmällä vedellä aamuin illoin. (kasvot huuhdotaan) Mun äiti ainakin käytti clerasilia nuorempana, niin se tepsi sillä tosi tosi hyvin! Toivottavasti sulla ei ole enää kysyttävää, nimittäin kerroin jo puolet mun finneistä :D ps. Jos sulla ei tuo tepsinyt, mee ihotautilääkärille ja kysy siihen sun ihoosi sopivat rasvat tai lääkkeet. Onnea matkaan!!

      • joujoufinnieikiva

        eri kasvotyypeil toimii eri myrkyt. mul ei toi clerasil ainakaa toimi ja oon käyttäny parii kolmee eri clerasil tuotetta,, tai no siinhä kävi nii et käytin sitä clearasil 3 in 1 ( enne käyttöö mul ei ollu finnejä hirveesti ainakaa mitää isoja) mul ei tullu käytön aikana uusii finnejä ja iho oli iha pehmee mutku ei hirveetä muutosta näkyny ni lopetin käytön ja annas olla sitku niit rupes tulee...


      • Ameliii

        Clearasil on varmasti sulle tepsinyt, en epäile. Mutta jokaisen kasvot ovat erilaiset. Se mikä sulla toimii, ei välttis toimi toisella. Testaamaan vaan erilaisia tuotteita ja löytämään se omille kasvoille sopivin vaihtoehto. Lopetin e-pillerit ja sen jälkeen naama on ollut näppylöillä aina silloin tällöin, yksittäisiin finneihin itselläni toimii apteekista saatava louis widmerin täsmähoito. Suosittelen.


    • Apua kaipaava

      Hei! Olen 10- vuotias tyttö, ja minulla on otsassa ja nenän alueella finnejä.. Minä käytän myös Clearasilin tuotteita, rasvaa ja nestettä. Eli laitan joka ilta clerasilin nestettä kasvoille ja odotan niin se kuivuu ja sitten rasvaa.. Jokseenkin tuntuu että finnini vain pahenee!!! Eli tahtoisin nopeaa tietoa finnejen loppumiseen.. koska minulla on myös kulmakarvojen vierestä kaartaa punainen pikkunen viiva, ja siihen sattuu.. olisinkohan käyttänyt liikaa clerasilin nestettä.. vai mistähän se muusta voisi johtua?? Auttakaa!!! Kiitos niille jotka auttaa, olisitte tosi ihania!!!!!!

      • ...

        The body shopin trea tree sarjaa löytyy osoitteesta www.thebodyshop.fi.


      • hahahahha

        Laita hunajaa finnin päälle, ja se onkin aika nopeasti siinä, jos tämä kestää tee sitä päivittäin.
        Laastari päälle yön aikana, niin aamulla se on puhjennut.
        Laita hammastahnaa ja kun se on kuivunut pese pois.

        ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ PURISTA SITÄ TAI NYPLÄÄ SITÄ!!!


    • Anonymouz

      No mulla on naama pysynyt aika finnittömänä, koska mulla on atooppinen ihottuma joten rasvaa ihon pinalla ei ole niin paljon kuin normaalisti. Ja silloinkin harvoin kun on jokunen finni tullut, niin yksinkertaisesti puhkaisen ne ja poistan talin. Ja niin ne finnitkin on kadonnut tosi nopeasti, eikä jälkiäkään ole jäännyt.

      • fszd

        lol !!! luuletsä että atooppinen iho on syy miks sul ei finnei. huhhuh mikä idiootti.


    • Finni Neuvoja

      Laita siihen finnin päälle partavettä,aluksi kirvelee,mutta se tosiaan auttaa!
      Isäni ehdotti tätä vinkkiä,kun olihan hän itse sitä kokeillut nuorempana finnien kanssa.
      Toivottavasti auttoi!

      • viinakikka

        Clearasil ja partavesi auttaa molemmat siitä yksinkertaisesta syystä, että ne on melkein puhdasta alkoholia. Tavallinen puhdas viinakin auttaa ihan samalla lailla (kossu, vodka, jne), jos saat vanhemmilta luvan ottaa sitä pumpulitukkoon. Sillä kun haudot puoli tuntia (vain sitä näpyn kohtaa), se auttaa nopeasti. On ns. vanhan kansan konsti ajalta ennen Clearasilia :)


      • 2+19
        viinakikka kirjoitti:

        Clearasil ja partavesi auttaa molemmat siitä yksinkertaisesta syystä, että ne on melkein puhdasta alkoholia. Tavallinen puhdas viinakin auttaa ihan samalla lailla (kossu, vodka, jne), jos saat vanhemmilta luvan ottaa sitä pumpulitukkoon. Sillä kun haudot puoli tuntia (vain sitä näpyn kohtaa), se auttaa nopeasti. On ns. vanhan kansan konsti ajalta ennen Clearasilia :)

        Alkoholi ulkoisesti auttaa. Ei ole merkitystä lukeeko pullossa clerasil vai dry vodka. Nyt influenssa-aikana suurella osalla ihmisistä on laukussaan / käytettävissä pullo käsidesiä => alkoholia ja glyserolia. Sekin auttaa kun sitä hieroo nokareen finnikohtaan. Apteekista ostettava haavojen desinfiointiliuos auttaa. Tea tree auttaa kunhan sitä ei levitä ympäriinsä vaan juuri siihen näpylle vaikka pumpulipuikolla. Kortisonivoide jostain syystä auttaa vaikka sen ei oikeastaan pitäisi. Taas vain näppykohtaan nokare. Ruokavalio auttaa joillakin. Minulle tulee näppyjä sipseistä mutta ei suklaasta. Sokerin välttäminen auttaa monilla yllättävän paljon. Veden juominen ei ainakaan pahenna tilannetta, annostus normiaikana on desi tunnissa (ei tarvitse väkisin juoda enempää) ja kuumalla tai raskaassa työssä 2-4 desiä tunnissa.

        Poimi siitä.


      • Ameliii
        viinakikka kirjoitti:

        Clearasil ja partavesi auttaa molemmat siitä yksinkertaisesta syystä, että ne on melkein puhdasta alkoholia. Tavallinen puhdas viinakin auttaa ihan samalla lailla (kossu, vodka, jne), jos saat vanhemmilta luvan ottaa sitä pumpulitukkoon. Sillä kun haudot puoli tuntia (vain sitä näpyn kohtaa), se auttaa nopeasti. On ns. vanhan kansan konsti ajalta ennen Clearasilia :)

        Rommia olisi kaapissa? Toimisikohan ?


    • -------

      1. Ei saa laittaa finnien päälle hammastahnaa, vaikka kuinka se auttaisikin mielestänne. Se auttaa hetken, muutaman tunnin kuluttua huomaa eron. Hammastahna kuivattaa ihoa ja laskee ihon pH. arvoa./nostaa.

      2. Joillakin on todellakin finnejä, ja vaikka tuntuisikin, että ihonhoitotuotteet eivät auttaisi, ne auttavat. Kestää kuitenkin muutama päivä/viikko/kuukausi ennenkuin ne vaikuttavat. Kaikilla kun on erilainen iho.

      3. Jos olet 10-13 vuotias, en suosittele käyttämään 15 - merkkisiä ihonhoitotuotteita. Ne saattavat olla rajuja ihollesi, ja jos ihosi on herkkä, se saattaa vain pahentaa asiaa.

    • ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

      Mulla on finnejä otsa täynnä poskesta sain clearasilla.. muttta otsa on täynnä pieni näppylöitä millä saan ne pois? oon yrittäny niitä clearasilla varmaa kuukaude -.-

      • kk

        Itse käytän clerasilia finnien puhdistamiseen ja aamuisin aina meikkivoidetta päälle suojaamiseen lialta. Lisäksi suosittelen partavettä, kirvelee kyllä alkuun, mutta auttanut todella hyvin


      • hmmm..
        kk kirjoitti:

        Itse käytän clerasilia finnien puhdistamiseen ja aamuisin aina meikkivoidetta päälle suojaamiseen lialta. Lisäksi suosittelen partavettä, kirvelee kyllä alkuun, mutta auttanut todella hyvin

        hei! olen saanut nujerrettua aknen, mutta nyt minua vaivaa aknen aiheuttamat arvet otsassa.Miten saan ne pois? please help me!!


      • samantien
        hmmm.. kirjoitti:

        hei! olen saanut nujerrettua aknen, mutta nyt minua vaivaa aknen aiheuttamat arvet otsassa.Miten saan ne pois? please help me!!

        Tässä on video-opetus miten saa finnit pois kertaheitolla, ne pahimmatkin!

        http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=22826


      • ällööö

      • auttakaaa
        ällööö kirjoitti:

        ei ois pitäny kattoo...........

