jooga

ihmettä kerrakseen

Tätä olen ihmetellyt, että miksi ei joogatunneilla ole koskaan näkynyt yhtään miestä.

Jooga on rentouttavaa. Juuri miehet ovat kovimpien paineiden alla työssä ym. ja tarvitsevat vastapainoksi jotain lepuuttavaa. Silti heitä ei tunneilla näy. Miksi?

7

801

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan just siitä syystä miks naisillaki on omat kuntosalit.

      Mieluummin mie meeen rentoutumaan saunaan kaljan kaa tai sit painelen kuntosalille tai lenkille. Tosin thainyrkkeily kyllä siinäki on ykkös suosikkina.

    • meppuFIU

      on joogas muutamia miehiä ja mun yks treffi kaveri kävi kerran koklaamassa ja tykkäs et on hyvä vaikka ei olekkaan mitään hiki treeni!

    • amatöörijoogi

      Kulttuurijuttu uskoisin. Suoritusyhteiskunnan sisäistänyt mies ei osaa/halua kurkistaa toisenlaiseen maailmaan. Joogan perimmäinen filosofia on niin valtaisassa ristiriidassa tämän meidän kulttuurimme kanssa, että vaatii todella hyvää itsetuntoa (jota suomalaismiehellä tunnetusti ei ole) edes kokeilla - saati sitten julkisesti tunnustaa harjoittavansa säännöllisesti.

    • siksi

      Jooga vaatii notkeutta, että siellä tunnilla kehtaa olla. Ei miehen itsetunto kestä sellaista, missä on huono.

      Voimajooga on hikiliikuntaa, jos mikä, eikä se välttämättä sisällä loppurentoutusta. Mitään filosofiaa tavallisen joogailian ei tarvitse edes ajatella, ei sitä mitenkään huomaa tunnilla, oletko kasvissyöjä tms. Ei joogassa ole mitään filosofiaa. Ainoastaan sen harjoittaminen vaatii itsekuria, lihakset eivät tule päivässä tai kuukaudessakaan notkeaksi.

      • einotkea

        joogasta tulee notkeaksi sellaisetkin aidanseipäät kuin minä. Ja jo se että sieltä tunnilta tulee hyvä olo riittää tulokseksi, mun antiikkinen äitikin harrastaa sitä, siinä ei voi olla huono. Hathajooga nimenomaan perustuu hengitykseen ja lihasten rentoutumiseen ja sitä kautta niiden notkistumiseen harjoitteilla. Eikä mun joogassa ikimaailmassa ole mitään filosofiaa tuputettu.
        En tuputa, mutta kannattaa kokeilla. Voi yllättyä positiivisesti.


      • meppuFIU
        einotkea kirjoitti:

        joogasta tulee notkeaksi sellaisetkin aidanseipäät kuin minä. Ja jo se että sieltä tunnilta tulee hyvä olo riittää tulokseksi, mun antiikkinen äitikin harrastaa sitä, siinä ei voi olla huono. Hathajooga nimenomaan perustuu hengitykseen ja lihasten rentoutumiseen ja sitä kautta niiden notkistumiseen harjoitteilla. Eikä mun joogassa ikimaailmassa ole mitään filosofiaa tuputettu.
        En tuputa, mutta kannattaa kokeilla. Voi yllättyä positiivisesti.

        Sopii juuri sellaiselle ihmiselle joka on stressaantunut..kiireinen joka ei osaa rentoutua.Olen samaa mieltä edellisen kanssa...tulee rento olo ja notkeus tulee hitaasti mutta varmasti ...kuunnellaan keho ja sen mukaan tehdään . Siinä ei ole suorittaminen tärkein asia vaan oman kropan kuuntelu ja sen mukaan toiminen.:-)


    • Anonyymi

      Miesten Jooga näkyy olevan mietiskelyä Kynttilän valoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe