jooga

ihmettä kerrakseen

Tätä olen ihmetellyt, että miksi ei joogatunneilla ole koskaan näkynyt yhtään miestä.

Jooga on rentouttavaa. Juuri miehet ovat kovimpien paineiden alla työssä ym. ja tarvitsevat vastapainoksi jotain lepuuttavaa. Silti heitä ei tunneilla näy. Miksi?

7

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan just siitä syystä miks naisillaki on omat kuntosalit.

Mieluummin mie meeen rentoutumaan saunaan kaljan kaa tai sit painelen kuntosalille tai lenkille. Tosin thainyrkkeily kyllä siinäki on ykkös suosikkina.

• meppuFIU

on joogas muutamia miehiä ja mun yks treffi kaveri kävi kerran koklaamassa ja tykkäs et on hyvä vaikka ei olekkaan mitään hiki treeni!

• amatöörijoogi

Kulttuurijuttu uskoisin. Suoritusyhteiskunnan sisäistänyt mies ei osaa/halua kurkistaa toisenlaiseen maailmaan. Joogan perimmäinen filosofia on niin valtaisassa ristiriidassa tämän meidän kulttuurimme kanssa, että vaatii todella hyvää itsetuntoa (jota suomalaismiehellä tunnetusti ei ole) edes kokeilla - saati sitten julkisesti tunnustaa harjoittavansa säännöllisesti.

• siksi

Jooga vaatii notkeutta, että siellä tunnilla kehtaa olla. Ei miehen itsetunto kestä sellaista, missä on huono.

Voimajooga on hikiliikuntaa, jos mikä, eikä se välttämättä sisällä loppurentoutusta. Mitään filosofiaa tavallisen joogailian ei tarvitse edes ajatella, ei sitä mitenkään huomaa tunnilla, oletko kasvissyöjä tms. Ei joogassa ole mitään filosofiaa. Ainoastaan sen harjoittaminen vaatii itsekuria, lihakset eivät tule päivässä tai kuukaudessakaan notkeaksi.

• einotkea

joogasta tulee notkeaksi sellaisetkin aidanseipäät kuin minä. Ja jo se että sieltä tunnilta tulee hyvä olo riittää tulokseksi, mun antiikkinen äitikin harrastaa sitä, siinä ei voi olla huono. Hathajooga nimenomaan perustuu hengitykseen ja lihasten rentoutumiseen ja sitä kautta niiden notkistumiseen harjoitteilla. Eikä mun joogassa ikimaailmassa ole mitään filosofiaa tuputettu.
        En tuputa, mutta kannattaa kokeilla. Voi yllättyä positiivisesti.

• meppuFIU
        einotkea kirjoitti:

joogasta tulee notkeaksi sellaisetkin aidanseipäät kuin minä. Ja jo se että sieltä tunnilta tulee hyvä olo riittää tulokseksi, mun antiikkinen äitikin harrastaa sitä, siinä ei voi olla huono. Hathajooga nimenomaan perustuu hengitykseen ja lihasten rentoutumiseen ja sitä kautta niiden notkistumiseen harjoitteilla. Eikä mun joogassa ikimaailmassa ole mitään filosofiaa tuputettu.
        En tuputa, mutta kannattaa kokeilla. Voi yllättyä positiivisesti.

Sopii juuri sellaiselle ihmiselle joka on stressaantunut..kiireinen joka ei osaa rentoutua.Olen samaa mieltä edellisen kanssa...tulee rento olo ja notkeus tulee hitaasti mutta varmasti ...kuunnellaan keho ja sen mukaan tehdään . Siinä ei ole suorittaminen tärkein asia vaan oman kropan kuuntelu ja sen mukaan toiminen.:-)

• Anonyymi

Miesten Jooga näkyy olevan mietiskelyä Kynttilän valoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3085
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1555
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1339
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1318
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1263
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1240
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1222
    Aihe