        Mulla on nenässä ja poskissa sellasii keskikokoisia finnejä ja niiden arpia.Ois kiva tietää miten ne sais pois.Ku koulu taas alkaa nii en haluis näyttää miltään näppynaamalta...Ja sit vielä se,et ne ei sais tulla takas.Toivottavasti osaatte auttaa:)


      • :)))
        hmmm.. kirjoitti:

        hei! olen saanut nujerrettua aknen, mutta nyt minua vaivaa aknen aiheuttamat arvet otsassa.Miten saan ne pois? please help me!!

        Kokeile sinkkipastaa.Auttaa ainakin finnien arpiin(vastaus myös alempaan).Sitä voi ostaa apteekista.Toivottavasti toimii;D


      • Sinkin puolestapuhuj
        :))) kirjoitti:

        Kokeile sinkkipastaa.Auttaa ainakin finnien arpiin(vastaus myös alempaan).Sitä voi ostaa apteekista.Toivottavasti toimii;D

        Ihotautilääkäri määrää akneen sinkkiä, jota voi juoda poreena. Mutta ihan tavallinen luontaistuotekaupan sinkkivalmiste on hyvä apu iho-ongelmiin. Tepsii! Ja haavatkin paranevat hyvin, kun sinkkitasapaino on kunnossa. Sinkkitabletit eivät maistu miltään. Ja kaikki rasvainen ruoka pois tietenkin.


      • yäkkkkk

      • Try
        auttakaaa kirjoitti:

        Mulla on nenässä ja poskissa sellasii keskikokoisia finnejä ja niiden arpia.Ois kiva tietää miten ne sais pois.Ku koulu taas alkaa nii en haluis näyttää miltään näppynaamalta...Ja sit vielä se,et ne ei sais tulla takas.Toivottavasti osaatte auttaa:)

        Käytän näitä kaikkia aamuisin ja iltaisin: 1) Nivean refreshing wash gel. 2) Carnier pure active exfoBrusher- harja. 3) Carnier Pure 3in1 ja viimeiseks käytän Neutrogena visibly clear spot stress control-kasvovettä. Ainakin itsellä toimii, tietty riippuu ihotyypistä (:


      • ei millään pahalla

      • taas tämmösiä
        Sinkin puolestapuhuj kirjoitti:

        Ihotautilääkäri määrää akneen sinkkiä, jota voi juoda poreena. Mutta ihan tavallinen luontaistuotekaupan sinkkivalmiste on hyvä apu iho-ongelmiin. Tepsii! Ja haavatkin paranevat hyvin, kun sinkkitasapaino on kunnossa. Sinkkitabletit eivät maistu miltään. Ja kaikki rasvainen ruoka pois tietenkin.

        Rasvaisella ruualla ja aknella ei ole mitään tekemistä keskenään. Ihminen tarvitsee rasvaa elääkseen.


    • NIKKEeeeee

      käyttäkää Elsa Hjeronymus sarjan aineita,sain kaikki finnit pois niillä.. taistelin 3 vuotta kaikilla paskoilla aineilla mitä kaupast saa :DD rahaa meni vaik kuinka paljo. Käväsin puol vuot sit tyylii Elsa Hjeronymuksen kasvohoidossa, sit tilasin ruotsista, 2 kasvovettä, 1 päivävoiteen, 1 kasvonaamion, ja sellast hienoo puhdistus juttuu =D, rahaa meni joku 120euröö, mut jos suomest ostat nii maksat sen jonku 260e ;D

      • :D7

        Itsellä huomaan ihossa huomattavan positiivisen vaikutuksen mitä enemmän vettä juon:) aloitin myös Bactosan kapseleiden syönnin joita saa ilman reseptiä apteekista. Toivon että ne pian auttavat:) viikon jo käyttäny ja iho hieman pahentui, mutta se kuuluu asiaan kun ne finnit nousee pintaan nii sitte kun vaan jatkaa käyttöä iho alkaa parantua ja siis on hieman jo parempaan päin. Mutta myös elämäntavat vaikuttavat ihoon. Eli riittävä uni on niiiiin tärkeä ja itse en ikinä nuku tarpeeksi. Käytän myös Neutrogenan puhdistus tuotteita. Tykkään niistä:) Tsemppiä kaikille ihon hoidossa!:)


      • tarzux
        :D7 kirjoitti:

        Itsellä huomaan ihossa huomattavan positiivisen vaikutuksen mitä enemmän vettä juon:) aloitin myös Bactosan kapseleiden syönnin joita saa ilman reseptiä apteekista. Toivon että ne pian auttavat:) viikon jo käyttäny ja iho hieman pahentui, mutta se kuuluu asiaan kun ne finnit nousee pintaan nii sitte kun vaan jatkaa käyttöä iho alkaa parantua ja siis on hieman jo parempaan päin. Mutta myös elämäntavat vaikuttavat ihoon. Eli riittävä uni on niiiiin tärkeä ja itse en ikinä nuku tarpeeksi. Käytän myös Neutrogenan puhdistus tuotteita. Tykkään niistä:) Tsemppiä kaikille ihon hoidossa!:)

        LUE , AUTA MINUA!

        han samoja ongelmia minäkin kärsin. ;( Olen itsekin juonut vettä jo vuoden alusta noin 5x 0.33l päivässä, eli aina ateriaa ennen juon sen 0.33litraa. Kertoisiko joku, että miten paljon sitä vettä pitää juoda että se auttaa?

        Lisäksi olen käyttänyt lorealin ihonpuhdistus geeliä koko pullon. Iho tuntuu ihanan samettiselta sen jälkeen, mutta ei se kyllä finneihin auttanut!

        Nyt olen hankkinut garnier puren kasvoveden, geelin, naamion, kosteusvoisteen, harja ja sen tikun ja aloitin edellispäivänä käyttämään.
        Tänään leuassa aamulla sitten HERVOTTOMAN kokoinen (1.5cm) paise jossa finni keskellä! Onko se edes normaalia?

        Minulla on ollut nyt 4vuotta nenässä ISO PUNAINEN arpi finnistä, ja se ei lähde, ei muutu, ei auta voiteet eikä aurinko ja olen EPÄTOIVOINEN! (Se muuten tuli elämäni ensimmäisestä finnistä 5 luokalla (nyt olen 8lk) Lisäksi minulle jää jälki noin 8/10 finnistä jota on.

        Tuli aivan hirveän pitkä viesti ja toivon todella että osaatte auttaa minua.. kiitos kaikille auttajille!


      • weeeeeeeeeeeee
        tarzux kirjoitti:

        LUE , AUTA MINUA!

        han samoja ongelmia minäkin kärsin. ;( Olen itsekin juonut vettä jo vuoden alusta noin 5x 0.33l päivässä, eli aina ateriaa ennen juon sen 0.33litraa. Kertoisiko joku, että miten paljon sitä vettä pitää juoda että se auttaa?

        Lisäksi olen käyttänyt lorealin ihonpuhdistus geeliä koko pullon. Iho tuntuu ihanan samettiselta sen jälkeen, mutta ei se kyllä finneihin auttanut!

        Nyt olen hankkinut garnier puren kasvoveden, geelin, naamion, kosteusvoisteen, harja ja sen tikun ja aloitin edellispäivänä käyttämään.
        Tänään leuassa aamulla sitten HERVOTTOMAN kokoinen (1.5cm) paise jossa finni keskellä! Onko se edes normaalia?

        Minulla on ollut nyt 4vuotta nenässä ISO PUNAINEN arpi finnistä, ja se ei lähde, ei muutu, ei auta voiteet eikä aurinko ja olen EPÄTOIVOINEN! (Se muuten tuli elämäni ensimmäisestä finnistä 5 luokalla (nyt olen 8lk) Lisäksi minulle jää jälki noin 8/10 finnistä jota on.

        Tuli aivan hirveän pitkä viesti ja toivon todella että osaatte auttaa minua.. kiitos kaikille auttajille!

        miullaki on ollu nyt kohta 4 vuotta nenässä punottava kohta.. se palo kyl auringos thaimaassa mutta ei oo mikään auttanut.. nyt ihotautilääkärille maanantaina :o


      • nappia
        :D7 kirjoitti:

        Itsellä huomaan ihossa huomattavan positiivisen vaikutuksen mitä enemmän vettä juon:) aloitin myös Bactosan kapseleiden syönnin joita saa ilman reseptiä apteekista. Toivon että ne pian auttavat:) viikon jo käyttäny ja iho hieman pahentui, mutta se kuuluu asiaan kun ne finnit nousee pintaan nii sitte kun vaan jatkaa käyttöä iho alkaa parantua ja siis on hieman jo parempaan päin. Mutta myös elämäntavat vaikuttavat ihoon. Eli riittävä uni on niiiiin tärkeä ja itse en ikinä nuku tarpeeksi. Käytän myös Neutrogenan puhdistus tuotteita. Tykkään niistä:) Tsemppiä kaikille ihon hoidossa!:)

        Itse oon myös kokeillut kaupasta ja apteekista saatavia eri tuotteita. Valinnan varaa on:) Jos joku ei auta, niin kannattaa kokeilla muuta. Itselläni myös Bactosan ja Elivo kapselit ovat auttaneet tosi hyvin. Ne ovat kyllä kalliita jos syö jatkuvasti.


