Olen ihmetellyt sitä, miksi helluntailaiset opettaa, että Jeesus haudattiin upottamalla maahan ja sitten peitettiin mullalla?
Jeesuksen hauta?
4
261
Vastaukset
Onko ne nyt keksineet sellaisenkin opin? Olen tähän asti luullut, että he ravaavat pyhiinvaelluksillaan Jerusalemin linja-autoaseman takana ns. Puutarhahaudalla.
- hansu
En ole moista kuullut, kyllä hänet haudattiin kalliohautaan. En koskaan moista väitettä ole kuullut kuin nyt vasta. Ihmettelee hän.
- Saa
Joku nyt provosi! Kukaan ei noin opettanut ole! Kalliohautaan Jeesus laitettiin ja sieltä Hän nousi ylös kuolleista!
- TeePussi
Saa kirjoitti:
Joku nyt provosi! Kukaan ei noin opettanut ole! Kalliohautaan Jeesus laitettiin ja sieltä Hän nousi ylös kuolleista!
lempitarina Raamatussa on jostain syystä Jeesuksen ja Marian kohtaaminen haudalla:
Johannes:
20:11 Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki. Kun hän näin itki, kurkisti hän hautaan
20:12 ja näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolessa ja toisen jalkapuolessa, siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.
20:13 Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
20:14 Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
20:15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
20:16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
20:18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.
Jostain syystä se puhuttelee minua yhä uudelleen ja uudelleen. Voin hyvin kuulla Jeesuksen sanasta "Maria" moitteen: Etkö sinä, tunne minua Maria ? juuri tässähän minä olen.. Etkö huomaa minua ? En minä ole teitä jättänyt, vaan tässä sinun vierelläsi minä seison...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475915
- 515394
- 533768
- 143705
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993524- 313146
- 592894
- 592776
- 572446
- 451883