    • muumimamma14

      siis mikä se clearasilin rasva? mikä sen oikee nimi on ja pakjon maksaa?

      • Blääää1

        Kaikki clerasil tuotteet toimii (ainaki mulla), mut hinnoist ei tietoo ne on mun mielestä halpoi siihen nähden kuin paljo ne autto.


    • .lkiuyt

      BASIRON apteekista (ilman reseptiä) maksaa noin 10e. Noin 18 cm tuubi, halkaisijaltaan 2.5cm. Unohtakaa ne crelasilit, ne vaan pilaa ihon. Basiron lievittää tulehduksia. Sitä laitetaan finnin päälle ja se kuivattaa finnin noin kolmessa tunnissa. Se myös auttaa ihoa kuoriutumaan. Kannattaa ostaa. Iho on nykyään täydellinen. Ennen kärsin aknesta.

      • kellokello

        basiron ei tominu mulla ollenkaa se haisee pahalle


      • ja paljon?
        kellokello kirjoitti:

        basiron ei tominu mulla ollenkaa se haisee pahalle

        niin paljon sitä vettä pitää juoda?? ja auttaako, siis mitä se tekee? vie kuona-aineet pois vai kuinka? kiitos jos vastaatte, koska en tiiä tosta mitäännn ((:


    • nainen3030

      mulla kuiva ja vähä atooppinenkin iho. aina silti ollu ihopulmia kun noita näppyjä on tullu. samoin on ollut vanhemmilla. en tiedä olisko vanhempien geeneillä jotain tekemistä asian kanssa..
      ite alotin e-pillerit ja pyysin naistautien lääkäriltä nimenomaan merkkiä joka tähän auttaa, aloin käyttämään dermoshopin e-sarjan pesuvaahtoa aamuin illoin ja olen myös saanu neuvon että kastele kasvot lämpimällä vedellä, pese ja lopuksi huuhtele viileällä vedellä. kun näppyjä tulee, puristan, tovin painan kunnolla antiseptisellä haavanpuhdistusaineeseen kastetulla vanulapulla ja päälle sebamedin täsmähoitogeeliä. ja aina vaan puhtailla käsillä! nopeasti kuivuu pois.
      dermolta saa myös ongelmaihoa varten kehitetyn kasvovoiteen.

      itelläni auttanu nää kikat.

    • sdfghjkwshjm
      • iojhuygtfdghjikjhgfd

        Noi on jo niiin kuultu... koittakaa tärpättiä, en oo parempaa ainetta vielä löytäny.


      • sundaylovefan
        iojhuygtfdghjikjhgfd kirjoitti:

        Noi on jo niiin kuultu... koittakaa tärpättiä, en oo parempaa ainetta vielä löytäny.

        tärpätti kuivattaa ihoa ja muutenki epäterveellstä...


      • ghjolkjygfytyujkolky
        sundaylovefan kirjoitti:

        tärpätti kuivattaa ihoa ja muutenki epäterveellstä...

        Mutta finnit lähtee eikä se kuivata kuin sen finnin kunhan laittaa vain finnin päälle sitä.


      • asdfghjgfdsaasdfghj
        ghjolkjygfytyujkolky kirjoitti:

        Mutta finnit lähtee eikä se kuivata kuin sen finnin kunhan laittaa vain finnin päälle sitä.

        kamooon hei tärpätti on tislattua bensaa ??? täällä on ihmisiä jotka saa ALLERGISIA REAKTIOITA!!!


      • hjdfnjkdcnjdekodkejd
        asdfghjgfdsaasdfghj kirjoitti:

        kamooon hei tärpätti on tislattua bensaa ??? täällä on ihmisiä jotka saa ALLERGISIA REAKTIOITA!!!

        Omenakin voi aiheuttaa allergisen reaktion. Ei ole pakko kokeilla mutta kärsikää sitten finneistänne.


      • sxdfghjk
        hjdfnjkdcnjdekodkejd kirjoitti:

        Omenakin voi aiheuttaa allergisen reaktion. Ei ole pakko kokeilla mutta kärsikää sitten finneistänne.

        no mä en tungekkaan omenaa naamaan tai suuhun jos oon sille allerginen puhumattakaan että läträisin bensaa naamaan


      • ghjklmöälkjhbgfchjkl
        sxdfghjk kirjoitti:

        no mä en tungekkaan omenaa naamaan tai suuhun jos oon sille allerginen puhumattakaan että läträisin bensaa naamaan

        Ja mitäköhän kaikkia myrkkyjä meikeissäkin on...ja hiuslakassa....
        eikä sitä ole tarkoituskan läträtä vaan laittaa _vähän_finnin päälle vaikka vanutikulla.


      • clerasil.
        ghjklmöälkjhbgfchjkl kirjoitti:

        Ja mitäköhän kaikkia myrkkyjä meikeissäkin on...ja hiuslakassa....
        eikä sitä ole tarkoituskan läträtä vaan laittaa _vähän_finnin päälle vaikka vanutikulla.

        tämäkin voi toki olla ykslilöllistä mutta minulle ainakin ku kävin kerran kosmetologilla akneani puhdistamassa (siis ihan kunnon akne joka on vaikea ja kivulias) ja siellä se kosmetologi sitten kysyi että mitä tuotteita käytän ja silloin käytin clerasilin tuotteita. Hän sitten neuvoi minua pysymään niistä pois että ne tekevät vain enemmän haittaa, ja vaikka puhdistaisiatkin ihon niin ainakin sitten sanoi että ne arpeuttavat muita enemmän ihoa.
        En sitten tiedä miten nykyään tuosta toki on jo muutama vuosi.... tuotteet muuttu ja kehittyy mutta en ainakaan itse enää clerasilia uskalla käyttää :)


      • 12 v ja vahva
        clerasil. kirjoitti:

        tämäkin voi toki olla ykslilöllistä mutta minulle ainakin ku kävin kerran kosmetologilla akneani puhdistamassa (siis ihan kunnon akne joka on vaikea ja kivulias) ja siellä se kosmetologi sitten kysyi että mitä tuotteita käytän ja silloin käytin clerasilin tuotteita. Hän sitten neuvoi minua pysymään niistä pois että ne tekevät vain enemmän haittaa, ja vaikka puhdistaisiatkin ihon niin ainakin sitten sanoi että ne arpeuttavat muita enemmän ihoa.
        En sitten tiedä miten nykyään tuosta toki on jo muutama vuosi.... tuotteet muuttu ja kehittyy mutta en ainakaan itse enää clerasilia uskalla käyttää :)

        Akne on sairaus, jossa talirauhaset/ihohuokoset tulehtuvat ja alkavat kerätä talia itseensä. Talin, eli "ihorasvan" luonnollinen poistumistie tukkeutuu ja se alkaa pukkautua ulos ihosta finnien/mustapäiden/valkopäiden muodossa. Akne laskee (ainakin joillain) merkittävästi itsetuntoa ja voi varsinkin nuorilla rajoittaa sosiaalista elämää. Pitäisi kuitenkin muistaa, ettei kukaan aiheuta finnejään itse. Tosin lihavuus, toisilla rasva ja sokeri, sekä tupakka altistavat tukkeutuneille ihohuokosille. Ne ovat myös perinnöllisiä. Jos akne on oikein paha tai häiritsee muuten merkittävästi elämää, niin kannattaa mennä ihotautilääkärille. Hän osaa määrätä hyviä ja toimivia tuotteita.

        Marketin tuotteita en kauheesti suosittele. Poikkeuksena Neurogenat. Itelläni apteekista saatava Acnicyl -puhdistusgeeli ja -voide ovat tehonneet hyvin. Myös Erisan Youth -tuotteet on ollu ihan hyviä. Clerasilit ainaki mulla kuivattaa ihoa ihan hitosti, ja sehän on just huono akneiholle. Tosin Clerasil Spot Blocker Pen -kynä on omiaan kuivattamaa finnejä. Sitä laitetaa 2-3 kertaa vuorokaudes. Hammastahnaki on hyvä kuivattamaa, mut VAIN FINNEILLE! Kasvovetenä Acon Spotless Blemish Treating Daily Purifying Toner on just paras. Voimii kaikille finneistä kärsiville! Haistattakaa paskat kaikille, jotka teitä finneist haukkuu ja sanokaa itellenne joka päivä peilin ees: "Mä oon kaunis, vahva ja uskallan sanoo mitä ajattelen!" :::))

        P.S Kaikkien ihot on erilaisii, eikä nääkää tuotteet takuulla toimi kaikilla. Mulla on esim. sekaiho; poskis täydelline iho, leuas, otsas ja nenän lähistöl finnejä. Sit mun iho kuivuu/punottaa aika herkästi.


      • selmapeura3
        12 v ja vahva kirjoitti:

        Akne on sairaus, jossa talirauhaset/ihohuokoset tulehtuvat ja alkavat kerätä talia itseensä. Talin, eli "ihorasvan" luonnollinen poistumistie tukkeutuu ja se alkaa pukkautua ulos ihosta finnien/mustapäiden/valkopäiden muodossa. Akne laskee (ainakin joillain) merkittävästi itsetuntoa ja voi varsinkin nuorilla rajoittaa sosiaalista elämää. Pitäisi kuitenkin muistaa, ettei kukaan aiheuta finnejään itse. Tosin lihavuus, toisilla rasva ja sokeri, sekä tupakka altistavat tukkeutuneille ihohuokosille. Ne ovat myös perinnöllisiä. Jos akne on oikein paha tai häiritsee muuten merkittävästi elämää, niin kannattaa mennä ihotautilääkärille. Hän osaa määrätä hyviä ja toimivia tuotteita.

        Marketin tuotteita en kauheesti suosittele. Poikkeuksena Neurogenat. Itelläni apteekista saatava Acnicyl -puhdistusgeeli ja -voide ovat tehonneet hyvin. Myös Erisan Youth -tuotteet on ollu ihan hyviä. Clerasilit ainaki mulla kuivattaa ihoa ihan hitosti, ja sehän on just huono akneiholle. Tosin Clerasil Spot Blocker Pen -kynä on omiaan kuivattamaa finnejä. Sitä laitetaa 2-3 kertaa vuorokaudes. Hammastahnaki on hyvä kuivattamaa, mut VAIN FINNEILLE! Kasvovetenä Acon Spotless Blemish Treating Daily Purifying Toner on just paras. Voimii kaikille finneistä kärsiville! Haistattakaa paskat kaikille, jotka teitä finneist haukkuu ja sanokaa itellenne joka päivä peilin ees: "Mä oon kaunis, vahva ja uskallan sanoo mitä ajattelen!" :::))

        P.S Kaikkien ihot on erilaisii, eikä nääkää tuotteet takuulla toimi kaikilla. Mulla on esim. sekaiho; poskis täydelline iho, leuas, otsas ja nenän lähistöl finnejä. Sit mun iho kuivuu/punottaa aika herkästi.

        Tosiaan, en itsekään kummemmin suosittele markettien ihonhoitotuotteita, mutta niistäkin voi löytyä kunnollisia tuotteita. Kehotan vilkaisemaan tuotteiden sisällysluetteloa ja unohtamaan mainostekstit. Itse olen aikaa sitten siirtynyt kokonaan eläintestaamattoman kosmetiikan puolelle eettisistä syistä, mutta pian sain huomata ihonkin voivan paljon paremmin kun käytin luonnollisempia tuotteita sen hoitoon.

        En väitä, että apteekin tai markettien tuotteet olisivat ehdottoman huonoksi iholle, mutta luontais- tai vaikka vain halvemmat eläintestaamattomat tuotteet ovat hellävaraisempia ja samalla silti tehokkaita.

        Monissa tuotteissa käytetään synteettisiä kemikaaleja, jotka toki ovat puhtaita ja tehokkaita, mutteivät lainkaan luonnollisia. Esimerkiksi teepuu tunnetaan vahvasta antiseptisesta vaikutuksestaan, mutta on myös erittäin hellävarainen ja ihoa uudistava.

        Omasta kokemuksesta ja vuosien varrella kertyneestä tiedosta (olen perehtynyt melko syvästi luontaishoitomenetelmiin...) siis voin erittäin lämpimästi suositella luonnollisia tuotteita.

        Ja finnien ja mustapäiden puristamisesta. Se ei välttämättä ole niin hirveän pahaksi iholle, jos sen tekee oikein. Finnit kun ovat tukkeutuneita ja mahdollisesti myös tulehtuneita ihohuokosia - puristamalla tukos poistuu ja ihohuokonen pääsee puhdistumaan kunnolla.

        Puristaminen tulee kuitenkin suorittaa siten ettei pahenna tilannetta. Ihon tulee siis ehdottomasti olla puhdistettu niin että ihohuokoset ovat avoinna. Ei sormilla, vaan käyttäen jotain puhdasta, kaupoista löytyy nykyään mustapäätikkuja, mutta itse olen todennut tavalliset vanupuikot parhaiksi.


      • iloinen tytteli;D
        12 v ja vahva kirjoitti:

        Akne on sairaus, jossa talirauhaset/ihohuokoset tulehtuvat ja alkavat kerätä talia itseensä. Talin, eli "ihorasvan" luonnollinen poistumistie tukkeutuu ja se alkaa pukkautua ulos ihosta finnien/mustapäiden/valkopäiden muodossa. Akne laskee (ainakin joillain) merkittävästi itsetuntoa ja voi varsinkin nuorilla rajoittaa sosiaalista elämää. Pitäisi kuitenkin muistaa, ettei kukaan aiheuta finnejään itse. Tosin lihavuus, toisilla rasva ja sokeri, sekä tupakka altistavat tukkeutuneille ihohuokosille. Ne ovat myös perinnöllisiä. Jos akne on oikein paha tai häiritsee muuten merkittävästi elämää, niin kannattaa mennä ihotautilääkärille. Hän osaa määrätä hyviä ja toimivia tuotteita.

        Marketin tuotteita en kauheesti suosittele. Poikkeuksena Neurogenat. Itelläni apteekista saatava Acnicyl -puhdistusgeeli ja -voide ovat tehonneet hyvin. Myös Erisan Youth -tuotteet on ollu ihan hyviä. Clerasilit ainaki mulla kuivattaa ihoa ihan hitosti, ja sehän on just huono akneiholle. Tosin Clerasil Spot Blocker Pen -kynä on omiaan kuivattamaa finnejä. Sitä laitetaa 2-3 kertaa vuorokaudes. Hammastahnaki on hyvä kuivattamaa, mut VAIN FINNEILLE! Kasvovetenä Acon Spotless Blemish Treating Daily Purifying Toner on just paras. Voimii kaikille finneistä kärsiville! Haistattakaa paskat kaikille, jotka teitä finneist haukkuu ja sanokaa itellenne joka päivä peilin ees: "Mä oon kaunis, vahva ja uskallan sanoo mitä ajattelen!" :::))

        P.S Kaikkien ihot on erilaisii, eikä nääkää tuotteet takuulla toimi kaikilla. Mulla on esim. sekaiho; poskis täydelline iho, leuas, otsas ja nenän lähistöl finnejä. Sit mun iho kuivuu/punottaa aika herkästi.

        mull myös toimii toi Acnicyl! pitää kurissa, eikä oo valkopäisii tullu ollenkaan lisää! jee! mutt mull on finnei; leuas, otsas, nenänlähistöl, yläseläs ja rinnas. mutt ei siis mitenkään ns. pahan näkönen. varmaan se lievä akne olis, jos pitäs luokitella. ja oon siis 12v;D lähinnä ne finnit kai härkkää vaan itteään(?) ei niit esim. mull ees huomaa,ellei oo tosi lähellä (5cm) tai tuijota KOKOajan, jota kukaan ei oo tehny;)


      • paskamainenvalittaja

        blogi ei käytössä


    • _asdasd_

      syön aika terveellisesti mut joskus ahmin myös herkkui, juon vettä paljon ja käytän louis widmerin finni kynää

    • HELP!

      Oon 12w tyttö ja mulla on aika paljo finnejä otassa.Miten ne saa pois muuten kuin jotain lääkkeitä syömällä!?! Auttakaa..pesen joka ilta ja aamu naaman ja laitan dermosilin kasvovettä ja puhdistus maitoa.Olen myös kokeillut hammastahnaa mutta sekään ei auta.yritän peittää niitä meikki voiteella mutta se vain pahentaa mutta en vihti mennä minnekkään ilman että en ole peittänyt niitä !! auttakaa pliis

      • identiteettitärkee!!

        Hei Ihan kaikki, jotka omistavat finnisen naaman!

        Olen17 v. tyttö ja finnejä alko ekaa kertaa tulla silloin vitosel ja nelosel.
        Kaikkea kokeilin, paitsi että tärpättiä en ole tullut ajatelleeksi. Mutta jos on yhtään herkkä iho niin en oikeesti suosittele, koska ajatelkaa nyt mitä se on!
        En voi tietenkään olla varma kun en ole kokeillu, voihan se auttaakin, mutta ei se iholle hyväksi ole!
        Älkää yrittäkö peittäää finnejänne, itse en meikkaa juhlissa laitan ehkä ripsiväriä, poskipunaa tai jotain TOSI kevyttä meikkivoidetta(body shop). Kannattaa kysyä myyjältä, mikä ois just sulle hyvä väri.
        Finnit ei todellakaan ole se mikä karistaa pojat ja tytöt, vaan se miten itse käyttäydyt finnien kanssa, minulla on edelleen finnejä ja seurustelen saman pojan kanssa jo toista vuotta. Sillä on itelläkin vähän finnejä, mutta mua ne ei haittaa. Eikä sitäkään tunnu häiritsevän.
        Mä tarkotan, että finnit voi olla osa sun identiteettiä, tottakai niistä on haittaa ja eihän ne kivoja oo, mutta aikanaan ne lähtee, mutta jos niiken päälle tunkee viiden sentin kerroksen pakkelia, niin voin luvata, että ei lähde. Itse olen yllättynyt, ettei täällä kukaan ole maininnut apteekista ilma reseptiä saatavaa seba med kasvon hoito sarjaa. Itse käytän sitä jo kolmatta vuotta ja todellakin se auttaa, eron huomaa viikossa. Tuotteet ei sisällä sippuaa, joten ei ravitse finnejä. Kasvovettä en tykkää käyttää kuivattaa niin pirusti ihoa. Lisäksi, vaikka iho ois kuin rasvanen koita rasvata sitä jollain tosi kevyellä ja kosteuttavalla kasvovoiteella, sillä liiallinen ihon kuivattaminen ei todellakaan oo hyväksi varsinkaan, jos haluat pitkäkestosia tuloksia. Itselläni välillä ahdistaa finnit ja se miltä toi kauhee finni otassa näyttää huomenna. Sillä ei oo väliä, vaan sillä on väliä miltä näytän vviikon päästä. Tajuatteko? Koita olla kärsivällinen, kellään meikkimainoksissa olevilla tytöillä ei oo niin täydellinen iho ilman meikkiä. Voi yrittää ottaa rennosti ja huumorilla ne haukut , mitä finneistä tulee. Naurat jä kävelet pois, siisnä samassa saat luun kurkkuun haukkujalle! :)


    • AUTTAKAA !

      minulle on tullut kauheasti finnejä niskaan,ylä-selkään...yritän saada niitä pois mutta en ole vielä onnistunut..mikä auttaisi ? haluaisin ne ennen kesää pois... AUTTAKAA !

    • Liian kipeä finni

      Itselleni tulee ihan älytön kipeä finni nenään tuohon päähän!
      nenäni on turvonnu ja punane eikä siedä minkään laista kosketusta, kasvojen liikuttelukin tuntuu :S
      sit se rauhottuu hetkeks, mut parin päivän päästä alkaa uudestaa.
      Virallista näppyä ei tule ja summana jos puristaa ni se repee monesta kohtaa ja koko nenässä on rupi. sieltä tulee vaan kirkasta nestettä, kuivaa töhnää ja paljon verta. Olen kokeillut apteekista saatavaa vahvaa finnivoidetta jonka ansiosta tyynyistä lähtee väri ja terveelle iholle osuessaa koko iho hilseilee, toimii muissa finneissä (joita on ihan tarpeeks) mutta ei tuossa! On oriflamen ja dermon tuotteita kokeiltu vaikutuksetta :(
      ei vaan enää konstit riitä Jos jollai on ratkaisu tähän kipeesee ongelmaa auttakaa! ei oo kivaa olla 14v tyttö jolla nennä on pingispallon kokone punane ja _kipee_! Menen tuon kivun takia lääkäriin jos tulee vielä kerran.

    • hppppppp

      Älkää laittako rasvaa finnien päälle, koska finnithän syntyvät juuri rasvaisesta ihosta. Toi hammastahna on ihan hyvä juttu. Ja auttaa myös se että pesee kasvot aina liikunnan jälkeen, koulussa ja vapaa-ajalla:))

      • auttaja

        hei hppppppp!

        Rasvaaminen ei ole huonoksi ja liikunnan jälkeen on hyvä pestä kasvot, mutta liialline puhdistaminen ei ole hyväksi, sillä rasva, jota kertyy kasvojen pintaan päivän mittään on ihohuokosia suojaavaa, joten sitä ei kannata pyyhkiä tai pestä pois kun vasta illalla. Aamulla voi myös pestä kasvot kylmällä vedellä, se herättää ihoa ja pintaveren kiertoa ja saa sen elävämmään väriseksi, jolloin et ole kalpea vaan punoitat normaalisti, jolloin finnit ei paista inhottavasti ihosta.


    • 66666666666666666666
    • Liian kipeä finni

      Tiedän finneistä itekki jonkiverra mut uusia vinkkejä kaipaisin :)
      Tää mun finni aine on nimeltää: Basiron AC 5% geeli. Aika myrkkyä mutta ei vaan toimi tässä mun nenän päässä :(
      Hammastahna on vaan ärsyttäny näppyä ja antibiotti rasvallakaa ei oo tulosta tullu.
      Kun vaan joku ihana lääkäri imis piikillä tosta nenän päästä nää mäskit :') ei voi koskee yhtää tähä nenää ku tulee veet silmistä.
      Ei siinä näppylää ole mut ihan ku siihe tulis, mut kuitenkaa se ei tule vaa jää tommoseks haamupatiks joka on iha v*tun kipee.

      Muutenkin ihossani on ongelmia.. Mm reidet ihan näppylöillä, päänahka hilseilee jatkuvasti, selkä hikoilee vaikka laittaa hikoilua estävää dödöä kaikkialle.

      Osa ^ selittyy sillä että pyöräilen kouluun ja takas 7km, aina ei vain pääse pesemään kasvoja kun hikoiluttaa. Käyn hoitamassa/ ajamassa/ ratsastamassa hevosilla/ ponillani n. 4-5 kertaa viikossa ja matkaa sinne edestakas tulee mäkistä tietä n. 6km Ei siellä iha missä vaa pestä naamaa.
      En kyllä pahemmin meikkaa, sillointällöin ripsaria saatan väkertää.. Käyn päivittäin suihkussa, koska hiukset varsinkin rasvottuu ja haisen hevoselle.

      Välillä ei ole olleskaa finnejä mut sit ku niitä tulee ni kyllä tulee ja paljon! iha tämän viikon aikana tullu 7 uutta isoa nenään jälleen.
      Jos joku keksii millä keinolla saisin nenän normaaliksi, se on ihan turvonnu ja punane mut neste ei tule ulos väkisinkään.
      Voisko sen esim. jotenki desifioida jos siellä on bakteeri, oon ihan vahvalla haavanpuhdistusaineella välillä sohinu, mut tuntuu ettei se mene sinne sisälle olleskaan vaa hylkiytyy pois. Toivottavasti joku vastaa.
      Kiitos muuten nuille ylemmille vastauksille :) harmi vaan ettei ollut juurikaan hyötyä, saatanpa hankkia tuota linkin ainetta kokeeksi.

    • Liian kipeä finni

      Lääkärissä kävin ja sain kortisonirasvaa ja kahen viikon antibiotin, lääke tehonnu tosi hyvin :)
      Kiitos kuitenki teille avusta.

    • proactiv-ystävä

      PROACTIV, PROACTIV! TA TA TAM!! :D

      se auttaa tosiaanki! Käyttäny kolme viikkoo ja melkee kaikki finnit pois!! :)
      kaikkia muita melkee kokeellu :s

      tilaa esim www.proactivsolution.fi sivuilta! KANNATAN :)

      eroon finneistä, proactiv!!

    • 14-tyttö_

      Täältä löytää tosi hyviä vinkkejä ! Ite oon 14-vuotias,ja oon kärsiny vitosluokasta asti finneistä. Olen käyttänyt Garnier-finnivoidetta,se tuo finnit esiin mutta iho tuntuu jotenkin paremmalta jo. Ja aamuin illoin käytän,ensin kosteutan ihon.
      Se garnier brush-harja olisi seuraava ostos jota voisi testata.. Yritän olla välittämättä finneistä,etten koko ajan sorki niitä.. Pitää varmaan juoda paljon nestettä,että iho kosteutuu. :) Kiitos vinkeistä ! Voisi sitä kortisoonia testata,kuulostaisi että se vaikuttaa ! Kouluni alkaa ensviikon tiistaina,en ole kuitenkaan kovin huolissani finneistä,koska monella kaverillani on myös niitä,ja ne eivät ole niin pahoja että masentaisi. Pitää vaan olla kärsivällisyyttä ja pysyä positiivisena! =) Nauttia elämästä (:

    • DD:

      Mistä tota kortisonivoidetta saa ? Ja paljon se maksaa ?
      Ite käytän cleareissii ja ei oo tullu niitä "märkäpäitä" mut naamas on paljon sellasii pienii ni miten ne sais pois ?

      kaikki vinkit on plussaa:DD ja kiitos jo etukäteen...:DD

      • mufffe

        ite sanoisin tota kortisoonia hydrokortisooniks. tai ainaki mä laitan sen nimist mun finneille vaikka eihän se aine oo niille ees tarkotettu. (: sitä saa apteekista, en tiedä paljonks maksaa. kysele vaikka äitiltäs jos sen lääkekaapissa sattuis semmosta löytymään, saattaa hyvinkin olla. (=


    • trdujdutdiyd

      clearasil

      se kuivattaa ihoo ja iho muuttuuu ärsyttävän rasvaseks...
      mut kyl se vähän auttaa, on kokeillu parempiikii...

    • kokemusta on

      mul on ollu semmone keskiverto akne 5luokasta - tähän lukion alkuun. kävin ihotautilääkärillä ja sain semmosta liuosta. ja se on ainakin toiminut.kannattaa mennä lääkäriin !!!

    • 11v tytsi

      Moips! mulla on finnejä ja koklasin just kortisonii , mut en tiiä tehookse.
      Nii oisko semmosii finnien poisto taktiikkoja, jossa ei tarvis ninku ostaa tuotteita kaupast/apteekist?

    • basiron

      Ei, ellet meinaa vaan puristella ja pahentaa finniä. Osta apteekista Basiron-voidetta ja laita sitä finnin päälle muutamana päivänä. Finni alkaa vähitellen kuivua pois, joskus ihan yhdesäs päivässäkin. Basiron valkaisee tekstiilit, joten kannattaa laittaa joku pyyhe tms tyynyliianan päälle ja olla muutenkin varovainen vaatteiden kanssa.

      Kortisoni ohentaa ihoa, jotne sitä ei kannata jatkuvasti käyttää finnien hoitoon.

    • nomelekeen

      Mulla on leuassa tosi kipeä finni jota ei pysty edes koskea, ettei siihen sattuis.... Näitä samanlaisia tapauksia tulee aika ajoin uudestaan. Joskus otsaan joskus nenään ja sitten taas leukaan. Lisäksi minulla on todella paljon finnejä muutenkin, naamassa, selässä.niskassa.... nää kipeät tapaukset tulee aina välillä. Lääkäriinkö? Vaivaavat todella paljon.... Isälläni oli aikoinaan akne. Onko periytyvää? Käytän tällä hetkellä vaan clerasilia ei ole auttanut vaikka olen sitä jo melkeen vuoden käyttäny. Joku viksumpi sais nyt vastata kun oon itte aika pihalla näistä jutuista=D

    • Jeesii

      Perinnölliset tekijät vaikuttaa. Mene ihmeessä ihotautilääkärille, jos on jatkuvasti noita kipeitä ihonalaisia! Ensiavuksi suosittelen monen muiden tavoin hellempiin puhdistusaineisiin vaihtamista. Osta apteekista joku herkän ihon putsari (farmaseutit auttavat valinnassa!) ja perusvoidetta kosteutukseen (esim. Humektan tai Aqualan). Äläkä murehdi liikaa, tsemppiä!

    • finnit pois helposti

      Finnit saa helposti kotikonsteilla pois... itselläni ei toiminut marketin hyllyiltä bongatut, eikä sen puoleen kalliitkaan tuotteet. Mulla ei oo koskaan ollut paljon finnejä, ja iho on kohtalaisen kuiva. Nyt kumminkin, kun olen popsinut joulun alla herkkuja ( suklaa tässä pääsyyllinen.. ) on naamaan alkanut ilmestyä entistä todella paljon enemmän finnejä. Tässä liuta vinkkejä, joilla itse hankkiuduin finneistä eroon :
      - Juo riittävästi vettä. Se kosteuttaa ihoa "sisältäpäin".
      - Hygienia on suuri tekijä; pese kasvoja aamuin illoin.
      - Ihotyypille sopivat tuotteet; (kuivaiho: emulsio, rasvainen: geelimäinen) -kasvojenpuhdistus pesuaine, kasvovesi ja kosteutusvoide.
      - Älä jätä kosteusvoidetta pois, vaikka iho tuntuu sen jälkeen "rasvaisemmalta" sillä finnit tulevat erittäin helposti takaisin kuivalle iholle.
      - Nukkuessa hiukset pois kasvoilta. Muutenkin olisi hyvä pitää hiuksia pois kasvoilta.
      - Riittävä liikunta, ulkoilma varsinkin tekee hyvää iholle ! ( Ja kunnolle ! )
      - Vaihda tyynynpäälliset ja kasvopyyhe joka viikko, ettei bakteerit pesi niissä.
      - Meikkivoiteet yms. kosmetiikkatuotteet: vaihda semmoisiin jotka eivät "pakkeloidu" iholle, eivätkä tuki ihohuokosia.
      - Anna iholle välillä "levähdystauko" ja jätä meikkaaminen pois.
      - Saunassa käynnit on suurta plussaa. Kuuma höyry tekee hyvää iholle.
      - Helpot kasvonaamiot, rasvaiselle iholle kurkku ja kananmunan valkuainen tepsii varmasti. Myös hunaja ja sitrushedelmät sopivat rasvaiselle iholle. Pari kasvonaamiota viikossa tekee ihmeitä.
      - Apteekista löytyy sinkki-tabletteja, niitä 1 / päivä, toimii !
      - Älä pese naamaa likaisilla käsillä, pese kädet huolellisesti.
      - Kasvojen pesuun helpot ohjeet:
      1. pese iho kuumalla vedellä ( avaa ihohuokoset )
      2. levitä kasvoille puhdistusaine ja pese huolellisesti ( käytä kasvoille tarkoitettua pesusientä, parempaa ja " entistäkin puhtaampaa" jälkeä. )
      3. huuhtele kasvot viileällä vedellä ( sulkee ihohuokoset )
      4. kasvovettä vanulapulle, käytä "ympyrämäistä" liikettä ja käy lapulla koko kasvot läpi.
      5. kosteusvoidetta, ja siinä se !

      Itselläni nämä vinkit toimivat, ja finnejä ei ole näkynyt moneen kuukauteen. Pahimmillaan nenänpielessä ollut pari, muttei sen jälkeen ollenkaan. :) toivottavasti näistä vinkeistä oli joillekkin hyötyä !

    • Pelastettudaddadam

      ite aloin käyttämään Zinkosan(sinkkivoidetta) se auttaa kyllä tosi hyvin !!:)

    • melkein finnitön

      Ajattelin nyt tänne kirjoittaa miten itse saan finnit pidettyä poissa. Vaikkakin vanhempi kirjoitus jo kyseessä mutta ajattelin silti jos tästä olisi jollekkin kuitenkin apua (: Eli siis olen 16-vuotias ja vihaan sitä jos finni tulee ja puhkeaa aina juuri silloin kun sitä ei toivoisi. Itse käytän noita ACO FACE young tuotteita, joihin kuuluvat siis puhdistusvaahto, mattapinnan jättävä kasvovesi sekä päivävoide. Ovat tehonneet minulla todella hyvin ja myös tätini suositteli niitä apteekkarina. Huomaan kyllä että finnit ovat pysyneet poissa yllättävän hyvin ja joskus niitä yksi silloin tällöin saattaa puhjeta. Silloin vain jatkan normaalia naaman pesu rituaalia ja kun se on hoidettu niin lisään vielä finnin päälle Orionin Hydrocortisonia. Toistan tätä aina niin kauan kunnes finni on täysin poissa ! Yleensä minun on aivan pakko puristaa finni pois jolloin se saattaa pahasti kuivua jonka vuoksi juuri käytän tuota Hydrocortisonia. Minulle puhkesi juuri toissa päivänä inhottavan kokoinen ja punottava finni. Laitoin siihen heti huomattuani Hydrocortisonia naaman pesun jälkeen, kunnes eilen sitten päätin sen puhkaista. Tänään se on jo melkein hävinnyt ja ei punoitakkaan enää pahasti (: Tämä on siis minun tekniikkani pitää finnit melkein täysin poissa. Eihän nuo kyllä aina kaikilla tehoakkaan, mutta silti kannattaa apteekista käydä ostamassa tuollaiset naamanpesu aineet sillä normaalin kaupan kaikenmaailman mömmöt tekevät ihosta vain enemmän finnisemmän ainakin minun kohdallani. Eli apteekkiin vain ostamaan ja ainakin nuo ACON tuotteet ovat kohtuu hintaisia (:

    • ei löydy googlesta.

      Kysyin joskus vanhalta isolidiltäni miten hän sai nuorena finnit pois
      ,, Söin tulikiven kukkaa, oli vastaus, mitähän se on voinut olla,

    • sissi

      Heissan

      Mielenkiintoisia vinkkejä... Ei kukaan kuitenkaan sattuis tietämään miten ikuisuusfinnit saa häipymään? Eli mulla on ollu nyt lähes 3 kk sama keskikokoinen näppylä nenänpäässä, häiritsee ainakin minua. Sitä ei voi mitenkään puristella tai mtn, ei oo semmonen finni. Eikä tunnu olevan aikeissakaan häipyä.... Kokemuksia/vinkkejä olis kiva kuulla. :)

      • 11w. tyttö

        Oon 11v.tyttö,ja en kehtaa sanoo äitille/iskälle mitään finneistäni...Koulussa haukutaan näppynaamaks:( Oon puristellu finnei mut ne ei lähe mihinkää!Finnit on nenässä ja otsassa,yks leuassa. Haluisin keinon jolla pystyis poistaa finnit kenenkää huomaamatta mitää. Kokeilin hammastahnaa mut ei auttanu. Laitoin nyt yöks salaa hydrokortisonii...APUA!!!!


      • 11w. tyttö

        Oon 11v.tyttö,ja en kehtaa sanoo äitille/iskälle mitään finneistäni...Koulussa haukutaan näppynaamaks:( Oon puristellu finnei mut ne ei lähe mihinkää!Finnit on nenässä ja otsassa,yks leuassa. Haluisin keinon jolla pystyis poistaa finnit kenenkää huomaamatta mitää. Kokeilin hammastahnaa mut ei auttanu. Laitoin nyt yöks salaa hydrokortisonii...APUA!!!!


      • ...noloo??
        11w. tyttö kirjoitti:

        Oon 11v.tyttö,ja en kehtaa sanoo äitille/iskälle mitään finneistäni...Koulussa haukutaan näppynaamaks:( Oon puristellu finnei mut ne ei lähe mihinkää!Finnit on nenässä ja otsassa,yks leuassa. Haluisin keinon jolla pystyis poistaa finnit kenenkää huomaamatta mitää. Kokeilin hammastahnaa mut ei auttanu. Laitoin nyt yöks salaa hydrokortisonii...APUA!!!!

        ootko vähä nolo jos et ees OMILLE VANHEMMILLES kehtaa naamaas näyttää? en ihmettelisi jos joku alkais(ellei jo tee niin) niin haukkumaan sua lissuksi...-.-' vähän omilla aivoilla ajattelua..onko liikaa vaadittu??


      • ammattilaisen suusta

        laita rohkeasti kosteusvoidetta siihen kohtaan missä näppy on. minulla on ollut sama juttu, ja kun laitoin kosteusvoidetta reilusti siihen kohtaan yön ajaksi, niin aamulla ei enää punoittanut ja kun tein saman jutun kolmena yönä peräkkäin, näppy katosi! se ei katoa, jos se on ärtynyt ja punoittaa, koska se on kuiva ja kuolleden ihosolujen peittämä.


      • onnellinen tyttö(:

        suosittelen KAIKILLE LÄMPIMÄSTI ~ELLA BACHEN~ KOSTEUSEMULSIOTA. mulla katosi näpyt ku unelma ku laitoin tota näpyille (;


    • pelkkä pesu

      Kun iho on välillä näppyläinen, jätän kaikki hoitoaineet pois, että iho saa levätä ja hengittää. Näkyvimmät "irtonaiset" finnit puristan varovasti pois. Pesun yhteydessä saatan käyttää käsidesiä finnikohtiin. Sitten hyvä huuhtelu eikä muuta. Tällä konstilla iho on rauhottunut joka kerta muutamassa päivässä. Muulloin käytän kosteusvoiteita, ettei iho kuivu liikaa

      • 11w. tyttö

        Täytyykin kokeilla..


      • 11w. tyttö

        Täytyykin kokeilla..


    • usainBoltfani

      Hammastahna ja säännöllinen pesu naamalle, sillä ne finnit ja näpyt lähtee...
      Itse en hirveästi käytä mitään erillisiä puhdistusaineita, koska ihoni ei oikein pidä siitä!! Kyllä ne finnit vielä lähtee!! :))

      • Jauhossa

        Perunajauhoa naamaan, kuivattaa finnit ;)
        Kuivuttua kunnolla pesee jauhon pois


    • 11vuotiastyttö

      Sama ongema 11w. tyttö (myös 11)

    • Rasvainen

      Oriflamella on hyvii tuotteit finneihi. Ittelläni on sellast ongelmarasvaiselle iholle suunnattua puhdistus vaahtoa ja kyllä toimii. Aluks niihin tulee semmonen kuiva pää ja sit ku sen repii nii tulee vähän verta ja lopuksi pieni kuoppa mut sit ku pesee viikon aamuin illoin sillä nii kyllä lähtee!

    • RATAMOT TOIMII!

      http://demi.fi/demila/15044

      Tuolla on ohje itsetehtävään ksvoveteen, johon tulee vaan ratamonlehtiä, suolaa vettä! (: ei mitään lisäaineita, ja käy siis allergisillekkin.

      Sitten ton jälkeen naamarasvaa. käytä kahesti päivässä, on toiminu hyvinainaki mulla (:!

    • Olen finninaama

      Ei kannata ainakaa puhkasta koska se voi tulehtua!

    • Lanttisenio

      Onhan akne tosi kiusallinen ja varsinki juhlissa ym ei haluis oikee mihkää kuvaa.. Yks hyvä keino on vaa antaa sen olla rauhassa, nyppimine vaa tulehduttaa ja tulee 2x pahemmaks

    • Nella

      Tosi hyvä ihon puhdistus sarja on Lumene Natural code tuotesarja löytyy ihan normi kaupoista esim citymarket naaman puhdistus aine maksaa noin 8 euroa ja jo heti ensimmäisen käytön jälkeen rauhoittaa finnejä ja sitten itse käytän myös naama rasvaa onin 6 euroa ja niitä löytyy muistaakseni neljälle eri iho tyypille :) myös tuotesarjan meikit on hyviä esim meikkivoide ollut jo itselläni pitkään käytössä kyseiset tuotteet eikä naama kuki! :) suosittelen!

    • Apua tarjolla

      Itse käytän noita Proactive Solution- tuotteita (eli sitä kuorinta voidetta ja kasvovettä) ja finnit on kadonnut kahen viikon käytön jälkeen ja kun yhden viikon jätin käyttämättä niin heti ilmaantui ainakin kolme finniä otsaan.
      Proactiveita voi tilata täältä: http://www.proactivsolution.fi/
      Vaikka maksaakin joku 19 euroa per putilo, niin kyllä ainakin finnit lähtee karkuun juosten:DD

      PS. Toi video tuolla ylempänä oli ihan kamalan ällö! En ikimaailmassa tee noin! Paras keino on olla koskematta/puhkaisematta finnejä, koska silloin ne tulehtuu ja viipyy ihossa ainakin puolet kauemmin kuin koskemattomat finnit!

      • apuaaaa!!!!

        Mull on niiku 9finnii nenänpäässä oon 11v. Mitä mun pitäs tehä?? Oon juonu vettä jättänyt kaiken rasvasen pois. Pessy naamaa... Muuta en oikeen oo tehnyt...


    • Aknetikko

      Syö suklaata pari levyä ja laita teatree tippoj finnejen päälle ja purista niin hyvä tulee... :)

    • VINKKI

      luin näit teidän juttuja... jotkut oikeasti toimii,käytän itse samoja kikkoja ja tiedän sen että hammastahnaa älkää käyttäkö! jos puristatte finnin niin odottakaa että se on tarpeeksi kypsä ja että puristatte sen valkoisen töhnän kokonaan pois! kaikki rasvanen kannattaa jättää väliin ja elkää syökö SUKLAATA missään nimessä! itse rakastan suklaata,mutta kun syön sitä tulee paljon finnejä. älkää laittako raskaa finnien päälle koska ne vain suurenevat...pikku vinkkejä niille jotka tarvitsevat:)

      • korjaus

        rasvaa*:D


      • ammattilaisen suusta

        MITKÄÄN RASVAISET RUOAT eivät tee finnejä. suklaasta, ranskalaisista tai tämmösistä finnit ei johdu. finnit johtuvat siitä; että kuolleet ihosolut tukkivat ihohuokoset ja jos sinne on jäänyt likaa niin se tulehtuu ja syntyy finni. TOINEN vaikuttavampi finnien syy: HORMONIT! jokaisella on omat geeninsä ja perimänsä. joillain joilla ei ole epäpuhtauksia, ei ole myös todennäköisesti suvussaankaan epäpuhtauksia omistavia ihmisiä. ei se aina noin suorasukaisesti mene, mutta omista hormoneista ne suurimmaksi osaksi johtuvat. suklaat ja nämä tämmöset eivät tee finnejä. Ja vesi, sen ei ole todettu millään tavalla "huuhtovan" epäpuhtauksia pois. vesi on terveellistä, ja sitä ilman ei pysty elämään. ihosi näyttää elinvoimaisemmalle kun juota säännollisesti/ tarpeeksi vettä. mutta finnejä vesi ei poista. mitä kuivempi iho, sitä varmemmin tulee finnejä. kasvoja ei saisi pestä kahta kertaa enempää per päivä. muuten iho kuivuu liikaa.
        ~kiitos


    • iituli00

      olen 12w ja on ollut nyt noin 1,5v finnejä osa on tosi pieniä ja osa keskikokoisia..jos koitan laittaa viinaa kuivaako finnit ja sitten lähtee pois vai pitääkö puristaa? finnit ei sillälailla erityisesti häiritse mua mutta pelkään että niitä tulee koko ajan lisää): onko haitallista jos käyttää meikkivoidetta? auttakaa!!!

    • Idelmiina

      Salicylic-glycolic geliä vaan, kyllä kuivuu finnit.

    • Näin on

      Kun pesee joka aterian jälkeen kasvot niin tali lähtee pois

    • moikkajd

      joskus annettii sellane vinkki
      1.keitä kahvi
      2.juokahvi
      3.laita purut naamaa
      4.anna olla 3min
      5ota pois
      6.huuhtele naama

      tadaa valmista

    • 16vuotiastyttö

      tai sitten yksinkertaisesti parinviikon ajan, bepanthenia naamaa joka ilta ! mulle katos finnit ku tuhka tuuleen, ja viikossa noin 2-3 pesin naaman omenaviinietikalla, haju oli kauhea, mutta tulos oli hyvä! ja älä käytä meikkivoidetta tai mitään naamarasvoja jotka ovat voimakas hajuisia tai mitään, se vain pahentaa asiaa!

    • Finnit bye be

      Kaikki tietää hyvin että finnit ovat ärsyttäviä.
      Itselläni on ollut finnejä 10-11 vuotiaasta saakka otsassa mulla nykyäään on vähän enemmän silmien alla ja nenänsivuilla.
      Ne ovat katoamassa sillä pesen aamulla vedellä ja miedolla hajusteettomalla saippualla illalla käytän palasaippuaa ja hiukan vahvempaa saippuuaa kuin päivällä. Hankaan ne naamaani heitän vettä kasvoille ja rasvaan.
      Eräs ystäväni käyttää kuolaansa sillä jos olet huomannut suussa haavat paranee nopeaa.. ja jos jää arpia voi käytä laaserissa poistattaa ne.

    • DR'BAUMANN

      käytän itse neutrogena kasvovettä ja kuorunta-ainetta. sitten puhdistukseen käytän biothermin puhdistusainetta. ostin myös apteekista aknevoidetta. minulla on myös ihan superhyväää Dr'baumannin rasvaa. maksaa kyllä 60 e mutta se on toooooosi hyvää SUOSITTELEN!! :)))) finnini ovat vähentyneet huimasti! :))

      • tuohon Dr baumanniin

        JEPPPPPP minullakin on tuota Dr'baumannin rasvaa! AUTTAA OIKEASTI!! SuOsItTeLeN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):):))::::)))):)))):::))))):)::::):))::)):)))::))::):))))))))))))))))))))))


    • ammattilaisen suusta

      HOX KAIKKI IHMISET!!
      ekaksikin: vaikka sanotaan et finneistä pääsee eroon kuivattamalla ne...no, se toimii sen hetken ajan. Mutta kun se on kuivunut ja usein näpyn ympärille tulee kerrostumia kuivuneita, KUOLLEITA ihosoluja. se näyttää oikeastaan vielä pahemmalle ja rumemmalle kuin näppy, joka on saanut vain olla eikä sitä ole puristeltu tai kuivatettu. tähän auttaa se, että laitat KASVOILLE TARKOITETTUA kosteusvoidetta/-emulsiota juuri siihen näpyn päälle. silloin näppy paranee koska ne KUIVAT ihosolut saavat näpyn näyttämään niin kauhealle. ja jos peset usein kasvot päivässä, se vain pahentaa näppyjä. pyri pesemään vain iltaisin. sillä aamulla kun heräät, kasvosi ovat saaneet "elpyä" yön yli ja niissä on oma luontainen kosteutensa, ellei sinulla ole kuiva iho. (SAAT HELPOSTI SELVILLE ONKO SINULLA KUIVA VAI RASVAINEN IHO SITEN; laita vanulappuja eripuolille kasvojasi [otsalle, molemmille poskille, nenälle ja sen molemmille puolille, sekä leualle, kaikille alueille yksi vanulappu] ja anna olla muutama min. ne kohdat jotka ovat kaikkein rasvaisimmat, no, näet tulokset vanulapuissa ja näin pystyt arvioimaan mille alueille joudut laittamaan reilummin kosteusvoidetta.) suosittelen lämpimästi laittamaan iltaisin VAIN JA AINOASTAAN kosteusvoidetta. näin ihosi ei kuivu ja näyttääkin terveemmälle aamulla. Kun illalla peset kasvosi, peset päivän aikana kertyneet liat pois. koskettele käsilläsi kasvoja päivän aikana mahdollisimman vähän! parempi jos et ollenkaan. älä puristele tai nitistele näppyjä, ne vain ärsyyntyvät ja punoittavat vielä pahemmin. P.S; tiedän että tätä tekstiä lukevat ihmiset ajattelevat varmasti että "on tyhmää laittaa kosteusvoidetta näpyille, sehän vain pahentaa niitä!" mutta ei, kosteusvoide vain AUTTAA näppyjä paranemaan paremmin. Ja muista laittaa kosteusvoidetta koko kasvoillesi, sillä näppylät syntyvät SEKÄ hormonien ja oman henkilökohtaisen perimän, ETTÄ --->kuivien ja kuolleiden ihosolujen tukkiessa ihohuokosia!!

      • ei toimi neuvot

        Onkohan tämä arvon ammattilainen koskaan kuullut rasvaisesta ihosta...


    • ....................

      Tämä ihminen on pyytänyt apua 8 vuotta sitten, eiköhän ole jo finni poissa. turhaan vastailette

      • kannattaakokeilla1

        Mut jotkut muut ihmisetki tarttee apuu?? Ei vaan tää..
        Mut KANNATTAA KOKEILLA KOTITEKOISIA KASVONAAMIOITA, koska ne auttaa nii et finnit pystyy puhkasee , ja sitte laittaa taas kosvonaamioita.
        Toimii!


    • 000000000FAS

      Paras tapa minulle ainakin on ollut, että ensin sytkärillä lämmität neulan punahehkuun, jotta se desinfioituu. Sitten vaan rohkeasti tökkäät sen finniin, vaikka se sattuukin.. sitten kun se on läpi sen kyllä huomaa koska finnistä tulee verta/talia.. sitten vaa WC paperia ja laitat sen finnin ympärille ja puristat.. taas sattuu finnistä riippuen aivan perkeleesti. Viimeiseksi sitten vähän vanulappuun 100% alkoholia (käsidesiä) ja painat sitä finniin 10-30min.. seuraavanapäivänä pyyhkäiset käsidesillä vielä kerran ja kyllä häviää!

      koettu noin 10000 kertaa :)

    • finninaama

      mä haluun mu finnit pois!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Hoida niitä hyvin. Puhdista, kosteuta ja rasvaa. Älä luovuta! Näpyt eivät lähde ihan hetkessä varsinkaan murros/teini-iässä. Puhdistusaineista ja rasvoista suosittelen:
        -Acon puhdistusgeeliä ja rasvaa
        -Saarentaika teepuusaippuaa ja Spot control voidetta/rasvaa
        -Lv:n kuorinta-ainetta ja muita rasvoja
        -Jotain kosteuttavaa misellivettä
        Olen itse 10-vuotias, minulla on paljon mustapäitä ja pari pientä näppyä. Toivottavasti saan itseni kuntoon, onneksi minulla on kuitenkin lievää!


    • Anonyymi

      Saarentaika Spot control voide/rasva.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe